***3-kuumeilijat*** Vko 48
Tsemppiä kaikille tulevaan viikkoon ja plussia monille, että saatais porukkaa Kotiloihin!! :)
AIHA Rv 14+3 (13+6)
Kommentit (66)
kysyä, että mitähän meinaa kun saan kaameita kuumia aaltoja? Tätä on jatkunu ehkä pari viikkoa. Kuumuus tulee yleensä illalla kun meen nukkuun ja on niin kuuma että otan yöpaidankin pois. Voisko vaikuttaa kun lopetin noi pillerit?
Vastatkaa, jos joku tietää.
mp73 yk2, kp 31/n.30
Meikä on kyl varmaan vajonnut kaamosmasikseen! Ei jaksais mitään, ja mikään ei huvita jne. ...ja joka syksy mietin sitä kirkasvalo lamppua..Onkohan se hyvä?
mp73, juu kuulostais kyllä hormonaaliselta nuo kuumat aallot..tosin sen voi aihettaa mikä hormonaalinen muutos vaan...mulla meni reilu puolivuotta kunnes hormoonit tasaantui edes vähän pillereiden jälken. Tosin se on varmasti ihan yksilöllistä. Ja eihän tuo hormoonitoiminta näköjään toimi meikällä muutenkaan. Mutta toivotaan, että se olis tärppiä!!!
Omanapa...sitä tätiä odotellaan tähän ovuloimattomaan kirertoon. Hitto, että odottavan aika on pitkä!!! Ja kierto paukkuu...pisin sitten synnytyksen jälkeen---blääh! Nyt kai kp 41. Ekä tätiä näy ei kuulu.... ja raskaanakaan en siis voi olla. On tää kyllä syvältä!
Jaaha , tulipa taas valitettua! Anteeksi!! Onkos tällä viikolla testaajia???
Oliko muuten pariviikkoa sitten jollain muullakin täällä ovuloimaton kierto??Ona vai kukas sitä puhui??
Plussasäteitä kaikille!!!!!
Mr yk5 kp 41/ 29-39
Tervetuloa uusille ja toivon tälle viikolle paljon plussa ilmoituksia. =)
Meillä lapset nukkuu oltuaan koko aamupäivän mummin ja vaarin luona. kyllä ei ole aikoihin nukahtaneet yhtä helposti. =)
Sain maalattua tuon lastenhuoneen. Poika eilen (alle 3v) sanoi että äiti maalaa kukkia. Jotenka pikku hortonomi ja pikkusisko saavat sinne vielä maalatun kukka boordin. Kunhan vaan kerkiän tehdä shapluunan ja hommata jotakin iloista väriä.
Tulee tosi söde kukkais huone. =)
Sitten kun hortonomi kasvaa ja kukat on ällöjä niin äiti maalaa vaikka autoja tai traktoreita.
Eiköhän tässä täti kohtaa kurvaa meille kuten epäilinkin että se ovis meni sivu suun.
Kohdun napukka on jo pehmennyt ja aavistuksen auennut. Joten meillä ei vielä tässä ekassa kierrossa onnista.
Tän viikon loppuun mennessä täti tulee.
Tsirppana yk 1 ja kp 26/30-31
mp73: Mulla on kanssa niitä kuumia aaltoja! Nyt on kierron puoli väli about, mutta mun mielestä ovis oli jo tosi aikaisin. Nyt siis ihan hiki on virrannut, kyllä hävettää töissäkin :D Vitsailinkin, että varmaan tulossa jo vaihdevuodet 28 vuoden kypsässä iässä.... ;)
Muutenkin olo ollut omituinen,alavatsaan sattuu kovasti ja alaselkän myös. En ymmärrä miten tämä kierto on mennyt?! Melkolailla heti kuukatisten loppumisesta tuli ovislimoja, mutta todella vähän ja sitten loppui. Yleensä mulla kyllä selvästi huomaa, että millon on ovis aika. Nyt olisi ehkä sopivat muut oireet ovikselle, mutta limoja ei ole. Itseasiassa olen ollut harvinaisen " kuiva" niiden vähäisten limojen jälkeen. En ymmärrä mikä nyt oikein on?!?!
Plussia kaikille! Nyt on pakko viimein mennä siivoamaan, olen vetkuttanut sitä koko aamun :)
Ihanaa muuten, että tuli ulos jo vähän kuivemmat ilmat, kun ei edes lunta ole. Voipi lapsien kanssa olla kivemmin ulkona, kun ei ole kaatosade.
:) Eowyn
Olen ollut kierron puolivälin jälkeen palstailematta, koska ei vain ole mitään uutta kerrottavaa.
Nyt on kierto lopuillaan. Ei ole ollut oireen oiretta. Aikaisemmissa kierroissa on ollut alamasutuntemuksia ym. Nyt ei ole oireen oiretta, että menkat alkais. Olen kuitenkin jalat maassa ja odottelen rauhassa tätiä. Ihmeen rauhallisin mielin olen, ei edes jännitä/stressaa. :-)
MINTTUROUVA: Mulla on kaiketi ollut ovulaatio joka kierrossa, ehkä. En kyllä tunnista sitä, mutta luulisin että on ollut. Menkat tulevat kuitenkin suhteellisen säännöllisesti ja joitain limaa olen joskus bongannut. Toivottavasti sun kuukautiset alkaisivat pian.
Plussatuulia ja pitkää pinnaa piinailijoille!
T: Ona yk3 ja kp 32/31-34
ja plussatuulia puhaltelen niitä tarvitseville.
Miten muuten Ona sulla kävi siellä endokrinologin vastaanotolla??Sehän muuten voi olla hyväkin merkki, tuo oireettomuus ainakin tädin saapumisen kannalta...
Omassa navassa ei mullistavia tapahtumia, joku kumman vararengas kasvanut siihen viereen; ) No joo, rinnat edelleen arkana ja lämmöt 37 paikkeilla...eli ei mitään hälyttävää, jalat maassa jne.
-Happy kp23/26-28 yk2
Eipä täällä vielä ole tätiä näkynyt, hyvä niin. Eikä minkäänlaisia tuntemuksiakaan, puolin tai toisin. Enkä viitsi edes tunnustella mitään fiiliksiä, luotto niihin on laskenut. Meinaan testata vasta ensi viikon puolivälissä, jos vaan kutsumaton vieras ei tule ennen sitä.
Täällä meillä on toinen tytöistä ollut tänään kipeä, joten olen ollut kotona, saa nähdä paraneeko huomiseksi.
Mintturouva: onpa tosi harrrrmillisen pitkä kierto. Toivottavasti kohta tapahtuu.
Ja paljon plussatuulia meille kaikille piinaileville, saataisiin nyt edes joitakin siirrettyä sinne kotiloihin Lumituulen kanssa.
pandariini yk2 kp22/22-29
Eilen illalla kuopus tippu omasta jatkettavasta sängystään ja löi päänsä parisängyn rautakehikkoon. Syvä haava siitä tuli ja vertaki joten lähettiin Jorviin haavaa paikkauttamaan. Pikku potilas oli tosi urhee ja haava liimattiin ja teipattiin kiinni. Onneks ei tullu aivotärähdystä; tälli tuli silmäkulman viereen. Pikkunen on kuitenki ihan kunnossa eikä tänään ollu ku vähäsen turvotusta silmän ympärillä.
Missäs kaikki kierron alkupäiviä viettävät on? Taitaa olla aika hiljasta tää osallistuminen palstalle tässä vaiheessa kiertoa...vasta ovis ja piinaviikot saa kyl itelläki palstaintoilun heräämään :)
Täällä siis kans vaan odotellaan ovista vaikka ollaan me tädin lähdettyy jo peittojaki pöllytelty ihan huviks vaan ;)
Piinailijoille jänniä päiviä ja ovista metsästäville onnea peittojen pöllyttelyyn!
Tarald yk4 6/27
Ehdin tänään vasta näin myöhään koneen ääreen. Omassa olossa ei ole mitään kerrottavaa, kuten Tarald otaksuikin. Tämä alkukierto on varsin tylsää aikaa raskautumisen suhteen, tosin eipä tarvitse vielä piinaillakaan.
Ajatukset pitäisi saada siirrettyä hiljalleen sinne jouluun. Tämä lämmin, lumeton ja sateinen ilma ei kyllä yhtään auta. Vaikka pidänkin joulusta tosi paljon, joka joulu tulee kiire keksiä kaikki lahjat ja saada kaikki valmiiksi. Me ollaan mietitty oltaisiinko ensimmäinen joulu ihan omassa kodissa. Meillä asuu molemmat isovanhemmat ihan lähellä ja viime joulua lukuunottamatta ollaan käyty molemmissa paikoissa jouluaattona, viime jouluna oltiin aattona toisessa ja joulupäivänä toisessa paikassa. Alkaa väsyttää ainainen kiire jonnekin muualle vaikka matkoihin ei menekään aikaa.
Toivottelen onnea oviksen etsijöille, malttia piinailijoille ja plussia kaikille.
Äiti1972 kp6/~28
Täällä mä vieläkin, kävin jo laittamassa viestiä Kotiloihin, mutta ne kaikki on niin pitkällä, että toivoisin kovasti jonkun kaveriksi sinne.
mp73: Mites siellä menee, onhan täti pysynyt poissa?
MinttuRouva: Jo kierto venyy ja paukkuu, toivotaan nyt vierailijaa kun kerrankin on kutsuttu. Lääkärikö se totesi, ettei ovulaatiota nyt tapahdu?
Tsirppana: Mulla kävi tässä kierrossa sama, kohdunsuu laski alas, pehmeni ja aukesi hieman kuten aina tädin tullessa, mutta ei ole ainakaan vielä tipantippaa tullut.
Eowyn: Missä vaiheessa kiertoa menet? Peiton alle vaan liman puutteesta huolimata, keho voi tehdä jippoja.
Ona: Oireettomuus on hyvä merkki! Onko sulla jo testi kaapissa kurkkimassa?
Happy: Piinailu iloa!
Pandariini: Voi vitsi, teitä piinailijoita on tosi monta. Odotamme siis paljon plussia!
Tarald: Toi tippuminen kuulostaa niin tutulta, onneksi pienillä pää on kuin kumia. Meiän kuopus, tyttö, lyö silmäkulmansa joka kuukausi johonkin ja se on rustottunut. Varmaan kauneusleikkaus odottaa teininä.
Äiti1972: Malttia oviksen odotukseen. Odottavan aika on pitkä.
Tunnen olevani vähän välimaastossa nyt, täällä viihdyn paremmin, mutta Kotiloihin pitäisi pikkuhiljaa siirtyä. Omassa navassa ei muutosta, viikonloppuna tuli vahva plussa jollain paikallisen apteekin omalla, oireita on vähän tullut kuten rintojen kipeys ja kiukustuttaa. Odottelen kauhulla pahoinvointia kun edellisistä oksentaminen kesti 4kk.
Plussatuulia teille kaikille, käyn lukemassa täällä miten edistytte:)
Lumituuli rv5+3
Olen tiiviisti kyllä seurannut pinon tapahtumia, vaikken ole ehtinyt paljoa itse kirjoitella.
Lumituulelle nyt kunnon onnittelut kunnon plussasta! Toivottavasti saamme lähipäivinä monta muutakin plussauutista.
mp73, onpa harmi kun ei plussaa tule... Toivottavasti se vielä muuttuisi plussaksi tai sitten lähtisi uusi kierto käyntiin!
Ja Mintturouvalle toivotan tädin tuloa, vaikka se kuulostaakin ihan kummalliselta tässä paikassa. Itselläni viime kierto venyi ennätyspitkäksi ja kyllä sitä tätiä silloin jo itsekin odotteli.
Piinailijoitahan on pilvin pimein, ainakin Ona ja Pandariini ja Happy... ja varmaan monta muutakin. Ei muuta kuin hyviä hermoja ja paljon plussia!
Ja uusillekin tervetuloa, heitäkin oli ainakin kaksi muistaakseni :)
Omassa navassa kaikki ennallaan, tämä on nyt tällaista odottelua. Seksiä ei olla harjoitettu viime tiistain jälkeen, kun on mies on ollut poissa ja ollaan oltu flunssassa. Toivottavasti ne harvat puputukset nyt osuivat oviksen aikaan. Testit polttelee jo kaapissa mutta pysyn lujana ;)
Flina yk2 kp 25/32-44
Nyt tulee vain sitten omaa napaa pikaisesti,eli kp 22/26-30 menossa ja eilen kävin hormonikokeissa ja samalla otettiin kilpirauhasarvot,nyt saa jännittää sitä sit maanantaille asti.No eipähän tule karkuutettua mopoa tallista,en kyllä aio toivoa olemattomia ennen kuin kaksi viivaa testissä seisoo. Elikkä tänään vois sanoa et piinaviikko alkoi.Nyt en tiedä kumpa piinailis enemmän,kokeiden tuloksia vaiko tuliko tästä kierrosta tärppi vai ei.
Mutta paljon peukkuja kaikille piinailijoille ja paljon plussasäteitä puhaltelen.
Kiitti vastauksista näihin mun kuumiin aaltoihin. Toivottavasti nää tasaantus pian, ovat aika inhottavia.
MinttuRouva: Jokos täti on tullu? Ottaa varmaan päähän kun kierto on pitkä! Vai voisitko kuitenkin olla raskaana? Oletko testannut?
Piinailuja ainakin Pandariinille, Tarille, Onalle. Ona milloin aiot testata?? Entäs Happy? PLUSSATUULIA KAIKILLE!!! (muillekin piinailijoille myös!!!)
Lumituuli: Kiva kun käyt kirjoittelemassa täällä! Täälä on väliin niin hiljasta, että parempi mitä useampi jaksaa kirjoitella! Toivottavasti ei tule ollenkaan pahoinvointia.
Flina: Sinulla on myös jännät paikat!!! PLUSSAA sinullekin!
ON: Ei eilisen jälkeen mitään uutta eli testasin eilen negan. Tätiä tässä olen jo odotellut kovasti, mutta ei näy eikä kuulu. Ei erityisemmin mitään tuntemuksia tänään... Testaan vielä loppuviikosta ellei täti sitä ennen kurvaa kylään.
Ihanaa, tänään asennetaan keittiöön kaapit! Yes, onhan tässä jo mennyt yli kolme viikkoa vesivahingosta. Remppa on lopullisesti valmis viimeistään ens viikolla. Sit pääsee leipoon pipareita ja torttuja, Kivaa!
mp73 yk2, kp32/n.30
Tulin ihan pikaiseen vastailemaan....
elikkäs juu kp 15 lääkäri totesi uä:ssä, ettei ovulaatiosta tieotoakaan. Ei siis ollut kypsymässä YHTÄÄN munarakkulaa....limakalvotkin oli aika naftit kuulemma, mutta" pitkäkiertolaiseksi" kuulemma ehkä riittävät. Niin, en ole testannut, enkä viitsi kerta on sanottu ettei ovulaatiota tässä kierrossa tapahdu. Saisi tosiaan se hiivatin täti tulla!!! Meikä siirtyy jo auttamatta syyskuun vauvahaaveisiin ja itseasiassa pian lokakuun...Blääääh!
Niin ja uä:ssä löytyi 3.5cm x2cm kysta,nestekysta. Tammikuussa uudelleen aika ja sit aletaan miettii clomeja kehiin.
Että näin...
Mr kp 42 / 29-39, yk 5 " vasta" mulle " jo"
Eikös ole hullua...kun on pitkä kierto niin yritystä takana kuitenkin jo toukokuusta eli seitsämän kuukautta... Ainaskin musta tuntuu niin.
Mr --jokataas vaan tuijottaa omaa napaa, sorry!!!
Hitsi kun on jo hämärää ja sitä enemmän väsyttää.Eilen oli pakko laittaa jo olkkarin lasiin valotähti, vanhempi tytöistä vaatimalla vaati: ) Tänä Jouluna ei kamalasti tarvitsekaan panostaa kotijouluun, lähdetään viikoksi Lappiin mökille juuri Joulun aikoihin.Pukki ja kuusi on tilattu, tyttöjä vähän jännittääkin löytääkö se pukki tiensä sinne kun ei kotona ollakaan.
Edelleen toivottelen onnea kaikille piinailijoille ja tulkaahan heti ilmoittamaan mukavia uutisia: )) Ja eiköhän se tätikin löydä tiensä sinne, jotka sitä odottavat.
On; testit tulivat tänään postissa ja aion piilottaa ne itseltäni kaapin perälle; )) Saisikin pidettyä näppinsä erossa niistä, aikaisintaan varmaan maanantaina testailen....juupa juu
Olossa ei ihmeempiä, lämmöt koholla ja huippaa...varmaan verensokeri matalalla
-Happy kp24/26-28 dpo10 yk2
Heipparallaa!
HAPPY: Endokrinologin kanssa juteltiin kaikenlaista. Mun lääkitystä on nyt nostettu. Täytyy käydä parin kuukauden välein labrassa eli nyt seurataan miten arvot asettuvat.
En muista kuka kyseli testaamisesta, mutta aion testata ehkä huomenna. Kuukautisoireita ei ole, mutta uskon etten ole raskaana.
Tänään kävin nieluviljelyssä, koska on valkoisia peitteitä kurkussa ja kurkku niin hemmetin kipeä. Toista korvaakin särkee ikävästi. :-(
Uusia kuulumisia ei taida olla, menkkoja odotellessa.
T. Ona yk3 ja 33/31-34
Tosi vähän on tullut luettua teidän juttuja tän kierron aikana.
Tossa kk sitten oli se keskenmeno ja sen takia oli mieli maassa, vaikka olikin eka yrityskierto ja heti tärppäs niin kävi tietenkin mielessä että nyt menee sitten kesken kun kerta heti tuli plussa =(
Pidin siis vähän taukoa täältä ja meillä oli kuopuskin silloin sairaalassa keuhkokuumeen takia ja sen jälkeenkin on molemmat tytöt ollu nuhasia, joten tekemistä on riittänyt.
Sen verran on ollu kaikenlaista pientä tekemistä etten edes " muistanut" laskea kiertopäiviä, ehkä ihan hyvä niin niin ei tullu otettua turhaa stressiä niistä =)
Viime viikolla vasta muistin kp:t ja nyt on " jo" kp 31/28 eikä tätiä näy =)
Sen verran hätähousu oon että tein testin kp 28/28 ja negaa näytti. En edes usko että olisin raskaana, taitaa vaan kierto olla sekasin km takia.
Viikon verran on kyllä ollu aamulla/aamupäivällä pientä yökötystä mutta sitten taas tänään ja eilen on ollu melkein huomaamatonta menkkasärkyä, molemmat " oireet" voi ihan hyvin olla keksittyjä, saa nähä miten käy.
Testiä en osta ainakaan pariin päivään, kun se aikasempikin oli tarkotus säästää vielä kauan, mutta on pakko myöntää etten oikeen osaa säästää niitä, jotenkin kummasti ne tulee aina melkein heti käytettyä =)
Täällä tais olla aika monta muutakin jotka piinailee tai testailee lähiaikoina, en vaan millään muista nimiä =)
Tsemppiä ja plussia jokaiselle!!
*Linda* kp 31/28
Moi pitkästä aikaa!
Kirjottelin joku aika sitten, mutta pidin pientä taukoa välillä, kun otti niin koville negat testit ja pitkä kierto. Osa vanhoista ehkä saattaa mut muistaa. Sain oltua jopa kaksi viikkoa etten edes käynyt vauva-lehden nettisivuilla. Eilen oli pakko päästä lukemaan teidän juttuja, mutta en jaksanut kirjoittaa kun oli myöhä.
Uusia plussanneita oli ONNEA teille ja vauvaliimaa matkaan!
Minttu Rouva tuskailee edelleen pitkän kierron kanssa. Jaksamista, tiedän mitä se on...
ON: Tänään kiertopäivä 70!!! Viime viikolla testasin ja negahan se tietty oli. Kävin gynellä viime viikolla ja nyt olen syönyt Terolut-kuuria yhdeksän päivää vielä huomenna yksi pilleri, nyt odotellaan koska täti löytää tänne. Edelleen harmittaa tämä tilanne, mutta helpotti kun aloitin lääkkeet. (Gynehän soitti sen reseptin apteekkiin jo ajat sitten, mutta käski odotella viikon-kaksi ja odotin kolme ja päätin sitten vielä käydä vastaanotolla ennen Terolutin aloittamista.)
Sori, että oli pääasiassa omaa napaa, mutta helpotti kun sai kertoa missä mennään!
Bastilli kp 70, yk 2!
Olipas hiljanen viikonloppu! Kaikki varmaan peittoja heiluttelemassa.. hih!
Tein taas testin tänään ja edelleen puhdas nega =( tää oli eri testi ostin Prismasta. Mutta tätiä ei vaan näy eikä kuulu! Koskaan ei oo ollu kuukautiset myöhässä. Edelleen on pientä alavatsa-kipua, mutta?
Täytyy kai testailla loppuviikosta elle täti sit tule.
Peittojen heilutus-intoa kaikille!
mp73 yk 2, kp 31/n.30