Ei taida ihmiset nykyaikana syödä lammasta. Edes pääsiäisenä. Mitä siis syötte?
Me ei tykätä edes mämmistä. Joten meillä suklaamunat ainoa pääsiäiseen liittyvä syötävä.
Kommentit (102)
Kallista on esim.karitsan paisti ja kyljykset. Hyvää kyllä.
Meillä ei syödä lammasta, meillä syödään vain karitsaa.
En ole koskaan edes maistanut lammasta. Mämmiä en syö.
En edes vielä tiedä mikä mun pääsiäismenu on. Lihaa se ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt kerran todella hyvää karitsan paistia. Silloisen mieheni kanssa laitettiin. Nykyisen kanssa olemme moderneja ja tehdään kanatortilloja.
Eli ei olisi kannattanut vaihtaa miestä, jos pitää karitsanlihasta?
Vierailija kirjoitti:
pääsiäinen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin niin kuin ei virpominenkaan kuulu.
pahoititko nyt kovinkin mielesi, voi kyynel
Lammasta ja minttua. Minttu kirkkaana ja 50%.
Lehmän liha kirjoitti:
Vanligtvis har man rökt lammfiol men det är rätt jobbigt. I påsk blir det lamm ytterfilé som serveras vid den gemensamma påskmiddagen. Mignon äggen är skaffade i god tid då sådana inte säljs här.
Lamm är "karitsa" på finska medan finskans "lammas" är "får", "mutton", "muttone" och annat sådant på andra språk. Igen försöker man strila finnen i ögat med att sälja ett gammalt kräk med samma namn som alla unga djur har i övriga Europa.
Men varför kallas biff "härkä" eller "nauta"? Vem vet om köttbiten varit en hane eller hona?
Hästkött kallas alltid häst, inte "ori", "tamma" eller "ruuna".
Meillä syödään seka lammasta että karitsaa, molemmista tykätään. Eihän se lampaan nyt pidäkään maistua jollekin geneeriselle sikanaudalle🙄
Itselläni on tapana tehdä joka pääsiäisenä parsarisottoa ja karitsaa jossain muodossa. Lammasta syön kyllä muutenkin, mutta tästä ruoasta on muodostunut meidän perheen pääsiäisen perinneruoka.
Lammasta tahtoo saada vain suurempina satseina tai tiskiltä. Sen vuoksi siitä ei tule laitettua juuri koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyt kerran todella hyvää karitsan paistia. Silloisen mieheni kanssa laitettiin. Nykyisen kanssa olemme moderneja ja tehdään kanatortilloja.
Eli ei olisi kannattanut vaihtaa miestä, jos pitää karitsanlihasta?
Niin. Muita seikkojahan ei parisuhteessa tule ottaa huomioon kuin ruoka? Hmm.
Miten voitte syödä pieniä suloisia karitsoja 😱!
Mä olen 43v. eikä ole kyllä koskaan kuulunut mun pääsiäiseen lammas. Ei sitä syöty meillä kun olin lapsi.
Antivaxxeria, rysytrollia ja qanonpelleä on tänä pääsiäisenä pöydässä.
Lammasta, ts. karitsaa syödään pääsiäisenä, mutta lammasta menee kyllä ympäri vuoden. Syötäisiin useamminkin mutta tuppaa (varsinkin näinä aikoina) olevan aika tyyristä.
Eikä karsasteta mämmiä eikä pashaakaan, eikä muitakaan perinneruokia. Paitsi lipeäkala on mautonta.
Mieluummin naudan palapaistia kuin lammasta, koska vaikka lampaan maun saisi kohdalleen, lihan rakenne on ällösti rasvan kaltaista.
Mämmi on hyvää pursotinkermavaahdon kanssa ja päälle vielä ohuena nauhana siirappia. Tosin ei sitä silti montaa annosta pysty syömään kuin vasta vuotta myöhemmin.
Vanligtvis har man rökt lammfiol men det är rätt jobbigt. I påsk blir det lamm ytterfilé som serveras vid den gemensamma påskmiddagen. Mignon äggen är skaffade i god tid då sådana inte säljs här.
Lamm är "karitsa" på finska medan finskans "lammas" är "får", "mutton", "muttone" och annat sådant på andra språk. Igen försöker man strila finnen i ögat med att sälja ett gammalt kräk med samma namn som alla unga djur har i övriga Europa.