Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvuoroni alkaa joka aamu 05:00, olen lihonut 10kg vuodessa koska unet jäävät vähäisiksi.

Vierailija
30.03.2023 |

Aloitin työni reilu vuosi sitten ja sen jälkeen painoa on tullut 10kg. Mitään muuta syytä en keksi, kuin tuon että nykyään unet jäävät väkisin arkisin liian vähäisiksi. Ahdistaa, mitä tässä voi tehdä?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisi ottaa ns. nuijanukutuksen? Lääkäri ei anna reseptiä nukkulääkkeeseen.

Vierailija
42/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuku enemmän?

Nukkuminen tuossa onkin se juttu, jotta pääsee ajoissa nukkumaan, on alettava valmistautua nukkumiseen jo lähes heti kun pääsee töistä kotiin, viimeistään seiskalta pitää olla täyspimeää ja mahdollisimman hiljaista. Siinä on tunti pari töiden jälkeen aikaa hoitaa pakolliset hommat, sen jälkeen ei voi tehdä mitään vireystilaa nostattavaa ellei halua nukkua alle viittä tuntia. Ei yksinkertaisesti ehdi.

Luultavasti sinulla olisi sama määrä vapaa-aikaa, vaikka menisitkin myöhemmin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuku enemmän?

En saa unta illalla kauhean aikaisin, ja joudun heräämään 04:15, että ehdin töihin. Nukun n.6h yössä ma-pe. Viikonloppuna sitten toki pidempään.

No sitten alat katsomaan paremmin mitä syöt ja kuinka paljon. Koska jollain ruoalla yrität kompensoida tuota vähäisen unen jättämää energiavajetta. Luultavasti nopeilla hiilareilla, koska niistä tulee niin nopea ryöpsähdys hyvänolonhormonia.

Väsyneenä ihmiskeho himoitsee lihottavia hiilareita. Se on valitettava fakta.

Vierailija
44/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet luhonut, koska syöt enemmän. Jostain syystä et maininnut syömistä lihomisen syynä. Ei kukaan itsestään liho, vaikka kuinka vähän nukkuisi.

Vierailija
45/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lopetin työnteon se on epäterveellistä ja aiheuttaa sairauksia, eläkkeellä on mukavampi.

Sama. Nukkuminen ei tosin onnistu vieläkään. Mennyt jopa pahemmaksi, kun ei ole pakollista päivärytmiä, ja omat tekemiset ovat hyvin epäsäännöllisiä, epäsäännöllisiin aikoihin.

Suo siellä, vetelä täällä.

Pitäisi pysyä hengissä niin kauan, että asuntolaina on maksettu. Perijällä ei ole varaa lunastaa asuntoa itselleen.

Itse olen pitkäaikaistyötön, ja sama aamuvirkku kuin kauan sitten töissäkin.

Se ettei minulla on mitään pakollista menoa, ei ole vaikuttanut rytmiini mitenkään.

Toisilla se voi johtaa juuri tuohon ilmeisesti.

M52

Vierailija
46/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa päivätöihin.

Vierailija
47/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työvuorot eivät vain sovi kaikille, koska kaikilla on oma sisäinen kellonsa jota voi olla mahdotonta muuttaa. Esimerkiksi minulle sopivat vain aamuvuorot. Veljeni taas tekee vain ilta- ja yövuoroja, koska muut vuorot eivät sovi hänelle. Tällaisia olemme olleet jo nuoresta asti.

Vierailija
48/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda työpaikkaa päivätöihin.

Juu juu, "vaihda".

Vierailija
49/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lopetin työnteon se on epäterveellistä ja aiheuttaa sairauksia, eläkkeellä on mukavampi.

Sama. Nukkuminen ei tosin onnistu vieläkään. Mennyt jopa pahemmaksi, kun ei ole pakollista päivärytmiä, ja omat tekemiset ovat hyvin epäsäännöllisiä, epäsäännöllisiin aikoihin.

Suo siellä, vetelä täällä.

Pitäisi pysyä hengissä niin kauan, että asuntolaina on maksettu. Perijällä ei ole varaa lunastaa asuntoa itselleen.

Itse olen pitkäaikaistyötön, ja sama aamuvirkku kuin kauan sitten töissäkin.

Se ettei minulla on mitään pakollista menoa, ei ole vaikuttanut rytmiini mitenkään.

Toisilla se voi johtaa juuri tuohon ilmeisesti.

M52

Itse olen muutaman vuoden vanhempi ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Herään joka aamu 6-7 aikohin, vaikka töissä ollessani ei juuri ennen yhdeksää tehnyt mieli nousta vapaapäivinä.

Vierailija
50/50 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuku enemmän?

Nukkuminen tuossa onkin se juttu, jotta pääsee ajoissa nukkumaan, on alettava valmistautua nukkumiseen jo lähes heti kun pääsee töistä kotiin, viimeistään seiskalta pitää olla täyspimeää ja mahdollisimman hiljaista. Siinä on tunti pari töiden jälkeen aikaa hoitaa pakolliset hommat, sen jälkeen ei voi tehdä mitään vireystilaa nostattavaa ellei halua nukkua alle viittä tuntia. Ei yksinkertaisesti ehdi.

Luultavasti sinulla olisi sama määrä vapaa-aikaa, vaikka menisitkin myöhemmin töihin.

Teoriassa joo, silloin kun pystyin tekemään iltavuoroa sai juoksevat asiat ynnä muut hoidettua päivällä ennen töitä, illalla sitten puuhaili muutaman tunnin omiaan ilman että keinotekoisesti piti järjestää ne olosuhteet mitä puolen yön kieppeillä on, se oli tietyllä tavalla psykologisesti helpompaa. Viikonloput olivat myös aidosti palauttavia kun ei tarvinnut kokoajan stressata sitä miten mikäkin seuraavan viikon unirytmiin vaikuttaa. Sosiaalinen elämäni on kärsinyt aivan valtavasti, ennen töitä ei tietenkään ehdi ja töiden jälkeen ei uskalla, tai uskaltaa joo mutta siitä tietää maksavansa sen hinnan että seuraava päivä mennään parin tunnin unilla. Ennen sain noista vapaista tunneista enemmän irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi