MTV: Poliisi hakkasi käsiraudoitetun pojan
Kollega kertoi yllättyneensä, kun vanhempi konstaapeli otti ristiotteen pojasta takaapäin ja heitti hänet maahan ilman mitään käskytyksiä.
Hän raudoitti pojan todella nopeasti, poika oli kuin säkki perunoita maahanvietynä. Seuraavaksi muistan sen, että poika oli maassa ja tuli OC-sumute esiin. Ajattelin, että ahaa, tällaista, sitten kävi suihkaus. Ikinä en itse olisi kokenut tarpeelliseksi käyttää kaasua siinä tilanteessa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/video-todistaa-poikkeuksellista-pol…
Kommentit (159)
Näissä oma leuka rintaan ja jos mahdollista työntää poliisin päätä taaksepäin leuasta kaatumishetkellä. Jos käy tuuri tuollainen poliisi osuu takaraivo edellä siihen asvalttiin kaataessaan.
Ihan hirveää luettavaa, kun ihmiset kannustavat väkivaltaan ja tuskan tuottamiseen.
Eiköhän tämä poikakin ole muutenkin ahdistunut kun käyttäytyi tuollein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minkälainen k-pää v-tuilee poliiseille? Sitä saa mitä tilaa.
Osa varmaan siks että viranomaisiin halutaan purkaa vihaa tai muuta sellaista. Hankalampi juttu jos joku vetää vaikka paniikin päälle poliisien takia. Se tilannehan voi olla ahdistava ja johtaa ikäviin toiminta malleihin. Ei käy kateeks poliisejakaan niitä jotka pystyy toimimaan tilanteesta riippumatta ilman että joskus läikähtää on vähän. Vaikka amerikkalaisiin verrattuna Suomen poliisi on erittäin hyvä. Ei olla ensimmäisenä aseella rauhoittamassa jos muita tapoja on.
Lisään viel et turvallisuus syntyy lopulta ihan muusta kuin uhkan luomisesta ja rangaistuksista. Ei mikään helpoin homma.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa, nulikka!
Siperia opettaa. Jos ei nyt, takuulla myöhemmin.
Ei maailma katsele kauan sun silmille räkimisiäsi. Voi käydä huonosti, opi se aikanaan.
Poliisi ei ole tuomari.
Tuo kyttä tulee saamaan vielä sakinhivutusta. Se että on sattunut pääsemään johonkin asemaan, ei koskaan takaa sitä, että sellainen ihminen olisi hyvä. Näemme sen Venäjällä ja muslimimaissa. Eikä Suomenkaan poliisi ole täysin puhdas, vaan hyväveli verkosto painaa villaisella niiden rikokset. Mutta minua ne idiootir eivät tajunneet ottaa huomioon.
Näytti ottavan kunnon päälle se "nopea" raudoitus.
Taisi ikämiestä suututtaa kun kuusitoistavuotias kolli pistikin kovemmin vastaan. Tuli hiki ja hengästys.
Joskus vanhemmat salimiehet kaljuineen kokee pudotuksen maan kamaralle ja tajuaa että nuorempi vie vanhaa. Raudoitettua piti oikein lyödä, kun ei kaiken paininkaan jälkeen rauhoittunut.
Taisi miehelle tulla hätä.
Näitä nuoria on nykyään jengeittäin. Eihän poliisi pärjää jos tuollainen teini on kertaa kuusi.
Lisää määrärahoja poliisille.
Kyllä nuorison täytyy ymmärtää että lopulta tulee turpaan kun aikansa perseilee.
Piliisista tuli väkivaltainen ja pojasta ongelmanuori ja eikä varmasti ainoaksi tapahtumaksi jää.
Tämä yhteiskunta vajoaa koko aika alemmaksi.
Pahoinvointi valloittaa tätä yhteiskuntaa.
Minä en luota enää ikinä keneenkään ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Piliisista tuli väkivaltainen ja pojasta ongelmanuori ja eikä varmasti ainoaksi tapahtumaksi jää.
Pahoinvointi valloittaa tätä yhteiskuntaa.
Ei se noin ole. Kamerat vain näyttää meille todellisuuden ihmisistä. Siis millaisia ihmiset on ja millaisia ihmisiä meillä on töissä verovaroilla maksettuna.
Tässäkin tilanteessa tavallaan hakattiin se joka maksaa näiden palkat.
Kansalaiset maksaa suojelusta ja siitä että tullaan kertomaan miten tulee elää ja ajaa autoa.
Niinpä niin, nämä rikollisiksi todettujen poliisien kiinnijäämisissä aina sama kuvio. Poliisi kieltää kaiken ja väittää tapahtuman ns "poliisilauseilla" aivan erilaiseksi, mitä se on todellisuudessa ollut. Otetaan fiktio-esimerkki: Poliisi oli kännipäissään raivostuneena hakannut naapurin pojan päähän vasaralla ja kaatanut hänet heitto-otteella pitkin betonilattiaa naamalleen niin että hänen naamansa oli täysin veressä.
Se puolustelukertomus kuuluisi näin: Poliisi oli epähuomiossa tuupannut poikaa ja vahingossa heilauttanut puuvartisella esineellä pojan suuntaan, jolloin poika horjahti ja kaatui naamalleen. Hauskaa kevättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoinvointi valloittaa tätä yhteiskuntaa.Ei se noin ole. Kamerat vain näyttää meille todellisuuden ihmisistä. Siis millaisia ihmiset on ja millaisia ihmisiä meillä on töissä verovaroilla maksettuna.
Tässäkin tilanteessa tavallaan hakattiin se joka maksaa näiden palkat.
Kansalaiset maksaa suojelusta ja siitä että tullaan kertomaan miten tulee elää ja ajaa autoa.
Ihmisluonto on paska. Silti jokainen voi vaikuttaa valintoihinsa/tekoihinsa. Missä on ihmisten moraali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin perussuomalaiset tekevät välikysymyksen poliisi- ja vartijaväkivallasta?
Persut tekee tuosta poliisista uuden poliisijohtajan.
Ei kun marin tekee siitä itsellensä avustajan
Haluan sen nimen kirjoitti:
Antakaa minulle tuon poliisin nimi, ja minä käyn antamalla samalla mitalla. Niin se oppii paremmaksi poliisiksi. Antakaa sen kuspään nimi.
Ethän sä sitten parempi ihminen ole kuin se poliisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en luota enää ikinä keneenkään ihmiseen.
Minä luotan enemmän poliisiin, kuin vailla käytöstapoja ja holttia riehuvaan nuoreen mieheen.
Olen väkivaltainen hullu.
En tosin saa minkäänlaista nautintoa väkivallasta ja pyrin välttämään tilanteita jotka saavat minut räjähtämään jonkun silmille.
Ne kerrat jolloin en ole onnistunut ovat johtuneet yleensä siitä ettei minun ole annettu poistua vaan on jatkettu provosointia.
Mua on hakattu ennen kuin olen satuttanut muita jotta "opinpahan olemaan" ja myös väkivaltaan vastaten. Voin kertoa että opin ainoastaan olemaan väkivaltaisempi ja huonommin hallittavissa.
En ole oppinut minkäänlaisella väkivallalka hallitsemaan omia tunteitani ja käytöstäni.
Olen oppinut että yhteiskunta on mätä.
Kerroin jo etten saa minkäänlaista nautintoa väkivallasta. Jos sellaiseen sorrun niin minuakin sattuu ja tuntuu pahalta satutetun puolesta vaikka hän olisi tehnyt mitä.
Olen myös jossain vaiheessa oppinut että yhteiskunta on myös hyvä ja olen varma siitä että ilman muutamia "päänsilityksiä" minä hakisin nautintoa väkivallasta.
Pelkään edelleen poliisia, enkä välitä olla poliiseiden kanssa misdään tekemisissä.
Vaan jos joku satuttaa toista tai ajelee kännissä niin en epäröi soittaa hätäkeskukseen.
Muutama mulkvisti siellä täällä ja ettäkö väkivalta olisi ratkaisu? Ei.. Väkivalta lisää väkivaltaa.
Ja mitä teki uhri ennen pahoinpitelyä on aika lailla sivuseikka. Monet "velanperinnätkin" ovat täysin keksittyjä ja sen tietää joka sikajussi ja poliisikin. On vain pakko pitää yllä tietynlaista harha jotta itellä olisi helpompaa.
Paljon jää kameroilta piiloon. Nyt kun on ollut Asperger ja autisminkirjo kovasti esillä, erään maakunnan poliisia huvittaa oikein paljon kiusata ja kiduttaa näitä herkkiä tapauksia, koska ne meltdownit on niin huvittava asia ja helppo tekosyy heittää putkaan. Sellaiselle herttaiselle neurologisesti erilaiselle jää ikuiset traumat eikä luota enää koskaan missään tilanteessa. Oli vakavan rikoksen kohde, mutta ei halua olla missään tekemisissä poliisin kanssa. On epäsuorasti vihjannut, että seuraava tapaaminen tapahtuu sitten ruumishuoneella, kun hän kyllästyy elämään täällä. Pystyttekö kuvittelemaan tilanteen, missä poliisi riepottelisi näitä Kirjolla sarjan tyyppejä, ja pitäisi monta päivää suljetussa kopissa kerta toisensa jälkeen luvaten ja luvaten tietoja vastaan vapautta (mikä on laitonta, paitsi poliisilla on lupa ja oikeus valehdella ihan vapaasti) koskaan sitä luvattua vapautta antamatta, paitsi sitten kun tietty vuorokausimäärä tulee täyteen. Tuo on valitettavaa todellisuutta niille huono-osaisemmille nepsyille ja asseille.
Minun mielestäni tässä jutussa oli olennaisinta tuo työkavereiden toiminta eli he eivät lähteneet salailemaan ja peittelemään tapahtunutta vaan ilmoittivat siitä eteenpäin kuten kuuluukin. Uutisoinnin perusteella nuo työkaverit olivat virkaikänsä alkupuolella olevia poliiseja ja itse kiittäisin heitä oikeasta toiminnasta. Kaikilla nuorilla poliiseilla ei välttämättä olisi ollut rohkeutta toimia oikein tuossa tilanteessa.
Muutama keskustelija on esittänyt mitä ihmeellisempiä väitteitä pahoinpitelyn oikeuttamiseksi. Kyllä tuossa jotain ihmeellistä on ollut jos asiasta on tehty esitutkinta ja syyttäjäkin on päättänyt nostaa syytteen teosta.
Osa varmaan siks että viranomaisiin halutaan purkaa vihaa tai muuta sellaista. Hankalampi juttu jos joku vetää vaikka paniikin päälle poliisien takia. Se tilannehan voi olla ahdistava ja johtaa ikäviin toiminta malleihin. Ei käy kateeks poliisejakaan niitä jotka pystyy toimimaan tilanteesta riippumatta ilman että joskus läikähtää on vähän. Vaikka amerikkalaisiin verrattuna Suomen poliisi on erittäin hyvä. Ei olla ensimmäisenä aseella rauhoittamassa jos muita tapoja on.