Järkytyin kun huomasin Metsolan uuden malliston mitoituksen aikuisille
Lasten vaatteissahan on kivasti ollut tilaa kasvaa, mutta kenelle nuo aikuisten naisten vaatteet on tehty?
Koossa XXL vyötärön ympärys mekossa on 88cm ja olkamitta 31? Siis mistä lähtien nainen, jonka vyötärön ympärys on 88cm on ollut extra extra large? Menee kyllä vielä normaaliin jos naisen vyötärönympärys on alle 90cm, mutta ilmeisesti tällaiset on extraläskejä Metsolan mielestä?
Osaako joku sanoa, onko nuo vaatteet oikeasti miten kapeille suunniteltu? Normaalisti tilaisin L koon katsomatta, mutta kun nyt satuin katsomaan niin en taida uskaltaa tilata kun tuo mittataulukko on niin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi olkamitta on? 31cm on aika leveä olka vai onko olalta rintoihin?
Olalta olalle
Siis olkasaumasta olkasaumaan 31 cm on XXL? Eihän se nyt voi olla oikeasti?
Mun L-kokoisessa Puman hupparissa tuo mitta on 42 cm...
Olkasauma yhdeltä puolelta, eli olkapäältä olkapäälle valtava 61 cm. Tai jossain, toki oversize collegessa on XL koon 1/2 rintekehä, ilmeisesti siis rinnanympärykesen puolikas 81cm, joka sekin on järjettömän iso.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole vielä kehopositiivistaneet mittataulukkoaan. Laita palautetta että pahoitit mielesi niin eiköhän asiaan tule muutos.
Ei, en pahoittanut mieltäni. Ihmettelin ääneen heidän kokomitoitustaan. On eri asia mainita jostain asiasta ääneen tai esittää eriävä mielipide, kuin pahoittaa mielensä. Mielestäni nuo mitat eivät vain ole XXL-kokoisen naisen mittoja.
Mutta jos halutaan saada tavallisen kokoiset naiset tuntemaan itsensä läskeiksi, niin siinä merkki kyllä onnistunee tällä valitsemallaan tiellä. Tai sitten onnistuvat siinä, että heidän aikuisten mallistonsa lopetetaan suht pian. Who knows.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi olkamitta on? 31cm on aika leveä olka vai onko olalta rintoihin?
Olalta olalle
Siis olkasaumasta olkasaumaan 31 cm on XXL? Eihän se nyt voi olla oikeasti?
Mun L-kokoisessa Puman hupparissa tuo mitta on 42 cm...
Olkasauma yhdeltä puolelta, eli olkapäältä olkapäälle valtava 61 cm. Tai jossain, toki oversize collegessa on XL koon 1/2 rintekehä, ilmeisesti siis rinnanympärykesen puolikas 81cm, joka sekin on järjettömän iso.
En ymmärtänyt mitään?
Ok, järkyty vain ap, mutta tuo vyötärönympätys 64 cm on koko S, v.y. 70 cm on M ja 76 cm on L on ihan älyttömän looginen. Ja sen perusteella sitten toi sun 88 cm on xxl, joo-o. Niin se vain menee. 64 cm koko S ja 58 cm XS, vai meinaatko että joku 70 cm vyötärö olis vielä xs kun niin järkytyit...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jösses mikä vatsa jos yltää 90 cm. Ymmärrän sen ehkä loppuraskaudessa, että on lähelle 90 cm. Mutta ei muuten kuin läskillä ole vyötärön ympärys lähemmäs 90 cm. Tuon kokoluokka pitäisi olla xxxxl, eikä vain xxl. Itse olen m-/l-kokoa ja vyötärö on 77 cm ja tunnen itseni punkeroksi ja näytän siltä myös. En edes halua tietää, miltä näyttää ihminen jolla on lähemmäs 90 cm vyötärön ympärystä.
Tiedätkö, kun vyötärönympärys ei aina korreloi pituus-painosuhteen kanssa. Mä esimerkiksi olen "täysin vyötärötön", siis tasapaksu ihan sama kuinka paljon tai vähän painan tai mihin vaatekokoon mahdun.
No mä näytän täysin epäsuhtaiselta. Vyötärö on92cm ja painoa on 72kg. Pituus on 171cm. Enkä oo ees raskaana. 🤭 Raskauden aikana se maha oli varmaan jotain 120cm jos riittääkään.
Kun Laihdun niin Laihdun vissiin nilkoista, sormista, hanurista, käsistä ja rinnoista. Maha tulee sitten kun missään ei ole enää mitään laihdutettavaa.
Olet niin kuin minä. Pituutta 172cm ja painoa 72-73kg.
Ennen lapsia vyötärönympärys oli tällä painolla 78cm, nyt 85cm :( Kiitos, erkauma, joka tuo monta senttiä ekstraa vyötärölle.
Ekan raskauden aikana vy oli 98cm suurimmillaan, tokassa varmaan tuo sama 120cm kuin sinullakin. Kilojakin oli kyllä 20kg ekstraa, mutta vaikka kaikki lähti, niin maha jäi.
Ap:lle sanon, että vintagekoot on myös tuollaisia tosi pieniä ja näin retro/fiftarityyppinä pitää itsekin ostaa jo XL:ää, vaikka normivaatteissa menisi L ja joskus M:äkin. Tosin ne M-koot, jotka mahtuu, on kyllä sitten just tuollaisia, että joko joustavat tosi paljon tai vaihtoehtoisesti on kasvatettu mittaa niin, että tällaiset raskauden jäljiltä ei-niin imartelevan vartalon saaneet tuntisi olonsa vähän pienemmäksi.
Itsehän haluan vaan sopivan kokoisia vaatteita, oli se kokonumero mikä hyvänsä. Kaapista löytyy S-XL ja kaikki mahtuu päälle. Sitten on moniakin S-L-koon vaatteita, jotka ei mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jösses mikä vatsa jos yltää 90 cm. Ymmärrän sen ehkä loppuraskaudessa, että on lähelle 90 cm. Mutta ei muuten kuin läskillä ole vyötärön ympärys lähemmäs 90 cm. Tuon kokoluokka pitäisi olla xxxxl, eikä vain xxl. Itse olen m-/l-kokoa ja vyötärö on 77 cm ja tunnen itseni punkeroksi ja näytän siltä myös. En edes halua tietää, miltä näyttää ihminen jolla on lähemmäs 90 cm vyötärön ympärystä.
Tiedätkö, kun vyötärönympärys ei aina korreloi pituus-painosuhteen kanssa. Mä esimerkiksi olen "täysin vyötärötön", siis tasapaksu ihan sama kuinka paljon tai vähän painan tai mihin vaatekokoon mahdun.
No mä näytän täysin epäsuhtaiselta. Vyötärö on92cm ja painoa on 72kg. Pituus on 171cm. Enkä oo ees raskaana. 🤭 Raskauden aikana se maha oli varmaan jotain 120cm jos riittääkään.
Kun Laihdun niin Laihdun vissiin nilkoista, sormista, hanurista, käsistä ja rinnoista. Maha tulee sitten kun missään ei ole enää mitään laihdutettavaa.
Kirjoitin tämän kommentin. Ja siis XL-XXL vaatteet ovat aivan liian isoja. Lähinnä käytän L ja joskus M.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Laihdun niin Laihdun vissiin nilkoista, sormista, hanurista, käsistä ja rinnoista. Maha tulee sitten kun missään ei ole enää mitään laihdutettavaa.Kirjoitin tämän kommentin. Ja siis XL-XXL vaatteet ovat aivan liian isoja. Lähinnä käytän L ja joskus M.
Unohdit vaan mainita, että ne L ja M koot on venyvää materiaalia. Tuo vyötärösi on XL
No aivan