Pienet räksyttäjä-koirat. Mikä niissä kiehtoo?
Kuljen ison noutajani kanssa, joka on todella kiltti ja kulkee hienosti taluttimessa.
Näitä pieniä räksyttäviä koiria (yleensä terrierit) tulee joka päivä vastaan. Omistajat ovat selvästi noloina välillä ja yrittävät komentaa niitä, jotta räksytys loppuisi. Eipä lopu.
Mikä noissa roduissa kiehtoo?
Ja onko nämä lisääntyneet nyt viimeisen 3 vuoden aikana kun koirabuumi iski. Ja niitä koiria ottivat valitettavasti myös ne, jotka eivät niistä jaksa huolehtia eivätkä kouluttaa :(
Kommentit (67)
Terrierit ovat aktiivisia ja valppaita, toisin kuin flegmaattiset jotkut isot koirat.
Itselläni on pieni koira ja ihmettelen ihan samaa monen koiranomistajan kohdalla. Ohittamisen alkeetkin on ihan hakusessa ja tuntuu, että toisia ei vain kiinnosta.
Joskus tulee tunne, että toiset oikein yrittävät ärsyttää käytöksellään ja päästävät oman koiransa ihan lähelle. En ymmärrä.
Onneksi osa ei räksytä. Ihana pieni chihuahua, jotkut hiljaisia.
Mikä koirissa ylipäänsä kiehtoo? En voi käsittää, ne haisevat ja haukkuvat, rajoittavat olemista ja matkustamista, ja niiden ruoka, muotivaatteet, jalostussairaudet ja hieronnat ja muut kuiskausterapiat syöksevät omistajan talouden perikatoon.
Tätä oon aina ihmetelly! Itse en sellaista kissan kokoista ottaisi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koirissa ylipäänsä kiehtoo? En voi käsittää, ne haisevat ja haukkuvat, rajoittavat olemista ja matkustamista, ja niiden ruoka, muotivaatteet, jalostussairaudet ja hieronnat ja muut kuiskausterapiat syöksevät omistajan talouden perikatoon.
Luotettavampaa ja rakastavampaa ystävää ei löydy kuin koira.
Vierailija kirjoitti:
Tätä oon aina ihmetelly! Itse en sellaista kissan kokoista ottaisi ikinä.
Pienessä paketissa kaikki tarvittava.
Miks koiran pitää olla ponin kokoinen? Kyllä mä sitten mielummin ostan sen oikean ponin. Onneks on rahaa.
Koirat ovat mielenkiintoisia ja välittömiä olentoja. Ne tarjoavat monelle seuraa, toimivat lenkkeily -tai harrastuskaverina. Ne ovat hienoja perheenjäseniä ja opettavat vanhempien opastuksella myös lapsille vastuullisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä koirissa ylipäänsä
kiehtoo? En voi käsittää, ne haisevat ja haukkuvat, rajoittavat olemista ja matkustamista, ja niiden ruoka, muotivaatteet, jalostussairaudet ja hieronnat ja muut kuiskausterapiat syöksevät omistajan talouden perikatoon.
Ei mun koira hauku kuin syystä. Ohittavia koiria ei haukua koskaan, vaikka nämä haukkuisivat meitä. Mutta jos meidän tiellä tai pihassa on outoa liikehdintää, haukkuu. Aamulla näkyy sitten jäljistä lumessa, mikä pihalla yöllä kulki.
Noita räksyttäviä pikkukoiria on kyllä tullut viime aikoina yhä enemmän vastaan.
Ja ne kyllä räyhää ihan kaikille ihmisillekin, eikä vain muille koirille.
Pieni koko tietysti. Kyllä näin ison koiran omistajana tajuan että pienempään koiraan menee vähemmän ruokaa, mahtuu pieniin tiloihin, saa napattua syliin ja helpompi pitää hihnassa
Pieni on helppo ja mukava koira. Harva varmaan kuitenkin vain räksyttää.
Ja vikahan ei johdu koiran koosta, vaan omistajasta.
Vierailija kirjoitti:
Noita räksyttäviä pikkukoiria on kyllä tullut viime aikoina yhä enemmän vastaan.
Ja ne kyllä räyhää ihan kaikille ihmisillekin, eikä vain muille koirille.
Itselläni pari koiraa, toinen todella iso 80kg ja toinen 40kg, ja kyllä naurattaa nää pikkukoirien omistajat kun tulevat vastaan, ja pysähtyvät kun näkevät ison koiran, no sitten se pikku sintti alkaa räkyttää kun luulee että on joku hätä ja hyvä että ei käy kiinni kun kävellään ohi, omat koirat hyvä että vilkasee, korkeintaan katsovat minua että pitääkö reagoida. Tai sit jäädään taivastelemaan sen räkyttävän rotan kanssa ison koiran kokoa siihen naaman eteen, ja annetaan sen pikkurotan räksyttää ja näytellä hampaita. Hohhoijaa.
Kaikilla lemmikeillä on tukholma syndrooma. Ovat tulleet riippuvaiseksi vangitsijasta ilman vaihtoehtoja. Ruoka kontrollilla saa minkä tahansa eläimen alistettua oman tahdon alle, pätee myös ihmisiin.
Koko lemmikki sana on tosin harhaanjohtava. Tuon eläin bisneksen lähin vertailukohde on orjuuttaminen omiin käyttötarkoituksiin.
Minusta on ihan ymmärrettävää, että jotkut isot koirat voivat tuntua pienestä koirasta uhkaaville. Etenkin, jos on huonoja kokemuksia. Olen kuitenkin itse sitoutunut siihen, että kuljetan joka lenkillä koiran herkkuja mukana ja pyrin näissäkin tilanteissa sujuvaan ohitukseen. Arvostan toki aina, jos voin luottaa myös toisen koiranomistajan pitävän huolta omistaan niin, että ne eivät vaikeuta ohitusta. Haastavinta on keskittyä oman koiran kanssa ohitukseen, jos toinen omistaja ei hallitse omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni pari koiraa, toinen todella iso 80kg ja toinen 40kg, ja kyllä naurattaa nää pikkukoirien omistajat kun tulevat vastaan, ja pysähtyvät kun näkevät ison koiran, no sitten se pikku sintti alkaa räkyttää kun luulee että on joku hätä ja hyvä että ei käy kiinni kun kävellään ohi, omat koirat hyvä että vilkasee, korkeintaan katsovat minua että pitääkö reagoida. Tai sit jäädään taivastelemaan sen räkyttävän rotan kanssa ison koiran kokoa siihen naaman eteen, ja annetaan sen pikkurotan räksyttää ja näytellä hampaita. Hohhoijaa.
Oma koira on sienikoira, löytää hyvin tatit ja kanttarellit ymv. Samoin käy hakemassa mun ampumat linnut hyvin, ihan best.
Eikös näin voisi ajatella sitten työntekijöistä suhteessa työnantajaansa? Jokaisen on jollakin elettävä ja mm. ravintonsa ansaittava.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla lemmikeillä on tukholma syndrooma. Ovat tulleet riippuvaiseksi vangitsijasta ilman vaihtoehtoja. Ruoka kontrollilla saa minkä tahansa eläimen alistettua oman tahdon alle, pätee myös ihmisiin.
Koko lemmikki sana on tosin harhaanjohtava. Tuon eläin bisneksen lähin vertailukohde on orjuuttaminen omiin käyttötarkoituksiin.
Pienet koirat on helppoja kuljettaa mukana, vie vähän tilaa, syö vähän. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu.