Kuinka fiksuna pidät itseäsi asteikolla 1-10?
Kommentit (35)
Olen ainakin sen verran fiksu että pidän kysymyksenasettelua täysin typeränä enkä siksi viitsi vastata.
Vierailija kirjoitti:
Olen ainakin sen verran fiksu että pidän kysymyksenasettelua täysin typeränä enkä siksi viitsi vastata.
No, kuinka tosikkona pidät itseäsi, asteikolla 1-10?
En ole ollenkaan fiksu. Kirjoitin 6 laudaturia ja lukion päättötodistuksen keskiarvo oli 9,8. Oikeustieteelliseen livahdin ensimmäisellä yrittämällä ja pariin muuhun tiedekuntaan myös. 35-vuotiaana olin suorittanut kolme korkeakoulututkintoa.
Mutta olen kyllä elämän varrella osannut toilailla ihan kiitettävästi ja monissa käytännön asioissa olen aina ollut tohelo. Työpaikoissa olen töksäytellyt sanoa mitä sattuu, ättäröinyt niin esimiehille kuin asiakkaillekin ja minua on ilmeisesti siedetty vain tiedollisen osaamisen vuoksi.
En tiedä minkä arvosana saisin eikä sillä ole mitään väliä, itse olen ihan tyytyväinen ja mielestäni sopivan välkky.
Mielestäni olen ainakin tavallista parempi ja oma-aloitteisempi päättelijä ja avoin ihminen. Olen pärjännyt koulussa ja töissä kiitettävästi lähinnä päättelemällä ja hieman taktikoimalla aika pienestä asti omillani. Syntymälahjojakin kuitenkin sain ja uskon, että vanhempani kuitenkin antoivat hyvät kortit minulle eli oikean asenteen. Osaksi tietysti perimää ja osa ympäristöstä opittua ja olen kuitenkin kasvanut mielestäni hyvässä ympäristössä vaikka suomen lasu ei sitä sietäisi. Sanoisin että opin siis asian kuin asian. Kuten huomaa en kuitenkaan ole suunnattoman nero koska eihän tästä mun tajunnanvirrasta oikein saa selvää ja mun täytyy jäsennellä ajatuksiani esittääkseni pointit ymmärrettävästi. Joku muu taas johdattaisi lukijaa paremmin luonnostaan.
Yleensä pärjään myös sosiaalisesti varsin vahvasti ja pystyn olemaan uskottava ja näin. Kuitenkin joskus mulla on sellainen ominaisuus ainakin vielä, että en käsitä valehtelua ollenkaan, uskon siis helposti valheita enkä osaa olla tarpeeksi ennakkoluuloinen. Tietysti kyllä mäkin pahimmat valheet tajuan tai jos kyse on jostain laajemmasta kuviosta. Mutta varsinkaan lähisuhteissa en tajua manipulointia jos se ei ole kovin räikeää. Ja kun tajuan, en kuitenkaan tajua vaan toinen on ihan kuin vieraalta planeetalta. Jos olisin perusitsevarma en ikinä uskoisi näihin juttuihin, mutta mulle kyllä pystyy valehtelemaan suut ja silmät täyteen. Mua pystyy sabotoimaan hyvinkin paljon tarpeeksi läheltä eli melkoisen ongelmallinen tuo sosiaalisuuden ja läheisyyden tarve.
Mut joo, kyllä mä yleensä pärjään elämässä oikein hyvin mikä johtuu mielestäni älystä ja taidoista, rima on itselle korkealla ja se on siten hyvä. Mutta olen myös aivan varma, että aliarvioin itse taviksina pitämiäni ihmisiä jonkin verran, kuten varmaan monetkin ihmiset eli en varmaan ole niin paljon tavista kummempi kuitenkaan. Tarkoittamatta että olen sellainen jona taviksia pidän vaan me tavikset ollaan varmaan kaikki parempia ja yllättävän erinomaisia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Kylläpä harmistuit.
Ehkä 4. En meinaa tajuta suht simppeleitäkään asioita. Lukua nostaa se, että olen jonkin verran kielissä lahjakas, opin sentään englantia, ruotsia ja ranskaa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu alueesta. Tunnepuolella ihan kädetön (kylmä) muita kuin puolisoa kohtaan, mutta yritän feikata porukassa etten erottuisi. Asioiden suunnitteluissa, toteutuksissa ja loogisessa ajattelussa lyömätön (ÄÖ testit). Varmaan 8+
Älykkyys-ösämäärä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂 Kylläpä harmistuit.
Vaan enpä harmistunutkaan. Ainoa ajatus, jonka vastauksesi herätti oli se, että onneksi en ole sinä. 😊
Varmaan 4, koska en juuri osaa kieliä enkä matematiikastakaan enää kuin peruskertolaskut ym. Käyttäydyn silti fiksusti ja olen kunnon kansalainen, siitä vähän pisteitä.
Mä oon joku 3. Syön liikaa suklaata ja pullaa vaikka tiedän ettei se ole hyväksi. Liikun liian vähän vaikka tiedän että pitäisi. Olen liian laiska tekemään töitä, mutta vielä en ole jäänyt kiinni, siitä +1.
Katson tyhmiä sarjoja kun olen koukussa ja pelaan kännykällä hölmöjä pelejä. Trollaan vauvapalstalla.
Eli eipä ole kovin fiksun toimintaa.
Tosikkomittarilla olen ehkä 5, vaatii vähän fiksumpia ihmisiä tietämään milloin olen tosissani ja milloin laskettelen luikuria.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon joku 3. Syön liikaa suklaata ja pullaa vaikka tiedän ettei se ole hyväksi. Liikun liian vähän vaikka tiedän että pitäisi. Olen liian laiska tekemään töitä, mutta vielä en ole jäänyt kiinni, siitä +1.
Katson tyhmiä sarjoja kun olen koukussa ja pelaan kännykällä hölmöjä pelejä. Trollaan vauvapalstalla.Eli eipä ole kovin fiksun toimintaa.
Tosikkomittarilla olen ehkä 5, vaatii vähän fiksumpia ihmisiä tietämään milloin olen tosissani ja milloin laskettelen luikuria.
Mulla sama. Kiva olla täälläkin palstalla, kun muut on palstalle tyypillisesti vähintään 8 ihmisiä.
Maksimissaan 3, todennäköisemmin 2. Tulen sellaisesta perheestä, jossa opiskelu jäi vähälle; ekasta luokasta lähtien esim. läksyjä ei ikinä tarkistettu. Taustalla myös lukihäiriö ja mahdollisesti (kuitenkin aika selkeä) diagnosoimaton ADHD. En vielä tänäkään päivänä tiedä millä tavalla opin parhaiten. Välillä on vaikeuksia ymmärtää muiden puheita tämän mahdollisen ADHD:n takia, kuulossa ei ole mitään vikaa.
Kun puhutaan fiksuudesta/älykkyydestä, koen omani muodostuvan lapsuuden elinympäristöstä - ns. pakene tai taistele -elinympäristössä. Ymmärrän helposti mikroeleitä, äänensävyjä jne. Varmastikaan ei ole kovinkaan tervettä, mutta pystyn niin sanotusti muovaamaan luonnettani erilaisissa tilanteissa ja erilaisten ihmisten seurassa.