Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsingin koulutetut naiset - miehen näkökulma

Vierailija
30.03.2023 |

Olen 27-vuotias juristi ja asun otsikon mukaisesti Helsingissä.

Aika ajoin käy vastaan aloituksia koulutettujen miesten puuttumisesta Helsingistä (ilmeisesti yliopistotutkinnon suorittaneiden). Koulutettuja naisia on vähintään yhtä vähän, jollei vähempää Helsingissä. Etenkin, jos kaipaa työelämässä vastaavassa tilanteessa olevaa naista.

Niinpä - mikä tämä väitetty miespula on on koulutetuilla naisilla? Kaikki tuntemani ikäiseni naiset ovat parisuhteessa ja olleet jo pidempään

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen aloitus, naisiahan on tilastollisesti selkeästi vähemmän kuin miehiä. Onko vika miehessä (kuten yleensä)?

N 28, korkeakoulutettu myös

Vierailija
2/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tapella jostain koulutuksesta? Kertoo kyllä paljon elämästä jos tärkeintä on olla tätä ja tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin. Saako koulutuksella ison kalun, upean ulkonäön tai muuten vaan hyvät geenit? Vai onko kyseessä lopultakin vain hienostuneempi muoto ostaa seksikumppani?

Vierailija
4/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Helsinki?

Vierailija
5/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutushullut varmaa kuuluis omalle sivustolleen '' koulutushulluus. Com ''

Vierailija
6/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajamiehenä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Todella vaikea löytää akateemista sinkkunaista, joka haluaisi vakiintua. Matalammin kouluttautuneita löytyy, mutta en ole heidän kanssaan oikein samalla aaltopituudella.

Vierailija
7/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Aika ajoin käy vastaan aloituksia koulutettujen miesten puuttumisesta Helsingistä (ilmeisesti yliopistotutkinnon suorittaneiden). Koulutettuja naisia on vähintään yhtä vähän, jollei vähempää Helsingissä. Etenkin, jos kaipaa työelämässä vastaavassa tilanteessa olevaa naista."

Eihän tämä ole edes suomea...

Vierailija
8/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajamiehenä olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Todella vaikea löytää akateemista sinkkunaista, joka haluaisi vakiintua. Matalammin kouluttautuneita löytyy, mutta en ole heidän kanssaan oikein samalla aaltopituudella.

Heh:) Luulen kylläkin, että et ole samalla aaltopituudella kenenkään kanssa. Siksi oletkin sinkku ja sellaiseksi jäät.

Vierailija
9/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh:) Luulen kylläkin, että et ole samalla aaltopituudella kenenkään kanssa. Siksi oletkin sinkku ja sellaiseksi jäät.

Mikä nyt noin harmittaa?

Vierailija
10/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aika ajoin käy vastaan aloituksia koulutettujen miesten puuttumisesta Helsingistä (ilmeisesti yliopistotutkinnon suorittaneiden). Koulutettuja naisia on vähintään yhtä vähän, jollei vähempää Helsingissä. Etenkin, jos kaipaa työelämässä vastaavassa tilanteessa olevaa naista."

Jep. Juristi ei osaa kirjoittaa suomea kunnolla.

Vierailija
11/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Juristi ei osaa kirjoittaa suomea kunnolla.

Tekoäly korvaa onneksi nämä elätit viiden vuoden sisään todennäköisesti.

12/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin pohjautuu siihen seikkaan, että nuoria naisia on Helsingissä enemmän kuin nuoria miehiä, ja nuorten naisten koulutustaso on keskimääräisesti miehiä korkeampi. Miesten koulutustasosta esimerkiksi https://www.stat.fi/artikkelit/2009/art_2009-09-30_001.html?s=0 (vuodelta 2009, mutta tietääkseni tilanne ei ole muuttunut tasa-arvoisempaan suuntaan koulutuksen sukupuolittuneisuuden osalta) ja Helsingin nuoren väestön sukupuolijakaumasta https://www.avoindata.fi/data/fi/dataset/naiset-ja-miehet-helsingissa (vuodelta 2017, mutta tämäkään ei varmaankaan ole muuttunut ratkaisevasti tasapuolisemmaksi). Voi olla, että jos puhutaan nimenomaan työ-elämässä olevista korkeakoulutetuista nuorista, on tilanne hieman tasaisempi, mutta yleensä otsikon väitettä esittäessä ei varmaankaan mainita työllisyystilannetta, vaan puhutaan vain koulutuksesta.

Vierailija
13/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että koulutuksessa on vikaa koska aina voi kouluttautua lisää :)

Ehkäpä vika on ihan muussa.

Vierailija
14/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaltainen, akateeminen mies ei jaksa eikä ehdi mitään välipanoja. Jotta voisin ottaa mahdollista kumppaniehdokasta vakavasti, sille pitäisi olla hyvät perusteet. Olen antanut ajatukselle mahdollisuuden ja käynyt parilla treffeillä. Kerran nainen tuli treffeille minun luokseni. Istuskeltiin vähän aikaa sohvalla, ja mietin itsekseni, 'kuka tämä vieras ihminen on ja mitä hän tekee kodissani?' Miksi alkaa rakentaa mitään tulevaisuutta sellaisen päälle? Paskaahan siinä tulee niskaan, mutta itse olen jokaiselle tehnyt selväksi olevani akateemikko. Antanee heille liian toiveikkaan kuvan.

Vierailija
15/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kaltainen, akateeminen mies ei jaksa eikä ehdi mitään välipanoja. Jotta voisin ottaa mahdollista kumppaniehdokasta vakavasti, sille pitäisi olla hyvät perusteet. Olen antanut ajatukselle mahdollisuuden ja käynyt parilla treffeillä. Kerran nainen tuli treffeille minun luokseni. Istuskeltiin vähän aikaa sohvalla, ja mietin itsekseni, 'kuka tämä vieras ihminen on ja mitä hän tekee kodissani?' Miksi alkaa rakentaa mitään tulevaisuutta sellaisen päälle? Paskaahan siinä tulee niskaan, mutta itse olen jokaiselle tehnyt selväksi olevani akateemikko. Antanee heille liian toiveikkaan kuvan.

Niiin akai tee mikko sanoit olevasi ja tee mikkohan sä olitkin! Onks teemikko vähä sama ku baarimikko mutta tee kuppilassa?

Vierailija
16/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiin akai tee mikko sanoit olevasi ja tee mikkohan sä olitkin! Onks teemikko vähä sama ku baarimikko mutta tee kuppilassa?

also known as t. mikko

Vierailija
17/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sieltä opiskelujen/opiskelijabileitten kautta pariutuminen tapahdu. Jos ei silloin, niin tuskin koskaan.

Vierailija
18/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 22-30 vuotiaat koulutetut naiset lähtevät Helsingistä ympäri maata hakemaan kannuksiaan, ennenkuin voivat kilpailla työnhaussa kokeneempaa kaartia vastaan Helsingissä. (tai siis osa lähtee)

Sitten tehdään muksut jossain ja 35-50 vuotiaina ollaan taas eronneina hakemassa uutta elämää esim Helsingissä. Ja sellaisia koulutettuja naisia Helsinki on aivan täpötäynnä.

Vierailija
19/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristit ovat valitettavan huonoja kirjoittajia, pahoittelut.

Yllä esitettyjen kanssa olen samaa mieltä, että Teatterista, Kallesta tms. löytää seuraa, mutta vakavampaa on paljon haastavampaa löytää.

/Aloittaja

Vierailija
20/46 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein akateemikko? Arvonimi jonka voi saada vain tasavallan presidentin myöntämänä. Uskoisin että sellaisilla asioilla saattaisi jo nainenkin löytyä, mutta ei ehkä Porvoosta.