Tämä talvi ei lopu ikinä
Menee ihan täysin hermot tähän pakkas paskaan. Koko ajan vaan pahenee. Aina kun katot sääennustuksia niin lisää vaan pakkasta öihin. Tää talvi on muutenkin kestänyt jo vuosisadan. Ei minulla muuta.
Kommentit (79)
Ketä nämä kylmät säät oikein haittaavat. Talvi vaatteissa tarkenee ulkoilla ja kulkea. Minä kärsin vain pitkittyneistä helteistä jalkojenkin turvotessa.
Vierailija kirjoitti:
Ketä nämä kylmät säät oikein haittaavat. Talvi vaatteissa tarkenee ulkoilla ja kulkea. Minä kärsin vain pitkittyneistä helteistä jalkojenkin turvotessa.
Suomalaisen nyt vaan kuuluu valittaa ihan mistä hyvänsä. Itse olen tyytyväinen, kun saan asua tässä maassa eikä ole kovinkaan kuumaa.
Kevät on Suomessa vain muisto.
Parikymmentä vuotta sitten oli torit täynnä ihmisiä vapun aikaan, nykyisin ovat hiihtämässä.
Tänä vuonna talvi alkoi jo lokakuussa. Tammikuussa aurinko paistoi 3 päivänä tammikuussa muuten satoi joka päivä ja oli harmaata kuin marraskuussa. Kyllä tämä on ollut poikkeuksellista ainakin Helsingissä.
Myönnän iloisesti olevani vastarannan kiiski, mutta olen ollut tosi tyytyväinen tähän kevääseen. Monta koiraa, eikä ole tarvinnut vielä aloittaa jatkuvaa lattioiden pesua kuraisen pihan takia. Jos edes yöllä on parikin astetta pakkasta, saa aamu-ulkoilun hoidettua siististi.
Muistan kun helmikuussa oli ketju, jossa joku sanoi nyt olevan jo kevään merkkejä ilmassa. Laitoin viestin, että turha vielä asennoitua kevään tuloon, sillä talvi kestää aina järkyttävän pitkään. Viesti sai satoja alapeukkuja, nähtiin taas miten yltiöpositiivinen asenne ei johda mihinkään muuhun kuin pettymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna talvi alkoi jo lokakuussa. Tammikuussa aurinko paistoi 3 päivänä tammikuussa muuten satoi joka päivä ja oli harmaata kuin marraskuussa. Kyllä tämä on ollut poikkeuksellista ainakin Helsingissä.
Helsingissä nyt kaikki on poikkeuksellista. Pieni kaupunki eikä tarpeeksi suuri kuitenkaan.
Paska stadi.
Siellä synnyin ja heti aikuistuttuani muutin pois.
Terveiset Kainuusta. ♥
Mikä v*ttu teitä oikeen vaivaa?! Koko ajan valitatte! Olkaa stana mielissänne, että täällä ei ole sotaa.
Vai pitäisikö päästä näyttelemään p*rseitänne?!
Vierailija kirjoitti:
Mikä v*ttu teitä oikeen vaivaa?! Koko ajan valitatte! Olkaa stana mielissänne, että täällä ei ole sotaa.
Ja sekin vielä, että aikoinaan Soinin "jytkyn" takia useat vannoivat muuttavansa maasta. Moniko muutti?
Lähtekää nyt kaikki lumisateesta valittajat ihan muualle!
Vierailija kirjoitti:
Talon lämmittäminen maksaa, aamulla pitää skrapata auton ikkunat, ei voi käydä kunnon juoksulenkillä jne. Et taida harrastaa mitään, omsitaa omakotitaloa tai käydä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Raskasta on täälläkin. Olen ihan hajota myös. Ei pääse edes ulkoilemaan kun tuolla on yhä hyytävän kylmää ja tuulee hyytävästi.
Sitä varten on ulkovaatteet ja pukeutuminen keksitty.
Ihanan pitkä talvi ollut, tätä lisää!
Vierailija kirjoitti:
Valittajista valittaja🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskasta on täälläkin. Olen ihan hajota myös. Ei pääse edes ulkoilemaan kun tuolla on yhä hyytävän kylmää ja tuulee hyytävästi.
Sitä varten on ulkovaatteet ja pukeutuminen keksitty.
Eipä nuo perseidensä esittelijät tuota tajua.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan pitkä talvi ollut, tätä lisää!
Minäkin tykkään.
20v sitten kun tyttäreni syntyi huhtikuun alussa, oli kaikki lumet jo sulaneet. Sairaalassa kun oltiin, tuli kova lumimyrsky ja lunta tuli reilusti. Tämä toki suli äkkiä pois.
Mutta eikö viime vuonna ollut sama juttu; lunta vielä reilusti huhtikuun alussa. Tälläisiä pakkasia ei tosin tainnut olla.
Todellakin potuttaa nää pakkaset. Ensi viikoksi luvattu -15 yöpakkasia. Meri jäätyy lisää enkä pääse siikaa onkimaan- Meni täysin perseelleen tää kevät kun ajattelin että saan onkia siikaa pitkään joka aamu niin ei. Viime vuonna meri oli sulaa jo maaliskuussa ja sain viettää aikaa meren rannalla ja siikaa tuli. Nyt uhkaa jäädä lyhyeksi koko siian onginta kausi. Se yleensä on loppunu jo huhtikuun loppupuolella.
Nastarenkaat pitäisi olla tänään vaihdettuna kesärenkaisiin, mutta varmaankin poliisi uskoo tekosyitä, minkä takia ei ole vaihtanut renkaita, vielä jonkin aikaa?