Huono työilmapiiri kuormittaa
Uudessa työssä tulee palautetta ettei muita saa häiritä kyselemällä, vaan pitäisi suoriutua itsenäisesti. Kun sitä yrittää, kommentoidaan etteivät työt etene tarpeeksi nopeasti.
Kommentit (57)
En olisi todellakaan halunnut tätä työtä, jos olisin tiennyt millainen ilmapiiri työpaikalla on.
Koeaika päättyi, mutta ristiriidat töissä tuntuvat koko ajan vain entistä pahemmilta.
Et ole vielä tarpeeksi tehokas. Annoitko kuvaa itsestäsi osaavampana?
Tekevätkö muut samaa työtä?
Vierailija kirjoitti:
Et ole vielä tarpeeksi tehokas. Annoitko kuvaa itsestäsi osaavampana?
Tekevätkö muut samaa työtä?
En tietääkseni antanut tuollaista kuvaa itsestäni, koska en ole koskaan tätä työtä tehnyt.
Joillain on samanlainen työnkuva, mutta kaikki hoitavat omia tehtäviään eri toimipaikoista/ etänä käsin.
Meillä on vähän samantyylinen ilmapiiri. Olen muutaman viikon ollut ja nyt jo Pitäisi itsenäisesti tehdä. Kyseessä toumistotyöt, asiantuntijuutta korostetaan. Sellainen pelon ilmapiiri. Ei psykologista turvallisuutta johon myös olennonneksi työpaikoilla törmännyt. Harmittaa, että vaihdoin tähän työpaikkaan. Olen jotenkin herkkä aistimaan kaiken negan.
Työterveyden tarkastuksessa sanottiin, että huonosta työilmapiiristä ja voi olla yhteydessä työsuojeluvaltuutettuun. Määräaikaiseen työntekijän asema tuskin vain sen seurauksena merkittävästi paranee. Työssä ollessa on helpompaa etsiä uutta työtä kuin jos päätyy pätkän jälkeen työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
En olisi todellakaan halunnut tätä työtä, jos olisin tiennyt millainen ilmapiiri työpaikalla on.
Mä ymmärrän sua. Kirjoitinkin tuossa aiemmin. Jotkut aistii herkemmin ilmapiirin ja kuormittuu.
Mitä sitten, jos työt ei etene tarpeeksi nopeasti vielä? Jos teet sitä tahtia kuin pystyt ja opit koko ajan lisää, niin kyllä se siitä. Ota tuo vaikka suuntaviivana, että vielä pitää kiristää tahtia, ei henkilökohtaisena arvosteluna? Eihän toi kivalta paikalta tunnu, mutta oman mielenterveytesi takia ei kannata liikaa ottaa omalle tunnolle asioita.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähän samantyylinen ilmapiiri. Olen muutaman viikon ollut ja nyt jo Pitäisi itsenäisesti tehdä. Kyseessä toumistotyöt, asiantuntijuutta korostetaan. Sellainen pelon ilmapiiri. Ei psykologista turvallisuutta johon myös olennonneksi työpaikoilla törmännyt. Harmittaa, että vaihdoin tähän työpaikkaan. Olen jotenkin herkkä aistimaan kaiken negan.
Ymmärrän täysin. Onneksi myös toisenlaisia työpaikkoja on. Todella sääli vain, ettei etukäteen voi tietää millaista jossain on työskennellä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, jos työt ei etene tarpeeksi nopeasti vielä? Jos teet sitä tahtia kuin pystyt ja opit koko ajan lisää, niin kyllä se siitä. Ota tuo vaikka suuntaviivana, että vielä pitää kiristää tahtia, ei henkilökohtaisena arvosteluna? Eihän toi kivalta paikalta tunnu, mutta oman mielenterveytesi takia ei kannata liikaa ottaa omalle tunnolle asioita.
Mutta kun se on henkilökohtaista arvostelua. Teen niin paljon ja nopeasti kuin osaan. Silti valitetaan tehottomuudesta sekä siitä ettei itsekseen hahmota ns. isoa kuvaa, kun kyseessä ovat aivan uudet työtehtävät.
Tuo on tosi kurjaa ettö työkaverit on ilkeitä. Itse on vielä nuori (25v) ja vanhat konkarit kyttää ja valehtelee pomolle törkeitä valheita. Näiden valheiden takia olen joutunut puhutteluun monta kertaa.
Koska konkareita kuulemma yleisesti vituttaa (ei siis minä) ja turhauttaa. Inhottaa mennä töihin joka päivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän täysin. Onneksi myös toisenlaisia työpaikkoja on. Todella sääli vain, ettei etukäteen voi tietää millaista jossain on työskennellä.
Ei voi. Itsekin otin riskin ja lähdin kun sain vakituisen työn. Toisessa olisi ehkä voinut määräaikaisuudet jatkua. Henkisesti raskaampaa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on tosi kurjaa ettö työkaverit on ilkeitä. Itse on vielä nuori (25v) ja vanhat konkarit kyttää ja valehtelee pomolle törkeitä valheita. Näiden valheiden takia olen joutunut puhutteluun monta kertaa.
Koska konkareita kuulemma yleisesti vituttaa (ei siis minä) ja turhauttaa. Inhottaa mennä töihin joka päivä
Henkisesti tuollaisessa paikassa työskentely käy todella raskaaksi. Olo on ainakin minulla kuormittunut ja alavireinen.
Jos olet jo pari vuotta ollut, ja edelleenkään hommat ei suju miltään osin, niin olet vääränlaisessa työssä. Pitäisikö miettiä jotain muuta? Vanhempia konkareita harmittaa kun viet paikan joltain paremmin tehtävään soveltuvalta, ja kuormittuvat vuoksesi. Anteeksi, maailma on kova
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti tuollaisessa paikassa työskentely käy todella raskaaksi. Olo on ainakin minulla kuormittunut ja alavireinen.
On käynyt jo raskaaksi. Työterveys anto lähetteen työ psykologille ja sitten lääkäriin soittopyyntö jos tuntuu ettei esim viikon päästä ole työkuntoinen.
Aiotko vaihtaa paikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos olet jo pari vuotta ollut, ja edelleenkään hommat ei suju miltään osin, niin olet vääränlaisessa työssä. Pitäisikö miettiä jotain muuta? Vanhempia konkareita harmittaa kun viet paikan joltain paremmin tehtävään soveltuvalta, ja kuormittuvat vuoksesi. Anteeksi, maailma on kova
Missä on kahden vuoden pituinen koeaika? Olen määräaikainen työntekijä, jolla koeaika on päättynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käynyt jo raskaaksi. Työterveys anto lähetteen työ psykologille ja sitten lääkäriin soittopyyntö jos tuntuu ettei esim viikon päästä ole työkuntoinen.
Aiotko vaihtaa paikkaa?
Olen miettinyt sitä, mutta työpaikat ovat valitettavasti kiven alla. Pakko vain pitää silmät auki ja toivoa että jotain muuta löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko vaihtaa paikkaa?
Olen miettinyt sitä, mutta työpaikat ovat valitettavasti kiven alla. Pakko vain pitää silmät auki ja toivoa että jotain muuta löytyisi.
Toivottavasti löydät jonkun kivan paikan missä ihmiset on mukavia!
Olisi tietysti hienoa, jos uudesta työntekijästä saisi heti alusta alkaen täyden hyödyn irti eikä aikaa kuluisi muilta opastamiseen. Se ei kuitenkaan ole kovin realistista.