Opettaja kielsi 13-vuotiaalta oppilaalta koulun vessan käytön - oppilas joutui käyttämään metsää vessana ja kalsareita pyyhkimiseen
Opettaja sai sakkotuomion virkavelvollisuuden rikkomisesta, sillä hän kielsi 13-vuotiaalta oppilaalta koulun vessan käytön. Oppilas kävi koulun viereisessä metsässä tarpeillaan.
Opettajan kasvatuskeinot paljastuivat, kun oppilas tuli koulusta ilman alushousuja. Lapsi oli joutunut käyttämään alushousujaan ulosteen pyyhkimiseen.
13-vuotias oppilas joutui käyttämään metsää vessana ja kalsareita pyyhkimiseen Opettajalle sakot kasvatuskeinosta: https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000009491670.html?share=a29860361c…
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Siis jumal...... tämäkö on nykysuomen meininki? Onneksi olen jo 51v.
Olen ajatellut ihan samaa!
Onneksi on jo yli puolet suoritettu täälläkin.
Eihän lähimetsikössä saa käydä paskalla. Nuo metsiköt ovat usein puistoina hoidettuja.
Erityislapsi tarkoittaa käytännössä sitä, että hänen vanhempiaan ei ole kiinnostanut kasvattaa lastaan. Vanhemmat ovat siis itse täysin lapsellisia kakaroita itsekin. Suuttuvat heti, jos joku esittää mistä tahansa asiasta eriävän mielipiteen. Jos lapsi sotkee tahallaan vessan, tulee hänen korvata siivouskustannukset, korvausvelvollisuushan on myös alle 15-vuotiaalla. Paljon tämän lapsen vanhempien järjenjuoksusta kertoo, että veivät asian oikeuteen. Koulujen meno pahenee koko ajan, joten jokohan kohta ymmärretään, että nykyinen toimintamalli ei toimi, vai vieläkö hakataan päätä seinää jokunen vuosi?
Olisin opettajana antanut pikku paskiaiselle selkään ja isälleen kasvatuksen laiminlyönnistä turpaan.