Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisistaisitko 20 m2 yksiön olohuoneeksi vai makuuhuoneeksi?

Vierailija
30.03.2023 |

Parvea ei ole.
Kyllästyykö illalla laittamaan siihen olkkarimaiseen huoneeseen sängyn, esim. vuodesohvaratkaisusta, vai onko parempi olla edes yrittämättä mitään oleskelutilaa ja hankkia kunnon sänky ja ruokapöytä tuoleineen, eikä mitään sohvaa?

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin yksiössä asuessa ettei sinne kannata änkeä liikaa huoneekaluja. Mulla oli 120cm sänky ja jo normaalin kokoinen nojatuoli siinä vieressä näytti hurjan isolta. Mulla oli vielä jääkappi huoneen puolella kun ei mahtunut keittiöön joka vei tilaa. kauhistus jos joku sohva olisi pitänyt vielä tänne änkeä. Ois tullut pakokauhu, ja asunto oli 26 vai 27 neliötä.

Vierailija
42/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sohvasänky, sellainen, jossa oli kolme laitaa ja laitoin päiväpeiton ja sohvatyynyjä päivåksi.

Hotellihuonetyyli voisi olla myös mielenkiintoinen kokeilu. Olisi kuin ikuisella matkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pieni yksiö. Sänkyyn panostin, isot tyynyt päivällä toimivat selkänojana. Vieraatkin istuvat mieluummin sängylläni kuin kahden istuttavalla sohvalla. Taidan myydä sohvan pois. Olen edellisten kirjoittajien kanssa samaa mieltä siitä, että kunnon sänky eikä mitään vuodesohvarutkua.

Vierailija
44/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvi?

Vierailija
45/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä saisi hotellityylin kotiin?

Vierailija
46/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monessa ruokapöydän tulossa istut kerrallaan? Kuinka paljon vieraita kämpälläsi käy siihen verrattuna mitä itse vietät siellä aikaa? Se on sinun koti ja sinun ei tarvitse sisustaa sitä vieraita varten. Voit treffata kavereita vaikka pihalla tai baarissa, joten sisusta niin, että sinulla on mukava olla.

En sisusta mitenkään vieraita "varten", vaan koska haluan kestitä joskus vieraita luonani. Ajattelin pöytää ja 3-4 tuolia. Se pöytä toimisi arjessa yhdistettynä ruoka- ja työpöytänä. Ap

Mulla oli 2 irtotuolia ja toimistotuoli.

Ja sängyllä pystyi istumaan.

Opiskeluaikana oli pitkiä aikoja melkoista penninvenytystä ja paljon iltoja vietettiin toistemme kotona.

Hyvin 18,5 neliön asuntoon mahtui, joskus jopa 8 henkeä.

Ei ne ruokapöydän tuolit haitannut, kun oli paikoillaan.

Itse olen hyvinkin vietaanvarainen, kyllä mulla oli yläkaapissa kahvinkeitin, vaikka itse en kahvia juo

Vierailija
47/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä saisi hotellityylin kotiin?

No eikös siihen kuulu joku kunnon sängynpääty, yöpöydät ja lamput. Sit selkeälinjainen työpöytä jonka yläpuolella telkkari, ja ehkä joku nojatuoli. Kunnon verhot ja päiväpeitto.

Vierailija
48/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkariksi. Kunnon parisänky päädyllä ja matto puoliksi sängyn alle. Sängyn jalkopäähän voisi laittaa penkin. Pieni pyöreä pöytä ruokailuun ja työpöydäksi. Paneeliverhot sekä yksi ikkunan eteen vedettävä verho jos kaksi verhotanko tai verhoille kaksi eri klipsukujaa. Tv seinälle tai korkean ja kapean senkin päälle sänkyä vastapäätä.

Vierailija
49/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sellainen seinäkiinnike että sänky nousee siihen seinälle päivän ajaksi. Sängyn pohjaan voi sitten laittaa vaikka taulun.

Vierailija
50/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monessa ruokapöydän tulossa istut kerrallaan? Kuinka paljon vieraita kämpälläsi käy siihen verrattuna mitä itse vietät siellä aikaa? Se on sinun koti ja sinun ei tarvitse sisustaa sitä vieraita varten. Voit treffata kavereita vaikka pihalla tai baarissa, joten sisusta niin, että sinulla on mukava olla.

En sisusta mitenkään vieraita "varten", vaan koska haluan kestitä joskus vieraita luonani. Ajattelin pöytää ja 3-4 tuolia. Se pöytä toimisi arjessa yhdistettynä ruoka- ja työpöytänä. Ap

Voi yök, että olen allerginen tuolle "tykkään kestitä vieraita" sanonnalle. Joka ikisessä jenkkien sisustusohjelmassa tykätään aina kestitä vieraita ja talosta tehdään vieraille sopiva, ei sille perheelle, joka kuitenkin arkeaan asuu ja elää kodissa.

Olen asunut 26m2 asunnossa aikoinaan kissan kanssa ja myöhemmin sinne muutti myös mieheni. Me satsasimme sänkyyn, josta tuli Ikean isoilla 50x50 cm tyynyillä mukava löhösohva. Työpöytä oli tärkeä ja sen toisessa päädyssä mahduimme hyvin syömään. Tuoleja oli siis vain meille kahdelle. Telkkaria emme tarvinneet ja vaatteet mahtuivat kiinteisiin kaappeihin. Mielestäni asunto oli jopa tilava. Olemme olleet huomattavasti pienemmissä tiloissa myöhemmin perheen kanssa veneessämme, joten 26m2 kokoisessa asunnossa oli mainiosti lattiatilaa.

Parveke oli asunnossa kapeahko, mutta pitkä ja lasitettu, joten laitoimme sinne pari lämmitintä ja mukavat pehmustetut tuolit ja pöytätasot päätyihin + kissalle oma tiirailupaikka. Ystävien kanssa olimme lähinnä parvekkeella hetken ja siitä lähdimme illaksi muualle.

Vierailija
51/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sellainen seinäkiinnike että sänky nousee siihen seinälle päivän ajaksi. Sängyn pohjaan voi sitten laittaa vaikka taulun.

Turhaa.

Vierailija
52/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin joskus kuvan kivasta pariisilaisesta yksiöstä, joka saattoi olla juuri jotain 20 tai 25 neliötä. Se oli sisustettu makkariksi, huoneessa oli parisänky, lipasto ja joku kampauspöydän tyylinen joka toimi samalla työpöytänä. Lisäksi oli pieni parveke jossa parveketuoli ja -pöytä. Keittiö oli yhdellä seinällä, en muista oliko siinä pieni ruokaryhmä vai ei.  Kun näin kuvan, ajattelin että tuollaisen ratkaisun minäkin varmaan tekisin, jos en hirveästi viettäisi aikaa kotona ja joutuisin asumaan yksiössä.

Näissä on usein arkkitehtuurillisia elementtejä kuten seinillä peilipaneloinnit, katossa rosetit ja maalaukset jne., katon rajassa koristelista jonka ansiosta pienikin tila on todella elegantti ja kaunis. Ikkunatkin voivat olla erkkerilliset tai syvällä ikkunalaudalla.

Suomalaista maalarinvalkoista neliskanttista 22m2 putkiyksiötä ei saa millään kodikkaaksi. Ne ovat vain sijoitusinstrumenttejä johon joutuu pakon edessä joku varaton jolla on vaihtoehtona siihen muutto tai taivasalla nukkuminen.

On mielikuvituksen puutetta, jos ei saa pienestä tilasta tehtyä kotoisaa. Tyttäreni asuu putkimaisessa noin 25,5m2 yksiössä ja se on mielestäni todella nätti ja kodikas. Siellä ei ole liikaa tavaraa, huonekalut eivät ole mitään tummia kolhoja ja vaaleita värejä, erilaisia tekstiilejä ja siisteys tekee asunnosta kauniin ja viihtyisän. Myös valaistus ja viherkasvit tuovat oman viihtyisyytensä.

Pieni asunto tulee olla siisti ja en hankkisi sinne mitään raskaita huonekaluja, jotka tekevät siitä tunkkaisen.

Vierailija
53/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on futonpatja lautalattialla, sitä rullailen tai taittelen. Kaunis päiväpeitto tekee kivan näköisen. Useimmiten yksi vieras kerrallaan, mutta olen kyllä pitänyt juhliakin.

Runkopatjaan en enää vaihda takaisin.

Vierailija
54/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on futonpatja lautalattialla, sitä rullailen tai taittelen. Kaunis päiväpeitto tekee kivan näköisen. Useimmiten yksi vieras kerrallaan, mutta olen kyllä pitänyt juhliakin.

Runkopatjaan en enää vaihda takaisin.

Ja tämä siis 21 neliössä, 1930-luvun talossa.

Vierailija
55/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaha, joku kerkesi tämänkin jo alapeukuttaa. Mitään ei saa av:lla kysyä, ettei joku jo riennä alapeukkuineen paikalle.

Miksi ei saisi antaa alanuolia?

Ohis

Vierailija
56/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi 80 cm laveria kulmittain. Matala pöytä keskelle. Siinä on sänkyä ja sohvaa ja pöytä.

Säilytystila laatikossa sängyn alla. Muovilaatikot helppo siivotessa.

Nämä siis nurkkaan.

Todella hölmö ja täysin turhanpäiväinen ratkaisu.

Vierailija
57/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sängyn eristettyä semillä, kirjahyllyllä, tai verhoilla "omaksi tilaksi"

heh heh, 20 neliöö ja jakaisit vielä pienemmiksi

Todella harvan asunnon yksittäiset huoneet ovat noin isoja, joten miksi ei?

Eri

Vierailija
58/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi 80 cm laveria kulmittain. Matala pöytä keskelle. Siinä on sänkyä ja sohvaa ja pöytä.

Säilytystila laatikossa sängyn alla. Muovilaatikot helppo siivotessa.

Laveri voisi ollakin ihan fiksu ratkaisu. Toimii sohvana ja sänkynä, kunhan vain on hyvä patja. Mutta yksikin varmaan riittää.

Vierailija
59/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Vuodesohva tai rautasänky isoilla koristetyynyillä.

En ole ikinä nukkunut hyvässä vuodesohvassa. Itselle nukkuminen ja hyvä sänky ovat ainakin niin tärkeitä juttuja, että olen ostanut kunnon patjan sekä petauspatjan + petauspatjan suojan.

Vierailija
60/76 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustaisin kopioksi Pasilan poliisivankilan sellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi