Haaga, Maunula, Kaarela, Kannelmäki - kokemuksia, mitä eroja näillä on? Ja muita kivoja alueita tuolta päin?
Olen siis katsellut tuolta vuokra-asuntoja. Olisi kiva olla lähellä Keskuspuistoa ja varsinkin 1950-luvun pienkerrostalot vaikuttavat viehättäviltä.
Mutta en ole asunut missään noista alueista, niin osaako joku kertoa, onko niillä juurikaan eroa ja jos on, niin millaisia? Pohjois-Helsingistä kokemusta on Oulunkylästä ja Käpylästä, mutta Käpylä on vähän turhan kallis ja Oulunkylä ei enää kovin rauhallinen ja luonnonläheinen lisärakentamisen takia (tai voin olla väärässä, tämä on vain vaikutelmani).
Ja onko muita alueita joita kannattaa katsella tuolta päin, eli Keskuspuiston lähettyviltä? Etsinnässä siis pieni yksiö, eli omakotitaloalueet eivät oikein toimi. Pidän myöskin enemmän vanhempien kerrostalojen pohjaratkaisuista, joissa on esimerkiksi pieni keittiökomero avokeittiön sijaan. Mahdollisimman rauhallinen ja luonnonläheinen sijainti olisi ihanteellinen, mieluiten niin, että ikkunoista näkyisi vihreää. Lasitettu parveke toki ideaali sekin. Neliöitä ei tarvitse olla paljon.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Haaga on noista mukavin. Rauhallinen. Kannelmäki on aika levoton.
Kannelmäki on kiva paikka asua, paitsi Sitratorin, eli juna-aseman tienoo.
Olen asunut Kantsussa yli kolmekymmentä vuotta, eikä ole mitään tarvetta muuttaa pois.
Minä myös mutta muutin omistusasuntoon Pohjois- Helsinkiin kun perin sen. Nyt on kova ikävä Kantsuun takas. Jopa Sitratoria ikävä. Usein jututan siellä juoppoja kun istuskelevat portailla kesällä. Tykkäävät mun koirasta. 😀
Vierailija kirjoitti:
Kaarelassa ei ole yhtään kerrostaloa, lähinnä omakotitaloja...jos siis ei kaipaa melua.
Kaarelassa on muutama kerrostalokin, mutta enimmälseen pientaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaarelassa ei ole yhtään kerrostaloa, lähinnä omakotitaloja...jos siis ei kaipaa melua.
Missä muka kerrostaloja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-Haaga on noista mukavin. Rauhallinen. Kannelmäki on aika levoton.
Kannelmäki on kiva paikka asua, paitsi Sitratorin, eli juna-aseman tienoo.
Olen asunut Kantsussa yli kolmekymmentä vuotta, eikä ole mitään tarvetta muuttaa pois.
Minä myös mutta muutin omistusasuntoon Pohjois- Helsinkiin kun perin sen. Nyt on kova ikävä Kantsuun takas. Jopa Sitratoria ikävä. Usein jututan siellä juoppoja kun istuskelevat portailla kesällä. Tykkäävät mun koirasta. 😀
Paljon pahempaa on keskustassa, rautatientorilla ja sörkassa esim. kuin Sitratorilla. Sitä paitsi jo 50m Vanhan Kannelmäen puolella on ihan älyttömän rauhallista 1950- ja 60-lukujen kerrostalojen puolella. Tälle vanhalle puolelle Kantsua ei koskaan eksy ne pari tölkki kädessä olevaa vaaratonta laitapuolen kulkijaa Sitratorilta.
On tosi mukava alue ja hintansa väärti. Vehreää ja rauhan tyyssija. Naapurit myös rauhallisia.
Kannelmäestä saat parhaimman kuvan kun laitat youtubeen hakusanaksi Sitratori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä muka kerrostaloja?
Esim. Kirjokiventiellä ja Kaarelantiellä.
Vierailija kirjoitti:
Haaga on noista kokonaisuutena kivoin. Kannelmäki on Kaaren ja Hämeenlinnan väylästä ihan kiva ja lähellä Keskuspuistoa, mutta muuten epäakateemista ainesta on liikaa. Maunulassakin vanha puoli on kivempi, mutta palvelut ja kulkureitit ovat epämiellyttävässä Maunulan osassa. Itse valitsisin näistä Haagan.
Kaarelan valitsisin minä, varsinkin Etelä-Kaatelan. Kannelmäki-nou nou.
Vierailija kirjoitti:
Kannelmäestä saat parhaimman kuvan kun laitat youtubeen hakusanaksi Sitratori.
No ei todellakaan vastaa Vanhassa Kannelmäessä asuvien kokemuksia tuollaiset videot. Kannattaa tulla kävelylle vanhaan Kantsuun, jos haluaa saada oikean kuvan seudusta. Voi kävellä esim. Kanneltietä ja fiilistellä tätä luontoa. Ja kauppakeskus Kaaren ravintolamaailmassa kannattaa piipahtaa esim. nepalilaisessa, samoin Prismassa. Siellä näkee, millaista väestöä täällä asuu - ihan sitä akateemistakin porukkaa paljon.
Vanha Kannelmäki on tosi rauhallinen ja idyllinen alue, ja naapurissa korkeastikoulutettuja suurin osa. Ainakin minulla ja omilla ystävilläni, jotka varta vasten tänne muuttivat ns. paremmilta alueilta eli Herttoniemi, Munkkivuori jne.
Luonto on ihana ja on paljon leikkipuistoja.
Keskuspuisto on hirveä paikka. Kerran olin juoksemassa Pasilasta Meilahteen keskuspuiston läpi, eksyin.Sen jälkeen olen kiertänyt koko paikan.
Näistä vaihtoehdoista valitsisin Etelä-Haagan. Ainoa miinus meren puute, mutta kun kävelee 5-10 Pikku-Huopalahteen, niin merikin löytyy.
Kannelmäessä on Suomen laajin 24h Prisma ja muitakin kauppoja.
Tuolla päin on myös Lassila, joka on Pohjois-Haagan juna-aseman länsipuolella. Aseman seutu on vähän eläväisempää, siinä on muutama vuokratalo, mutta muuten se on ihan kiva alue, sellaisia 80-luvun taloja enimmäkseen.
Pitäjänmäki ja Konalakaan eivät ole kaukana, ja niissäkin on myös mukavia alueita, vaikka ovat jo vähän syrjempänä.
Noista mainitsemistasi valitsisin Etelä-Haagan, jos rahat riittävät. Sehän on noista myös kallein. Mutta jos et halua laittaa asumiseen niin paljon rahaa, niin myös Pohjois-Haagassa on kivoja alueita.
En lähtisi Maunulaan tai Kannelmäkeen, jos voisin lähteä Haagaan. Mutta ei niissäkään muuten mitään varsinaista vikaa ole kuin että on niissäkin hyvä alue ja levottomampi vuokrataloalue ja ovat vähän kauempana. Ihan noissa kaikissa voisi asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi asua metron varrella esim. Vuosaari, Herttoniemi tai Kontula
Kannelmäkeen tulee pikaratikka, jota aletaan rakentaa 2026. Arvonnousun kannalta katselisin Kantsua, jos omistusasunto kiikarissa. Hipsteriperheiden liikehdintää on jo havaittavissa Vanhassa Kannelmäessä. Tiedän ainakin itse pariskuntia ja perheitä, jotka muuttaneet sinne Hertsikasta, Etelä-Haagasta, Roihiksesta ja Käpylästä halvempien hintojen perässä.
Haaveileeko joku oikeasti vielä arvonnoususta? 😀 Tänne Pakilaan spåra 15 toi vain ongelmia, harva paikallinen sitä kannatti.
Maunula täynnä narkomaaneja ja juoppoja, ollut aina ja on edelleenkin. Joka muuta väittää, ei ole Maunulassa asunut.
Vierailija kirjoitti:
Keskuspuisto on hirveä paikka. Kerran olin juoksemassa Pasilasta Meilahteen keskuspuiston läpi, eksyin.Sen jälkeen olen kiertänyt koko paikan.
Keskuspuisto on ihan paras. Kesällä täynnä lenkkeilijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä lenkki sinulla, sen 1,5km.
Vierailija kirjoitti:
Maunula täynnä narkomaaneja ja juoppoja, ollut aina ja on edelleenkin. Joka muuta väittää, ei ole Maunulassa asunut.
Juoppoja oli Maunulassa jo 70-luvulla, narkomaaneista en tiedä, ehkä ovat uudempi ilmiö. Mutta ei se ole ollenkaan huonoimmasta päästä Helsingin lähiöitä edelleenkään. Enemmän kuitenkin sellainen alemman keskiluokan ja duunareiden lähiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä lenkki sinulla, sen 1,5km.
Onko edes sitäkään. Asuin ennen Länsi-Pasilassa ja vierestä lähti polku hippodromin ja Laakson sairaalan kautta suoraan Meilahteen. Olisiko ollut edes kilometriä tuo reitti.
Mihin kampaamoon te Kannelmäen nurkilla asuvat menette? Ei nyt liity aiheeseen mutta kysyn kun muutin tänne enkä tiedä mistään mitään. Mitä kampaamoa uskaltaa kokeilla?
Mutta se on JUNA. Tietenkin junantuomille se voi kuulostaa hyvältä.