Mitä kissani tahtoo minulle sanoa? Tulee lähelle naamaa maukumaan, katsoo silmiin
Sanoo lyhyen mau mau mau. En ymmärrä kissan kieltä.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Se on kipeä.
Erotan sen maukumis äänestä ja vetäytyy syrjään. Ei ole kipeä nyt
Opit kissan kielen kyllä!
Yleensä tuo tarkoittaa, että hakee huomiota, haluaa, että huomaat hänet, rapsuttelet ja silittelet. Ota syliin ja pusi!
Vierailija kirjoitti:
Yrittää kertoa miten maailman saisi pelastettua.
Eläimet yrittää kertoa sitä ihmisille koko ajan.
Jos on poikkeavaa käytöstä, tosiaankin kannattaa tarkastaa ympäristö, että onhan kaikki kunnossa. Meillä kissa haki miehen kerran puoliväkisin alakerran ovelle ja jäi siihen nököttämään. Aikansa siinä kinattuaan mies meni alakertaan ja pannuhuoneessa oli vesivahingon alku.'
Kyllä kiiteltiin kissaa!
Pitää muistaa, että kissoilla on erikoistarkat aistit, kuulevatkin kuinka monta tuhatta kertaa paremmin kuin ihmiset. Eli uskon, että meidänkin kissa oli tosiaan kuullut poikkeavan veden äänen, kun palo-ovet oli auki.
Tutkimuksen mukaan kissa tietää aina, missä päin taloa ihmiset ovat, koska kuulevat pienetkin liikkeet.
Nälkäisenä kissani sanoo pitkän maaun. Nyt on lyhyet nopeat mau mau mau
Veljeni kissa tekee samaa mulle kun olen siellä kylässä. Katsoo silmiin, tulee ihan viereen, tuijottaa hiukan tyytymättömän oloisena. Olemme tunteneet yli kymmenen vuotta ja olemme ihan hyvissä, neutraaleissa väleissä. Leikkiä se ei halua, mikään sen lempileikki ei onnistu noina hetkinä muutamaa sekuntia kauemmin koska lopettaa ja kääntyy selin vain palatakseen kohta sohvalle perässäni istumaan ja katsomaan minua.
Ei ole niin ruuan perään että kaipaisi sitä noin, eikä huoli mitään vaikka tarjoaisi. Ei halua silitystä tai harjausta, katsoo kiukkuisesti ja väistää jos yrittää. Olen sitä usein harjannut ja osaan tehdä sen ns oikein, mutta hetken valitsee kissa itse tietysti. Vessansa siivotaan aina mahdollisimman pian käytön jälkeen, ei tarvitse koskaan tallustella omien tarpeidensa päällä jos ihmisiä on kotona. Petipaikkoja on joista tykkää, kaikki kulkuväylät ovat hänelle vapaina eli ei ole kyse siitäkään että joku lempikomeron uksi olisi ummessa :D Myös parvekkeelle pääsee heti kun tahtoo, ei toivo noina hetkinä sitäkään. On ruumiltaan terveeksi todettu ja syö parempaa ruokaa kuin suvun ihmiset. Vaivoja ei ole havaittu.
Ehkä tosiaan koettaa kertoa mulle oikeita lottonumeroita tai tiedottaa että haistaa minulla olevan syöpä josta en tiedä vielä itse.
Nyt vain. On syönyt, on putsattu hiekkalaatikko. On paijattu. Silmiin katsominen on erikoista noin lähellä naamaa. Jotain yrittää kertoa nyt.