Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi keski- ikäiset naiset eivät nosta painoja kuntosalilla?

Vierailija
02.04.2023 |

Olen 55 vuotias nainen.
Olen treenannut nyt 3 kk.
Näen vain nuoria kauniita ihmisiä ja muutaman isomahaisen sedän.
Miksi vanhat naiset ei treenaa lihaksia?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-painojen nostaminen- on erikoinen termi tässä kohtaa. Tarkoititko, että käydä kuntosalilla, vai tarkoititko että harjoittelee irtopainoilla?

Monet naiset voi treenata tehokkaasti pelkillä käsipainoilla, esim. kyykyt ym. liikkeet, jotka miehelle helposti ovat liian kevyitä liikkeitä ilman kunnon painoja. Silloin on helppo tehdä hyvä lihaskuntotreeni ihan kotona.

Vierailija
42/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo me keski-ikäiset naiset pukeudutaan tiukkoihin trikoisiin ja esittelemme itseämme kotona sille youtubevideon jumppaohjaajalle. Koska se on ainoa syy miksi käytämme trikoota, kuten muistatte eilisestä keskustelusta. Ai niin, paitsi että keräämme myös katseita sieltä youtubesta! 😄😄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-painojen nostaminen- on erikoinen termi tässä kohtaa. Tarkoititko, että käydä kuntosalilla, vai tarkoititko että harjoittelee irtopainoilla?

Monet naiset voi treenata tehokkaasti pelkillä käsipainoilla, esim. kyykyt ym. liikkeet, jotka miehelle helposti ovat liian kevyitä liikkeitä ilman kunnon painoja. Silloin on helppo tehdä hyvä lihaskuntotreeni ihan kotona.

Olis kyllä hankalaa tehdä kyykkyjä 40kg käsipainoilla tai mavea 50kg käsipainoilla. Ja olen keski-ikäinen nainen

Vierailija
44/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyykky terveelle naisellekin liian kevyt käsipainoilla. Siinä saa kyllä laittaa reippaasti rautaa tankoon, että saa reidet hapoille kyykätessä.

Vierailija
45/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipainot eivät kyllä ole kyykkyihin riittävät kenellekään naiselle, paitsi jos ovat sellaiset valtavat mörssärit, joiden nostelu on hankalaa. Naisten yläkroppa on toki miehiä paljon heikompi (joten siihen ne voivat riittää), mutta jalkojen voimassa ei ole juurikaan eroa miehiin.

Vierailija
46/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vain että ne haahkat ei tule sinne roikkupyllyineen pilaamasta näkymiä. T. Isomaha Sali Pentti 67v

Vierailija
47/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, nainen 55 v., käyn salilla treenaamassa kunnon painoilla vähintään 3 krt/vko; tällä viikolla kävin 4 krt. Treeniin kuuluu penkkiä, kyykkyä, mavea ja tukiliikkeitä noiden oheen. Painot pitää olla sellaiset, että hapot pärähtää viimeisillä toistoilla, mutta kuitenkin niin, että tekniikka pysyy puhtaana.

Vierailija
48/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsipainot eivät kyllä ole kyykkyihin riittävät kenellekään naiselle, paitsi jos ovat sellaiset valtavat mörssärit, joiden nostelu on hankalaa. Naisten yläkroppa on toki miehiä paljon heikompi (joten siihen ne voivat riittää), mutta jalkojen voimassa ei ole juurikaan eroa miehiin.

Kyllä riittävät. Esim 2x5kg = 10kg. Vaikkapa akelkyykkyjä eteen tai taakse. Toistoja tarpeeksi niin riittää monelle keski-ikäiselle ja sitä vanhemmalle naiselle. Ei kaikille, mutta hyvin monelle niistä, jotka eivät käy kuntosalilla.

T. fyssari ja pt

Vierailija
49/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä nostan. Olen 40v. Viimeksi olin eilen ilta-aikaan ja kyllä on mahtavaa, kun samalle salille mahdutaan teinistä senioriin ja varsinkin nuoriso tekee vaikutuksen, kun ovat viikonloppuna illalla salilla viettämässä aikaa yhdessä ja treenaamassa. Minä ja mun kaverit saavutettiin tuollainen fiksuus vasta paaaljon myöhemmin ja lauantai-illat meni paljon epäterveellisemmissä merkeissä. Ja vitsit, miten kohteliaitakin ovat. Kysyvät, onko sun sarja loppu ja laittavat joka ikisen painon paikoilleen, jne. Ihana käydä.

Vierailija
50/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen pitkiä matkoja ja jumppaan kotona. Aiemmin kävin salilla. Mutten yksinkertaisesti jaksa enää käydä salilla jonottamassa laitteisiin joissa istuu näitä wannabe ankkahuulia hörppäämässä vettä ja somettamassa. Jote, kiitos ei, en enää käy salilla. Timmi ja solakka olen tästä huolimatta.

Vierailija
51/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä riittävät. Esim 2x5kg = 10kg. Vaikkapa akelkyykkyjä eteen tai taakse. Toistoja tarpeeksi niin riittää monelle keski-ikäiselle ja sitä vanhemmalle naiselle. Ei kaikille, mutta hyvin monelle niistä, jotka eivät käy kuntosalilla.

T. fyssari ja pt

😆 Melkoinen fyssari ja pt varmaan oletkin, toivottavasti en joudu vastaanotollesi.

Olen treenannut nyt vuoden lihaskuntoa juoksun ohella, teen tällä hetkellä kahdeksan toiston kyykkysarjoja noin 50 kiloa niskassa. Jos kuormaa olisi yhteensä vain 10 kiloa, pystyisin tekemään kymmeniä ja kymmeniä toistoja ja niin pystyisi moni muukin ihan normikuntoinen nainen. Lihaskunnon kasvattamiseen tarvitaan kunnollisia painoja.

Noin kevyet painot sopivat henkilölle, joka on kuntoutumassa esimerkiksi pahasta polvivammasta tai on ollut kuukausia täydessä vuodelevossa.

Vierailija
52/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun fysiikka kestä valitettavasti. Teen kyllä paljon muuta.

Vierailija
53/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan kotona, ei syytä käydä salilla.

Vierailija
54/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkapäät paskana

Vierailija
55/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy aamulla ja aamupäivällä, silloin näkyy vanhempaa porukkaa.

Vierailija
56/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keho on usein sellaisessa rasituksessa, että venyttelyjumppa tai kehonhuolto toimii paljon paremmin.

Mikä niiden mammojen kehoa niin rasittaa?

Esimerkiksi työ ikäihmisten ympärivuorokautisessa yksikössä on hyvin fyysistä usein.

Samoin työ keittiöalalla. 

Vierailija
57/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisilla on jalatkin selvästi heikommat. Miesten kyykkyennätys on 477 kg, naisten 279 kg. Mutta toki perusharrastajissa näkee naisia, jotka kyykkäävät enemmän kuin monet saman salin miehet. Penkkipunnerruksessa se taas on hyvin harvinaista.

Vierailija
58/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn T. N49

Vierailija
59/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiän lähestyessä pakaralihaksen treeni on kaikkein tärkeintä. Eikä tämä ole vitsi. Niin kauan kun pääsee tuolista ylös itse niin pärjää omatoimisesti kotonaan.

Kyllä se kyykky on tärkeämpi, voimistaa koko kehoa ja on nimenomaan tuo seisomaan nousun olennaisin vahvistaja. Saa niitä pakaroitakin toki treenata, ei siitä haittaa ole.

Vierailija
60/76 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olkapäät paskana

Tuollaisia vammoja voi lähes aina kuntouttaa salilla.