Alkaako älykellot olla jo pois muodista?
Onko jo hetken innostus loppunut ja älykellot nykyään out? Mihin te käytätte kyseistä laitetta ja koetteko hyödylliseksi? Oliko kannattava hankinta vai menikö rahat hukkaan?
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli, mutta en tykännyt käyttää. Ärsytti kun oli jotain ranteessa koko ajan, ja ihokin välillä ärtyi kellon alta. Se piti kuitenkin olla kohtalaisen napakasti, että mittasi sykkeen. Sitten ostin oura-sormuksen, ja se häiritsi yhtälailla.
Tajusin myös, että kyllähän minä nyt itsekin tunnen olenko nukkunut hyvin tai tulossa kipeäksi, tai miten treeni sujuu. Ehkä noista laitteista on apua kun aloittaa liikkumisen, jos ei yhtään tiedä millä tavalla pitää liikkua että rasitus on sopiva jne. Ja varmaan joillekin kilpaurheilijoille eri juttu, mutta jos nyt vaan liikkuu ihan huvikseen ilman tarvetta saada maksimisuorituksia tai pärjätä kisoissa.
Kaikki aiheesta tehdyt tutkimukset päätyvät kuitenkin aina tulokseen, että enemmistö fiilispohjalla treenaavista treenaa liian kovaa.
Alanuolittajat tais tunnistaa itsensä :D
MacBook Prot ja PostIt-laput. Meillä on kaikilla Elon Musk -tarroilla varustetut MacBook Prot jengi on niistä takuulla kateellisia!
Joulukinkku paistetaan uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Unen seuraamiseen ihan turhia leluja. Unta voit seurata luotettavasti ihan muilla keinoilla, esim CPAP-laitteilla
Suurin hupi oli "piirrellä" kartalle kuvioita lenkillä
Möin pois turhana
Mä olin oman suunnon kelloni mukaan monena yönä ilman sykettä tunteja , että kovin luotettavaa dataa unen laadusta en olettanut saavani, mäkin möin kellon pois koska koin tarpeettomaksi
Tän nykyisen hallituksen lanka palaa jo. Sano mun sanoneen pian on edessä ennenaikaset vaalit.
Älykello ei ole koskaan muodissa ollutkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli, mutta en tykännyt käyttää. Ärsytti kun oli jotain ranteessa koko ajan, ja ihokin välillä ärtyi kellon alta. Se piti kuitenkin olla kohtalaisen napakasti, että mittasi sykkeen. Sitten ostin oura-sormuksen, ja se häiritsi yhtälailla.
Tajusin myös, että kyllähän minä nyt itsekin tunnen olenko nukkunut hyvin tai tulossa kipeäksi, tai miten treeni sujuu. Ehkä noista laitteista on apua kun aloittaa liikkumisen, jos ei yhtään tiedä millä tavalla pitää liikkua että rasitus on sopiva jne. Ja varmaan joillekin kilpaurheilijoille eri juttu, mutta jos nyt vaan liikkuu ihan huvikseen ilman tarvetta saada maksimisuorituksia tai pärjätä kisoissa.
Kaikki aiheesta tehdyt tutkimukset päätyvät kuitenkin aina tulokseen, että enemmistö fiilispohjalla treenaavista treenaa liian kovaa.
Tämä on aivan totta. Minulla itsellänikin on ollut ihan sama kokemus. Vasta kun ostin ensimmäisen sykemittarini, tajusin, miten kovilla sykkeillä olin tietämättäni juossut. Sykemittarit ja nykyiset juoksukellot ohjaavat harjoittelua niin, että harjoitellessa on helppo pysyä sopivilla sykealueilla.
Katso peiliin niin näet totuuden
Brändäysaikakauden ongelmia. Laita laitteet kiinni ja käy kävelyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se menisi pois muodista? Meneekö myös älypuhelimet pois muodista?
Älykelloa voi mielestäni verrata vaikka miniläppäreihin tai ehkä enemmän tabletteihin. Edelliset katosivat kokonaan, jälkimmäisia on edelleen käytössä, mutta moni (itseni mukaanlukien) on niistä myös luopunut turhakkeina.
Garminin urheilu/gps-kello itsellä käytössä ja tuskin luovun kun urheiltua kuitenkin tulee paljon ja ladata tarvitsee viikon välein ellei ole kovin pitkiä treenejä gps päällä. Sen sijaan "älykkäämmälle" Android/WatchOS/Huawei älykellolle en näe mitään tarvetta.
Jos tarkoitat miniläppärillä sellaisia täysin tehottomia halpisläppäreitä, joilla just ja just pystyi lukemaan mailit, mutta ei mitään muuta, niin joo, ne hävisivät teknologian kehittyessä. Toki samaan aikaan oikeat läppärit kehittyivät pienemmiksi ja nykyään suurin osa läppäreistä on suurinpiirtein entisten miniläppäreiden kokoisia. Ei sellaisia 17" tai edes 15,4" läppäreitä näe enää juurikaan. Voisi siis sanoa, että miniläppärit voittivat kilpailun, kun niistä tuli tehokkaampia.
Isommat puhelimet ja pienemmät läppärit tiukentavat tietenkin padien markkinarakoa, mutta tuskinpa ne ovat häviämässä minnekään. Uudet iPad Prot irtonäppiksellä korvaavat jo tietokoneen suurimmassa osassa käyttötarkoituksia ja kunhan hintoja saadaan inhimillisemmiksi, niin uskoisin tuollaisten pädi/läppäri-hybridien olevan se suunta, mihin henkkoht huppikäytössä olevat tietokoneet tulevat menemään lähivuosina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne pois muodista ole, mutta saisivat kyllä alkaa tarjota ulkonäöllisesti tyylikkäämpiä vaihtoehtoja. Ihan hirveän rumia muovisen lasten lelun näköisiä suurin osa. Nahkaa ja metallia kehiin!
Kyllä niitäkin vaihtoehtoja on tarjolla, mutta ei toki niissä kaikkein halvimmissa malleissa.
Voisitko vastata kysymyksiin? AP