Oletteko käyneet mittauttamassa varastorautanne eli ferritiinin?
Jos olette niin kertokaa myös tuloksenne!! Terveillä ihmisillä, kuten minulla ferritiiniarvo on yli 100. Raudanpuute taas jos on alle 60. Rautavarasto aivan tyhjä jos alle 30.
Kommentit (445)
En kestä näitä uusavuttomia ihmisiä voi luoja taas.
En ole kasvissyöjä, joten saan riittävästi rautaa ravinnosta eikä tarvitse mittauttaa.
Se on kuitenkin mitattu minulta, koska vuosin paljon verta erään leikkauksen jälkeen ja urheilen tosissani ja olen aina kärsinyt runsaista kuukautisista ja syönyt niihin traneksaamihappoa aika tuloksetta. Arvo oli kuitenkin 128, joka on erittäin hyvä, myös HB on aina ollut 150 luokkaa.
Lääkäri sanoi hyvän rautatilanteen johtuvan syömästäni ruuasta, sillä syön tosi paljon kalaa ja riistaa. (isä ja veli metsästävät) ja kasviksia. Lääkäri sanoi raudan imeytyvä ruuasta paljon tehokkaammin kuin tableteista.
Mitä AP tekee näillä tiedoilla?????
Palsamme vilisee kaikennäköisiä saivartelijoita.
Tyyppi on ElävänElämänAnkeuttaja
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Ai että hävettää välillä olla suomalainen kun täällä uskotaan mieluummin jonkun mielikuvitusrikkaan luomiin mielikuviin kuin tutkittuun faktaan.
Voi taivas tätä myötähäpeän määrää
Kukin tehköön mitä haluaa ja tulkoon tänne kun siltä tuntuu.
Yllätyin, kun käväisin (töissä terveystarkastus) verikokeissa ja hemoglobiini oli 100 ja ferritiini 10, mutta d-vitsku 70. Joo ja on runsaat menkat, mutta pari kuukautta on ollut jopa tuotteliaimmat ja energisimmät kuukaudet vuosiin. Mitä lie arvot silloin olleetkaan....
Onko oikeasti epäselvää miten viikonpäivät kirjoitetaan?
^ juoppo yritti olla hauska epäonnistui pahasti
Ap:lle sopisi asuinpaikaksi Utsjoki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ferritiini rautakuurin jälkeen 20 ja lääkärin mukaan hyvin viitearvoissa 🙄
Mulla sama. Ei uusinut rautatablettien reseptiä.
Väärin tehty, mutta miten voi lääkärin päähän laittaa järkeä?
Minä kävin kontrollikokeissa ja ferritiini alle 12. Ja kyllä huomaa voinnissa. Katsotaan mitä lääkäri tuumaa, alkaa olla voimavarat vähissä kun mikään ei arvoja nosta.
Todella Reilukerho että Jeesus valitsee ketkä pelastaa....