MTV: Poliisi hakkasi käsiraudoitetun pojan
Kollega kertoi yllättyneensä, kun vanhempi konstaapeli otti ristiotteen pojasta takaapäin ja heitti hänet maahan ilman mitään käskytyksiä.
Hän raudoitti pojan todella nopeasti, poika oli kuin säkki perunoita maahanvietynä. Seuraavaksi muistan sen, että poika oli maassa ja tuli OC-sumute esiin. Ajattelin, että ahaa, tällaista, sitten kävi suihkaus. Ikinä en itse olisi kokenut tarpeelliseksi käyttää kaasua siinä tilanteessa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/video-todistaa-poikkeuksellista-pol…
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuorison täytyy ymmärtää että lopulta tulee turpaan kun aikansa perseilee.
Toisaalta poika näytti olevan paniikissa ja kauhun vallassa.
Silloin voi luulla ja näyttää ulkopuolisten silmään että näyttää perseilylle.
Ei minun nuoruudessa rakettien paukuttelusta poliisi käynyt kiinni. Jos maalaisjärjellä ajattelee, niin ehkä pojistakin oli outoa että siitä syntyy kova ajojahti ja paini.
Siis rakettien paukuttelusta.
Ei ole oikein hyvältä näyttänyt. Kyseessä on asiakas joka maksaa palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en luota enää ikinä keneenkään ihmiseen.
Minä luotan enemmän poliisiin, kuin vailla käytöstapoja ja holttia riehuvaan nuoreen mieheen.
Kautta aikojen on pojat paukutelleet raketteja ja pikkupommeja etenkin uutenavuotena.
Sä koet että poikien pienet kolttoset on usean poliisin työskennellyn palkan arvosta toimintaa. Siinä on verovarojen haaskausta. Sitten maksaa erikseen vielä tämä jälkipyykki.
Kallista lystiä on. Ei minun nuoruudessa poikia jahdattu papattien paukuttelusta tai edes kaljoittelusta tuossa iässä, mutta onhan meillä historiassa muistissa paljon outoja asioita.
Vielä sotien jälkeen poliisi hajoitti tansseja ja niissä on ammuttukin ihmisiä, kun eivät totelleet ja lopettaneet tanssimista. Perinteisiä tansseja katsottiin laittomina ja haitallisina nuorille ihmisille.
Meillä on vaarana täysi fasismi, jos hyväksytään että palkan maksajaa saa höykyttää noin pahasti.
Poliisi saa palkkansa kansalaisilta. Se pitää muistaa.
Kiinari ja tykäri kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luotan enemmän poliisiin, kuin vailla käytöstapoja ja holttia riehuvaan nuoreen mieheen.
Kautta aikojen on pojat paukutelleet raketteja ja pikkupommeja etenkin uutenavuotena.
Sä koet että poikien pienet kolttoset on usean poliisin työskennellyn palkan arvosta toimintaa. Siinä on verovarojen haaskausta. Sitten maksaa erikseen vielä tämä jälkipyykki.
Kallista lystiä on. Ei minun nuoruudessa poikia jahdattu papattien paukuttelusta tai edes kaljoittelusta tuossa iässä, mutta onhan meillä historiassa muistissa paljon outoja asioita.
Vielä sotien jälkeen poliisi hajoitti tansseja ja niissä on ammuttukin ihmisiä, kun eivät totelleet ja lopettaneet tanssimista. Perinteisiä tansseja katsottiin laittomina ja haitallisina nuorille ihmisille.
Meillä on vaarana täysi fasismi, jos hyväksytään että palkan maksajaa saa höykyttää noin pahasti.
Nämä eivät ampuneet mitään papatteja, vaan raketteja maata pitkin mikä on ihan älyttömän vaarallista muille. Raketit tekevät laajoja ja vakavia palovammoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä eivät ampuneet mitään papatteja, vaan raketteja maata pitkin mikä on ihan älyttömän vaarallista muille. Raketit tekevät laajoja ja vakavia palovammoja.
Raketeilla me nuorina ammuttiin ihan toisia ja tuli luhdan tuulitakkeihin reikiä. Ammuttiin kesällä ja talvella.
Ei siinä ole mitään erikoista. Pojat on tehneet tuota ihan kautta aikojen.
Korkeintaan poliisi olisi voinut takavarikoida raketit pois ja kirjoittaa sakon vanhempien maksettavaksi.
Sama mitä pilven pössyttelystä näille nuorille käy. Raketit on tosin vaarallisempia ja vaaratilanteita usein sattuu, mutta usein ihan raketööreille.
Silmät ja kädet tai yleiset palovammat on yleisimpiä.
Mutta ei missään tapauksessa hoidettu ammattimaisesti tätä. Kallista lystiä kalliina aikana.
Oikeuskustannukset ne vielä maksaa erityisen paljon.
Tehtiin kärpäsestä härkänen.
Poliisi ei tullut kolaripaikalle, kun olin peurakolarissa eikä palomiehet.
En soita enää hätäkeskukseen vaikka näkisin minkä ryöstön tahansa. Menen itse kotiin nopeasti ja pidän itseni turvassa.
Luottamus poliisiin ja palolaitokseen meni. En enää ikinä rupea odottamaan tulevatko he ehkä paikalle vai ei.
Ja koska en saanut itse kolaritilanteessa apua niin ei huvita auttaa muitakaan.
Aivan oikein, lisää tätä niin oppii nulikat olemaan ja Suomen tavoille! Ja enemmän pitäisi olla ruumiintarkastuksia, että saadaan kaikki puukot ym. pois noilta ja jos jotain löytyy niin runtua vaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
En soita enää hätäkeskukseen vaikka näkisin minkä ryöstön tahansa. Menen itse kotiin nopeasti ja pidän itseni turvassa.
Luottamus poliisiin ja palolaitokseen meni. En enää ikinä rupea odottamaan tulevatko he ehkä paikalle vai ei.
Lisäksi muut ihmiset ei pysähdy. Joten jatkossa ajan itsekin ohi
Ei ole meidän naisten vika jos teillä miehillä on raskas kaasujalka ja ajatte ulos tieltä ja olette jaloistanne jossain jumissa kiinni. Sen kun virutte siellä loppu elämänne.
Mullakin on valitettavasti huonoja kokemuksia poliisista. Olin itse rikoksen uhri ja silti osa poliiseista suhtautui minuun kyllästyneesti ja ylimielisesti. Välillä tuli sellainen olo, että hukkaan heidän aikaa. Kai siinä työssä kovettuu, mutta minulle oli järkytys, että uhrina sain hyvin välinpitämätöntä ja välillä tylyäkin kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on valitettavasti huonoja kokemuksia poliisista. Olin itse rikoksen uhri ja silti osa poliiseista suhtautui minuun kyllästyneesti ja ylimielisesti. Välillä tuli sellainen olo, että hukkaan heidän aikaa. Kai siinä työssä kovettuu, mutta minulle oli järkytys, että uhrina sain hyvin välinpitämätöntä ja välillä tylyäkin kohtelua.
Kaikkien olisi hyvä kokea työttömyys eikä niin, että asutaabn hienoissa omistusasunnoissa ja tehdään ulkomaanmatkoja.
Ei siinä osaa asettua kenenkään huono-osaisen asemaan tai uhrin.
Minun tuttu asuu uudessa omakotitalossa ja sanoi, että naapureina on poliiseja, asuvat hienoissa uusissa taloissa. Ja tiedän, että poliisit matkustelevat.
Ei tuollainen osaa asettua huono-osaisten asemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttu asuu uudessa omakotitalossa ja sanoi, että naapureina on poliiseja, asuvat hienoissa uusissa taloissa. Ja tiedän, että poliisit matkustelevat.
Ei tuollainen osaa asettua huono-osaisten asemaan.
Se, että opiskellaan koulussa jotain teoriaa tai psykologiaa ei auta. Poliisilaitokselle pitäisi ottaa töihin joku karun elämän kokonut joka tietää asioista oikeasti ja miten mikäkin asia vaikuttaa mihinkin.
Moni sanoo, että myös psykologilla käynneistä tulee huono olo ja tiedän miksi. Noihin ammatteihin menee hyväosaisia eivätkä he osaa suhtautua ihmisiin oikealla tavalla ja siten lisäävät vain ihmisten huonoa oloa.
Koko sosiaalitoimi pitäisi myös uudistaa.
Tuttavani meni sosiaalityöntekijäksi. On saanut elämältä kaikki toiveet mitä on halunnut eli hänestä tulee huonoin mahdollinen sosiaalityöntekijä ja asiakkaiden asiat menevät vain huonommaksi.
Haluan sen nimen kirjoitti:
Antakaa minulle tuon poliisin nimi, ja minä käyn antamalla samalla mitalla. Niin se oppii paremmaksi poliisiksi. Antakaa sen kuspään nimi.
Tavallaan juuri se mitä monet tässä ketjussa puolustaa.
Hienoa asiassa oli, että kollegat teki ilmoituksen. Toisaalta jos pitää kiinni lapsesta kun joku lyö, niin jos ei tee ilmoitusta , on aika lailla samassa veneessä lyöjän kanssa.
Maailma on mennyt ihan bashaksi, koska tuollaista poliisia puolustellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon täällä puolustellaan nuorisorikollista ja mahdollista tulevaa rikollista/rais.ka.ajaa ym ym. Muistakaa ettei kannata mennä poliisille kertomaan kun nämä ovat porukalla ryöstäneet/rais.kan.neet teidät, koska se poliisi tässä tuntuu olevan se suurin paha vaikka on tehnyt juuri niinkuin pitääkin.
Nämä samat rikollisten puolustelijat ovat se syy miksi Suomi on pikkuhiljaa vajoamassa syvälle suohon joka asiassa.
Minä syytän poliitikkoja. Ovat koko ajan leikanneet lapsiperheiden vanhemmilta ansiosidonnaista ja vanhempien palkkatukitöitä tai sijaisuuksia ei jatketa.
Ei anneta lääkärin lapselle vuoteen rahaa ja otetaan harrastukset pois ja katsotaan miten se käyttäytyy.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni tässä jutussa oli olennaisinta tuo työkavereiden toiminta eli he eivät lähteneet salailemaan ja peittelemään tapahtunutta vaan ilmoittivat siitä eteenpäin kuten kuuluukin. Uutisoinnin perusteella nuo työkaverit olivat virkaikänsä alkupuolella olevia poliiseja ja itse kiittäisin heitä oikeasta toiminnasta. Kaikilla nuorilla poliiseilla ei välttämättä olisi ollut rohkeutta toimia oikein tuossa tilanteessa.
Muutama keskustelija on esittänyt mitä ihmeellisempiä väitteitä pahoinpitelyn oikeuttamiseksi. Kyllä tuossa jotain ihmeellistä on ollut jos asiasta on tehty esitutkinta ja syyttäjäkin on päättänyt nostaa syytteen teosta.
Olen samaa mieltä. Mutta pakko spekuloida. Jos yleisellä paikalla on kolme poliisia. Kaksi pitää henkilöä kiinni ja yksi lyö. No mitä ihmiset näkevät? Kolme väkivaltaista poliisia. Jos ne kaksi ei osallistu, niin pakko niiden on omasta puolesta tehdä ilmoitus.
Tässä myös törkeää on kaasuttaminen, kolme kertaa? Ei ihme, jos nuori oli raivona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä? Tuo poika ei ampunut maata pitkin. Jos pojat niputetaan saman rikoksen alle, niin tuossa sitten pitää niputtaa poliisit saman rikoksen alle , vai? Ja joskus raketti lähtee väärään suuntaan.
Persuissa eniten poliiseja ehdokkaana näissäkin vaaleissa. Tulee vaan tunne että auttavat vaan jos äänestät oikein.
Ei saisi päästää ehdolle jos työssä poliisissa. Virkavapaa keksitty jota kannattaisi hakea ennen ehdokkuutta. Eikä saisi työaikana patsastella ehdokkaana. Mutta mites erotat virka- ja vapaa-ajan minän jos muulloinkin pukee sinistä ja nähty miten ainakin joku poliisi kuvautti vehjettään poliisipuku auki.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 17-vuotias tytär, hän oli järkyttynyt, kun ei kolaripaikalle auttamaan tullut poliisia tai palomiestä. Tyttäreni ei halua koskaan seurustella poliisin tai palomiehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 17-vuotias tytär, hän oli järkyttynyt, kun ei kolaripaikalle auttamaan tullut poliisia tai palomiestä. Tyttäreni ei halua koskaan seurustella poliisin tai palomiehen kanssa.
Eikä haluta nähdä mitää peuran pelastamista jäältä videoita netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä haluta nähdä mitää peuran pelastamista jäältä videoita netissä.
Kissa haetaan puusta tai papukaija ja peura jäältä. Entäs ihmiset?
Tuollainen määrä poliiseja ja kestää ihmeen kauan saada yksi venkoileva teini jaloilleen.
Osa virkaveljistä katsoo tarkoituksella poispäin lyönnin aikaan. Voipahan sanoa, ettei nähnyt mitä tapahtui.
Työni puolesta joudun aika ajoin poliisin kanssa yhteistyötä tekemään. Nuoremmat konstaapelit ovat yleensä vielä säilyttäneet inhimillisyytensä (kuten tässäkin) mutta vanhemmat konstaapelit ovat kyllä usein kyynisiä ja asettavat itsensä muiden yläpuolelle.