Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö äänestämättä jättäviä rangaista

Vierailija
31.03.2023 |

Jonkinlainen sakkorangaistus olisi paikallaan, vähintään 150 euroa sais olla.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän rangaitsee itseään, kun eivät edes yritä ajaa omaa etuaan.

Tai sitten todenneet ettei yksi ääni vaikuta. Tosiasia on etten ole löytänyt ehdokasta, jota tahtoisin äänestää

Vierailija
22/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka äänestää niin heitä pitäisi rangaista maanpetoksesta koska he tätä suomea vievät vuosi vuodelta surkeampaan suuntaan. Ihmiset jotka eivät äänestä on älykkäitä ja he ajattelevat suomen parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Australiassa ainakin taitaa olla tällainen käytäntö. En sitten osaa sanoa ovatko asiat siellä sen johdosta merkittävästi paremmin?

Varmaan aku ankka saa sielläkin paljon ääniä. Tuollainen sakolla tai muulla tavalla pakotus ei sovi demokratiaan. 

Toisaalta kyllä ymmärrän että äänestämisen voidaan katsoa olevan kansalaisoikeuden sijaan myös velvollisuus. Se, että käyt jättämässä sen tyhjän lapun on kuitenkin jollain tapaa selkeämpi kanta kuin äänestämättä jättäminen.

Vierailija
24/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pitäisi. Väitätkö ihan tosissasi, että ihmiseltä pitää viedä omantunnon kysymyksissä oikeus protestoida järjestelmää vastaan olemalla äänestämättä? Ihan kuin Putinin Venäjällä.

Ei kukaan kiellä äänestämästä tyhjää. Se on kuitenkin vahvempi osoitus omasta kannasta kuin äänestämättä jättäminen, jolle voi olla lukuisia muitakin syitä ihan laiskuudesta alkaen.

Vierailija
25/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka äänestää niin heitä pitäisi rangaista maanpetoksesta koska he tätä suomea vievät vuosi vuodelta surkeampaan suuntaan. Ihmiset jotka eivät äänestä on älykkäitä ja he ajattelevat suomen parasta.

Onnittelut! Tämä oli tyhmintä mitä olen koskaan lukenut.

Vierailija
26/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Suomi on demokratia.

Vierailija
27/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Nottinghamissa. En jaksa lähteä Lontooseen äänestämään

Vierailija
28/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Persujen sekakäyttäjäkannattajat jääköön kotiin. Jos ei kiinnosta, eikä ymmärrä äänestää humaaneja puolueita, niin heitä ei todellakaan haluta tietämättömänä äänestämään r a s i s t e j a tai riistäjiä.

Vierailija
29/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasdemareilla paniikki kun luulevat ettei heidän ay porukkansa äänestä.

Vierailija
30/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynnyt äänestämässä koska kaikki puolueet on surkeita, pien puolueista eb niin tiedä mutta aivan turhaa on äänestää niitä.

Jos joku pääpuolueista ajaisi hyviä asioita niin sitten kävisin äänestämässä.

Miksi meitä pitäisi rankaista jos emme halua antaa ääntä ihmiselle/puolueelle joka aiheuttaa vain harmia suomelle ja suomalaisille?

M31

Vierailija
31/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen äänestämään sitten kun joku maksaa mun henkkarit.

Olen pienituloinen mutta tulot menee muutaman kympin yli tt-tuen rahan eli sossu ei maksa henkkareita. 

Vierailija
32/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menen äänestämään sitten kun joku maksaa mun henkkarit.

Olen pienituloinen mutta tulot menee muutaman kympin yli tt-tuen rahan eli sossu ei maksa henkkareita. 

*rajan

Vierailija
33/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Politiikassa pärjää ne jotka osaa parhaiten valehdella ja ajaa vain omaa etuaan. Missä on puolue joka ajaisi meidän keskituloisten asioita? Kaikki puolueet aina vaan ottaa enemmän ja enemmän meiltä eikä ne mitään anna takaisin.

Nykyinen hallitus on vain kurjistanut minun keskituloisen elämää eikä antanut minulle mitään hyvää. En äänestä koska sopivaa puoluetta ei ole.

Vierailija
34/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko mennä äänestämään kun passi on mennyt vanhaksi? Riittääkö ajokortti henkilöllisyyden todistamiseen.

riittää.

Vierailija
35/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän rangaitsee itseään, kun eivät edes yritä ajaa omaa etuaan.

Tai sitten todenneet ettei yksi ääni vaikuta. Tosiasia on etten ole löytänyt ehdokasta, jota tahtoisin äänestää

Mä en äänestänyt henkilön takia vaan puolueen.

Vaikka äänestäisikin niin silti voi tulla samalla lailla rangaistettua, jos oma puolue ei tulekaan valituksi.

Rangaistaminen ei ole oikea sana kuvailemaan tuota tilannetta, mutta käytetään sitä sanaa ap:n malliin sopivaksi.

Vierailija
36/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäskö? oot vajaa. äänestämättä jättäminen on poliittinen teko siinä missä äänestäminen

Vierailija
37/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demokratiaan ei kuulu se että lailla estetään jotkut mielipiteet jonka johdosta ihmiset jättävät äänestämättä koska ei löydy ehdokasta.              Suomen demokratia on joku korruptio versio. tai taitaa olla ympäri maailmaa.

Vierailija
38/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Nottinghamissa. En jaksa lähteä Lontooseen äänestämään

Ei tyarvitse lähtreä Lontooseen. Olisit ovinut äänestää myös näissä paikoissa:

https://tulospalvelu.vaalit.fi/EKV-2023/fi/uap_826.html

Äänestäminen olisi onnsitunut myös kirjeitse.

Vierailija
39/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko mennä äänestämään kun passi on mennyt vanhaksi? Riittääkö ajokortti henkilöllisyyden todistamiseen.

Kyllä sen pitäisi riittää. Demokratian hengen mukaista on, että kaikki halukkaat saavat äänestää, vaikka henkkarit olisivatkin menneet vanhaksi.

Vierailija
40/57 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos on tarjolla vain kakkaa niin sitä kakkaa on pakko maistaa ja jos ei maista niin siitä pitäisi saada rangaistus? En äänestä näissäkään vaaleissa koska tarjolla on vain kakkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän