Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sulla kohta kiire äänestämään?

Vierailija
02.04.2023 |

Mie äänestinkin jo ennakkoon .

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin jo ennakkoon persuja, mutta vaikka persut voittaisi tänään, he eivåt siltikään välttämättä muodosta hallitusta. Sdp, vas ja vihreät ei mene persujen hallitukseen, kokoomus ehkä menee, mitta lyö sellaisia ehtoja pöytään että en tiedä voiko Purra niitä hyväksyä. Keskusta, rkp ja pienpuolueet jäljellä mutta riittääkö sitten enää enemmistöpaikat eduskunnassa 🤷 ei taida riittää. Saattaa siirtyä hallitusneuvottelut seuraavaksi suurimmalle eli kokoomus tai sdp. Jos sdp, niin persut eivät ole hallituksessa ja jos kokoomus, niin Orpo lykkää niin kovia vaatimuksia ettei Purra voi hyväksyä ilman että kääntää takkia liikaa äänestäjille. Kompromissejahan hallitusneuvottelut ovat joka tapauksessa.

Vierailija
42/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänioikeus 1980.En ole koskaan äänestänyt.

Tuo tarkoittaa sitä, että olet 100 % tyytyväinen vuosien varrella tehtyihin poliittisiin päätöksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En äänestä, koska yksikään puolue ei vastaa omia käsityksiäni. Sitäpaitsi omaan elämääni ei ole koskaan vaikuttanut millään tavalla kulloinkin harjoitettu politiikka. Ihan itse omilla henkilökohtaisilla päätöksillä ja valinnoilla voin vaikuttaa paljon enemmän omaan elämääni.

Vierailija
44/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänioikeus 1980.En ole koskaan äänestänyt.

Tuo tarkoittaa sitä, että olet 100 % tyytyväinen vuosien varrella tehtyihin poliittisiin päätöksiin.

Tai sitten sitä, että hän ei usko äänellään olevan minkäänlaista merkitystä. Enkä muuten usko minäkään.

Vierailija
45/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan mitään kiirettä ole. Lähden kohta astelemaan vakain askelin minulle osoitetulle äänestyspaikalle Suomen siniristilippujen hulmutessa keväisessä auringonpaisteessa. Huolellisen harkintani pohjalta piirrän arvokkaan numeroni vaalilippuun. Pudotan sen vanerilaatikkoon ja kävelen läheiseen kahvilaan, jossa juon arvokkaasti vaalikahvit hyvän leivonnaisen kera. Illalla seuraan Ilman jännitystä tulosten laskentaa vieraanani oleva kapteeni Morganin kanssa Coca-Colaa juoden.

Vierailija
46/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin jo tässä ennen puoltapäivää kävellen äänestämässä, jätin tällä kertaa auton kotipihaan ja otin hyötyliikuntana. Paluumatkalla kävin kaupassa ja nyt on pyykitkin pyörimässä ja kahvit tippumassa.

Niin ja olen mies.

"Niin ja olen mies." Öh :D Mitalinko haluat kun olit niin reipas poika?

En ole millenniaali xD

47/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire. Odottelen nyt kaikessa rauhassa ensin, että alueen virpojat ovat käyneet virpomassa. Menen äänestämään vasta joskus klo 18 jälkeen. 

Vierailija
48/48 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kiire? Vaalihuoneet käsittääkseni avoinna vielä yhden työpäivän verran. Meneekö ap:lla koko työpäivä potiessa kiirettä lapsen päiväkodista hakemista?

Ei ne enää huomenna auki oo. Tänään mentävä jos aikoo.

En tiedä sinun työpäiväsi mittaa, mutta minulla 7,5 tuntia + lounastauko. Toki jos on esimerkiksi palomies, työvuoro kestää huomiseen.

Vaalihuoneet sulkeutuvat 2 4 klo 20.00 . Jos ei ole ennakkoon käynyt eikä tänään ehdi, se on siinä. Miten ajattelet että 20 jälleen voisi alkaa valvojaiset ja laskenta.

Jos ei tänään ehdi, niin silloinhan ei ole enää kiire mihinkään, vai mitä? Kiire on, jos äänestää aikoo ja on esimerkiksi puoli tuntia aikaa ja makaa vielä kotivaatteissaan sohvalla.