Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen työpaikkailmoitus sinulle on turn off?

Vierailija
01.04.2023 |

Olen toiminut pääsääntöisesti toimistopalveluduunissa, ja kun haen töitä, selaan työpaikkoja ja suljen työpaikkahakuilmoituksen, jos siellä on sanottu jokin näistä

-provisio
-tiivis työyhteisö
-sisällöntuotanto ja sosiaalinen media
-"ei tylsiä hetkiä - läppä lentää"
-henkilöstövuokraus
-haetaan asiakkaallemme.., ja ei kerrota mikä yritys on asiakas. En hae. En ikinä hae jos en tiedä mihin olen hakemassa. Tahdon tietää yrityksen ennen haastattelua, ei niin että se tulee yllätyksenä siellä haastattelussa.
-rakastat asiakaskohtaamisia

En hae, jos työpaikkailmoituksessa haetaan
sanavalmista, myyntihenkistä, pelkäämätöntä, aurinkoista, sädehtivää, "moniosaajaa"

Harmi. Olen vaan kotona mieluummin.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöfirma, koska ne ei ilmossaan koskaan kerro mikä asiakasfirma on kyseessä. Mulle merkkaa paljon työpaikan sijainti, joten on turhauttavaa, kun ei tiedä missä se on.

Olisi kiva tietää, miksi sinun pitää valehdella. Totta on, ettei kaikissa kerrota asiakasfirmaa, enkä itsekään sellaista hakisi, mutta jos sinä ja kaikki kommenttiasi yläpeukuttaneet vaivautuisitte lukemaan ilmoituksia, niin huomaisitte, että aika monessa firman nimi sentään vieltä mainitaan. 

Ei minua haittaa, jos vuokravifrmoja haukutaan. Olisi vain kiva nähdä, ettei valehdeltaisi kun totuuden voi tarkistaa niin helposti. 

Olen eri kuin tuo jolle vastasit, mutta en ole koskaan nähnyt firmaa mainittavan nimeltä, tai sitten nuo peitellyt ilmoitukset vain jäävät helpommin mieleen. Korkeintaan kuvaillaan asiakasyritystä, jolloin toisinaan pystyy arvaamaan mikä yritys on kyseessä. Lieneekö tarkoituksena se, ettei työntekijä ottaisi yhteyttä suoraan asiakasyritykseen samalla ohittaen vuokratyöfirman kokonaan?

Vierailija
42/66 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kävin vuokrafirmassa työhaastattelussa ja kun yritin kysyä asiakasyrityksestä niin haastattelija oikein suuttui minulle että hän ei tästä asiakasyrityksestä kerro. Eli ei koskaan selvinnyt mikä se firma olisi ollut. En sitten tiedä missä vaiheessa se olisi paljastettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joissa haetaan ylisuorittajaa.

Vierailija
44/66 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet etsimämme henkilö, mikäli sinulla on _timanttinen_ palveluasenne ja aiempaa kokemusta asiakaspalvelutehtävistä eri palvelukanavissa sekä kommunikoit selkeästi asiakkaiden suuntaan. Asiakkaiden auttaminen ja _ongelmanratkaisu ovat sinulle intohimo eikä hymysi hyydy kiperissäkään tilanteissa_. Lisäksi kaipaamme itsenäistä ja proaktiivista työskentelyotetta, _paineensietokykyä_ ja kykyä tehdä nopeita ja rohkeita päätöksiä."

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/3d6065d8-…

"Hei just sinä! Haluatko päästä osaksi vähintäänkin timanttista työtiimiä?

työsi tueksi saat tiimin joka toivottaa sinut tervetulleeksi vakaalla ammattitaidolla ja hurtilla huumorilla. Meillä on tiivis ja lämmin työympäristö"

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/8f49ad05-…

"Onko sinussa tähtiainesta? 

Sykkiikö sydämesi taloushallinnolle ja rakastat uusia asiakaskohtaamisia? Pallotteletko taitavasti useita asiakokonaisuuksia ilmassa samanaikaisesti ja hallitset samalla omaa ajankäyttöäsi? Hallitsetko ison kuvan ja osaat tähyillä pitkälle eteenpäin?

Mikäli koet, että haluat laajentaa tietämystäsi alan tehtävistä, mutta pysytellä silti turvallisesti assistentin perustehtävissä sekä taloushallinnon avustavissa tehtävissä, on tämä paikka kuin luotu sinulle. Tule siis mukaan Virtuaaliassari tiimiin!

kestät hyvin paineita ja nautit kiireisestä tekemisestä ja siitä mitä jokainen päivä tuo tullessaan. Olet tiimipelaaja ja CAN DO -asenne on toinen nimesi! Tiimisi on nuori ja energinen ja meillä osataan myös rentoutua kiireen keskellä!"

https://tyomarkkinatori.fi/henkiloasiakkaat/avoimet-tyopaikat/cddc0668-…

Vierailija
45/66 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää lähettää kuva tai videomateriaalia.

Vierailija
46/66 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tiettyä sanaa, olisi aika typerää olla hakematta huippupaikkaa vain jos ilmoituksessa on sana, josta ei pidä.

Rekrytöin työkseni ja somemarkkinointi on olennainen osa nykypäivän toimenkuvaa omassa työssäni ja monessa muussakin työssä. Vankka ammattilainen tietää tosin jo entuudestaan miten somea omalla alalla käytetään, eikä säikähdä moista vaatimusta.

Kuulostat hakijalta, jolla ei ole kovin korkeatasoista ammatillista osaamista, mutta koet että sinusta olisi vaikka mihin. Röyhkeä?

Tuolla asenteella ja osaamisella suosittelen siivousta, siellä ei tarvi ymmärtää somea eikä työyhteisö ole tiivis.[/quot

Kuule tyttö mun kokemus ja koulutus on ihan jotain muuta kun trade ktm....minä en taas rekrytoisi kaltaistast hr parneriksi.

Vierailija
47/66 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tiettyä sanaa, olisi aika typerää olla hakematta huippupaikkaa vain jos ilmoituksessa on sana, josta ei pidä.

Rekrytöin työkseni ja somemarkkinointi on olennainen osa nykypäivän toimenkuvaa omassa työssäni ja monessa muussakin työssä. Vankka ammattilainen tietää tosin jo entuudestaan miten somea omalla alalla käytetään, eikä säikähdä moista vaatimusta.

Kuulostat hakijalta, jolla ei ole kovin korkeatasoista ammatillista osaamista, mutta koet että sinusta olisi vaikka mihin. Röyhkeä?

Tuolla asenteella ja osaamisella suosittelen siivousta, siellä ei tarvi ymmärtää somea eikä työyhteisö ole tiivis.[/quot

Kuule tyttö mun kokemus ja koulutus on ihan jotain muuta kun trade ktm....minä en taas rekrytoisi kaltaistast hr parneriksi.

Tytöttelet etkä osaa lainata? 😂 rentoudu, on tosi pieni mahdollisuus, että me ikinä kohtaamme samassa neuvotteluhuoneessa, koska vaikutat keskivertoa tyhmemmältä ihmiseltä.

Vierailija
48/66 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT tytötteleekö joku vielä nykyään? Varsinkin miehen suusta antaa sivistymättömän vaikutelman

Vierailija
49/66 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rekryfirmoihin ne parhaat menekään

Vierailija
50/66 |
02.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä huomata, että työelämässä meritoituneet ja kaiken osaavat ammattilaiset eivät tajua sitä, että valtaosaa vuokrafirmojen työpaikoista ei ole olemassakaan.

Tekevät vain yleismaailmallisen työpaikkailmoituksen saadakseen rekistereihinsä mahdollisimman laajalla skaalalla työnhakijoita.

Vähän sama kuin asunnonvälittäjien "meillä asunnollesi valmis ostaja, hän maksaa kulut, tarjoa omaasi!"

Ei siellä mitään valmista ostajaa ole...

Vierailija
51/66 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri bongattu. Kaikki nämä on ympätty samaan ilmoitukseen: kuninkaallinen, hymy huulessa, tekee nöyräksi, timanttinen.

Ohi.

Vierailija
52/66 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jossa odotetaan uuden työntekijän tuovan hymyn joka ei häviä tiukassakaan paikassa.

Vierailija
53/66 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä suomalaisessa pörssiyrityksessä, vastaan oman osastoni rekryista.

Käytämme paljon vuokrafirmojen palveluksia, niin tuntityöntekijöiden kuin myös toimihenkilöiden rekrytoinnissa.

Käytämme rekryfirmaa siksi, että ei meillä ole aikaa eikä mielenkiintoa rekryprosessin alkuvaiheeseen.

On todella työlästä ja aikaavievää vastailla kymmenille tai jopa sadoille hakijaehdokkaille ja haastatella heitä kaikkia tai edes osaa heistä.

Tämä sitoo helposti yhden tai jopa kahden työntekijän työpanoksen.

Siksi prosessi on ulkoistettu, rekryfirma valkkaa sovitun määrän ehdokkaita, jotka sitten itse haastattelemme ja valitsemme parhaan.

Meidän firman nimeä ei kerrota kuin alkuvaiheen läpäisseille, koska sitten hakijat alkaisivat osoittamaan proaktiivisuuttaan ja soittelemaan meille suoraan. Ei kiva.

Tämä ei myöskään sopimusteknisistä ole suotavaa, koska jos palkkaisimme jonkun vuokrafirman ohi, sanktio on työntekijän 2kk palkka plus alv 24.

Homma menee silleen, että rekryfirma haastattelee sinut, jos olet varteenotettava hakija niin luovat osaamisprofiilin ja lähettävät sen meille.

Kun olen kuitannut rekryfirmalle että tämä henkilö kiinnostaa, hakijalle ilmoitetaan firman nimi ja pyydetään tulemaan haastatteluun.

Jos et kelpaa, et saa kutsua etkä nimeä.

Näin meille ei tule myöskään mainehaittaa, etkä pääse nettiin mesoamaan että "firma xxyy on ihan hanurista eivät kutsuneet edes haastatteluun vaikka olen markkinamerkonomiteknikko, pyh pitäkööt tunkkinsa!"

M40

Vierailija
54/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klikkaan ruksia välittömästi, jos ilmoituksessa peräänkuulutetaan "paineensietokykyä". 

Ei kiitos yhtään ainutta burn outia enää. Tulkitsen tuon mielessäni "Meillä vedetään tietoisesti vajaalla määrällä porukkaa ja sinun edellytetään taipuvan mutkalle tehdessäsi ainakin kahden ihmisen työt."

Tämä.

Vierailija
55/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, missä lukee, että TURN OFF. T. työnantaja. 😏

Vierailija
56/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vuokratyöpaikkoihin. Haluan työllistyä suoraan yritykseen. Ei välikäsiä. Miksi näitä on niin paljon? 

Eivät saa ketään töihin muuta kuin pimittämällä työn laadun, määrän, palkan ym?

Vierailija
57/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT tytötteleekö joku vielä nykyään? Varsinkin miehen suusta antaa sivistymättömän vaikutelman

Joo tytöttely on iso red flag. En koskaan menisi töihin jos joku kehtaa tytötellä. Olen vankka ammattilainen, jopa timanttinen.

Vierailija
58/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo taas aika paljon palstatyöttömistä, jos kliseinen sanavalinta työpaikkailmoituksessa on syy olla hakematta. Tai sitten edes viittaus someen - sen päivitys kun nykyaikana kuuluu ihan perustoimistoduuneihin. 

Vierailija
59/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsimme supertyyppiä, joka etsii uusia haasteita dynaamisesta työyhteisöstä. Eli liikaa tekemistä tiimin kokoon nähden, työkaverit yltiösosiaalisia ja puuttuvat muiden tekemisiin.

Ethän nyt vaan hieman ylianalysoi tekstiä?

Vierailija
60/66 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etsimme supertyyppiä, joka etsii uusia haasteita dynaamisesta työyhteisöstä. Eli liikaa tekemistä tiimin kokoon nähden, työkaverit yltiösosiaalisia ja puuttuvat muiden tekemisiin.

Ethän nyt vaan hieman ylianalysoi tekstiä?

Hauskaa tässä ketjussa on juuri tuo, että  yksi sana ja siitä sitten tehdään laajojan tulkintoja. Kertoo toki, että rekrytointikin on viestintää ja latteuksia kannattaa välttää. Toisaalta täällä jengi ei myöskään tajua, että työhakemuksia modataan vanhojen pohjalta ja jokaista sanaa ei todellakana pohdita tarkkuudella, joka vastaisi läheisestä tehtävää muistokirjoitusta. 

Saahan sitä toki olla miten kranttu tahtansa, mutta kun suurin osa tuntuu kolkuttelevan vuokrafiromojen ovia, niin eipä täällä taida parveilla superammattilaisia, joilla oikeasti olisi varaa valita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä