Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Kokoomuksen vaalivoitto tarkoittaa köyhille ihmisille??

Vierailija
02.04.2023 |

??

Kommentit (1013)

Vierailija
321/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtajat tykkäävät, kun heidän perässä ajetaan kotiin ja työttömät 15 min välein soittaa ovikelloa, että eilen ei ollut töitä, onko tänään.

Ai onko sun lapsella harkat, tullaan mukaan töitä kyselemään.

Kesällä voi ajaa perässä kesämökille ja olla teltalla läheisessä metsässä ja kysellä joka päivä töitä.

Niihin töihin mennään. Voi mennä yrityksen henkilökunnan huoneeseen tai "sorvin ääreen" ja jos vartio tulee kyselemään, että minne oikein menet, voi sanoa, että töihin olen menossa. Kaupoissa voitte mennä tyhjillään oleville kassoille oma-alotteisesti hommiin. Töitä ei haeta, töitä ei saada vaan töihin mennään. Siinäpä nerokas ratkaisu työttömyyteen. 

Vierailija
322/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat ja elämäntapa työttömät joutaakin potkia töihin ja leikata tuet minimiin. Ei muuta kuin keppiä vaan. Eniten olen huolissani niistä jotka eivät oikeasti työllisty, ovat sairaita ja huonokuntoisia eivätkä kykene enää työhön. Ne pitäisi jotenkin erotella sieltä. Heille soisin tuet.

Kyllä, valetodistus ja sitten hammashoitajaksi sun hampaita poraamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa leipäjonoihin joutumista ja kenties asunnottomuutta ihan työssäkin käyville pienituloisille, työttömistä puhumattakaan. Asumistuethan lähtevät, ja tällehän on iso kannatus täälläkin, niiden saajia vihataan ja halutaan nämä johonkin parakkiasumiseen tai vaikka kadulle. Kirjoitin toiseenkin ketjuun siitä, kuinka pelkään tulevaisuutta, koska minulla on sellainen tilanne, että olen töissä enkä nosta tukia vaikka olisin asumistukeen oikeutettukin, mutta tiedän ettei minulla ole loppuelämääni näitä töitä ja sitten minua ei kyllä palkkaa enää kukaan. Nytkin on elämä ihan kädestä suuhun. Minulla on niin isot rajoitteet oppimisvaikeuksien vuoksi, että suurin osa töistä on täysin poissuljettuja ja loppuihinkin on normaaleja hakijoita tarjolla, joten kuka minut huolisi?

No en kyllä voi nyt millään uskoa, että asumistuet lähtevät. Ei kuulosta realistiselta.

Ehkei, mutta jos siitä pidättäydytään, niin syy ei ole kokoomuksen myötätunto pienipalkkaista kohtaan, vaan se, että heidän isäntänsä kieltää. Eli ne, jotka ovat kiivenneet vihreälle oksalle  lypsääkseen valtiolta itseään köyhempien asumisesta varmemmat tulot kuin mitä muista sijoituksista on voinut toivoa. Ja viime kädessä kokoomus tuo tänne nimenomaan niitä kehitysmaalaisia täyttämään heidän sijoitusasuntonsa. Miettikää sitten sitä valtionvelkaa vaikka patjanne homeeseen. 

Vierailija
324/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskat ja elämäntapa työttömät joutaakin potkia töihin ja leikata tuet minimiin. Ei muuta kuin keppiä vaan. Eniten olen huolissani niistä jotka eivät oikeasti työllisty, ovat sairaita ja huonokuntoisia eivätkä kykene enää työhön. Ne pitäisi jotenkin erotella sieltä. Heille soisin tuet.

Ei olla sairaspäivärahoista tai sairaseläkkeistä leikkaamassa yhtään enempää kuin muistakaan eläkkeistä.

Vierailija
325/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naurata työssäkäyvää opiskelijaa. Piti valmistua alalle, jossa on työvoimapula. Nyt tuntuu siltä, että opinnot tulee jäämään kesken, kun tuista varmasti leikataan ja lukukausimaksujakin on ehdoteltu. Kaikki velkakin on otettu ihan turhaan. Ei ole varaa hankkia lapsia, jos tutkinto jää saamatta.

Olen iloinen teidän puolesta, joille tämä tulos oli pitkään odotettu ja unelmien täyttymys: kiva, että koette sen. Mutta itse mietin lähinnä itsemurhaa tällä hetkellä, kun kaikki unelmat opinnoista perheen perustamiseen taitaa jäädä saavuttamatta. Ei mun elämällä ei tainnutkaan olla merkitystä.

Vierailija
326/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, valetodistus ja sitten hammashoitajaksi sun hampaita poraamaan.

Ehkä joku rikollisjärjestö voisi tehdä noita vale tutkinto todistuksia niin päästään töihin, vaikka sähkömieheksi

Vierailija
327/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että yhä useampi tipahtaa toimeentulotuelle, kun muiden etuuksien määrää/maksupäiviä vähennetään.

Pienituloisia mietin eniten. He saattavat olla kokopäivätyöstä huolimatta oikeutettuja erilaisiin etuuksiin ja jos niistä etuuksista leikataan niin miten se töissä käynti olisi kannattavaa? Mikään veroale ei hirveästi lämmitä, jos tienaat jotain 1500e bruttona.

Kaikki kuluttaminen on nykyään kalliimpaa. Lainojen korot nousee, ruoka on kallista, samoin polttoaineet. Myös sähkö on kalliimpaa kuin ennen.

Entistä useampi on riskissä ajautua maksuvaikeuksiin ja siten köyhyysloukkuun.

Kotona lastensa kanssa oleva hyppisi tasajalkaa ilosta jos saisi edes tonnin kuussa.

Vierailija
328/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).

Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.

EK:han tuli juuri ulos näkemyksellä, että pienet palkat ovat hyväksyttäviä, koska päälle voi saada etuuksia. Ja Kokoomushan on EK:n toimenpidejatke. EK rahoittaa Kokoomusta.  Taidat olla vielä aika nuori, kun olet niellyt nuo Kokoomusshaisset pureksimatta. Kokoomus haluaa puolittaa ansiosidonnaisen ja leikata työmarkkinatuki/peruspäivärahaindeksit ja nämä indeksit vaikuttavat myös muihin etuuksiin. Orpo itki vaaliväittelyissä kuinka kauheaa on että tuhansien palkat nousevat vain 3% kun köyhien sataset nousivat 7 %! Se on kestämätöntä, vaikka jokainen matikkaa osaava ymmärtää, että köyhien rahoissa on kyse pähkinöistä.

Kyse on periaatteesta. Köyhien raha nousee, vaikka eivät tee mitään. Lorvimisen ei kuulu olla tärkeämpää kuin työnteon, sen kuuluu olla vihoviimeinen summa mitä tarkistetaan ylöspäin. Palkkatyöläisen kuuluu saada arvostusta enemmän, sentään yrittää hoitaa asiansa itse, kuten aikuisen kuuluukin. Työnteon pitää aina olla kannattavampi vaihtoehto. Tarkoittakoot sitten vaikka sitä, että loisten oloa kurjistetaan.

Mutta kun työttömät ei pääse töihin vai tullaanko me sinne pankkin joka päivä, otetaan vuoronumero ja kysytään töitä tai ajetaan johtajan perässä kotiin ja kysytään kaikki illat ja viikonloput töitä. Tullaan porukalla.

Kyllä pääsee kun laskee rimaa ja ei nirsoile. Mutta jos on joka asiaan joku veruke ja ei halua vuorotyötä, eikä siivota, ei mennä kassalle, ei puhelinmyyntiin, ei henkilökohtaiseksi avustajaksi, tarjoilijaksi, postinjakajaksi, hoitotyöhön, päiväkotiin, mihinkään mikä ei ihan oo mun juttu niin eihän toki töitä löydykään. Ei ehkä ole omaa alaa, mutta jos oma ala ei työllistä niin se on sitten niin. Silloin on tehtävä sitä työtä mitä löytyy. Täällä mahdollistetaan aivan liian pitkälle nirsoilua ja sitä ettei tarvitse ottaa mitään vastuuta omasta elämästään jos ei huvita. Tylsäkin työ alkaa kelvata jos elättinä loikoilu on tehty riittävän ikäväksi.

Vierailija
329/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu tukien nosto ja pääsevät ihan oikeasti töihin.

Monet töissäkäyvät ovat köyhiä

Vierailija
330/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään. Älkää jaksako jauhaa paskaa. Kokoomuksen tavoite ei ole kurjistaa kansaa vaan pitää huolta huono-osaisista myös.

Sinäpäs vitsin murjaisit. :D Köyhien kyykyttäminen on kokoomuslaisilla verissä, ja se on myös täysin ideologista. Järkevän talouspolitiikan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä (vaikka niin mielellään antavat ymmärtää).

Et tunne kokoomuksen politiikkaa sitten lainkaan. Kansan kurjistaminen ei ole kenenkään fiksun poliitikon agendalla. Tuo on sitä vassarilöpinää jota saa jatkuvasti kuulla. Kokoomuksen tavoite on että työstä saa riittävän korvauksen oli työ mikä tahansa. Ei tässä maassa ole kukaan nälkää nähnyt vaikka jotkut mieluummin juovat rahansa kurkusta alas kuin ostavat rahoillaan ruokaa. Meillä pidetään huolta vähävaraisimmista ja se on myös koko puolueen tavoite. Hyväksikäyttäjiä ei tarvitse hyysätä.

EK:han tuli juuri ulos näkemyksellä, että pienet palkat ovat hyväksyttäviä, koska päälle voi saada etuuksia. Ja Kokoomushan on EK:n toimenpidejatke. EK rahoittaa Kokoomusta.  Taidat olla vielä aika nuori, kun olet niellyt nuo Kokoomusshaisset pureksimatta. Kokoomus haluaa puolittaa ansiosidonnaisen ja leikata työmarkkinatuki/peruspäivärahaindeksit ja nämä indeksit vaikuttavat myös muihin etuuksiin. Orpo itki vaaliväittelyissä kuinka kauheaa on että tuhansien palkat nousevat vain 3% kun köyhien sataset nousivat 7 %! Se on kestämätöntä, vaikka jokainen matikkaa osaava ymmärtää, että köyhien rahoissa on kyse pähkinöistä.

Kyse on periaatteesta. Köyhien raha nousee, vaikka eivät tee mitään. Lorvimisen ei kuulu olla tärkeämpää kuin työnteon, sen kuuluu olla vihoviimeinen summa mitä tarkistetaan ylöspäin. Palkkatyöläisen kuuluu saada arvostusta enemmän, sentään yrittää hoitaa asiansa itse, kuten aikuisen kuuluukin. Työnteon pitää aina olla kannattavampi vaihtoehto. Tarkoittakoot sitten vaikka sitä, että loisten oloa kurjistetaan.

Mutta kun työttömät ei pääse töihin vai tullaanko me sinne pankkin joka päivä, otetaan vuoronumero ja kysytään töitä tai ajetaan johtajan perässä kotiin ja kysytään kaikki illat ja viikonloput töitä. Tullaan porukalla.

Kyllä pääsee kun laskee rimaa ja ei nirsoile. Mutta jos on joka asiaan joku veruke ja ei halua vuorotyötä, eikä siivota, ei mennä kassalle, ei puhelinmyyntiin, ei henkilökohtaiseksi avustajaksi, tarjoilijaksi, postinjakajaksi, hoitotyöhön, päiväkotiin, mihinkään mikä ei ihan oo mun juttu niin eihän toki töitä löydykään. Ei ehkä ole omaa alaa, mutta jos oma ala ei työllistä niin se on sitten niin. Silloin on tehtävä sitä työtä mitä löytyy. Täällä mahdollistetaan aivan liian pitkälle nirsoilua ja sitä ettei tarvitse ottaa mitään vastuuta omasta elämästään jos ei huvita. Tylsäkin työ alkaa kelvata jos elättinä loikoilu on tehty riittävän ikäväksi.

Ei noihin mihinkään pääse. Mulla tulee haavoja eli en voi tehdä keittiötöitä mutta sinä ne ruoat syöt jos en voi käsiä pestä. Hanskat ei sovi. Sinä siellä työpaikan kokouksessa alat sitä ripulipaskaa vääntämään

Vierailija
331/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sä et pysty, eikä kukaan muukaan pysty. Ainoa tapa erotella olisi tarjota kolme tonnia niille, jotka pystyvät töihin. Ai niin, eihän sekään toimi, koska ihminen lakkaa uskomasta voimiinsa ja kykyihinsä, eikä yritä enää. Keppiä kun luultavasti tulee joka tapauksessa. Ja se taas joka toiveajatteli olevansa kunnossa, ei ollutkaan. 

Mutta keksi sä sellainen menettely, joka toimii. 

Vierailija
332/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla sairaspäivärahoista tai sairaseläkkeistä leikkaamassa yhtään enempää kuin muistakaan eläkkeistä.

Ei ollut vaaliteema. Tulevaisuus näyttää, mistä kaikesta leikataan ja mitä maksuja korotetaan. Kaikesta ei kannata ilmoittaa etukäteen vaalien alla. Taitaa aika moni Kokoomusta ja Persuja äänestänyt joutua kärsimään nahoissaan ja miettimään, mitä tulikaan tehtyä. Jos he ei saa sotepalveluja tarvittaessa, oma vika ja oma valinta. Olen ihmetellyt, miksi juopot ja nistit äänesti persuja, kun nettikeskustelujen perusteella moni sellainen äänesti. Niillähän voi tulla sote-palveluiden tarvetta. 

Vierailija
333/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noihin mihinkään pääse. Mulla tulee haavoja eli en voi tehdä keittiötöitä mutta sinä ne ruoat syöt jos en voi käsiä pestä. Hanskat ei sovi. Sinä siellä työpaikan kokouksessa alat sitä ripulipaskaa vääntämään

Kyllä mä voin mennä vaikka lähäriksi, mutta jos sun lapsi kuolee syöpäsairaana sen takia, että hygienia ohjeita ei voi noudattaa niin älä itke ja poraa.

Vierailija
334/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä ulina miten verotuksen keventäminen hyödyttää liikaa hyvätuloisia. Ei ole köyhän ahneudella mitään rajaa. Nyt jo maksetaan asuminen, käyttörahaa, ei päiväkotimaksuja, ei iltapäiväjerhomaksuja ja työtön pääsee halvemmalla lähes joka paikkaan. Kaikki tämä tekemättä mitään. Mutta hirveä mesoaminen miten epäreilua on jos tämän maksava ja mahdollistava palkkatyöläinen saisi itse ansaitsemiaan rahoja enemmän käteen. Mitään muita tukia tai alennuksia ei tipu, kaikessa ollaan aina maksumiehiä. Suhteellisuudentaju on aivan onneton monilla köyhillä. Ei osata laskea kaikkien omien etujen kokonaisarvoa ja toisaalta ymmärretä miten älyttömästi osa maksaa veroja, vaan jumitutaan siihen miten nyt sitten naapurin tohtori saa muutaman satasen enemmän jos ansioverotusta lasketaan! Byää!

Olen samaa mieltä. Suomessa ei ole absoluuttista köyhyyttä. Tuilla elävät kuitenkin koko ajan odottavat, että työssäkäyvät luovuttavat heille vielä enemmän omalla työllään ansaittuja rahoja, vaikka elämisen perusasiat heille jo maksetaan. Jos mielii käydä kampaajalla tai ostaa parempaa Seppälää, on mentävä töihin. Jos ei voi tai halua tehdä töitä, on tyydyttävä siihen mitä saa. Se on nimittäin paljon enemmän kuin monessa muussa maassa.

Vierailija
335/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa tämä ulina miten verotuksen keventäminen hyödyttää liikaa hyvätuloisia. Ei ole köyhän ahneudella mitään rajaa. Nyt jo maksetaan asuminen, käyttörahaa, ei päiväkotimaksuja, ei iltapäiväjerhomaksuja ja työtön pääsee halvemmalla lähes joka paikkaan. Kaikki tämä tekemättä mitään. Mutta hirveä mesoaminen miten epäreilua on jos tämän maksava ja mahdollistava palkkatyöläinen saisi itse ansaitsemiaan rahoja enemmän käteen. Mitään muita tukia tai alennuksia ei tipu, kaikessa ollaan aina maksumiehiä. Suhteellisuudentaju on aivan onneton monilla köyhillä. Ei osata laskea kaikkien omien etujen kokonaisarvoa ja toisaalta ymmärretä miten älyttömästi osa maksaa veroja, vaan jumitutaan siihen miten nyt sitten naapurin tohtori saa muutaman satasen enemmän jos ansioverotusta lasketaan! Byää!

Kokoomus ei ole luvannut veronalennuksia keskiluokalle vaan rikkaille. Vaalitentissä Kokoomus kertoi, että kulutusveroja nostetaan. Hinnat siis pysyy korkealla ja voi vielä nousta lisää, jos kulutusveroja nostetaan. Kyllä sinulla palkansaajana jää käteen vähemmän kuin ennen. Toivottavasti oikeisto ei laita koulutusta suomalaisille maksulliseksi eikä vanhustenhoidon kuluja omaisille. Sotepalvelun maksujakin voi korottaa. Mielenkiintoista, mitä kaikkea jännää oikeisto vielä palkansaajien päänmenoksi keksii. 

Kyllä keskituloisen kukkarossa jo nyt sote-maksut kuullostavat hurjilta, miten niistä selviää pienituloiset.

Kaaduin ja ranteeni murtui ja tähän saakka julkisella puolella hintalappu on jo toistasataa euroa pitkälti ja hoito kesken. Jo pelkkä lääkärin soitto maksoi 42€ muutaman minuutin puhelu.

Vierailija
336/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ihan iloinen aikanaan. Ajattelin, että pärjätään, kun saa palkkatukitöitä ja sitten aina ansiosidonnaista.

No, sitten leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois.

Olin palkkatukitöissä, kun lapselle tuli kihomatoja. Ostin lapselle lääkkeen, muut perheessä ei syöneet sitä. En jaksanut siivota.

Jatkuvat leikkaukset ja työpaikan vaihto masentaa, ei jaksa.

Ainahan se vika on muualla kuin itsessä...

Vierailija
337/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan suomalainen ei halua huonopalkkaista työtä. Nämä alat muutenkin täytetään mahmuteilla. Hyväpalkkaisille aloille taas voi tulla suomalaisilta änkyä ja työpaikan missanneet voivatkin lähteä etsimään työpaikkaa ulkomailta.

Vierailija
338/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä voin mennä vaikka lähäriksi, mutta jos sun lapsi kuolee syöpäsairaana sen takia, että hygienia ohjeita ei voi noudattaa niin älä itke ja poraa.

Loinen löytää aina syitä, miksi ei voi tehdä töitä.

Vierailija
339/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ihan iloinen aikanaan. Ajattelin, että pärjätään, kun saa palkkatukitöitä ja sitten aina ansiosidonnaista.

No, sitten leikattiin ansiosidonnaisesta 100 päivää pois.

Olin palkkatukitöissä, kun lapselle tuli kihomatoja. Ostin lapselle lääkkeen, muut perheessä ei syöneet sitä. En jaksanut siivota.

Jatkuvat leikkaukset ja työpaikan vaihto masentaa, ei jaksa.

Ainahan se vika on muualla kuin itsessä...

Rahat ei yksinkertaisesti riitä ja tulee masennus, mutta voi tulla lähäriksi. En voi pestä käsiä mutta eipä ole mun omaisia.

Vierailija
340/1013 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on valittu monta kertaa maailman onnellisimmaksi maaksi, vaikka Suomessa on korkea verotus. Nyt katsotaan miten onnelliseksi kansa muuttuu, kun keskiluokkainen perheenäiti saa vähän enemmän shoppailurahaa kuukaudessa. Samalla kun oma äiti viruu hoidon puutteessa vanhainkodissa ja työkyvytön serkku kuolee nälkään. 

Ei kukaan kuole täällä nälkään. Ette tiedä köyhyydestä mitään. Itse tunnen aika monia, kun tulen köyhästä perheestä, ja suurimmalla osalla on ostoslistalla kaljaa ja tupakkaa, suoratoistopalvelut käytössä ja herkutellaan päivittäin jollain sipsillä ja karkilla tai energiajuomilla kun ollaan vain kotona ja katsellaan sarjoja. Ei missään muualla köyhät elä yhtä hedonistisesti ja tuo jos mikä on passivoittavaa.

Jos joku työtön/ toimeentulotuella elävä elää noin, hän joko saa jostain muualta pimeästi rahaa, tai perheessä on useita lapsia, joille saadaan vaatteet, lelut ym. ilmaiseksi sukulaisilta tmv. ja lasten osuus tuista menee vanhempien kulutukseen. Ruoka haetaan jakelusta.

Tai olet nähnyt vain satunnaisesti, eli ns.rahapäivänä näitä leveästi eläviä köyhiä, ja muun ajan he kituuttavat ruokajaon safkoilla.

Olen itse pitkälä sairaslomalla (fyysisen sairauden vuoksi), ja tipuin toimeentulotuelle. En juo alkoholia, en polta, en käy missään baareissa, en keikoilla/ festareilla/ leffassa/ teatterissa tmv. , en tilaa lehtiä, minulla ei ole osamaksuja, ei autoa, ei suoratoistopalveluja, en matkustele. Kaikki rahat menee pakolliseen kulutukseen, eli ruoka, puhelin ja netti, liikuntaharrastus ja bussikortin lataus. Kampaajalla 2 kertaa vuodessa, tatuointeja, rakennekynsiä, tekoripsiä tmv ei ole, eikä tule. Yritän säästää yllättäviin tilanteisiin ja esim. aikuisten lasteni joululahjoihin, mutta vaikeaa se on.

En pidä siitä, että kaikki köyhät/ työttömät leimataan.

Tunnen monta näitä mainitsemiani, eivätkä he tee pimeitä töitä.

Miten sä ostat vaatteesi jos kerta ei jää yhtään mihinkään muuhun varaa? Kampaamo on aika kallis ja se 2 kertaa vuodessa. Liikuntaharrastuksiin ei ole monella varaa, ja ilmaiseksi voi lenkkeillä ja kuntoilla kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi