Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienet räksyttäjä-koirat. Mikä niissä kiehtoo?

Vierailija
01.04.2023 |

Kuljen ison noutajani kanssa, joka on todella kiltti ja kulkee hienosti taluttimessa.

Näitä pieniä räksyttäviä koiria (yleensä terrierit) tulee joka päivä vastaan. Omistajat ovat selvästi noloina välillä ja yrittävät komentaa niitä, jotta räksytys loppuisi. Eipä lopu.

Mikä noissa roduissa kiehtoo?

Ja onko nämä lisääntyneet nyt viimeisen 3 vuoden aikana kun koirabuumi iski. Ja niitä koiria ottivat valitettavasti myös ne, jotka eivät niistä jaksa huolehtia eivätkä kouluttaa :(

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan, täällä on ainakin yksi itsevarma koiran omistaja joka tajuaa mitä merkitsee se kun omistaja ei panikoi, koira on edelleen laumaeläin, ja omistaja on se joka johtaa sitä laumaa, jos lauman johtaja on heikko, pelkää, panikoi, koiralle tulee avuton olo ja ongelma on valmis.

Vierailija
42/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso koira toki puree kun pikkurotta roikkuu suupielessä , ja sehän on sen ison koiran vika niinkö? Pienten koirien omistajat luulevat että heidän rotta saa tehdä mitä vaan, päästävät ihan iholle kun eihän se pikkukoira mitään tee?? Oman ison koirani korva on revennyt kun tuollainen rotta on päästetty liian liki, ja silloinkaan ei oma koirani tehnyt mitään, vaan minä otin rotan irti korvasta ja tykkäsin sen tyhmän omistajan syliin, lasku toki lähti perään. Pienet koirat voi kouluttaa jos ei osaa, älkää ottako niitä

Saako ottaa ison koiran, jos ei osaa kouluttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opetat olemaan reagoimatta" + et käytä herkkuja tai leluja, etkä onneksi nyrkkiä. Wau, käytätkö telepatiaa vai oletko niitä, jotka hulluna napalasti kiskaisee koiran remmistä niin, että niska melkein napsahtaa?

Vierailija kirjoitti:

Koko elämäni on ollut koiria ja koskaan en ole nameilla kouluttanut (enkä nyrkillä) onhan se kieltämättä huvittaavaa kun ohitustilanteessa omistaja tunkee paniikissa koiran suun täyteen nameja ettei vaan ala haukkua.

Pikkasen helpompaa vain opettaa se koira olemaan reagoimatta. Koirat on ihan oikeasti fiksuja, kyllä ne oppii jos omistaja ei itse koko aja ole paniikissa ja reagoisi joka asiaan.

Vierailija
44/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni pari koiraa, toinen todella iso 80kg ja toinen 40kg, ja kyllä naurattaa nää pikkukoirien omistajat kun tulevat vastaan, ja pysähtyvät kun näkevät ison koiran, no sitten se pikku sintti alkaa räkyttää kun luulee että on joku hätä ja hyvä että ei käy kiinni kun kävellään ohi, omat koirat hyvä että vilkasee, korkeintaan katsovat minua että pitääkö reagoida. Tai sit jäädään taivastelemaan sen räkyttävän rotan kanssa ison koiran kokoa siihen naaman eteen, ja annetaan sen pikkurotan räksyttää ja näytellä hampaita. Hohhoijaa.

Tämmöinen ylimielinen suhtautuminen yhdistettynä totaaliin ymmärtämättömyyteen on jotenkin noloa.

Pikkukoiran käytös johtuu siitä, että se pelkää. Tuo on tyylipuhdasta pelkoagressiivisuutta, jota harva pikkukoiran omistaja tunnistaa, koska etenkin pienikokoisia rotuja annetaan helposti täysin osaamattomille ihmisille. He saattavat naureskella, että "pieni koira, iso ego" ja tajuamattaan vievät koiransa sille liian vaikeisiin tilanteisiin. Raukkalle ei jää muuta mahdollisuutta kuin turvautua aggressioon.

Itse väistän aina isohkojen koirieni kanssa, kun näen tällaisen vauhkon pikkukoiran, jotta se pääsee ohittamaan meidät mahdollisimman turvalliseksi olonsa tuntien. Itselleni ei tulisi koskaan mieleen naureskella eläimen pelolle ja hädälle. 

Vierailija
45/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

44, se että pikkukoira pelkää johtuu omistajasta, täysin. Monesti jopa nostetaan se rotta syliin. Noloa on tuollainen tietämättömyys ja osaamattomuus.

Vierailija
46/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan eniten ihmetyttää ne koiran omistajat, jotka solvaavat ja ylenkatsovat näitä muita rotuja esim. pieniä. Minkä tarpeen tuo ilkeily täyttää? Oma koirasi on varmaan ihan kiva, joten voisit itsekin suhtautua toisten koiriin samoin. Jos pieni koira on epävarma niin tokihan se alkaa räksyttää. Mutta voit vaan ihan itse miettiä, miten itse reagoisit jos semmoinen viisimetrinen köriläs, vaikka kuinka hyväntahtoisesti, meinaisi ängetä sinun henkilökohtaiseen tilaasi. Itselläni on kolme, joista 2 kulkisi mallikelpoisesti, mutta kolmas on ison koiran pahasti pelästyttämänä tullut tuollaiseksi räksyttäjäksi ja valitettavasti välillä villitsee muutkin laumana haukkumaan.

Vierailija
47/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, täällä on ainakin yksi itsevarma koiran omistaja joka tajuaa mitä merkitsee se kun omistaja ei panikoi, koira on edelleen laumaeläin, ja omistaja on se joka johtaa sitä laumaa, jos lauman johtaja on heikko, pelkää, panikoi, koiralle tulee avuton olo ja ongelma on valmis.

Tunkkainen tuulahdus menneisyydestä tämmöinen johtajuusmyyttijargon.

Vierailija
48/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet koirat on helppoja kuljettaa mukana, vie vähän tilaa, syö vähän. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.

Monet pienet koirat ovat jopa pienempiä kuin vähän rotevampi kissa, joka on lemmikkinä huomattavasti helppohoitoisempi ja sisäsiisti. Kissaakin voi ulkoiluttaa valjaissa mutta sen kanssa ei ole pakko lähteä ulos vesi- tai räntäsateesa.

Ilmeisesti pienten koirien suosio viime vuosina perustuu niiden kompaktiin kokoon, jotta ne mahtuisivat mm. kerrostaloasuntoihin verrattuna vaikkapa saksanpaimenkoiran kaltaisiin isompiin koirarotuihin. Eläkeläiset saattavat suosia pienempiä koiria, jotta niitä ei tarvitsisi ulkoiluttaa erityisen paljon. Huvittaa kyllä että mitä pienempi koira sitä useammin ne tuntuvat olevan herkkiä haukkumaan.

Vierailija
49/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse voin täysin huoletta kävellä räkyttävän pikkukoiran ohi omien koirien kanssa koska he eivät reagoi mitenkään, on silloin täysin pikkurotan omistajasta kiinni mitä tekee, tukeeko nameja kurkun täyteen, nostaako syliin vai hei osaisiko mennä itse tyynesti ohi niin voisi nuo pikkurotatkin oppia että ei ole mitään hätää? Joo, vaikeaa mutta ei mahdotonta.

Vierailija
50/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakerran naapurit riitelevät joskus ja koirani siihen reagoi ja olen vain tyytyväinen asiaan. Kyllä meteli metelillä loppuu. 

Vierailija
51/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

44, se että pikkukoira pelkää johtuu omistajasta, täysin. Monesti jopa nostetaan se rotta syliin. Noloa on tuollainen tietämättömyys ja osaamattomuus.

Höpö höpö. Koiran arkuudelle on juuri niin monta syytä kuin on koiraakin. Se, että arkuutta ei tunnisteta, on omistajan vika, mutta itse arkuus ei useimmitenkaan.

Vierailija
52/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla aikamoinen rotta. Melkoinen paskiainen ainakin.

Vierailija
53/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ole lapsi, vaan koira ja vaikka miten haluaisitte uskotella mitä tahansa, koira on laumaeläin, ja voi hyvin kun sillä on johtaja, jännä että juurikin ne koirat eivät riehu tai räksytä.

Vierailija
54/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseä taas kiinnostaa, että mikä niissä yli 40kg koirissa kiehtoo? Jo pelkät eläinlääkäri kulut ovat todella isot. Koira haisee, kuolaa ja painaa tuhottomasti. Itseä ne etoo.

Entinen naapuri omisti kaksi ponin kokoista koiraa ja aina lenkillä joutui kiertämään hihnan puun ympärille, kun ei jaksanut pidellä niitä hirviöitä. Mutta kun oli vain pakko saada iso koira.

Koira polveutuu sudesta, joten luultavasti jotkut haluavat tietoisesti vähän isomman koiran. Tosin jos on hentorakenteinen nainen, niin sitä koiraa pitää kouluttaa sen verran että ei näytä siltä että koira vetää mielivaltaisesti ihmistä perässä haluamaansa suuntaan.

Vierailija
55/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

52, no, paskiainen tai en, mun koirat ei räksytä ja tottelee ilman namipaloja. Se on ikävää kun ihmiset saa hankkia koiria ja sitten ne terrorisoi muita kun eivät osaa eivätkä uskalla kouluttaa koiraa. Koira ei ajattele kuin ihminen, eikä se ole mikään lapsenkorvike.

Vierailija
56/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko, että lapset eivät tarvitse johtajuutta/johdonmukaisuutta/turvaa?

Vierailija kirjoitti:

Koira ei ole lapsi, vaan koira ja vaikka miten haluaisitte uskotella mitä tahansa, koira on laumaeläin, ja voi hyvin kun sillä on johtaja, jännä että juurikin ne koirat eivät riehu tai räksytä.

Vierailija
57/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso koira pitää hyvin luvattomat kulkijat poissa mailtani. Eläinlääkäri kulut ovat todella pienet, rokotuksen verran viime vuonna ja sekin on halpa ja tila eläinlääkäri rokottaa.

Emme käytä ylihintaisia ketjueläinlääkäreitä. Riistaa syövät ja raaka-ravintoa, halpaa kun itse metsästän.

Vierailija
58/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpöjä ovat muuten, mutta kieltämättä se kimeä räkytys sattuu korviin.

Vierailija
59/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

56, koira ei lapsi, jo kommenttisi kertoo sen että et käsitä edes asiaa ja mikä ero niillä on. Koirasi käy varmaan koirien päiväkodissa ja pentuleikkikoulussa 😅

Vierailija
60/67 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläsi taitaa nyt mennä puurot ja vellit sekaisin, kun tulet puhumaan lapsista ketjuun, jossa puhutaan koirien käytöksestä.

Vierailija kirjoitti:

56, koira ei lapsi, jo kommenttisi kertoo sen että et käsitä edes asiaa ja mikä ero niillä on. Koirasi käy varmaan koirien päiväkodissa ja pentuleikkikoulussa 😅