Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ymmärrän miksi joillain ihmisillä on syvät juonteet jo nelikymppisenä

Vierailija
30.03.2023 |

Puhuessaan liikuttelevat kulmakarvojaan edestakaisin, rypistelevät otsaansa ja muutenkin vääntelevät naamaansa oudosti.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia on monenlaisia. Oikeastaan aika kiehtovaa lukea näitä ja miettiä minkälaisia ihmisiä tuolla jossain on.

Samoin sinne

Vierailija
22/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysongelmia on monenlaisia. Oikeastaan aika kiehtovaa lukea näitä ja miettiä minkälaisia ihmisiä tuolla jossain on.

Itse et kiinnitä koskaan ihmisissä huomiota mihinkään? Aika pelottavaa suorastaan, jos joku ei havainnoi ympäristöä ja kanssaihmisiä ollenkaan.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi myös olla hymyilemättä ja nauramatta, niin ei tule silmäryppyjä ja suun ja posken välin ryppyjä.

Ei mulla ole tällaisiakaan ryppyjä. Itselleni on helpompaa on olla ihan perusilmeellä eikä se vaadi erityistä vaivannäköä. Vaivalloisempaa olisi liikutella naamaa jatkuvasti.

Ap

Aina naama peruslukemilla möllöttävä ihminen on kaikkea muuta kuin viehättävä.

Vierailija
24/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi myös olla hymyilemättä ja nauramatta, niin ei tule silmäryppyjä ja suun ja posken välin ryppyjä.

Ei mulla ole tällaisiakaan ryppyjä. Itselleni on helpompaa on olla ihan perusilmeellä eikä se vaadi erityistä vaivannäköä. Vaivalloisempaa olisi liikutella naamaa jatkuvasti.

Ap

Aina naama peruslukemilla möllöttävä ihminen on kaikkea muuta kuin viehättävä.

Kyllä rypyt ja valahtaminen takuulla tavoittaa tämänkin " naama ilmeetön aina"- tyypin.

Vierailija
25/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa kuva vitustas.

Vierailija
26/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvojen ikään vaikuttaa mm. telomeerien pituus. Genetiikka, toisin sanoen.

Vierailija
27/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se on ollut jännä huomata miten erilaiset lihaksistot ihmisillä on kasvoissa. Itse esim. kurtistan kulmia aina kun häikäisee, joten sibeliusrypyt ovat ilmetyneet nuorena. Joku toinen ei edes saa ryppyjä siihen kohtaan vaikka kuinka yrittäisi kurtistella (esim. mieheni). Kosmetologikin sanoi, että minulla on "vahvat lihakset" kulmakarvojen välissä. Samoin otsaani nostelen ihan liikaa, joten vaakarypyt sielläkin ovat syvät. Naururypyt silmäkulmiinkin ovat tulleet liiasta nauramisesta, ne tosin eivät haittaa koska tekevät ehkä enemmänkin iloisen näköiseksi. Sibeliuksista haluaisin kyllä eroon, koska en halua näyttää vihaiselta.

N47

Vierailija
28/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esim Emilia Clarke on upea. Hänellä on tosi ilmeikkäät kasvot ja liikuttaa puhuessan

kulmakarvoja, nauraa jne. Se tekee minusta ihmisestä viehättävämmän. Kumman itse ottaisit ystäväksi; tyypin joka katsoo sinua kivikasvona, naama peruslukemilla vaikka kertoisit isojakin uutisia, vai tyypin joka myötäelää kanssasi ja ilmaisee sen myös elein ja ilmein?

Tässä video jos Emilia Clarke ei ole tuttu, on ehkä tarttuvin hymy mitä olen nähnyt

Vierailija
29/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tällä ole eniten tekemistä geenien kanssa. Sehän on jo tieteellisesti todistettu, että fyysinen keho ikääntyy eri ihmisillä eri tahdissa.

Vierailija
30/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta esim Emilia Clarke on upea. Hänellä on tosi ilmeikkäät kasvot ja liikuttaa puhuessan

kulmakarvoja, nauraa jne. Se tekee minusta ihmisestä viehättävämmän. Kumman itse ottaisit ystäväksi; tyypin joka katsoo sinua kivikasvona, naama peruslukemilla vaikka kertoisit isojakin uutisia, vai tyypin joka myötäelää kanssasi ja ilmaisee sen myös elein ja ilmein?

Tässä video jos Emilia Clarke ei ole tuttu, on ehkä tarttuvin hymy mitä olen nähnyt

Sen kumman kanssa synkkaa paremmin ja on enemmän yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Todellako valitset ystäväsi naaman perusteella??

Vierailija
31/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on ollut jännä huomata miten erilaiset lihaksistot ihmisillä on kasvoissa. Itse esim. kurtistan kulmia aina kun häikäisee, joten sibeliusrypyt ovat ilmetyneet nuorena. Joku toinen ei edes saa ryppyjä siihen kohtaan vaikka kuinka yrittäisi kurtistella (esim. mieheni). Kosmetologikin sanoi, että minulla on "vahvat lihakset" kulmakarvojen välissä. Samoin otsaani nostelen ihan liikaa, joten vaakarypyt sielläkin ovat syvät. Naururypyt silmäkulmiinkin ovat tulleet liiasta nauramisesta, ne tosin eivät haittaa koska tekevät ehkä enemmänkin iloisen näköiseksi. Sibeliuksista haluaisin kyllä eroon, koska en halua näyttää vihaiselta.

N47

Ensimmäinen, joka tajusi mistä on kyse!

Ap

Vierailija
32/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N47

Ensimmäinen, joka tajusi mistä on kyse!

Ap

Kai tässä jokainen muu tajuaa että ilmeryppyjä on olemassa. Eikö tämän ketjun pointti ollut pikemminkin se että sinä itse tajusit sen vasta nyt ja tulit tokottamaan tyhmyyttäsi tänne av:lle? Muuthan on olleet vaan sitä mieltä että mitä väliä.

Vierailija
33/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ap:n näkö onkin heikentynyt, eikä vain näe itsellään olevia ryppyjä? 🤔

Vierailija
34/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen kumman kanssa synkkaa paremmin ja on enemmän yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Todellako valitset ystäväsi naaman perusteella??

Useimmat ihmiset pitävät alitajuisesti enemmän ihmisistä jotka reagoivat sanomisiin myös nonverbaalisesti. Ei sillä ole naaman kanssa mitään tekemistä vaan reaktiivisuuden. Jos toinen vaikka kertoo saaneensa unelmien työpaikan tai pääsevänsä elämänlaatua parantavaan leikkaukseen niin onhan se kiva että ystävä osoittaa ilahtuvansa toisen puolesta eikä mieti vain omia naamaryppyjä. Suurimmalta osalta se ilahtuminen tulee ihan luonnostaan, vaikka ollaankin suomessa vakavampia kuin monissa maissa. Vähän outoa jos toinen vain istuu naama peruslukemilla ja toteaa "onneksi olkoon".

Vierailija
35/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ap:n näkö onkin heikentynyt, eikä vain näe itsellään olevia ryppyjä? 🤔

Miten niitä sitten näkisi muillakaan?

Ap

Vierailija
36/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tällä ole eniten tekemistä geenien kanssa. Sehän on jo tieteellisesti todistettu, että fyysinen keho ikääntyy eri ihmisillä eri tahdissa.

Kyllä on tosiaan geeneistä kiinni.

Olen aina ihmetellyt tuota kun puhutaan auringon vanhentavan ihoa. Olen ollut lapsena ja myös aikuisena paljon auringossa. Otan joka kesä aurinkoa pihalla tai rannalla. Jopa nukahdan välillä aurinkoon.

Silti ei ole pahemmin ryppyjä, ei ainakaan syviä juonteita oikein missään tai silmäkulmassa ja otsassakaan.

En ole tupakoinut joten huuliryppyjäkään ei ole kuin ihan hiukan.

Nekin matalia. Myöskään finnejä tai muita epäpuhtauksia ei ole ollut.

Olen jo vanhempi ihminen. Paljon vanhempi kuin 40 v.

Vierailija
37/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ryppyjä pahempaa on naaman valahtaminen. Hyvä kasvojen lihaksisto ehkäisee sitä.

Epäilen muutenkin että pahimmat rypyt syntyy auringon uv säteilystä ja ihon kuivumisesta. Siksi kannattaa kosteuttaa ja suojata auringolta.

Jossain vaiheessa elämää on myös hyvä alkaa miettiä ja kiinnittää huomiota ihmisissä ihan muihin asioihin kuin, että onko tuossa ryppy?

Aurinko ja kuivuus aiheuttaa sellaista kreppipaperimaista pientä pintaryppyä, alkuun silmien ympärille, sittemmin muuallekin. Ilmehtiminen taas tekee sellaisia syvempiä ryppyjä niihin kohtiin, mistä iho taittuu kun kasvolihaksia jännitetään. Tuo ekan tyypin ryppyisyys on aika helppo esim. meikillä peittää (silikoninen primer + sopiva meikkivoide), mutta toinen päinvastoin usein näyttää meikattuna pahemmalta, koska kasvojen liikkuessa meikkivoiteet pakkautuu niihin ilmejuonnekohtiin.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että ei niillä rypyillä niin väliä. Mä olen 48 ja on sibeliusryppyä, kreppipaperimaista ryppyä silmien alla, roikkuvat ryppyiset yläluomet, vaakarypyt otsalla olleet jo 25 v:stä asti koska raskaiden luomien takia mun täytyy koko ajan nostaa otsalihaksilla kulmiani että näen eteeni. Ei haittaa menoa, eikä ole haitannut koskaan nuorempanakaan. Miehiäkin löytyi aina kun sellaiset kiinnosti, vaikka oli ryppyjä vähän enemmän kuin useimmilla ikäisilläni, tuskin edes huomasivat. Evääkään en heilauttaisi, että pääsisin rypyistä eroon, koska ne ei tosiaan haittaa yhtään mitään. No, aurinkovoidetta käytän, ja se ehkäisee pintaryppyjä, mutta sekin enemmän ihosyöpäriskin takia kuin ryppyjen.

Vierailija
38/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tosiaan geeneistä kiinni.

Olen aina ihmetellyt tuota kun puhutaan auringon vanhentavan ihoa. Olen ollut lapsena ja myös aikuisena paljon auringossa. Otan joka kesä aurinkoa pihalla tai rannalla. Jopa nukahdan välillä aurinkoon.

Silti ei ole pahemmin ryppyjä, ei ainakaan syviä juonteita oikein missään tai silmäkulmassa ja otsassakaan.

En ole tupakoinut joten huuliryppyjäkään ei ole kuin ihan hiukan.

Nekin matalia. Myöskään finnejä tai muita epäpuhtauksia ei ole ollut.

Olen jo vanhempi ihminen. Paljon vanhempi kuin 40 v.

Jep, mun äiti oli jonnekin lähemmäs 70 v:ksi lähes rypytön, vaikka kasarilla ja ysärillä paahtoi itsensä auringossa pronssinruskeaksi joka kesä, eikä aurinkovoiteita käytellyt. Leukalinjan roikkumista hänellä kyllä tuli 50-60 v. välillä jonkun verran, mutta ei ryppyjä. 70 v. jälkeen tullut sibeliusryppyä ja nenästä suuhun ryppyjä vähän, mutta edelleen ikäisekseen tosi vähän.

Vierailija
39/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Kasvoissa on lihaksia kuten muuallakin kehossa, ja niitä pitää käyttää, muuten naamakin alkaa vanhemmiten roikkumaan samalla tavalla kuin kaikki muukin paikat, joita ei treenaa.

Viimeistään keski-ikäisenä on syytä aloittaa kasvolihasten säännöllinen treeni eli ihan kunnon naaman vääntely. Löytyy myös ohjattuina liikuntamuotoina, kuten FacePhysics tai kasvojooga.

Kireitä lihaksia pitää rentouttaa ja naamaa ei missään jumpassa rypistellä sellaiseen asentoon, jossa syntyy vaan lisää ryppyjä. Kasvohieronnassakin katsotaan oikeat linjat eikä paineta ihoa kurttuun.

Minulla ei ole ryppyjä eikä roikkuvaa naamaa ja olen yli 40. Treenaan vartaloa painoilla, joogaan, teen method putkiston kasvojumppaa ja käytän gua sha -lastaa.

Ap

Ja olet onnellinen?

Vierailija
40/43 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aurinko ja uv säteily?

Kallistun sille ilmeilyn puolelle.

Ap

Olen hyvinkin elehtiväinen 43-vuotias. Lisäksi tupakoin satunnaisesti "viihteellä". Alta 30 v otin riemumielin aurinkoakin. Nyt en enää. Joka tapauksessa jatkuvasti luullaan KORKEINTAAN kolmevitokseksi, sekin lähes vuosikymmenen alta oikean iän. Ei ole juurikaan juonteita. Geenit se on, enemmän kuin mikään muu.