Minkä ikäisenä teidän lapset ovat muuttaneet omilleen?
Minun 20v ja 18v eivät vielä inahdakkaan muutosta. Olen jo kypsä heidän kasvatukseensa. Hoitavat kaikki toimet itsenäisesti, mutta aina vaan kotiovi käy töiden ja koulun jälkeen.
Kommentit (39)
Opiskelemaan lähtivät 16- vuotiaana, ensin opiskelupaikan asuntolaan ja valmistumisen jälkeen omaan asuntoon. Käyvät kyllä kylässä sentään vielä. 😊
20v, 17v ja 16v. 23v ja 17v asuvat vielä kotona.
Omat vielä pieniä, mutta itse muutin kotoa 19v, sisarukseni 18 ja 16v. Kaikki menivät opiskelupaikan perään, yliopisto ja 16-v meni erikoislukioon.
En minä heitä kotoa aja pois, kunhan vaihdevuosissani kiukkuilen. T.ap
Esikoinen muutti 19 v, keskimmäinen oli juuri täyttänyt 16 ja nyt tuo nuorin on lähdössä erikoislukioon toiselle paikkakunnalle jos vaan sinne pääsee.
Tyttö oli 21 kun aikoinaan muutti pois, veljekset viime kesänä, 16 v ja 18 v. Kotona ei enää lapsia.
16 ja 19. Toinen lukioon, toinen vasta yliopistoon mennessä.
Mulla on poika tuolla huoneessaan vielä. On 39v ja kulkee persujen keltainen lippalakki päässä kesät talvet. Töitä ei ole koskaan tehnyt. Jääkaapin kyllä tyhjentää nopeasti. Ei mulla muuta.
19 vuotiaana molemmat, toinen lähti ulkomaille. Kotona tilaa ja hyvät suhteet, mutta halusivat näin.
21v asuu kotona, mutta on käytännössä jo omillaan. Keräilee rahaa, että voi ostaa asunnon. Vuokralle ei aio.
Opiskelemaan ja omilleen lähtivät tyttäret 19v:na ja poika 21v:na.
Juuri sopivan ikäisinä. Läheisiä ollaan, viestitellään ja tavatasn 1-4 kk
Mun 18-vuotias on vielä lukiossa, suorittaa sen neljään vuoteen, joten ei senkään puolesta lähde vielä vähään aikaan.
21-vuotias kävi opiskelemassa ulkomailla, asuu taas kotona ja kohta on lähdössä vaihtoon.
Minut potkittiin jo kesken lukion omilleni, enkä todellakaan aio toimia samoin.
19v tytär asuu vielä kotona, makaa kaiket päivät tekemättä mitään. Kerää rusinat pullasta.
19-vuotiaana lähti opiskelemaan maalta kaupunkiin.
15v ovat muuttaneet kaikki kolme. Lukioon on matkaa 24 km, ei julkista liikennettä, joten muutto pois kotoa on ollut ainoa vaihtoehto.
16, 18 ja 23-vuotiaina. Esikoinen kävi asumassa varmaan kolmeen otteeseen lyhyet pätkät vielä kotona.
Pojat jotka käyvät intin, lähtevät usein vasta sen käytyään. Harva muuttaa 6kk ennen inttiä kotoa, vaikka silloin valtio maksaa vuokran intin ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Mun 18-vuotias on vielä lukiossa, suorittaa sen neljään vuoteen, joten ei senkään puolesta lähde vielä vähään aikaan.
21-vuotias kävi opiskelemassa ulkomailla, asuu taas kotona ja kohta on lähdössä vaihtoon.
Minut potkittiin jo kesken lukion omilleni, enkä todellakaan aio toimia samoin.
Miksi sinut potkittiin?
Mikä voi olla motiivi tällaiseen?
Anna heidän olla kotona, hyvänen aika sentään.