Korkeakoulujen yhteishaku päättyy tunnin päästä! Mihin hait tai mihin jälkikasvusi haki?
Kommentit (218)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen opettajaksi hain. Ensikertalainen en ole joten mahdollisuus päästä suppeampi.
Koiran homma
t.vaka-ope
Minä arvostan kyllä jokaista joka siihen hommaan hakee. Itse en ole ope.
Hain kolmatta korkeakoulututkintoa lukemaan kun kaksi ensimmäistä eivät työllistäneet. Mikäs tässä opiskellessa kun valtio mieluummin maksaa opiskelusta kuin palkkaa (kaikki tahot). Kivaahan se opiskelu on :)
Katotaan nyt mikä nakki napsahtaa tällä kertaa. Minulla on aika korkeat todistuspisteet, joten luultavasti saan ykkösvaihtoehdon. Jos en saa, niin onneksi on kakkosvaihtoehto :)
En laittanut kuin kaksi. Voihan se olla, että todistuspisteet ovat nousseet niin, että jään rannalle ruikuttamaan. Jos eivät ole nousseet, niin menen heittämällä sisään.
Ympäristötalous/Hki yliopisto. Uskoisin pääseväni todistuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varhaiskasvatuksen opettajaksi hain. Ensikertalainen en ole joten mahdollisuus päästä suppeampi.
Koiran homma
t.vaka-ope
Minä arvostan kyllä jokaista joka siihen hommaan hakee. Itse en ole ope.
Arvostus ei riitä, kun arki on yhtä he..ttiä. En voi mitenkään suositella. Palkalla ei edes elä.
Hain sairaanhoitajaksi monimuotokoulutukseen ja päiväopintoihin. Olen aikuinen alanvaihtaja.
Vierailija kirjoitti:
Hain kolmatta korkeakoulututkintoa lukemaan kun kaksi ensimmäistä eivät työllistäneet. Mikäs tässä opiskellessa kun valtio mieluummin maksaa opiskelusta kuin palkkaa (kaikki tahot). Kivaahan se opiskelu on :)
Katotaan nyt mikä nakki napsahtaa tällä kertaa. Minulla on aika korkeat todistuspisteet, joten luultavasti saan ykkösvaihtoehdon. Jos en saa, niin onneksi on kakkosvaihtoehto :)
En laittanut kuin kaksi. Voihan se olla, että todistuspisteet ovat nousseet niin, että jään rannalle ruikuttamaan. Jos eivät ole nousseet, niin menen heittämällä sisään.
Opiskeletko työttömänä? Suomessa eriarvoistetaan mahdollisuus kouluttautua työttömänä korkeakoulututkintoon. Joillakin paikkakunnilla saa ja joillakin ei kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Haaga-Helvetiaan hain. Toivottavasti pääsisin niin musta tulisi suvun ensimmäinen akateeminen.
Kun pääsin yliopistoon, niin suvun konkkanokkia alkoi yhteydenpito kiinnostamaan. Minua ei alkanut, koska siihen asti olivat katselleet nenänvarttaan pitkin (eivät ole itse akateemisia). Voi sinullakin alkaa puhelin pirisemään jos olet ensimmäinen amk. Ihmiset ovat outoja.
Jyväskylän yliopistoon geronomikoulutukseen ja liikuntalääketieteeseen. Pääsykokeet 1.6., saa nähdä miten siellä käy.
Vierailija kirjoitti:
Hain sairaanhoitajaksi monimuotokoulutukseen ja päiväopintoihin. Olen aikuinen alanvaihtaja.
Minä olen ikuinen alanvaihtaja :D
Toivottavasti pääset! Minäkin olisin lähtenyt työllistävälle hoitoalalle, mutta terveys ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ikuinen alanvaihtaja :D
Toivottavasti pääset! Minäkin olisin lähtenyt työllistävälle hoitoalalle, mutta terveys ei kestä.
Kiitti! Sama vika, kun mulla on jo kaksi omituista, mutta kiinnostavaa tutkintoa, joilla on vaikea työllistyä, joten nyt haluan jotain, millä saa takuulla töitä.
Hain toista kertaa arkkitehtuuria opiskelemaan. Olen (tai ainakin haluaisin olla) alanvaihtaja, ja viime kerralla jäi aika pienestä kiinni, mutta tiedän että kilpailu on kovaa ja 50 % paikoista kuitenkin menee ensikertalaisille... Ei se auta kuin yrittää ja toivoa parasta. 🤞
Mä olin hakemassa vaatetusalalle, mutta ennakkotehtävästä ei oikein tullut mitään, ja en halunnut lähettää juostenkustua ennakkotehtävää, joten näillä näkymin yritän joskus toisten. Olen kuitenkin hakenut, ja saanut kutsun haastatteluun ammattilliseen tutkintoon (hautaus ja seurakunta ala)
Haluaisin myös tosissaan vaihtaa alaa (työskentelen ravintola-alalla) olen hakenut moniin paikkoihin, esim varastoille ja jne.
Hain psykologiaan, oikeusnotaariksi, logopedialle, saksan kieleen, ympäristötieteisiin ja yleis-ja aikuiskasvatustieteeseen.
Psykologian (ja logopedian) kokeeseen voisin mennä. Ja ehkä myös oikiksen kokeeseen voisin käydä heittämässä lottorivin.
Vierailija kirjoitti:
Hain psykologiaan, oikeusnotaariksi, logopedialle, saksan kieleen, ympäristötieteisiin ja yleis-ja aikuiskasvatustieteeseen.
Psykologian (ja logopedian) kokeeseen voisin mennä. Ja ehkä myös oikiksen kokeeseen voisin käydä heittämässä lottorivin.
Onpas monia hakukohteita. Miksi näin moneen? Kaikkiko kiinnostavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, hain noihin muihin ihan huvikseni koska haluan tietää, mihin todistukseni riittää ei-ensikertalaisena. Ja oikiksen kohdalla haluan tietää, mihin lottoaminen riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta, hain noihin muihin ihan huvikseni koska haluan tietää, mihin todistukseni riittää ei-ensikertalaisena. Ja oikiksen kohdalla haluan tietää, mihin lottoaminen riittää.
Ok, kukin tavallaan. 🤷🏻 Tuon mihin oma todistus riittäisi pystyy muuten tarkistamaan myös https://todistusvalinta.fi/ sivulla.
Mä hain terveystieteiden maisterihaussa. Pääsykokeet tulossa, sisäänpääsymahdollisuuksista ei hajuakaan kun on aineistopohjainen pääsykoe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain oman spesiaalialan YAMK-koulutukseen, verkko-opintoina toteutettava.
Ja siis sisäänpääsymahdollisuuksista ei mitään hajua, pääsykokeena on 5 op verkkokurssi, jonka sisältö selvinnee vasta ensi viikolla.
Miten voit käyttää potentiaalia samassa lauseessa tarkan tiedon kanssa? Olisin ymmärtänyt jos olisit käyttänyt "selvinnee lähitulevaisuudessa", tmv. Toivottavasti pääset oman äidinkielesi ohjelmaan opiskelemaan, ettei tarvitse suomen kielen kanssa harjoitella ensimmäistä vuotta. Tiedän itse tuon kielellisen ongelman, koska en ole suomen kielinen äidinkieleltäni ja jouduin vaihtamaan koulutusohjelman englannin kieliselle. Tuollaista kielioppivirhettä ei meidän koulutusohjelmassa olisi päästetty läpi. Tosin en opiskellut ylemmässä korkeakoulussa vaan akateemisessa. Tsemppiä kurssiin. Toivottavasti pääset läpi ja saat paikan.
Ensikertalaisuus asia, kuka tämänkin keksi... Harmittaa, että kilpailen nyt niiden kanssa, jotka eivät ole ensikertalaisia. Ja paikat ei todellakaan mene joka paikassa puoliksi. Esim yhteen hakukohteeseen oli aloituspaikkoja 50, joista 45 ensikertalaisille. Miten tuohon 5 joukkoon voi edes päästä. Kiersin tuon kaukaa. Tämä voisi vähän helpottaa mahdollisuuksia kun aloituspaikat oli 45 joista 25 ensikertalaisille
Koiran homma
t.vaka-ope