Oletko käynyt kaikissa Pohjoismaissa?
Mikä maa oli paras ja miksi? Me ollaan ja Norja oli kyllä uskomattoman kaunis maa. Olin ihan mykistynyt siitä maisemien upeudesta. Päihittää minkä maailman maan tahansa. Oikeasti sitä vain haukkoi kirjaimellisesti henkeä kun ei voinut tajuta että on noin kaunista maisemaa. Lofooteilla käytiin.
Kommentit (79)
Olen joskus käynyt kaikissa muissa Pohjoismaissa paitsi Islannissa, Grönlannissa ja Färsaarilla.
Vierailija kirjoitti:
Tanska on paras . Tasainen, kaunis, mukavia ihmisiä, ikivanhoja, kauniita pienehköjä kaupunkeja joissa säilynyt vanha rakennuskanta. Upeita hiekkarantoja. Tanskalaiset ovat sekä vaatimattomia että oman arvonsa tuntevia, eivät metelöi itsestään ja tekevät työtä .
Ei mitenkään vaatimattomia...
T. Täältä
Tähän samaan kysymys minkä pohjoismaan pääkaupunki on paras?
Islanti, Norja ja Tanska käymättä. Ruotsiin en enää mene, ainakaan Tukholmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanska on paras . Tasainen, kaunis, mukavia ihmisiä, ikivanhoja, kauniita pienehköjä kaupunkeja joissa säilynyt vanha rakennuskanta. Upeita hiekkarantoja. Tanskalaiset ovat sekä vaatimattomia että oman arvonsa tuntevia, eivät metelöi itsestään ja tekevät työtä .
Ei mitenkään vaatimattomia...
T. Täältä
Jollain lailla vaatimattomampia ihmisiä on varmaankin Baltian maissa. Pohjoismaiden ihmiset eivät ole yleensä tunnettuja siitä ehkä osittain Suomea lukuunottamatta. Näin karkeasti yleistäen, koska tuohan vaihtelee kaikkialla.
Vai olenko väärässä?
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus käynyt kaikissa muissa Pohjoismaissa paitsi Islannissa, Grönlannissa ja Färsaarilla.
Noi saaret ei ole oma maansa, Grönlanti on osa Tanskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oslo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islannissa en ole käynyt. Kävisin mielelläni, mutta pitäisi syödä sanani siitä, etten lennä enää huvikseni.
Kyllä sinne pääsee myös lautalla.
Ai mistä muka?
Vierailija kirjoitti:
Kööpenhamina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon itsenäisiä ovat. Kuuluvat Pohjoismaihinkin omalla edustuksellaan.
Islanti on käymättä. Ruotsissa varmaan 4x ja Tanskassa 6x.
Nyt taitaa olla matkustelut ohi kun on tullut sairautta sekä miehelle että itselleni. Harmittaa tosi paljon kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Islannissa ei ole tullut käuyyä.
Tuskin tuleekaan ikinä käytyä, nyt tässä iässä 50+ ei kiinnosta enää lähteä mihinkään muualle kuin Thaimaahan. Aikoinaan matkustelin 50+ maata ympäri maailmaa, mutta enää en lähde kuin Pattayalle.
Miksi juuri sinne? Eikö maailmassa olisi miellyttävämpiä ja viihtyisämpiäkin paikkakuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon itsenäisiä ovat. Kuuluvat Pohjoismaihinkin omalla edustuksellaan.
Ei luokitella erillisiksi Pohjoismaiksi ainakaan missään lähteessä.
Tanska oli ehkä hienoin tai mukavimman oloinen niistä Pohjoismaista, joissa olen käynyt. Maaseudun pienet paikkakunnat olivat hienoja maisemien lisäksi. Historiaa, luontoa, merta ja kivoja taloja. Peltoa ja metsiä.
Ahvenanmaa ja kesäinen Norja ovat verrattomia.
Vierailija kirjoitti:
Islanti on käymättä. Ruotsissa varmaan 4x ja Tanskassa 6x.
Nyt taitaa olla matkustelut ohi kun on tullut sairautta sekä miehelle että itselleni. Harmittaa tosi paljon kyllä.
Voimia teille. Ruotsissa ja Tanskassa on kyllä kivoja paikkoja.
Pohjoismaihin luettavista maista olen käynyt Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Islannissa en.
Islannissa ei ole tullut käuyyä.
Tuskin tuleekaan ikinä käytyä, nyt tässä iässä 50+ ei kiinnosta enää lähteä mihinkään muualle kuin Thaimaahan. Aikoinaan matkustelin 50+ maata ympäri maailmaa, mutta enää en lähde kuin Pattayalle.