Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalaa tuo kokoomuksen pienituloisten vihaaminen

Vierailija
29.03.2023 |

Leikkaisivat työttömyysturvan, opintotuen ym.

Kommentit (631)

Vierailija
461/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ovat ps äänestäjät sinisilmäisiä kun eivät huomaa miten kokoomus vedättää ps....

-Voit itsekkin olla jossakin vaiheessa työtön mitä sitten?

-Olette tosi reppanoita ps läiset..

-On tosi asia että olette kalellaan itärajaan päin kuin kokoomuksen väki.

-ETTE AJATTELE SUOMEN PARASTA VAAN ITSEÄNNE,MUTTA OMAAN NILKKAAN SE VIELÄ KOLAHTAA TEILLE..

Vierailija
462/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä ovat ps äänestäjät sinisilmäisiä kun eivät huomaa miten kokoomus vedättää ps....

-Voit itsekkin olla jossakin vaiheessa työtön mitä sitten?

-Olette tosi reppanoita ps läiset..

-On tosi asia että olette kalellaan itärajaan päin kuin kokoomuksen väki.

-ETTE AJATTELE SUOMEN PARASTA VAAN ITSEÄNNE,MUTTA OMAAN NILKKAAN SE VIELÄ KOLAHTAA TEILLE..

Olipa todella hyvin perusteltu ja huolellisesti kirjoitettu kannanotto. Taisi tulla suoraan Pietarin kaalitoimistosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh, ei Kokoomus ketään vihaa. Puolueet ajavat omia agendojaan ja Kokoomuksella ne näyttäisivät olevan valtiontalouden tervehdyttäminen, sosiaalipalvelujen varmistaminen ja sote-uudistuksen perkaaminen. Pragmaattisesti ajattelevien ihmisten puolue, voisin vaikka äänestää, jos nyt yleensäkään äänestäisin.

Vierailija
464/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänestin vasemmistoa.

Kokoomus on narsistien puolue.

Vasemmistolainen ajatteluhan on juuri narsistista. Otapa ensin termit haltuun.

Vasemmistolaiseen arvomaailmaan kuuluu heikoimmista huolehtiminen. Tasa-arvo KAIKILLE. Miten narsismi tuohon liittyy? Eiköhän puhtaasti narsistisin puolue ole kokoomus, jonka äänestäjiä motivoi itsekkyys ja ahneus. Ja näiden päälle kiusaamishalu. Koulukiusaajahan oli Alexander Stubbikin. Eikä ole ainoa.

Ne rikkaiden ja jatkuvatuloisten omaisuudet on lopulta tulleet hyväksikäytösta ja niin on tuleva. Röyhkeimmät ottavat kakusta suurimman palan. Koko kakunkin. Kierosti.

Tällaisista vaihoharhaisista, kehääkiertävistä ajatuksista vaikuttaa koko vasemmiston kannatus kumpuavan.

Yleessä näissä keskusteluissa saavutetaan ennen pitkää se vaihe, että argumenttien loppuessa joku vasemmistolainen alkaa uhoamaan kuinka kohta ruvetaan jakamaan kiväärejä Hakaniemen työväentalolla, jos "riisto" ei muuten lopu...

Mitä luulet, miltä tuntuu kuulla jatkuvasti loisimisesta, tukien nauttimisesta? Kun elämä on ollut melkoisen vaihtoehdotonta jo varhaisesta lapsuudesta perheen pienituloisuudesta johtuen. Kun ainut hengissäpitäjä on sosiaaliturva ainakin siihen saakka, kunnes (toivottavasti) työölistyt, ja tuostakin sinulle keljuillaan. Lievästi sanottuna. Kun tuo "keljuilu" tulee yhteiskunnan parempiosaisilta, vallankäyttäjiltä, on se vakavampaa. Se on silloin henkistä väkivaltaa.

Olisiko mikään ihme, jos lopulta kamelin selkä katkeaisi?

Vierailija
465/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi myydään kaikki kansallisomaisuus ylikansallisille sijoittajille. Maksat sitten heille mm. terveydenhuollosta, vedestä ja teidenkäytöstä.

Mikä Suomi se sellainen edes on?

Kaikkihan oikeistolle on kauppatavaraa.

Ihmisetkin.

Ihmisarvo määrittyy oikeistolle sen mukaan, mitä hän tuottaa, mitä hyötyä hänestä on talouden rattaille. Ihmisyydellä itseisarvona ei ole oikeistolle merkitystä.

Jotenkin tuntuu äärimmäisen epämiellyttävältä ajatella, että nämä pääsevät kenties pian vallankahvaan. Uskon, että pahoinvointi lisääntyy.

Kuka jaksaa kuulla toistamiseen olevansa täällä vain "loisimassa"?

Ihmiset rinnastetaan loisiin. Eipä kaukana historiassa ole aika, kun tietyt ihmisryhmät epäinhimillistettiin julmin seurauksin.

Usein tullut mieleen että mitenkähän kokoomuslaiset perheet suhtautuu lapseensa tai perheenjäseneen joka loukkaantuu ja vammautuu vakavasti? Eihän heistä työelämään enää ole eli loisina elätetään näitäkin. Vaativatko tällaisilta pois kaikki tuet ja sanovat että töihin pitää mennä eikä maata kotona toisten elätettävänä? Niinpä! Kun sattuu omalle kohdalle niin kaikki yhteiskunnan tuet kelpaa ja alkaa samantien valitus miksi tuet ovat niin pieniä. Oma napa aina tärkeämpi kuin toisen.

Vierailija
466/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikille antamassa ansiosidonnaista ilma kassoihin kuulumista.

Sama suomennettuna: Ammattiliitot lakkautettava ja työnantajat neuvottelevat ehdot.

Vain vahva liitto auttaa tässä asiassa, joten pois kassoista ja liittoon!

Vierailija
467/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on kaikille antamassa ansiosidonnaista ilma kassoihin kuulumista.

Sama suomennettuna: Ammattiliitot lakkautettava ja työnantajat neuvottelevat ehdot.

Vain vahva liitto auttaa tässä asiassa, joten pois kassoista ja liittoon!

jotta hakaniemi voi matkustaa leville partyparty t. Hakaniemi

Vierailija
468/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen työtön jalkavamman takia. Kun sitä ei ole niin työllistyn kyllä nopeasti. Olen ollutkin pitkään työelämässä. Kannatan myös oikeistolaista politiikkaa sosiaaliturvan suhteen, en itsekään ajatellut jäädä työttömäksi pitkäksi aikaa ja asenteeni takia mut halutaan yleensä nopeasti töihin.

Monet (eivät todellakaan kaikki) haluavat maata tukien varassa

Ensinnäkin, jalkavamman takia sinun pitäisi olla sairauslomalla. Työttömän pitää olla valmis töihin vaikka siltä istumalta - se on työttömyyskorvauksen edellytys. Ettet kuitenkaan käytä jalkavammaasi tekosyynä makoiluun? No eh, leikki leikkinä. Ehkä sattui sinuun samalla tavalla, kuin sinä puhut toisten kotona makoilusta.

Toiseksi. Oletpa varma, että pääset takaisin töihin heti kun vain haluat. Sanot olleesi pitkään työelämässä. Onnea sinulle, mutta tiedätkö, että osa työttömistä on kohdannut ikärasismia työmarkkinoilla ja heille jopa vihjaillaan, ettei ihan liian pitkää työhistoriaa kannata CVssä paljastaa. No, onneksi sulla on tukiverkostoa ja varallisuutta mahdollisen pitkäaikaistyöttömyydenkin kohdalle osuessa. Kaikilla ei ole, siksi minä ainakin kannatan demareita. Ja huom. itselläni ei ole taloudellista hätää, mutta arvomaailmaani kuuluu kantaa huolta myös heikommista.

Vierailija
469/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina äänestänyt kokoomusta mutta nyt en todellakaan enää äänestä. Aivan hävytöntä tuo pienituloisten kyykytys. Siinä sitä olisikin varsinainen hyvinvointiyhteiskunta jos kokoomus päättäisi. Lisää rikkaille ja köyhät kyykkyyn.

Ja jos demarit päättäisi niin kaikki verotetaan tuista riippuvaisiksi, eikä pienituloisuudesta ole siten irtipääsyä ainakaan työtä tekemällä.

Höpsistä heijaa, kylläpä vitsin murjaisit (pieraisit). Kokkareiden puoluetoimistolle terveisiä.

Vierailija
470/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisuus johtuu täysin omista valinnoista. Mikää tai kukaan ei pakota kouluttautuun ja hakeutuun matalapalkka alalle kuin itse. Varsinkin suomessa jossa on todella hyvä mahdollisuus kouluttautua. Turha syyttää muita omista valinnoista

Tiedätkö paljon on opintotuki? Reilut 200 euroa kuussa. Sillä pitäisi sitten pärjätä jos asumistuki otetaan pois. Pääkaupungissa on yksiöiden vuokra n. 800euroa/kk.

Siihen aikaan kun itse opiskelin, opiskelijat asuivat soluasunnoissa. Kellään ei ollut varaa asua yksiössä. Nyt soluasunnot ei ilmeisesti enää kelpaa? Lisäksi, 800€ / kk on todella korkea vuokra jopa pääkaupunkiseudulla opiskelijaboxista. On tainnut vähän lähteä käsistä? Tein haun vuokra-ovi.com issa ja yleisin hintataso opiskelija-asunnoksi sopivasta yksiöstä oli 500-600 € Helsingissä

Vierailija
471/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienituloisuus johtuu täysin omista valinnoista. Mikää tai kukaan ei pakota kouluttautuun ja hakeutuun matalapalkka alalle kuin itse. Varsinkin suomessa jossa on todella hyvä mahdollisuus kouluttautua. Turha syyttää muita omista valinnoista

Tyypillinen todellisuudesta irtautunut kokkari.

Näin on. Itse olen korkeakoulutettu ja palkkani on jonkin verran keskivertoa suurempi. Ymmärrän silti olevani hyväosainen. Ei ole pelkästään omaa ansiotani, että olen siellä missä olen. Ahkeruuteni lisäksi asiaa ovat auttaneet vanhempien akateeminen tausta, virikkeellinen lapsuus sekä yksinkertaisesti tuuri. SIksi äänestän SDP:tä, koska hyvinvointi kuuluu kaikille, ei ainoastaan kaltaisilleni onnekkaille.

Vierailija
472/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti kokoomus tulee taas voittamaan...

Suomessa on ilmeisesti suurinosa hyvätuloisia 😓

Toivon kyllä että ei voita, mutta...

Ja äänestin itse persuja, koska maahanmuutto.

Käytännössä annoit äänesi sekoomukselle. Ääliö.

Vierailija
473/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö paljon on opintotuki? Reilut 200 euroa kuussa. Sillä pitäisi sitten pärjätä jos asumistuki otetaan pois. Pääkaupungissa on yksiöiden vuokra n. 800euroa/kk.

Siihen aikaan kun itse opiskelin, opiskelijat asuivat soluasunnoissa. Kellään ei ollut varaa asua yksiössä. Nyt soluasunnot ei ilmeisesti enää kelpaa? Lisäksi, 800€ / kk on todella korkea vuokra jopa pääkaupunkiseudulla opiskelijaboxista. On tainnut vähän lähteä käsistä? Tein haun vuokra-ovi.com issa ja yleisin hintataso opiskelija-asunnoksi sopivasta yksiöstä oli 500-600 € Helsingissä

Milloin ihmeessä olet opiskellut? Itse 80-luvun lopusta alkaen. Yksiöitä oli mm. opiskelijajärjestöissä, itse asuin melkein koko ajan yksiössä.

Vierailija
474/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sosialistit voivat oikeasit tarjota talouteen? Teemat eivät ole uudistuneet sitten reaalisosialismin, toki nyt painotetaan että voidaan elää loputtomasti velaksi. Sekään ei ole mitään uutta

Vierailija
475/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh noh, ei Kokoomus ketään vihaa. Puolueet ajavat omia agendojaan ja Kokoomuksella ne näyttäisivät olevan valtiontalouden tervehdyttäminen, sosiaalipalvelujen varmistaminen ja sote-uudistuksen perkaaminen. Pragmaattisesti ajattelevien ihmisten puolue, voisin vaikka äänestää, jos nyt yleensäkään äänestäisin.

Taidan tälläkertaa äänestääkin kun löytyi sopiva. Siis kokoomusta.

Vierailija
476/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidan tälläkertaa äänestääkin kun löytyi sopiva. Siis kokoomusta.

näin tein itsekin

Vierailija
477/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelkaa kunnon ammatti niin saatte palkkaa. Jos kaikki makaavat kotona sohvalla, niin kuka silloin muka maksaa veroja, joilla sosiaalietuudet maksetaan????

Alkaa jo tympeästi muistuttamaan vanhaa rikkinäistä grammaria tämä "kaikki makaavat kotona sohvalla" -hokemat, että ihan piruuttaan tekisi mieli järjestää joku sohvalla makaamisen performanssi jonnekkin kokkareiden golf-kentille tai viininmaistajais-bileisiin.

Vierailija
478/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aivan sama miten äänestää sosialisteja, rahat ovat joka tapauksessa loppu eivätkä resurssit ainakaan lisäännyt demareiden avulla

Eikä ainakaan Panaman papereilla

Vierailija
479/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se nyt varsinaisesti vihaa, mutta kyllä se ideologinen arvovalinta on, että otetaan köyhiltä. Ne leikkaukset kun voitaisiin kohdistaa toisinkin.

Halveksin jokaista Kokoomuksen äänestäjää. En haluaisi, mutta näin se tällä hetkellä on, en näköjään mahda tälle tunteelleni mitään.

Vierailija
480/631 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko se nyt varsinaisesti vihaa, mutta kyllä se ideologinen arvovalinta on, että otetaan köyhiltä. Ne leikkaukset kun voitaisiin kohdistaa toisinkin.

Halveksin jokaista Kokoomuksen äänestäjää. En haluaisi, mutta näin se tällä hetkellä on, en näköjään mahda tälle tunteelleni mitään.

ei ole mitään "otetaan köyhiltä". Kyllä se on niin, että rikkaat ja keskituloiset maksavat tulonsiirtoja köyhemmille. Eikä siinä mitään. Mutta kun ei ole rikkaita eikä keskiluokkaakaan enää maksamaan tulonsiirtoja vaan eletään kestämättömästi velaksi. Ei tämä ole kenellekään epäselvää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme