***3-kuumeilijat*** Vko 48
Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon ja plussia monille, että saatais porukkaa Kotiloihin!! :)
AIHA Rv 14+3 (13+6)
Kommentit (66)
Kävin tossa viime viikolla esittäytymässä. Meillä ois nyt hommailuhetket menossa, mutta on se kyl kurjaa kun tavallaan " väkisin" vauvaa väännetään. Mies on tvattoman väsynyt pitkien työpäiviensä jälkeen, ja mä oon kans joten uuvuksissa. Meil on muutoinkin ollut hiljaista sillä saralla, mut eiköhän ne halut jostain pomppaa! Ja ainakin tulee läheisyyttä kerrakseen kun touhutaan oikeen ahkerasti. Ei siinä nyt pitäs sen kummempaa. ja toki siis ukkokullan kanssa rakastetaan toisiamme. Välillä kiihkeemmin välillä ei, niin se on varmaan joka suhteessa (?).
Jep eli mulla kp 12/28 ja yk 1
Eli siis tein sitten aconilla testin juuri äsken, vaikka ajankohta on liian aikainen, pissa ei ollut aamupissaa ja olen juonutkin jo tuhottomasti tässä aamulla. Tuli vaan joku pakkomielle taas :/ Nyt on yksi testi enää jäljellä, sitä sitten koitan säästellä. Rahanmenoahan tässä joulun alla on ihan riittämiin ilman tuota testaus-harrastustakin.
Ja testin tulos? No negahan se. Tietysti näin taas jonkun haamun, mutta en luota siihen, koska näen haamuja ihan koska vain niin halutessani ;) Testiin ilmestyi kyllä ihan selkeä hailu viiva n. 9 minuutin kuluttua, mutta se on jo niin lähellä testin takarajaa, ettei siihenkään voi luottaa. Ohjeisssahan lukee, että 10 minuutin jälkeen testiä ei pidä tulkita. No, kilttinä tyttönä heitin sen sitten roskiin ja nyt en ole yhtään aikaisempaa viisaampi...
Nyt tuli ihan omaa napaa. Nyt menen laittamaan näille olemassa oleville lapsille sapuskaa, mutta sitä ennen pikaisesti:
TSIRPPANA: Kuulostaa kyllä perin merkilliseltä tuo nukahtelusi. Käy ihmeessä mittauttamassa hemoglobiinisi! Ja voisiko olla ehkä alkuraskaudestakin kyse..?-)
BASTILLI: Muistan sinut kyllä. Voi kamala kuinka pitkä kierto sinulla on :( Toivottavasti täti nyt kohta tulisi!
SHANI@lle puputusintoa, sellaista pakko-jyystämistähän se välillä tuppaa olemaan vauvaa yritellessä itse kullakin ;)
Ja kiva taas lukea LINDAnkin kuulumisia. Toivottavasti sinulla kierto tasaantuu ja täti saapuu tai vielä mieluisampaahan se tietysti olisi, jos nega vielä muuttuisi plussaksi!
Flina yk2 kp 26/32-44 dpo 9 tai 10
ei kyllä oikeesti naurata...Täällä on toinen Flinan lisäksi joka " tyhmyyksissään" meni testailemaan ennen aikojaan vaikka kuinka vannoi odottavansa ensi viikon alkuun.Sitä se teettää, kun tilaa omaksi kiusakseen testejä kaappiin.Asiaa vauhditti vielä sekin, että mies oli nähnyt unta meille syntyvästä ISOSTA poikavauvasta: ) Eikös ne raskausunet kuuluneetkaan odottavalle äipälle.
Negaahan se testi näytti....pikkuruisen haamun kera jos oikein kovasti tihrustaa valoa vasten: ) ja pöh sanon minä.Olisi tämänkin mielipahan välttänyt jättämällä testit rauhaan ja nyt jo kuvittelen kaikenmaailman menkkaoireita, eiköhän nuo lämmötkin kohta laske alle 37...VALIVALIVALI
Tsirppanalla on kyllä kiitettävät unen lahjat; ) Meillä kyllä olisi talosta kivijalka enää jäljellä, jos äippä nukahtaisi ja lapset jäisivät kahden.Eiköhän se selviä Hb mittauksella tai raskaustestillä, siis väsymyksen syy.
Pupuiluintoa kaikille ja hyviä hermoja piinaileville: )
-Happy kp25/26-28
Lupaava alku tälle viestille.
Tänään on kp 34/31-34, mutta kun kierto on pidentynyt joka kuukausi aina yhdellä päivällä eli sen mukaan menkkojen pitäisi kaiketi alkaa ylihuomenna tai sitten ne alkaa huomenna. Ei ole vaan yhtään menkkaoloa, mutta siltikin ajattelen etten ole raskaana. En tiedä miksi, ehkä sitä vaan haluaa olla niin jalat maassa.
Tässä tuli vaan omaa nopaa. Ei siis mitään uutta kerrottavaa.
T: Ona yk3 ja kp 34/31-34
Ona: kipikopin testin ostoon, jos ei tunnu mekkamaisilta niin sehän on hirmu hyvä!! Odottelen täällä innolla...
Muut haamuilijat: ei niihin testeihin itestään haamuja tule, jos teillä ei ole jo valmiiksi viivoja silmissä. Uutta testiä vaan kehiin huomenna tai ylihuomenna niin saadaan lisää alkuodottajia Kotiloihin!
Ai vitsi mua jännittää niin possuna teidän kaikkien puolesta.
Omassa kunnossa ei ihmeempää, ihan kun ei olisi mitään tapahtunutkaan. Siksi ajattelin mennä alkuraskauden ultraan, oon käynyt edellisissäkin eli se on niinkuin tapana. Jospa vaikka pahoinvointia ei tulisikaan, sitten voisin vaikka toivoa sitä poikaa;)
Auringonpaistetta päivään toivottaa,
Lumituuli
Happy ja Flina: testasitte sitten jo! Toivottavasti seuraava testi näyttää toisenlaisia tuloksia.
Ona: vaikuttaa hyvältä! Kait sitä nyt uskaltaisi jo testata? Tuu kertomaan miten meni.
on: mulla on testi kiltisti vielä kaapissa, ja saa ollakin ens viikkoon. Toivottavasti siis saan jännätä sinne asti. Yhtään ei ole tehnyt mieli testata, negaa kun en halua nähdä, ja näillä päivillä todennäköisimmin se sieltä napsahtaisi. Yhtään ei mitään tuntemuksia ole edelleenkään, tosin mun ei pitänyt niitä edes yrittää bongaillakaan. Vessassakäynnit on vaan aika mielenkiintoisia, kun tiirailee, ettei vaan... Ja tätä se sitten on seuraavat päivät.
Isot peukutukset piinailijoille! Milloin tulee eka plussa?!
pandariini yk2 kp24/22-29
Aamulla taas nukahdin sohvalle (onneksi tyttö nukahti mahan päälle ja poika katseli lastenohjelmia). Siinä sitten nukuttiin ainakin tunti.
Mutta tähän kyllä saattoi kyllä syynä olla huonosti nukuttu yö. Mies kuorsas kuin possu ja tyttö änki viereen heti illalla.
Kaverikin kans epäili että väsymys voisi johtua myös raskaudesta kun paleltaakin. Nytkin paleltaa ihan simona. Saa nähä pysynkö tänään hereillä loppu illan.
Meinasin jo mennä apteekkiin ostamaan testiä että teen sen sitten kun on/jos on menkat myöhässä mutta en viitsinyt kun epäilin juuri tuota malttamattomuuta sen kanssa. Jotenka testi jäi vielä apteekkiin. ja säästyy rahat eikä tule pettymystäkään. =)
Katsotaan nyt sitten tarviiko sinne apteekkiin tässä kierrossa mennäkkään vai suuntaako kohti terveysside hyllyjä.
Mutta minä olen edelleen sitä mieltä että raskaana en ole vaan että tuo hemppa on taas alhaalla.
Tietenkin pieni toivonkipinä on herännyt että entä jos sittenkin olisinkin raskaana.
Nuo kaksi meidän pirpanaa on saaneet alkunsa odottamattomasti ja en uskonut ollenkaan olevani raskaana, mutta kyllä sitä testiä oli pakko uskoa.
Toistaiseksi ei kyllä ole varsinaisia tuntemuksia menkkoihin. Tosin en oikeen muistakkaan niitä oireita kun tuo hormoonikierukka vei menkat melkeen kokonaan pois. Maha kipuja ainakin oli, muita oireita tätiin en muistakkaan.
Tsirppana yk 1 / kp 28/ 30+?
sitähän mä jo tässä ihmettelinkin kun katsoin peiliin, et silmän mustuaisen tilalle oli kasvanut viiva ja sen takia siihen testiinkin niitä (muka haamuja) tulee....:)))
Pandariini; saat kyllä papukaijamerkin sun hyvähermoisuudesta, nuokin vessakäynnit kuulostaa tutulta.Mieluusti jättäisi käymättä sielläkin ettei vain t... pääse yllättämään (en viitsi ääneen edes mainita tuota t....alkuista) ettei vain tiedä suunnata tänne.
-Happy
Onpa monella jännät paikat ainakin mp73, Ona ja Linda81.
Piinailijoitakin on paljon Flina, Tari, Happy ja Pandariini.
Toivottavasti haamut teidän " silmistänne" siirtyvät oikein vahvoina testeihinkin.
Bastilli toivottavasti täti jo pian löytyisi tai saisihan se plussaksi vielä muuttua.
Tsirppana teehän testi, niin selviää joskao raskaus olisikin väsymyksen syy.
Shani@lle intoa peittojen pöllyttelyyn...
ON: Täällä vaan odotellaan oviksen saapumista. Mies onneton rupes puhumaan, että kun kierron keskivaihe lähestyy niin otetaan taas kumit käyttöön. Mä toivon, ettei se olis tosissaan kun luulin, että asia olis jo viimein loppuun käsitelty.
Ihmeissään oleva Äiti1972 kp8/~28
Taitaa tosiaan jännitys täällä tiivistyä ;) Toivotaan niitä plussia nyt ku kerran haamujakin on jo " vilissy" testaajien silmissä!
Ovislaisille mukavia hetkiä peittojen pöllytykseen.
Äiti1972: Ei kai miehes sentään kumien käytössä voi tosissaan olla. Ikävää jos olitte jo puhunu asian selväks et alatte yrittää kolmatta ja toinen kääntääki päätään :( Ehkä se puhe auttaa tähän miehen epäröintiinki. Vai oliko miehellä joku syy miks alko miettimään kolmannen yrityksen siirtämistä? Tsemiä sinne ja kiva ois päästä taas piinailemaan sun kaa samaan aikaan :)
ON: Itellä on poskiontelontulehdus ja olo aika väsy. Jospa toi antibiottikuuri puris nopeesti et tulis taas parempi fiilis. Onneks sentään kuopus voi hyvin sunnuntaisesta tapaturmasta huolimatta ja silmä vaan on vähän mustana mut sitä ei satu ainakaan.
Ovista tässä iteki oottelen ja eiköhän se ens viikon alussa oo. Lähetään lauantaina risteilylle ja mies ei lähe mukaan ku ei voi nyt kiireen keskellä ottaa töistä ees puolta päivää lomaa. No onneks tullaan maanantaina joka on kp 13 eli sit vaan peiton alle ;) Täytyy varmaan vähän treenata lauantaina kuopuksen päikkäreitten aikaan...
Tarald yk4 kp 8/27
MinttuRouva: Testaisin sinuna, jos olet pitkäkiertolainen voihan olla että ovis on ollu paljon myöhemmin kuin kp15???
Happy: Sulla alkaa oleen jänskät paikat! Toivottavasti viivanpaikka vahvistuu!
Linda81: Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! Toivotaan että muuttuu plussaksi ja täti pysyy poissa! Totta on että testit polttaa kaapissa enemmän kuin apteekissa.
Bastilli: Kamalaa kun on noin pitkät kierrot! En osaa edes kuvitella miten aika matelee kierron päättymistä kohti. Jaksuja sinulle!
Tsirppana: Enteileeköhän toi väsymys/nukkuminen jotain??? Testaa nyt ihmeessä hb ja raskaus.
Shani@: Tsemppiä ja jaksuja peittojen pöllyytykseen! Meillä tällä hetkellä sama juttu, mieskulta tekee tosi pitkää työpäivää/keittiöremppaa vielä myös vähän jäljellä. No jos sit joulukuussa jaksais paremmin!
Flina, Happy: Testaileppas viikonlopun jälkeen uudelleen! Piinailuja!
Ona: Hyvä jos ei menkkaoloa tai muutakaan! Milloin testaat? Tule kertomaan tulos sitten meillekin!
Pandariini: Piinailuja! Toivon parasta mahdollista tulosta testaukseen!
Äiti1972: Onpas kurjasti miehen suusta! Tuntuu kyllä oudolta että ehkäsy takas?? Yritä jutella asiasta vielä miehellesi. Tsemiä.
Tarald: Pikaista paranemista! =)
ON: Tätiä ei näy edelleenkään! Alkaa jo vähän tympiin kun ei mitään tapahdu, eikä ole ollu pariin päivään mitään tuntemuksiakaan ei edes alavatsakipuja enää! Varmaan stressi siirtäny vaan menkkoja, keittiöremppa, appiukon ohitusleikkaus, veljen leikkaus, murkkuikäiset lapset ymym.....
Taidan tänään käydä ostamassa testin ja jos huomena tekis ellei täti kurvaa pihaan. Tympii!
Mutta kuitenkin kaikille piinailjua, ovisbongailuja ja plussatuulia!!!!!
mp73 yk2, kp 34/n.30 (ennen pillereitä oli aina jämpti 28)
Pitihän minun tietysti se viimeinenkin acon käyttää tänä aamuna. Ja tietysti taas näin siinä haamun. Sellaisen hyvin haalean. En vain luota yhtään näihin havaintoihini, koska kun tikkua tarpeeksi kauan tuijottaa, siinä alkaa ihan oikeasti nähdä sen mitä haluaakin.
Hain haulla noista aconin haamuista ja tuli aika ristiriitaista tietoa. Kyllä siihen tikkuun jotain hailua ilmestyi kolmessa minuutissa, mutta ei mitään juhlimisen arvoista. Tilasin nyt äsken lisää aconeita, toivottavasti ne tulisivat huomenna että pääsen jatkamaan rakasta testausharrastustani ;)
Äh, nyt taas sitten putoan korkealta ja kovaa jos en raskaana olekaan. Sen siitä saa kun hätäilee...
Flina (jolla tosiaan on ne viivat silmissä :)) yk2 kp 27/32-44
En ookkaa hetkeen kirjuutellu, mut lukemassa teidän oon kyllä käyny! Ja hengessä mukana!!
Tääl onki menos toosi jännät paikat ja monella!! Oikee rynnäkkö menos kotiloihin, eikö? ;)
Tsirppanan nukahtamiset kuulostaa nyt harvinaisen tutulta..
Sellanen syyspimeäväsymys on ollu jo muutaman viikon, mut tänää on nyt sit kolmas päivä kun mullaki on ihan tolkuton väsymys!
Aamulla jäin sänkyyn ku mies meni alakertaan muksujen kans, sano et koht o aamupalaa. Sit kuulin ku huusi et tuleksä? Vastasin et juu koht. Sit mä kuulin et saan syödä yksin ja siin välis olin ehtiny jo unessa pyöräilemään!?!
Siis vaakataso ja tolkku pois.
Mainoskatkoil ku oon kääntäny pääni, ni herään ku ohjelma loppuu...
Tänää on kyl ihan kamala ku en vaan ees starttaa.. Tuntuu et ei jaksa ees kävellä ja jalat lähtee alta..
Palelen kans koko ajan, inhottavaa! Lämpimäs suihkus kun sais istuu.. *haaveilee*
jaahas, tuli kakkapeppu kuulema hakemaa pesul =)
Kaikille hirmuset tsempitykset, pidän sormet ja varpaat ristissä et saadaa viivoja muuallekin, kuin silmiin! Hih!
no joo, kp 43/31(lääkkeillä tuo, taukokierto..) kp33 näytti negaa.
Väliaikatietoja... Elikä pientä tuhrua oli viime vessassakäynnin yhteydessä. Vielä en kuitenkaan suostu heittämään pyyhettä kehään tässä kierrossa, itsepäinen kun olen. Kun aloitin toista lasta odottamaan oli samanlainen homma ja luulinkin silloin, että täti tuli. Onko muilla ollut samanlaista (sanokaa, että on!)? Jospa olisi sama juttu (pientä toivetta vielä...) Nyt sitten odotan miten tämä kehittyy, jalat ristiin!
Olisko muilla jo onnistanut?
pandariini yk2 kp25/22-29
heippa vaan kaikille.
Edelleen väsyttää aivan tolkuttomasti, mutta nyt menee kyllä viime yön piikkiin kun nukuin niin huonosti.
Mutta vielä odotellaan menkkoja ja sitten vasta testaan jos ei kuulu.
Haluttais testata, mutta en halua hätäillä.
Kyllä nyt on niin monella loppu kierto menossa että kohta joku tuulettaa plussa uutisia.
Jollakin oli niitä haamuja...jospas se siitä tummenee. Pidän peukkuja.=)
Tsirppana yk1 / kp 29/30+?
Suoraan omaan napaan. Mä en tosiaankaan tiedä missä mennään. Illalla kun yritin ottaa asian puheeks ni mies rupes miettimään miten meidän perintö jaetaan kolmen kesken... Vähän kaukaa haettu. No ainakaan vielä ei käyty laatikolla;). Meidän pojat menee perjantaina ensimmäistä kertaa mummolaan yöksi. Täytyy yrittää vaikka käydä syömässä ja saada asiaan jotain tolkkua.
Tarald, olis tosi kiva päästä piinailemaan samaan aikaan. Itsekseen kun näitä asioita pohtii, niin olen jo miettinyt, että jos ei jouluaattoon mennnessä olis tätiä näkynyt niin olis kiva aika testailla. Mut voi olla siis vähän aikaista suunnitella näitä. Sulle taitais olla parasta päästä pöllyttelemään peittoja sekä ennen, että jälkeen risteilyn.
mp73 kiitos kannustuksesta. Toivottavasti pääset testailemaan plussan.
Flinalle tsemppiä ja onnea testausharrastukseesi.
Äiti1972 yk1??? kp9/~28
Ja pikaisia kuulumisia taas laittelen.Eli kp 24/26-30 ja oireita pukkaa,rinnat samoin kipeenä kuin imettäessä maito pakaantui,ällötystä,häpyluun kohdalla jatkuva painon tunne,lämmöt yli 37 ja alapää turvonneen tuntuinen,itkuherkkyys jne..
Mut vielä tietenkin tiputaan ja korkeelta.Niin ja tämä väsymys eikä jaksais tehdä yhtään mitään eikä mikään kyllä huvitakkaan.Mut varmaan taas mielikuvituksen tuotteita...
Paljon plussa sätetä kaikille tasapuolisesti ja peukkuja ovistelijoille.
Mulla tulee kanssa pientä tuhrua. Yleensä menkat alka kertalaakista ja kunnolla. Kyllä se taitaa olla niin, että mulla alkaa menkat. Alkais nyt sitten kunnolla se vuoto, jotta sais uuden kierron käyntiin.
Vuotoa odotellessa....
T: Ona yk3 ja kp 35/31-34
ONA & PANDARIINI: Toivottavasti teidän tuhruttelunne jää vain ohimeneväksi eikä täti tulekaan! Tai jos on mokoma tullakseen niin tulisi sitten edes heti kunnolla...
ÄITI1972: Kuulostaapa kurjalta, jos miehesi nyt lyö jarrut päälle :( Ehkäpä hänelle vain iski jokin viime hetken ramppikuume, joka vielä helpottaa. Toivottavasti jatkatte vauvayritystä!
MP73: Voi kurjuus mitä odottelua! Kunpa se vielä muuttuisi plussaksi! bd
Paljon plussaonnea ja kärsivällisyyttä piinailijoille! Meitähän oli monta, Tsirppana ja Tari ja muita.
(Heh, minulla ei sitä kärsivällisyyttä kyllä taida näemmä olla...)
ON: Kehtaanko enää edes kertoakaan, koko pino alkaa pitää minua ihan tosissaan pösähtäneenä... No, onpa ainakin jotain luettavaa :)
Maksimoin nyt tämän jännityksessä piehtarointini ja ostinpa vielä paljon parjattuja RFSU:n testejä (vaikka kuinka olin päättänyt etten niihin enää ikinä kajoa!) ja häpeäkseni tunnustan, että tein testin nyt illalla. Ihan vaan ettei taidot ruostuisi ;) Tikkuun tuli testiajan sisällä selkeä haamu, mutta mitä muuta nyt voi edes odottaa RFSU:n testistä, niihin taitaa aina tulla haamu. Eli en ole hullua hurskaampi, vain vajaata 4 euroa köyhempi :)
Flina yk2 kp 27/32-44
Täällä on niin uskomaton päivä takana että pakko oli tulla kertomaan.
Aamulla noustiin lasten kanssa klo 7 aikoihin ja mies lähti töihin.
Tämä äiti simahti lasten huoneeseen joskus klo 9 aikaan ja heräsin 10:ltä!!! Ja ei ollut mitään käsitystä mitä lapset tehny.
Paniikki oli kamala ja paheni kun huomasin että lapset oli löytänyt isin tupakka kaapille tuolin avulla. Tupakan purua jokapuolella. No ei onneks olleet syöneet. Hui kun säikähdin. Tupakat kyllä tästä lähtien lukkojen taakse.
Mutta ei tässä vielä kaikki.
Klo 15 mulla palelsi ihan sairaasti ja sanoin tytölle 1v11kk että haeppa äitille peitto ja tyttö rukka raahaa peiton mulle. Ja siis voi taivas mä olin nukahtanut sohvalle ja unessa soi joku melodia ja sit havahduin että se on kännykkä. Mies soittaa päässeensä töistä. Mä olin nukkunu tunnin ja lapset syö sokeria lusikoilla rasiasta.
Ja mies sano et puhelin oli soinut tuhottoman kauan.
Mä en oo koskaan nukkunu tällä lailla. Joskus torkahtanut ja havahtunu heti. Aivan kamalaa. Mulla oikeen pelottaa jäädä huomenna lasten kanssa yksin.
Ja tää ei ollu eka kerta lähiaikoina.!
Perjantaina nukahdin sohvalle ja unessa ajattelin että ei hätää miehen sisko katsoo lapsia. (Mistähän tääkin tuli, kun se sisko asuu lapissa ja käy meillä tosi harvoin).
Lauantai aamuna nukahdin jälleen sohvalle. (Miehen siskon tyttö oli meillä viikonlopun). Ja tyttö oli monta kertaa käyny sanomassa että hän menee suihkuun ja luullu että kuulin vaikka en vastannu. Mulla ei ole mitään muistikuvaa tästä.
Maanantaina (eilen siis) lapset heräs kesken päiväunien ja vein ne takas lastenhuoneeseen ja käperryin viltin alle kun palelsi niin kamalasti ja siinä sitten nukuin taas kuin pieni possu tyttö kainalossa.
Huolestuttaa ihan sikana. Mitä tahansa voi sattua kun nukkuu tolleen tiedottomassa tilassa. Mä en koskaan ole pystyny nukkumaan öitäkään noin sikeästi lasten syntymien jälkeen.
Ja nykyisin aamulla herään tyttö kainalossa enkä tiedä koska siihen on kömpiny.
Mun täytyy käydä mittauttamassa hemoglobiini kun sen kanssa on ollu läpi elämän hankaluuksia ja sillon jos se on alhanen niin oon todella väsyny. Onneks anoppi tulee lauantaina pariks viikoks tänne etelä suomeen niin ei tartte yksin olla.
oon kyllä syönykki tosi huonosti viime aikoina siksikin hemppa vois olla alhanen.
Tosin siihen kuuluu mulla yleensä päänsärkyäkin ja sitä mulla ei ole vielä ollu.
Hyi että on paha fiilis näistä nukahteluista. Mun pitäs huolehtia lapsista ja mitä tahansa voi sattua mun nukkuessa sikeesti kun ne on vielä niin pieniä ettei kauheasti tota älliä vielä ole.
Huh huh tulipa romaani mun nukkumisista. Jaksokohan kukaan edes lukea.
Tsirppana yk1 kp 28/30+?