Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**LOKAKUISTEN ALKUVIIKKO**

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä oli ristiäiset 25.11. lauantaina.

Nimeksi pojalle tuli Eelis Aapeli.

Jaksuja kaikille!

Sanna ja Eelis 6 vko 3 pv

Vierailija
22/44 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello!

Meidän Nelli-tyttö, joka oli nyt sitten se viimeinen lokakuinen, täyttää tänään hurjat 2 viikkoa.. :) Ja nyt on sitten meneillään joku armoton tankkausaika. Muutama yö meni kauhean kivasti ja neiti nukkui jopa 5 tuntia yhteen putkeen, mutta viime yö olikin sitten taas sarjassamme " einiinkiva" .

Nelli tankkasi tissiä klo 20-01.30 välisen ajan enemmän tai vähemmän koko ajan. Klo 1.30 meni sitten äidiltä hermo, ja hain suosiolla tuttipulloon korviketta n. 70 ml ja tyttö ahnaisi tuonkin vielä sisäänsä, jonka jälkeen nukahti. Eipä tuokaan riittänyt, kun viime yö meni alle kahden tunnin syöttöväleillä. Ja tänäänkin on päivä mennyt niin, ettei kunnon päiväunia olla nukuttu, vaan juuri noita 15 min unia, sitten ähinää ja puhinaa ja tissiä, kunnes taas 15 min unta. Ja tankattu tänäänkin koko päivä. Voiko näin pienellä olla tiheän syömisen kausi jo?? Tai onhan tuo tyttö jo isokokoinen, kun painaa jo kohta 5 kiloa ja pituuttakin on tullut lisää. Päivitetyt tiedot saadaan torstaina neuvolasta...

GALLUP Korvikkeen syötöstä: meillä ei neiti oikein tykkää siitä, että minä (lue: syöttökone-nukahtamisalusta) syötän korviketta. Hetken aikaa pystyn huijaamaan, mutta sitten tulee krääk. Isin kädestä korvike uppoaa kyllä. SUOSTUUKO TEILLÄ VAUVAT SYÖMÄÄN KORVIKETTA ÄIDILTÄ HYVIN?

Kyllä tämä äitinä oleminen on aivan ihanaa, vaikkakin vähän väsyttävää ajoittain... Toisaalta olen ollut tuohon valvomiseenkin henkisesti täysin varautunut, joten eipä tuossa mitään uutta. Yllättävää on ollut se, kuinka rauhallinen tuo meidän neiti on. Nyt on ollut pari päivää ilmavaivoja ja kunnon rutkuja tullut säännöllisin väliajoin, eikä Nelli ole siltikään asiasta valittanut. Aivan uskomatonta...

Tällaista tänään. Kohta täytyy yrittää mennä tutimaan...

Mutteri + Nelli 2 vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole mitään kovin säännöllistä päivärytmiä vielä syntyny, kun sille ei juuri ole ollut tarvetta. Ainoastaan sovitut neuvolat ja eskarista hakemiset on päiviä rytmittäny... Tosi outoa, kun aiemmin on joutunut pienestä asti " tekemään" päivärytmit, että on sisaruksetkin päässeet ulos jne... Nyt on kyllä kiva mennä melkein kokonaan vauvan ehdoilla. Ainoa selkeä rytmi on yön ja päivän ero. Nukkuu siis yöt ja syömisen jälkeen nukahtaa heti. Aivan ihana tapaus meillä!

Mutteri kyseli sitä tiheään syömistä. Mun mielestä meillä Jerrillä oli sellainen aika pian sairaalasta kotiin tulon jälkeen. Kesti jotain 2-3 päivää ja sen jälkeen taas tasaantui yöunet (ja päivälläkin).

Miannin Tuomas taitaa olla samanlainen nukkuja päivisin kuin meillä Jerri. Jos siis vaunuissa ollaan ulkona, nukkuu helposti monta tuntia. Mutta sisällä ollessa vain tuollaisia lyhyitä pätkiä. Onneksi kuitenkin viihtyy hyvin sitterissä, eikä tarvitse koko ajan olla sylissä, niin saa tehtyä kotona jotakin. Vaikka myönnetään, että useimmiten istun päivällä nojatuolissa ja juttelen Jerrille piiitkän aikaa. On vaan niin vaikeaa olla ihailematta pikkuista! Ja aina pelottaa, miten nopeasti poika kasvaa isoksi eikä enää sitten halua olla sylissä :(

Mutta nyt nukkumaan, niin ehtii muutaman tunnin nukkua ennen ensimmäistä yösyöntiä!

Tuittuli ja Jerri huomenna 7 vkoa!

Vierailija
24/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi väsynyt mamma - taaskaan syy ei ole vauvassa vaan tuossa esikoisessa;) tai eihä tämä kenenkään syytä ole mutta siis esikoinen teki illasta aika rankan.

Tämä meidän isompi vauva on jo tosi reipas ja äidin pikku apulainen päivällä mutta kun nukkkumaan menon aika tulee, niin silloi alkaa ongelmat. Kaksi edellistä yötä tyttö on nyt nukkunut kokonaan meidän välissä. Eilenkin mies kantoi tyttöä omaan sänkyynsä (nukahti itkun jälkeen isin syliin), mutta neiti heräsi heti kun hänet yritti laskea sänkyyn. Aikaisemmin ei koskaan herännyt jos nukahti syliin ja siitä vietiin sänkyyn. Tyttö tuntuisi nukkuvan sellaista koiran unta ja vaikka yritin olla itsekin imetysten välillä hänen vierellään niin heräsi heti kun yritin nousta. Enkä viitsi enää imetellä sängyssä itse kun huomattiin että siitä johtuu Lilian ähkimiset iltaisin eli Lilia nukahtaa nykyään helposti kun syötän häntä sohvalla yhdeksän jälkeen ja vien hänet sitten omaan sänkyyn hereillä tuossa ennen kymmentä. En nyt sitä tapaa enää viitsi muuttaa kun pikkuinen nukkuu niin ihanasti.

No kymmenen jälkeen nukahti sitten esikoinenkin itkien isinsä kainaloon meidän sänkyyn, ettei kukaan joutunut valvomaan mutta poikki olen siitä itkun määrästä mitä eilen tuli! Käy niin sääliksi tuo esikoinen kun hän ihan selvästi tuntee iltaisin ettei äidin aika riitä.;(

Mutta muuten on niin reipas ja iloinen tyttö onneksi!

On muuten aivan ihanaa kun tuo meidän Lilia tykkää nukkua mun rintaa vasten sillä tavalla pystyasennossa - pikkuneiti on laitokselta asti nukahtanut joka päivä ainakin kerran päivä- tai yöunille tuossa asennossa josta vien hänet sänkyyn. Se on niin suloinen asento ja ihana hetki äidille;)

Nyt pitäisi aloittaa joulu- ja kiitoskorttien väsääminen.. Se olisi kivaa hommaa mutta kun tuo esikoinen ei oikein tykkää kun äiti suunnittelee kortteja tietokoneella,,,;)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille vauvoille ja äideille ja onnea nimen johdosta useille lokavauvoille - ihania nimiä ovat kaikki saaneet!

Terkuin

Nazu ja typyt

Vierailija
25/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lonkkakontrollista käyty,

lonkat olivat jo hyvin paikoillaan,

mutta uusi lasta silti vielä laitettiin.

Puolessa välissä ollaan, enää siis 3viikkoa niin saa lastan pois :)

Menis vaan äkkiä tuo 3 viikkoa.

Nyt voi sitten jo ristiäisiäkin alkaa suunnittelemaan,

pidetään ne luultavimmin 30.12.

jos vaan papille käy.

Mitäs te muut ootte tarjonneet ristiäisissä,

onko hyviä ehdotuksia?

Jotain voileipäkakku linjaa suunnittelin..

No nyt tytteli huutelee....

Vierailija
26/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsi kun on kylmä, kun ei vaan nyt toi flunssa vielä pahenisi. Oltiin aamulla pihalla pari tuntia kun esikoisen kaveri ja äitinsä kävivät leikkimässä, tuntuu että oli pikkusen liian vähän vaatetta kun nyt koko ajan kylmä ja peiton alla täytyy olla.

ZIMPPU: Kiitos, tai kiitos ja kiitos, mutta siis otin neuvostasi vaarin ja varaan lääkärin yksityiseltä puolelta. Ruvettiin miettimään että jos taas tässä meidän mimmissä on lastoitustarvetta niin mitä aiemmin se tehdään niin sitä helpompi olisi, ja toi kaks viikkoahan on jo pitkä aika. Ja onhan meillä vakuutus niin se on " ilmaista" . Yritän siis saada mahd pian lääkäriaikaa, katsotaas miten käy.

Muutenkin RISTIÄISTARJOILUISTA: Mä päätin nyt sitten tehdä pasteijoita. TUITTULI suositteli niitä juustoisia pellipiirakoita ellen väärin muista ja ne onkin ylihyviä... :) Ovat vaan anoppilan erikoisuuksia ja jotenkin mulle on nyt tärkeää tehdä kaikki ihan omaa. Meidän oma erikoisuus taitaakin olla että aiotaan tarjota ristiäisissä viiniä! Jotain makeaa jälkiruokaviiniä. Muuten meillä tarjotaan täytsäri, päärynäpiirakka, korvapuusteja, pipareita ja toisia pikkuleipiä. Ja sitten tosiaan kasvis- sekä kinkkupasteijoita. Huomenna alkaa leipomiset, kovastihan noita saa puuhata!

Meillä muuten nyt eilen illalla tuli kyllä ihan sinetti päätökselle, että joudumme luopumaan kissasta tai kissoistamme. Tyttökissa on viikon sisällä pissannut kolmelle eri matolle, koska se reagoi niin vahvasti muutoksiin :( Ei sulata vessan oveen pantua turvaporttia ja ilmeisesti se nyt kammoaa myös sitä että täällä käy muita ihmisiä kuin me, koska joka kerta kun näin käy niin se pissaa väärään paikkaan. Eilen illalla pissasi matolle joka oli pesty sunnuntaina, ei naurata... :( Toisen kissan kanssa ei ole mitään ongelmaa, mutta eläinsuojeluyhdistys (josta kissat on otettu 8v sitten) haluaa myös tämän toisen kissan takaisin jos ensimmäinenkin sinne luovutetaan. On todella kurja tilanne, mutta ei siitä vaan kerrassaan tule mitään että kissa pissailee matoille ja muille tekstiileille. Tuo turvaporttikin on ollut jo viisi viikkoa paikallaan eikä kissa vaan sopeudu.

Sama juttu kävi silloin kun esikoinen syntyi, yhdestä kissasta jouduimme luopumaan kun se ei sopeutunut lasten kanssa olemaan vaan pissaili minne sattuu, oli virtsakivivaivainen. Onneksi se löysi hyvän uuden kodin, jossa on ollut tosi onnellinen. Mutta tästä toisesta en nyt sitten tiedä, että meneekö vaan takaisin sinne kissataloon.

No nyt alkoi tuo masentaa. Pilasin oman rauhallisen hetken, esikoinen istuu katsomassa Teletappeja ja mussuttaa eilistä pannukakkua, Anja nukkuu... tai itse asiassa just heräsi. Palaillaan!

Coe + Anja 4,5 vko

Vierailija
27/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen teki eilen eka kertaa kakat pottaan! :) Huuteli oikein sängystään että kakkahätä, kakkahätä, ja sitten kun mentiin potalle niin sinne tuli. Kehuttiin kovasti.

Sori tämä kotiäidin kohokohdan hehkutus... :) :) Mutta kun en mä kellekään muullekaan oikein kehtaa kuin muille kotiäideille! Ja mummille piti heti tietysti soittaa, hehheh.

Ei täs mitään muuta tärkeää... :D

Coe

Vierailija
28/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkitarkastuksessa käyty.. kaikki muut ok, paitsi vasemmalla alavatsalla oli kipua painellessa. Sainkin lähetteen labraan, kattovat ettei ole mitään tulehdusta.

Ehkäsystä puhuttiin ja mulle tuli täytenä yllätyksenä, että kunta kustantaa ekan kierukan!! Ilmeisesti päädyn siihen hormonikierukkaan sitten, kun on ajankohtaista. Onko tuo käytäntö ilmaisesta kierukasta kuntakohtaista vai ihan yleinen tapa??

Meilläkin Ronin päiväunet ovat sellasta pätkää, tissille nukahtaa ja nukkuu noin vartin. Ainut missä nukkuu hyvin päivällä on liikkuvat vaunut. Niin ja toki autossa ja hyvin jatkaa unia sisälläkin turvaistuimessa. Näyttää, että yösyöttöjen välit ovat pidentyneet, viime yönäkin eka unijakso oli melkein viisi tuntia.

Nyt täytyy mennä...

myttynen ja Roni 8vko

Vierailija
29/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin lastenlääkäriasemalle ja saatiin aika puolen tunnin päähän :o Kiireellä lääkärille, ja onneksi ei ollut hämminkiä vaan lonkat aivan kunnossa ja polvien naksunta sekä muljahtelu on normaalia. Johtuu jostain... unohdin jo :) Jostain että rustot on jotenkin sellaisessa asennossa tms.

Mutta hyvä että käytiin vaikka olikin " turha" käynti, koska se neuvolalääkäri on päivää ennen kun lähdetään anoppilaan vajaaksi viikoksi. Olis ollut jo vaikeaa pitää koko ajan varausta että jos ei sitten lähdetäkään, jos tulee jotain fysioterapialähetettä tms.

No mutta se siitä, nyt vaaditaan ruokaa!

Coe

Vierailija
30/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Coe muistutuksesta, mullahan on edelleen soittamatta Tapiolaan vauvan vakuutuksesta! Toivottavasti ehtii vielä...Tietääkö joku kuinka pian syntymän jälkeen sinne pitää " ilmoittatua" ? Varausmaksun maksoin joskus kesällä enkä mitenkään enää muista koska piti viimeistään ilmoittaa vauvan syntyneen. Voi mua lahopäätä. Aika monta muutakin asiaa odottaa tekijäänsä, lista on pitkä (en vaan koskaan muista tehdä sitä listaa;) ja jos edes yhden asian per päivä saisi hoidettua niin hyvä olisi. Eilen sain sentään soitettua ja ilmottauduttua vauvauintiin, joka alkaa tammikuussa heti kun Elli täyttää 3kk. Päästiin vielä sisarusryhmään, niin esikoinen pääsee mukaan:) Josta tulikin mieleen, että voiko uimahalliin mennä kun jälkivuoto on loppunut? Vai pitääkö odottaa jälkitarkastusta?

Äh, ei tuu mitään kun Elli vei mun toisen käden. Esikoinenkin tuolla vielä huutelee sängyssään joten pakko lopettaa lyhyeen.

Lillis ja Elli huomenna 6vkoa

Vierailija
31/44 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin 3kk ja mun mielestä meidän vakuutukset on Tapiolassa. Sieltä tuli sellanen lomake kyllä meille lasketun ajan jälkeen, jossa sanottiin että muistakaa ilmoittaa henkilötiedot ko. lomakkeella.

Takas iltapuuhiin, esikoinenkin vielä hereillä, innostui eilisestä pottakakasta ja nyt on vähän väliä " kakkahätä" kun huomasi että sillä keinolla pääsee pois sängystä... :)

Coe

Vierailija
32/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa nämä aamut Tuomaksen kans aina tässä kuuden maissa, tänään klo 5.40. Aamuvirkku poika niinkuin äitinsäkin. Siis yleensä olen juu, mutta nyt muutamana päivänä on tuntunu, että voisin vaan nukkua! En tiedä miksi, mutta nyt neljännellä kerralla nuo yöheräämiset on tuntunu tosi paljo raskaammilta kuin ennen. Vaikka ihan hyvin Tuomas nukkuu, 2-4x yössä syö, mutta jatkaa sitten heti uniaan. Viimeyönä esim. nukkui klo 21-5.40 ja söi klo 23.30 ja 3.20.

Toisaalta nyt on eka vauva, jonka kans en voi ollenkaan päivisin levähtää, joten vaikuttanee asiaan..

Meillä on nyt pari päivää syöty lähes pelkästään korviketta. Annan kyllä rintaaki, mutta eipä poika kauaa viiti imeä eikä sieltä paljoa saa. Nimittäin jos annan pelkästään Tuttelia /Nania niin syö n. 100ml ja jos annan eka rintaa niin ottaa pullosta n. 80ml.

Tänään on klo 12 1kk neuvola, jännä nähdä minkä kokoinen pötkylä jo on :) Sitten iltapäivällä pitääkin pakata, kun lähdemme miehen töiden jälkeen ajamaan Ouluun. Pienempi tyttö ja esikoinen menevät anoppilaan yöhoitoon ja siis Tuomas, isompi tyttö ja minä + mies lähdetään reissuun. Isommalla tytöllä kun on huomenna Oysissa pieni leikkaus. Eli minä täällä sitten jännitän kahta asiaa; ekaksiki aika paljon sitä, että miten pienemmän tytön (1v10kk) yökyläily sujuu, ei nimittäin oo ollu anoppilassa ilman minua tai miestä yötä kuin kerran ja siitäki on reilusti yli vuosi aikaa. Ja tyttö kun on tunnetusti tosi kova vierastamaan jne... Mutta jospa se sujuisi. Ja sitten toiseksi jännitän isomman tytön sairaalareissua. Itse operaatio ei jännitä, mutta nukuttaminen ja varsinki siitä herääminen, kun itse en pääse heräämöön mukaan :( Mutta jospa kaikki sujuis hyvin ja hermoilisin turhaan..

Kierukasta: Täällä meilläkin on kuulemma eka kierukka ilmainen ja oli mulle aivan yllätys! Tosin kuulemma käyvät keskustelua, että se muutettas niin että vain kuparikierukka ois ilmainen, mutta ilmeisesti kerkeen saamaan kuitenki sen hormonkierukan nyt ilmaiseksi, kun joulukuussa on jälkitarkastus.

Mutta nytpä tämä pikkumies nukahti syliin, joten kannanpa sänkyyn ja köllähdän itsekin vielä hetkeksi.

Touhukasta torstaita kaikille!

Mianni ja Tuomas 1kk 1 pvä :)

Vierailija
33/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan yön jäljiltä ihan Zombiena.....

Typy söi illalla kympistä.. yhteen, sen jälkeen en kattonu kelloo kuinka usein huusi syömään, mutta tuntuu etten ois nukkunu koko yönä.

No onnex Coe teillä oli lonkat kunnossa,

sait ainakin oman mielenrauhan kun kävit näyttämässä niitä.

Varmaan se teidän tytön polven napsuminen häviääkin ajanmittaan.

Mun pitäis varata tolle mun isommalle vauvalle lääkäri aika.

Se kun satutti kesällä trampoliinissa kurkkunsa.

On valittanu sitä siitä asti ja nyt ei pysty enää päätään kääntämään.

Pelottaa vaan jotenkin viedä se lääkäriin, jotain siellä on varmasti pahasti vialla kun päätäkään ei pysty enää kääntämään.

No parempi se on selvittää, ois pitäny vaan viedä jo aiemmin, mutta kun oon seuraillu josko se menis ohi.

Yksityiseen mäkin taidan viedä sen samantien, niin saa heti vastauksenkin.

Nyt pitää alkaa seurustelee typykän kanssa.

Vierailija
34/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä alkaa olla pää jo vähän sekaisin.... Tuntuu, että pahemmaksi vaan nämä itkut menee. Silti jotenkin jaksan vielä uskoa vyöhyketerapiaan... Ollaan kaks kertaa käyty, aluksi sano, että ekan ja TOKANKIN kerran jälkeen voi tulla kahta kauheempia huutoja, sit yleensä alkaa helpottamaan. Saas nähdä, huomenna ois sit kolmas kerta.

Mies toi työkaverilta lainaksi semmosen Fisher Pricen keinun. Saadaan kokeilla, josko haluttais ostaa se. Se keinuttaa eri nopeuksilla joko edes-takaisin tai sivuttain. Vauva istuu kuin turvakaukalossa. Taustalle saa rauhallista musiikkia tai veden liplatusta. Viime yönä kokeiltiin, Elma nukahti puoli tuntia keinuteltuaan n. klo 23. Nostin sit omaan sänkyyn, josta hetken päästä heräs huutaan. Hyssytin hetken sylissä, mut kun ei auttanu, nostin taas keinuun. Silmät suurella keinu siinä, ensin hiljaa, kovensin tahtia, kun itkeskeli välillä. Vaihdoin välillä keinumaan edes-takaisin, sit taas sivuttain. Nostin n. tunnin keinuttelun jälkeen syliin, kun aattelin, että selkä ja muutenkin paikat siinä väsyy, vaikka on makuullaan, mutta kuitenkin tuoli on semmonen kuppi. Syötin sit, kun edelliskerrasta oli jo melkeen neljä tuntia. Aattelin sen itkevän jo näkääki. Syönnin jälkeen nukahti, mut pian taas huus kun syötävä. Nostin vielä sitten keinuun, huus ensin ihan hirveesti. Laitoin musiikin hiljalle ja keinutin oikeen kovaa. Äiti ei voinu kun itkeä. Jotenkin on niin säälittävä, kun siinä keinuttelee ilman syliä ja kipeetä välillä tekee. Musiikkikin jotenkin oli niin liikuttavaa... Siinä katteli varmaan tunnin vielä, kello oli jo jotain neljä :( Sit kun alko silmät meneen kiinni, nostin viereen ja pidin lähellä. Nukahti siihen puristaen äitin kättä TOSI kovasti. Itki vielä joskus viideltä pikkasen, mut sit nukahti.

Keinu autto kipuun ihan selvästi, vaikka valvottua tuli taas myöhään. Sylis ja lähellä ois ihana pitää, mutta omat voimat ei oikeen tahdo riittää. Nukuttua on taas niin vähän, että itkettää ihan hirveesti :' ( Kun PIAN helpottais!

Mutta en ole ainut, ne ajatukset ei vaan oikeen yöllä helpota. Kuinka FIIKUNA voi? Onko vielä koliikkivaivaa?

Huh, no päivää on jatkettava. Omaa oloa vaan tällä kertaa itsekkäästi.

bernuski ja Elma reipas 2 kk

Vierailija
35/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyttää niin vietävästi,yökkärit päällä vieläkin.

Tentti taas huomenna,yrittäny lukee mutta huonolla tuloksella.

Tämä meidän pikku neiti menee vieläkin kahden aikaan vasta nukkumaan ja heräs eilenkin jo tunnin päästä.Itkeskeli jonkun aikaa mutta sitten sain nukkumaan.

Jälkitarkastus oli eilen,kaikki ok.Verenpaine oli kyllä vähän korkea vieläkin.Huimaa välillä mutta ilmeisesti johtuu väsymyksestä.

EHKÄISYSTÄ: Pyysin reseptiä ehkäisypiikkiin mutta en saanut.Lääkäri ei ole kuullutkaan sellaisesta!!Pitää soittaa siis E-neuvolaan ja sieltä pyytää.

Imetys meilläkin hiipunut lähes olemattomiin,Mulla se hiiva rinnoissa.

Ihan perseestä suoraan sanoen.Nyt kuitenkin jo voiton puolella mutta sainpa taas oman osani kivuista.Ne mäti ja meni ihan vereslihalle,kiva.Tyttö juo korviketta n. 1,2l.Päivässä!

Imetän pari kertaa päivässä kuitenkin " huvin vuoksi" .

Muillakin valvotaan,sympatiani teille!

Huomenna sitten selviää voittaako Sari BB:een =) Jännittää jo kovasti..Kiva nähdä sitäkin sitten pitkästä aikaa ja hän näkee meidän vauvan.Olikin siellä miettiny että kummankohan sain ja millon.Harmi etten päässy finaaliin sinne Helsinkiin.Muutama kaveri lähtee täältä asti sinne Capitaliin.

Ristiäiset meillä vasta tapaninpäivänä,saadaan niin mun äitikin tänne kun ei asu Suomessa.Ja tietenkin muutkin läheiset jotka asuu ympäri maata.

Voi että ku tuo tyttö on taas nuhassa,mutta niin sulonen että..

Mukavaa Mianni että pääsitte takaisin kotiin.

Wades & Natika reilut 6 vkoa.

Vierailija
36/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs nyt on käyty 1kk neuvolassa ja tämmösitä siellä:

Paino: 4705g

Pituus: 54,5cm

Pipo: 38,7cm

Th kirjoitti korttiin: " Korviketta ja rintamaitoa saa. Paino nousee hyvin. Napa ja silmät terveet. Suussa sammasta ->puolukkaa. Ulkoilua joka päivä. Devitoleja saa 3 tippaa/vrk. Jäntevä poika. Hymyilee ja ääntelee.

Terkka tosiaan kehui ja ihmetteli kovasti, että miten voi olla niin seurusteleva vauva jo tässä iässä. Eli siis Tuomas hymyilee ja jokeltaa jo kovasti. Samoin meillä teki esikoinen ja isompi tyttö, nuorempi tyttö taas oli totinen ja hiljaisempi vauva (ja on vieläkin).

Tuosta sammaksesta en oikeen tiedä, kun meillä on kaikille vauvoilla ollu alussa kieli tuon näköinen ja koskaan se ei oo ketään milläänlailla vaivannu. WADEKSELLA on ihan eri juttu, kun selkeesti vaivaa sekä äitiä että vauvaa.

Hirmuisesti jaksamista ja voimia lähettelen BERNUSKILLE!! Kuulostaa ihan älyttömän rankalta tuo teidän tilanne, pidän peukkuja että vyöhyketerapia nyt alkas auttamaan.

Tuosta BB:sta: Minäkin sitten KUITENKI hurahdin siihen nyt lopussa, oisinko n. 2 vkoa seurannu lähes joka ilta. Minä jollain sairaalla tavalla toivosin, että se Kaki voittas :D Vaikka se onki ihan kahjo pipipää, niin ainaki erottuu joukosta ja saa sille kyllä nauraa. Hannesta tykkäsin kans, harmi ku se tippu.

Mutta nyt pakko alkaa syömään, mulla on ihan karsee nälkä!

Miten muuten COEN painohomma, joko on alkanu tippumaan? Mulla ei todellakaan ja yritys ois kova alottaa laihis, mutta ku ei pysty ei..

Vierailija
37/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan tyytyväinen,enää 2-3kg jäljellä .

Ikinä ei ole näin hyvin lähtenyt mutta painoakin taas tuli nyt vain 14kg.

Eilen muuten jumppasin ekaa kertaa,lääkäri meinas että voi jo.

Mianni,Juu meilläkin on ollut muilla lapsilla sammasta eikä ole ikinä muhun tarttunut kuin nyt.Mutta voi siis tarttua että jos sulla alkaa nännit punottaa ja hilseilemään niin kannattaa heti hoitaa alta pois.

Vierailija
38/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan se tippunut kokonaiset puoli kiloa kahdessa viikossa :( Että motivaatio kyllä väistyy myös vähän meikäläiseltä. No, yritin ajatella että olin vielä flunssassa sillon ja mulla sairauksissa kerää aina vähän turvotusta, että saattoi se olla pudonnut sen 500 g/vko mitä ajattelin. Mutta oikeesti mua kyllä niin ottaa oma kroppa päähän kun tuntuu että muilla putoaa ihan suitsait vaan kaikki kilot :( En jaksa ees ajatella koko asiaa.

BERNUSKILLE JAKSAMISIA!! Toivottavasti kolmannesta käynnistä ois apua.

Ja WADES, Sarille menee ainakin mun ääni :)

Coe

Vierailija
39/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli melkein itku, kun luin BERNUSKIn kirjoituksen:´( Aivan hurjia nuo teidän perheen yöt:( Nukkuuko Elma päivällä? Entäs itkeekö? Saatko itse edes päivisin levättyä? Yritä jaksaa, toivottavasti vyöhyketerapia alkaisi vihdoinkin toimia!!! Ja onneksi Elma on jo aika " vanha" , eikös koliikki yleensä lopu siinä 3kk:n tienoilla. Ei varmasti lohduta se tieto juuri nyt pätkääkään...Loppuun vielä lämmin halaus sinulle ja tytölle.

Mekin käytiin maanantaina neuvolassa: 4400/55 (3200/49) ja ikä tänään 6vkoa. Eli ihan kivasti täälläkin on kasvettu:)

-L-

Vierailija
40/44 |
30.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Nellin ensimmäinen neuvolakäynti takana! Neiti 16 vrk antaa jo hymyjä ja alkaa pikkuhiljaa sosiaalistumaan muutenkin enemmän. Strategiset mitat olivat kasvaneet ihan hienosti:

Paino: 4650 g (4290)

Pituus: 55 cm (53)

Pipo: 38,5 cm (36,5)

Pituus huitelee oletetusti yläkäyrillä, mutta painoa olisi kuulemma voinut tulla enemmänkin (??). Nyt oli viikon sisällä tullut vain 40 g päivässä. Kuinka paljon teillä muilla on ollut päivässä tässä vaiheessa tuo painonnousu? Tyttö kun syö kuin hevonen ja multa tulee maitoa kuin lypsykarjasta...

Noista pieneksi jäävistä vaatteista oli juttua: meilläkin on, uskomatonta mutta totta, jäämässä 56 senttiset vaatteet pieniksi (Nellillä pitkä selkä). Onneksi on hyvälle kaverille tulossa ihan parin viikon sisällä tyttö, ja pystytäänkin tosi hyvin vaihtelemaan noita vaatteita. Meillä tulee varmaan jatkossakin jäämään vaatteita pieniksi, kun heillä alkaa olemaan tarve. Loistohomma!

Jibbii! Tänään saa tukka uutta muotoa ja väriä ja tämä mamma lopettaa homssuisena olemisen!

Mutteri ja Nelli 16 vrk