Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia psykodynaamisesta terapiasta

Terapiasuuntauksen vaihto mielessä
30.03.2023 |

Olen käynyt psykodynaamisessa psykoterapiassa ja nyt olen alkanut miettiä että tämä ei ole minulle oikea terapiasuuntaus. Mitä kokemuksia teillä on tästä suuntauksesta? Tuntuu että tarvitsisin ennemminkin tulevaisuuteen toivoa antavan terapiasuuntauksen kuin vanhoissa asioissa pyörivän ja pahimmillaan valtavaa itseinhoa aiheuttavan. Toki vanhat asiat ovat oleellisia mutta mulle niiden läpikäynti on tosiaan tuonut liian pahoja fyysisiä ja psyykkisiä lisäoireita. Paniikkikohtaukset jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykodynaaminen psykoterapia perustuu freudilaiseen pseudotieteeseen, joka on tieteilijöiden toimesta heitetty roskikseen ja kauan aikaa sitten. Itse kävin useamman vuoden nuorempana, ja se oli melkoista ajan- ja rahanhukkaa se. Aspergerin oireyhtymäni laitettiin huonon äitisuhteen piikkiin. Että sellaista siellä!

Vierailija
2/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiivinen psykoterapia on kai se mikä toimii oikeesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen sinulle mieluummin kognitiivista psykoterapiaa, sen tehokkuus on ihan tutkimustenkin mukaan aivan eri luokkaa kuin freudilaisen hömpänpömpän.

Vierailija
4/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki terapiat on 100 % huuhaata joita Antti Tuiskun kaltaiset tyhjäpäät tekee lyhyen kurssin käytyään.

Vierailija
5/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut tuolissa ja ruikutat elämäsi tyhjänpäiväisimpiä asioita samalla kun joku hippi vastapäätä nyökyttelee kovaan tuntihintaan.

Ja KELA MAKSAA🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
6/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki terapiat on 100 % huuhaata joita Antti Tuiskun kaltaiset tyhjäpäät tekee lyhyen kurssin käytyään.

Psykologin koulutus ei ole minusta ihan lyhyt.

Vierailija
7/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutiksi pitää olla alla 6v soveltuvat yliopisto-opinnot ja sitten 4v lisäksi päälle psykoterapiaopintoja. Jatkuva lisäkouluttautuminen on myös hyvin tavallista ja jatkuvasti on oltava myös työnohjauksessa, jossa laatua ja ammattitaidon kehittymistä varmistetaan.

Mitä haluaisit tähän lisää? Tähänkin ammattiin pitäisi kuitenkin ihmisen luonnollinen elinikä riittää, vai kuinka?

Vierailija
8/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoterapeutiksi pitää olla alla 6v soveltuvat yliopisto-opinnot ja sitten 4v lisäksi päälle psykoterapiaopintoja. Jatkuva lisäkouluttautuminen on myös hyvin tavallista ja jatkuvasti on oltava myös työnohjauksessa, jossa laatua ja ammattitaidon kehittymistä varmistetaan.

Mitä haluaisit tähän lisää? Tähänkin ammattiin pitäisi kuitenkin ihmisen luonnollinen elinikä riittää, vai kuinka?

Paskaa. Psykoterapeutit ovat näitä Tuiskuja ja Kaurasia. Yksikään psykiatri ei ala moisen puoskarointiin, jos on opinnoissaan menestynyt.

Vierailija
9/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freudin teoriat ovat yhtä lähes kaikki erittäin valideja, mm naisten peniskateus ja Elektra-kompleksi.

Vierailija
10/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt kyllä hämmentää alapeukkujen määrä :o

ap

Vierailija
11/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaa. Psykoterapeutit ovat näitä Tuiskuja ja Kaurasia. Yksikään psykiatri ei ala moisen puoskarointiin, jos on opinnoissaan menestynyt.

Tarkistapa vielä faktat, kun tämä asia ei kiukuttelulla muuksi muutu. Terapeutti millä tahansa muulla etuliitteellä kuin psyko-liitteellä on vapaa kenen tahansa käytettäväksi. Nyt puhutaan kuitenkin psykoterapeuteista. Tuisku ei ole sellainen. Voit vaikka itse olla tästä päivästä eteenpäin terapeutti, jos asia herättää kateutta. Psykoterapeutti et kuitenkaan voi olla.

Vierailija
12/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiasuuntauksen vaihto mielessä kirjoitti:

Joo nyt kyllä hämmentää alapeukkujen määrä :o

ap

Kannattaa kysyä mistä tahansa muualta kuin täältä.

Vierailija
13/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kognitiiviset terapiat ovat rakenteeltaan ja menetelmiltään sellaisia, että niitä on helpompi sovittaa tieteellisiin tutkimusasetelmiin kuin esimerkiksi psykodynaamisia terapioita. Näyttö painottuu siksi kognitiiviseen. Psykodynaamisen vaikuttavuudesta on näyttöä.

Vierailija
14/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Tuisku ei ole kouluttautunut psykoterapeutiksi, vaan lyhytterapeutiksi, joka on kaikista terapiasuuntauksista se helpoin ja nopein. Sillä on aika iso ero varsinaiseen psykoterapiaan, vaikka toki lyhytterapiallakin on oma paikkansa, ja se on monille aivan riittävä ja tehokas hoitomuoto.

Vierailija
15/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antti Tuisku ei ole kouluttautunut psykoterapeutiksi, vaan lyhytterapeutiksi, joka on kaikista terapiasuuntauksista se helpoin ja nopein. Sillä on aika iso ero varsinaiseen psykoterapiaan, vaikka toki lyhytterapiallakin on oma paikkansa, ja se on monille aivan riittävä ja tehokas hoitomuoto.

IhanVITUNsamaa paskaa hysteerisille akoille.

Vierailija
16/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istut tuolissa ja ruikutat elämäsi tyhjänpäiväisimpiä asioita samalla kun joku hippi vastapäätä nyökyttelee kovaan tuntihintaan.

Ja KELA MAKSAA🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Ikävää, että sinulla näin huono kokemus.

Vierailija
17/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin 3 vuotta nuorena aikuisena. Ihan mukavaa, mutta en tiedä, auttoiko mihinkään.

Vierailija
18/18 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt yli kymmenen vuotta kestävän psykodynaamisen terapian. Nyt en ole käynyt kolmeen vuoteen. Olen töissä käyvä perheen äiti. Pärjään elämässä ihan hyvin. Olen rikkinäisestä perheestä ja taustalla oli paljon traumaattisia kokemuksia. Terapia oli ajoittain erittäin epämiellyttävää ja ymmärrän hyvin jos haluat lopettaa siksi, koska niiden ikävien tunteiden sietäminen on hiton vaikeaa. Terapia ainakin auttoi minua, ei kaikissa elämän osa alueissa, mutta useimmissa. Itse olen ainakin kiitollinen terapiastani, ilman sitä olisin luultavasti kuollut jo aikaa sitten. Tsemppiä omaan terapiaasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi