Miksi keski- ikäiset naiset eivät nosta painoja kuntosalilla?
Olen 55 vuotias nainen.
Olen treenannut nyt 3 kk.
Näen vain nuoria kauniita ihmisiä ja muutaman isomahaisen sedän.
Miksi vanhat naiset ei treenaa lihaksia?
Kommentit (76)
Iän myötä monille fyysisen työn tekijöille tullut olkapäävammoja, ei siinä paljon nostella.
Hei käyvät eri salilla. Minä käyn kaupungin salilla (7e/ kerta, ei jäsenyyttä) ja siellä käy enimmäkseen noin 50-70v naisia ja miehiä.
Tuolla salilla vapaita painoja käyttää enimmäkseen miehet. Naiset ja ne vanhimmat miehet tekee laitteilla.
Ei naiset ole ennenkään painoja nostelleet , se on vaan nyt sellainen muoti. Muuten pitää kyllä liikkua. Salit ovat pelkkää rahastusta.
Vierailija kirjoitti:
Hei käyvät eri salilla. Minä käyn kaupungin salilla (7e/ kerta, ei jäsenyyttä) ja siellä käy enimmäkseen noin 50-70v naisia ja miehiä.
Tuolla salilla vapaita painoja käyttää enimmäkseen miehet. Naiset ja ne vanhimmat miehet tekee laitteilla.
Kaupunkien salilla on yleensä miesten painosarjat. Ja hikiset tahmaiset laitteet miesten jäljiltä. Miksi nainen sinne menisi. Myös välimatkat voivat olla suuria. Vaikka onneksi sinulla menee hyvin teidän kaupungissa.
Kuntien salit on edullisia. Ei ole rahasta kiinni.
Nuorempana hakkasin säkkiä niin ettei olkapään kiertäjäkalvo enää kestä käden nostoa olkapään yläpuolelle. Jos kerran nostan, olka on kipeä puoli vuotta. Elämä kuluttaa ja pitää sopeutua siihen mitä on.
N56
Koska keski-ikäiset naiset tekevät kaiken väärin. Etkö ole sitä vielä ymmärtänyt?
Nostanhan minä. Just eilen kävin nostelemassa.
N49
Vierailija kirjoitti:
Nussitaan ap.
Sali-Pertti 67
Anaaliin? Muutenhan tuo on aika vanha nussittavaksi.
Siksi kun minut on aivopesty olettamaan että se on vain nuorten juttu.
ne on sitä mieltä että kun tekevät jotain muuta kun talja liikettä 10kg painolla niin saavat yhtäkkiä jumalattomat svartsenekker-muskelit. Tänään näin erään 4-kymppisen naikkosen lastailevan 5 kilon punnuksia jalkaprässiin :D
Ikää 46v ja treenaan 5 kertaa viikossa ja kovaa. Välillä kevyempi/totaalilepoviikko välissä. En pystyisi lopettamaan, tällä pysyy paikat kunnossa ja tekee hyvää mielelle
Vierailija kirjoitti:
ne on sitä mieltä että kun tekevät jotain muuta kun talja liikettä 10kg painolla niin saavat yhtäkkiä jumalattomat svartsenekker-muskelit. Tänään näin erään 4-kymppisen naikkosen lastailevan 5 kilon punnuksia jalkaprässiin :D
Naureskele toki, varsinkin tietämättä onko hän esimerkiksi juuri toipumassa jalkaleikkauksesta. Tuossa juuri syy miksi moni nainen ei uskalla käydä salilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iän myötä monille fyysisen työn tekijöille tullut olkapäävammoja, ei siinä paljon nostella.
Jos fyysisen työn tekijä olisi nostellut niitä painoja jo nuorempana (oikein, riittävästi ja riittävän painavia) ja huoltanut kehoaan muutenkin, olisi hän voinut lähtökohtaisesti säästyä vammoilta.
Muutenkin, tuon kaltaisiin rasitusvammoihin liike on lääke.
Olkapäitä voi liikuttaa voi muutenkin kuin painoja nostamalla, jos olkapäässä on vamma et voi nostaa koska käsi pettää kun nostat painon kanssa ylös, maasta voi kyllä nostaa johonkin vatsan tai hyvässä lykyssä rinnan korkeudelle.
Osa tekee voimaharjoittelua kotona, toiset naisten saleilla, mitä ihmeellistä siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Tää on isoimpia syitä siihen, miksi mieluummin treenaa kotona tai naisten salilla
Eläkeiän lähestyessä pakaralihaksen treeni on kaikkein tärkeintä. Eikä tämä ole vitsi. Niin kauan kun pääsee tuolista ylös itse niin pärjää omatoimisesti kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeiän lähestyessä pakaralihaksen treeni on kaikkein tärkeintä. Eikä tämä ole vitsi. Niin kauan kun pääsee tuolista ylös itse niin pärjää omatoimisesti kotonaan.
No kyllä tähän reisilihaksetkin vaikuttaa aikalailla. Mutta siis on totta, että jalkojen lihaskunto on tosi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos fyysisen työn tekijä olisi nostellut niitä painoja jo nuorempana (oikein, riittävästi ja riittävän painavia) ja huoltanut kehoaan muutenkin, olisi hän voinut lähtökohtaisesti säästyä vammoilta.
Muutenkin, tuon kaltaisiin rasitusvammoihin liike on lääke.
Olkapäitä voi liikuttaa voi muutenkin kuin painoja nostamalla, jos olkapäässä on vamma et voi nostaa koska käsi pettää kun nostat painon kanssa ylös, maasta voi kyllä nostaa johonkin vatsan tai hyvässä lykyssä rinnan korkeudelle.
Lihasten vahvistaminen on kaiken a ja o ja siihen tarvitaan sitä painojen nostamista. Akuutit vammat toki kuntoutetaan ammattilaisen ohjeiden mukaisesti pikkuhiljaa, eikä lähdetä salille repimään.
Pano Pena maksaa.