Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisistaisitko 20 m2 yksiön olohuoneeksi vai makuuhuoneeksi?

Vierailija
30.03.2023 |

Parvea ei ole.
Kyllästyykö illalla laittamaan siihen olkkarimaiseen huoneeseen sängyn, esim. vuodesohvaratkaisusta, vai onko parempi olla edes yrittämättä mitään oleskelutilaa ja hankkia kunnon sänky ja ruokapöytä tuoleineen, eikä mitään sohvaa?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollainen pieni yksiö, jossa ei ollut mitään syvennystä sängylle, ei parvea, eikä muutenkaan huonetta voinut jakaa eri osastoihin. Pieni keittokomero oli erikseen, siellä mahtui vain yksi kerrallaan tiskaamaan/kokkaamaan.

Ratkaisu oli sitten olo/makuuhuone. Hommasin kunnon sängyn, koska nukuttava on ja mielellään kunnon sängyssä. Sen päällä voi vieraatkin istua, tyynyt selän takana.

Sitten mulla oli kaksi kevyttä nojatuolia, pieni ruokapöytä+ kaksi tuolia. Pieni lipasto/kaappi.

Ihan hyvin hoitui kavereiden vierailut, olihan siellä monta istuinta ja osa istui lattialla tyynyjen päällä jos oli tarve.

En sängystä tinkisi, sohvasta kylläkin.

Vierailija
62/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pidä siitä, että sängylläni istuskeltaisiin ja tuon takia hankkisin kaapin tai lipaston, josta saisi avattua/laskettua sängyn.

Jos sinulla ei käy vieraita, voit sisustaa yhdistetyn tilan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon sänky on nro 1. Siitä eteenpäin sitten vaan tarpeitten mukaan. Ei tuohon mitään kummempaa vierasnurkkausta tms. oikein mahdu. 

Mulla on sänkynä kaksi patjaa päällekkäin. Paras sänky, jossa olen koskaan nukkunut. On helppo muutoissa, siivotessa ja uusia.

Vierailija
64/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuisin tuon kokoisessa pidempään hankkisin käännettävän kaappisängyn.

Ja sen avulla siis tekisin tilasta olohuoneen.

Vierailija
65/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asunut kämpässä, joka olisi pienempi kuin 45 neliömetriä.

Jos muuttaisin yksiöön (not gonna happen) niin ostaisin parvisängyn. Sen alle mahtuu työpöytä, joka toimii kirjoituspöytänä ja ruokapöytänä. Kaikki muu huonetila muutetaan säilytystilaksi. Minulla on omat vaatekaapit (IKEA Pax) ja lipastot (IKEA Malm) jotka otan aina mukaani, kun vaihdan asuntoa. En tuhlaa rahaa ja neliömetrejä siihen, että hankkisin turhia huonekaluja. Sohva, sohvapöytä, nojatuoli, tv-taso, ruokapöytä + tuolit. Kaikki nuo voi unohtaa. Minulle riittää sänky, kirjoituspöytä, työtuoli, vaatekaapit ja lipastot. Voisin harkita kirjahyllyn ostoa, mutta sehän olisi vain pölynkerääjä. Kirjahyllyyn pitäisi hankkia ovet (lasiovet) niin että homma toimii. Vaatekaapeissa on liukuovet, joten ovien aukominen ei vaadi kovin paljoa tilaa.

Vierailija
66/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 neliötä on niin pieni, ettei sinne mitään sohvaa mahdu, eikä sen puoleen ihmisiäkään, joten sisustaisin sen tilan puhtaasti makuuhuoneeksi eli ns. omaksi huoneeksi. Enkä muutenkaan miettisi mitään ratkaisuja sitä varten että joku tulee käymään.. koti on vain itseä varten, tavata voi kodin ulkopuolella. 

Vierailija
67/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisustaisin kuin tyylikkään hotellihuoneen. Hyvä, tarpeeksi leveä vuode, työpöytä ja tuoli, nojatuli, pieni pöytä sen viereen. Telkkari seinätelineessä. En yrittäisi olohuonetta, koska joka ilta ja aamu olisi se muutosrumba edessä.

Hauska huomata, miten eri tavalla ihmiset ajattelevat. Kaikki muut (paitsi minä) ovat yläpeukuttaneet kommettiasi. Minä taas en näe, että huone muuttuu makuuhuoneeksi pelkästään sillä, että siellä on sänky. Minulla on nytkin sänky kolmioni olohuoneessa ja se on silti olohuone, ei makuuhuone. Sohvaa en ole koskaan omistanut. 

Mitä ihmeen "muutosrumbaa" yksiössä asuva, ei kovin usein vieraita kutsuva ihminen tarvitsee? Onko kovinkin vaikea ottaa sängynpäällinen pois?

Vierailija
68/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Vuodesohva tai rautasänky isoilla koristetyynyillä.

En ole ikinä nukkunut hyvässä vuodesohvassa. Itselle nukkuminen ja hyvä sänky ovat ainakin niin tärkeitä juttuja, että olen ostanut kunnon patjan sekä petauspatjan + petauspatjan suojan.

Vuodesohvaanhan sa juuri sellaisen patjan kuin itse haluaa, vaikka runkopatjan.

Mulla taisi olla tämä kyseinen sohvasänky

https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/128/33342/sofie-sohvasanky-valkoinen…

Ja se on levitettävä haluamakseen leveyteen eli siihen voi laittaa vaikka metrin levyisen mukavan joustinpatjan tms.

Vierailija
69/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut vuosia parissakin pienessä yksiössä, ja ne sisustin lähinnä keittiöksi, jossa on nurkassa sänky ja yöpöytä. Kokkaaminen, astioiden ja ruokien säilytys ja pöydän ääressä syöminen oli tärkeää pienessäkin kämpässä. Kirjahyllyt veivät yhden seinän. Kävi myös kavereita kylässä ja istuttiin silloin pöydän ääressä. Ruokapöydän ääressä tein myös tietokonehommat, ompelin ja askartelin. Sohvaa ei koskaan ollut, ei mahtunut. Hyvä sänky on tärkeä, vuodesohva ei käy jokaöiseen nukkumiseen.

Vierailija
70/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 neliötä on. Keittiö, jonka nurkassa asutaan.

Vierailija
71/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin joskus kuvan kivasta pariisilaisesta yksiöstä, joka saattoi olla juuri jotain 20 tai 25 neliötä. Se oli sisustettu makkariksi, huoneessa oli parisänky, lipasto ja joku kampauspöydän tyylinen joka toimi samalla työpöytänä. Lisäksi oli pieni parveke jossa parveketuoli ja -pöytä. Keittiö oli yhdellä seinällä, en muista oliko siinä pieni ruokaryhmä vai ei.  Kun näin kuvan, ajattelin että tuollaisen ratkaisun minäkin varmaan tekisin, jos en hirveästi viettäisi aikaa kotona ja joutuisin asumaan yksiössä.

Näissä on usein arkkitehtuurillisia elementtejä kuten seinillä peilipaneloinnit, katossa rosetit ja maalaukset jne., katon rajassa koristelista jonka ansiosta pienikin tila on todella elegantti ja kaunis. Ikkunatkin voivat olla erkkerilliset tai syvällä ikkunalaudalla.

Suomalaista maalarinvalkoista neliskanttista 22m2 putkiyksiötä ei saa millään kodikkaaksi. Ne ovat vain sijoitusinstrumenttejä johon joutuu pakon edessä joku varaton jolla on vaihtoehtona siihen muutto tai taivasalla nukkuminen.

Se vähän riippuu. Vanhoissa taloissa on hurmaavia yksiöitä. Mä asuin opiskeluajan jugend-talossa 18-neliöisessä yksiössä, jossa oli hieno erkkeri, upea moniruutuinen ikkuna ja kaunis lattia. Ruman parven purin ensimmäisenä pois ja asuin tyytyväisesenä opiskeluajan ja vähän päällekin siinä. Ihana ja viihtyisä kämppä oli, mutta ei kukaan nyt koko ikäänsä noin pienessä halua olla. Nyt aikuisena on valtava kämppä, melkein 50 neliötä!

Vierailija
72/76 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Vuodesohva tai rautasänky isoilla koristetyynyillä.

En ole ikinä nukkunut hyvässä vuodesohvassa. Itselle nukkuminen ja hyvä sänky ovat ainakin niin tärkeitä juttuja, että olen ostanut kunnon patjan sekä petauspatjan + petauspatjan suojan.

Vuodesohvaanhan sa juuri sellaisen patjan kuin itse haluaa, vaikka runkopatjan.

Mulla taisi olla tämä kyseinen sohvasänky

https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/128/33342/sofie-sohvasanky-valkoinen…

Ja se on levitettävä haluamakseen leveyteen eli siihen voi laittaa vaikka metrin levyisen mukavan joustinpatjan tms.

En ole valitettavasti ikinä pitänyt rautasänkyjä tai tässä tapauksessa sohvasänkyä mukavana. Oli siinä sitten minkälainen patja vain, niin miten tuollaisessa esimerkin mukaisessa sohvassa istutaan? Siinä pitää olla todella paksut ja isot tyynyt, jotta pää ei kolise reunoihin ja ettei tyynyt valu pinnojen väleihin. Sitä paitsi tuo on mahdottoman iso häkkyrä pieneen tilaan, kun sen reunatkin ovat korkeat. Tiettyihin leikkeihin ne kyllä sopivat, mutta normaaliin hengailuun eivät.

Tavallinen runkopatja isoilla tyynyillä ja päiväpeitolla on paras pieneen tilaan.

Vierailija
73/76 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pidä siitä, että sängylläni istuskeltaisiin ja tuon takia hankkisin kaapin tai lipaston, josta saisi avattua/laskettua sängyn.

Jos sinulla ei käy vieraita, voit sisustaa yhdistetyn tilan.

Miksi sängyllä ei saisi istua? Päiväpeitto väliin vain ja sen peiton voi pestä vaikka kerran viikossa, jos siltä tuntuu.

Vierailija
74/76 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sängyn eristettyä semillä, kirjahyllyllä, tai verhoilla "omaksi tilaksi"

heh heh, 20 neliöö ja jakaisit vielä pienemmiksi

Mä olen eri, mutta idearikas sisustaja. Kyllä sängyn voi eriyttää tilassa kuin tilassa! Vaihtoehtojakin on paljon,

käy vaikka Pinterestissä katsomassa!

Vierailija
75/76 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sängyn eristettyä semillä, kirjahyllyllä, tai verhoilla "omaksi tilaksi"

heh heh, 20 neliöö ja jakaisit vielä pienemmiksi

Mä olen eri, mutta idearikas sisustaja. Kyllä sängyn voi eriyttää tilassa kuin tilassa! Vaihtoehtojakin on paljon,

käy vaikka Pinterestissä katsomassa!

Niin mutta miksi sänky pitäisi olla erillinen? Jos kämppään ei mahdu muuta istumistilaa, niin miksi sen pitäisi olla jossakin verhon tai sermin takana?

Vierailija
76/76 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen pöytää opiskelua varten eli pöytä on oltava. Ap

Tällaista voisit harkita, eli pieni säädettävä työpöytä jossa pyörät, niin sitä voi siirrellä. On myös ergonominen.

https://www.netrauta.fi/saadettava-poyta-lykke-l100-60x52cm-valkoinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi