Oletko käynyt kaikissa Pohjoismaissa?
Mikä maa oli paras ja miksi? Me ollaan ja Norja oli kyllä uskomattoman kaunis maa. Olin ihan mykistynyt siitä maisemien upeudesta. Päihittää minkä maailman maan tahansa. Oikeasti sitä vain haukkoi kirjaimellisesti henkeä kun ei voinut tajuta että on noin kaunista maisemaa. Lofooteilla käytiin.
Kommentit (79)
Olen käynyt kaikissa Pohjoismaissa.
Norja on kallis maa suomalaiselle, Islanti myös.
Kauniita maita mutta eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Islannissa en ole käynyt. Kävisin mielelläni, mutta pitäisi syödä sanani siitä, etten lennä enää huvikseni.
Sinne pääsee kyllä laivallakin.
Vierailija kirjoitti:
Islannissa en ole käynyt. Kävisin mielelläni, mutta pitäisi syödä sanani siitä, etten lennä enää huvikseni.
Kyllä sinne pääsee myös lautalla.
Olen, totta kait. Luulisi ihan perus sivistykseen kuuluvan. Islanti ehdottomasti ykkönen. Ei voi verrata muihin. Ihanan värikkäitä taloja. Ja se luonto. Tanska ja Ruotsi mitään sanomattoman. Norja, ihan ok.
Onko Skotlanti nykyään pohjoismaa?
Islannissa en oo käynyt. Toki olis paikallaan käydä noissa muissakin uudelleen aikuisiällä, niin olis vähän eri kiinnostuksen kohteet :D
Vierailija kirjoitti:
Onko Skotlanti nykyään pohjoismaa?
Sitten kun eroaa UK.sta. samoin Kanada, kun Common Wealth hajoaa.
The time of the Nordic Union will begin.
💖
Tanska on paras . Tasainen, kaunis, mukavia ihmisiä, ikivanhoja, kauniita pienehköjä kaupunkeja joissa säilynyt vanha rakennuskanta. Upeita hiekkarantoja. Tanskalaiset ovat sekä vaatimattomia että oman arvonsa tuntevia, eivät metelöi itsestään ja tekevät työtä .
Vierailija kirjoitti:
Tanska on paras . Tasainen, kaunis, mukavia ihmisiä, ikivanhoja, kauniita pienehköjä kaupunkeja joissa säilynyt vanha rakennuskanta. Upeita hiekkarantoja. Tanskalaiset ovat sekä vaatimattomia että oman arvonsa tuntevia, eivät metelöi itsestään ja tekevät työtä .
Ja Tanskassa saa Pohjolan parasta ruokaa.
En. Ainoastaan Norjassa ja Ruotsissa. Tanska ja Islanti vois olla ihan kivoja kohteita myös. Jos uskaltaisi lentää.
Köyhiä suomalaisia kiinnostaa vain hinnat. Ihmiset ovat tärkein asia maassa.
Färsaaret on ykkönen, Ahvenanmaa kakkonen.
Jatkan vielä viestiä 51. Norjaa en vaihtaisi mihinkään. 17 kertaa siellä tullut käytyä, pohjoisesta etelään.
Ja lisäksi Ahvenanmaalla, Färsaarilla ja Grönlannissa?
Olen käynyt Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa kaikissa. Islantiin olen menossa piakkoin. Norja on ollut näistä toistaiseksi kaunein, sitten Ruotsi. Suurin osa matkoista on kyllä ollut kiireisiä työmatkoja kaupunkeihin, joten en ole voinut kunnolla katsella maisemia. Autoretki Pohjois-Norjaan olisi varmaan hieno. Tromssassa olen käynyt työmatkalla ja ainakin hotellin ja taksin ikkunasta katsellen oli hienon näköinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäksi Ahvenanmaalla, Färsaarilla ja Grönlannissa?
Nekin kuuluvat Pohjoismaiden neuvostoon. Omat liput, pääkaupungit, hallinnot...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne pääsee kyllä laivallakin.
Jos joku ei lennä ympäristösyistä, niin onkohan laiva yhtään parempi vaihtoehto?
Vierailija kirjoitti:
Köyhiä suomalaisia kiinnostaa vain hinnat. Ihmiset ovat tärkein asia maassa.
Minkä sille voi, jos ei ole varaa. Moni on köyhtynyt viime aikoina.
Vierailija kirjoitti:
En. Ainoastaan Norjassa ja Ruotsissa. Tanska ja Islanti vois olla ihan kivoja kohteita myös. Jos uskaltaisi lentää.
Tanskaan menee silta ja molempiin pääsee meritsekin.
Kaikki käyty ja jokaisessa on hyvät puolensa ja hienot paikkansa. Voin suositella kaikille, joiden talous kestää.