Oletteko käyneet mittauttamassa varastorautanne eli ferritiinin?
Jos olette niin kertokaa myös tuloksenne!! Terveillä ihmisillä, kuten minulla ferritiiniarvo on yli 100. Raudanpuute taas jos on alle 60. Rautavarasto aivan tyhjä jos alle 30.
Kommentit (445)
Olen käynyt, mutta tulokset eivät kerro mitään noin yksinkertaisesti. Ensimmäisellä kerralla tulos oli 20, eli raudanpuute. Toisella kerralla tulos oli 800, mutta kärsin silti vaikeasta anemiasta! Myönnettäköön, että kyse ei ollut raudanpuuteanemiasta, mutta silti vähän hassua.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009439854.html
Siinä teille rautavarastohulluille luettavaa.
No eipä tuossa oikein mitään luettavaa ollut...
En. Lääkäriin mennään vasta sitten, kun on pää kainalossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt, mutta tulokset eivät kerro mitään noin yksinkertaisesti. Ensimmäisellä kerralla tulos oli 20, eli raudanpuute. Toisella kerralla tulos oli 800, mutta kärsin silti vaikeasta anemiasta! Myönnettäköön, että kyse ei ollut raudanpuuteanemiasta, mutta silti vähän hassua.
Hassua?
Tietenkään ferritiiniä ei pitäisi tulkita vain yksittäisenä arvona, varsinkaan korkeampien lukemien kohdalla.
No jopas jotakin. Päästiin vielä yhtaikaa tänne varvihyllylle. Levätään hetken ennen..
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Olen miettinyt testin ostamista apteekista ja tekemistä itse ihan uteliaisuudesta, mutta en ole vielä saanut aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua?
Tietenkään ferritiiniä ei pitäisi tulkita vain yksittäisenä arvona, varsinkaan korkeampien lukemien kohdalla.
Näin kroonisesti sairaana ihmisenä mun pää pysyy kasassa vain jos osaan nauraa itselleni ja kehoni omituisuuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua?
Näin kroonisesti sairaana ihmisenä mun pää pysyy kasassa vain jos osaan nauraa itselleni ja kehoni omituisuuksille.
Nojoo, naura pois vaan. Mutta eihän tuossa ole mitään hassua!
Mutta niinhän se on se sanontakin hullulla halvat huvit ja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua?
Nojoo, naura pois vaan. Mutta eihän tuossa ole mitään hassua!
Mutta niinhän se on se sanontakin hullulla halvat huvit ja...
Tarkoitan, että noissa tuloksissahan sinänsä ei edes ole mitään ristiriitaista tai mitään mille ei olisi selitystä. Jos vähänkin tietää ferritiinin käyttäytymisestä, niin tämä on päivän selvä asia.
Miksi kiskotte herneen nenään totuuden sanomisesta?
Lääkäri halusi mitata ja oli 18, vaikka hemppa noin 150. Rautalääkityksellä arvo nousi ja vointi parani.
Tuntuu hyvältä mies tässä sitä maataan kaakkois-helsingin saariston merellisessä miljoonatalossa lungisti omassa huoneessa. Mites teillä?
Tuo tilanne ei tunnu olevan mukava kenellekään teistä!
Voiko ihminen voittaa gorillan ilman aseita? Itse uskoisin pystyväni tähän koska olen harrastanut painia jo 3 vuotta
En muista oliko yli 100 mutta viitearvon yli.
Onko viitearvoja erilaisia?
Haluat provota TAAS tätä samaa. Ei siinä mitään. Samat vastaukset tulee.