Miksi keski- ikäiset naiset eivät nosta painoja kuntosalilla?
Olen 55 vuotias nainen.
Olen treenannut nyt 3 kk.
Näen vain nuoria kauniita ihmisiä ja muutaman isomahaisen sedän.
Miksi vanhat naiset ei treenaa lihaksia?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen n 45 ja nostan kyllä. Minun salilla näkee paljon muitakin ikäisiäni.
Et ole keski -ikäinen..vaan nuori.ap
Tämä akka - eli minä treenaa myös lihaksia.
Käyn helsingin citycentterin elixialla.ap
Keho on usein sellaisessa rasituksessa, että venyttelyjumppa tai kehonhuolto toimii paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä akka - eli minä treenaa myös lihaksia.
Minkä ikäinen olet?
Pienituloisilla ei ole rahaa salimaksuihin, osa haluaa myös naisten salille, ei miesten. On kotona ehkä käsipainot.
Siksi kun salilla käynti ei näin koronan edelleen jatkuessa kiinnosta pätkän vertaa.
Sen lisäksi kuukausimaksut ja pakkojäsenyys kiinnostaa kuin kilo kiviä.
Onneksi on kevät ja kohta voi käyttää ulkokuntosaleja raikkaassa ilmassa ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Keho on usein sellaisessa rasituksessa, että venyttelyjumppa tai kehonhuolto toimii paljon paremmin.
Mikä niiden mammojen kehoa niin rasittaa?
Nostelen, kuten myös 70v äitini. Hänellä vaan on paljon parempi maastavetotekniikka kuin minulla.
Osaa ei kiinnosta välttämättä yleinen julkinen paikka, haluavat liikkua ulkona vaikka omassa rauhassa kävellen.
Useemman vuoden nostelin ammattilaisten johdolla ei ollut mitään positiivistä vaikutusta mihinkään.
Kyllä minä nostan, rakastan painonnostoa. N57.
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisilla ei ole rahaa salimaksuihin, osa haluaa myös naisten salille, ei miesten. On kotona ehkä käsipainot.
Mites nuorilla kauniilla naisilla on rahaa käydä siellä?ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niiden mammojen kehoa niin rasittaa?
Esimerkiksi työ ikäihmisten ympärivuorokautisessa yksikössä on hyvin fyysistä usein.
Ei kannata käydä millään trendisalilla, jossa kaikki sometyrkyt haluavat näyttäytyä. Muista löytyy kyllä ihan kaikenlaisia ihmisiä.
Ainakin aikoinaan kun aktiivisemmin salilla kävin (nykyisin oma sali käytössä, niin treenailen omassa rauhassa) ja välillä jostain syystä tuli puhetta muiden salillakävijöiden kanssa, niin moni vanhempi nainen itse asiassa mainitsikin, että "eivät uskalla" (eivät ole koskaan saaneet opastusta tekniikkaan), "eivät pysty" (kuulemma varsinkin lastensaannin jälkeen lirahtaa herkästi, en tiedä enkä haluakaan tietää enempää) tai eivät kehtaa, kun eivät kuitenkaan jaksa tai pelkäävät tekevänsä väärin. Viimeisintä porukkaa oli helpoin tsempata ja auttaa, olen useammallekin toiminut varmistajana kun joku on halunnu kokeilla esim. penkkiä ensimmäistä kertaa elämässään :)
Ja osa vaan pelkäsi tätä perinteistä "muuttuu liian miehekkääksi, ei tahdo liikaa lihaksia".
Mutta parempi sekin, että tekee edes jotain kuntonsa eteen, eipä sitä kaikkien tarvitse kokeilla rajojaan.
Nostelen minä käsipainoja, ne tankopainot on niin painavia ettei sitä tyhjää tankoakaan jaksa nostaa. N65
Minä olen n 45 ja nostan kyllä. Minun salilla näkee paljon muitakin ikäisiäni.