Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi karppaajat ovat jatkuvasti tuomitsemassa muiden syömisiä?

Vierailija
29.03.2023 |

Heti jos jollain on hiilareita lautasella, niin alkaa kauhea tuomitseminen.

Kommentit (83)

61/83 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen minäkin ihmtellyt, että miksi pitää tuomita. Se ei vaan ole minun juttuni ollenkaan, muut saavat kyllä karpata jos haluavat.

Vierailija
62/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat katkeroituneet omasta valinnastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kukaan valittanut syömisistä. 

Vierailija
64/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas kuuntelen aina mielessäni hihitellen näitä yleensä hintsun verran vielä ylipainon puolella olevia ketodieettiuskovaisia, jotka motkottavat a) kasvissyönnistäni, b) isoista annoksistani ja c) hirveistäkauheista hiilarimääristäni.

Olen hieman päälle 170-senttinen, noin 55-kiloinen kestävyysurheilija, jonka veriarvot, vireystila ja suorituskyky ovat kyllä säännöllisessä seurannassa ja erinomaisissa arvoissa olleet aina.

Tosin todettakoon, että ihan hirveästi tätä ei enää tapahdu, ne joille ketodieetti sopii, ovat varmaan siihen jääneet ja heille siitä on hyötyä ollut, mutta se hurahtaneiden varhaisherännäisten joukko on hävinnyt viime vuosina jonnekin.

Vierailija
65/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarien puute tekee kitkeräksi, vihaiseksi, ilottomaksi ja agressiiviseksi.

Vierailija
66/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kuituja syö, niin se suolistosyöpä tulee suuremmalla todennäköisyydellä.

Vierailija
67/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset erikoisruokavaliot ovat uskontoon verrattavissa oleva asia. Yleensä nämä karppaajat ovat myös rokotevastaisia, venäjämielisiäkin välillä yms...

No niin, sellaista leimakirvestä sitten sieltä. Miksiköhän juuri tieteellisesti tehokkaimmaksi todettu laihdutusruokavalio olisi uskonto?

Juuri siksi, ettei sitä ole tieteellisesti todistettu. Laihtuminen on aina samaa kaavaa noudattava asia: energiaa tulee kehoon vähemmän, kuin sitä kuluttaa. Monet, jotka kääntyvät karppaajiksi, luopuvat juuri niistä "edellisessä elämässä" lihottaneista ruoka-aineista, kuten karkista, pullasta, sokerisista juomista, pizzasta tms... Ja sitten kuvittelevat, että peruna, riisi ja ruisleipä ovat olleet aiemmin heidän lihomiseensa syyllisiä. Siinä se tiede.

En syönyt koskaan pitsaa, karkkia, leivoksia yms. Lopetin leivän, riisin, perunan ja makaronin syönnin. Kyllä lähti läskit.

Raikas tuulahdus vuodesta 2011.

Ah, aivan. Pääasia on, että syö tämän hetken trendien mukaan. Sillä millä ruokavaliolla voi hyvin ei ole merkitystä, koska on niiiiiin out karpata. Siis tosi 2011. eri

Vierailija
68/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilareissa ei ole mitään pahaa kunhan ne on terveellisiä. Se paska mitä te kaupasta ostatte tekee teidät sairaaksi ja se on ihan faktaa.

-Karpendeerious

Vierailija
69/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei kuituja syö, niin se suolistosyöpä tulee suuremmalla todennäköisyydellä.

Kaupan kuituhiilarit on raiskausmateriaalia. Tuhoaa teidän suolenne ja raiskaa peräaukkonne. Ja maksatte turhasta.

Vierailija
70/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan se juttu, kun löytää jotain uutta, josta on itse innostunut, niin siitä pitää päästä puhumaan. Olen itsekin siihen nuorempana syyllistynyt.

Vierailija
71/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset erikoisruokavaliot ovat uskontoon verrattavissa oleva asia. Yleensä nämä karppaajat ovat myös rokotevastaisia, venäjämielisiäkin välillä yms...

No niin, sellaista leimakirvestä sitten sieltä. Miksiköhän juuri tieteellisesti tehokkaimmaksi todettu laihdutusruokavalio olisi uskonto?

Juuri siksi, ettei sitä ole tieteellisesti todistettu. Laihtuminen on aina samaa kaavaa noudattava asia: energiaa tulee kehoon vähemmän, kuin sitä kuluttaa. Monet, jotka kääntyvät karppaajiksi, luopuvat juuri niistä "edellisessä elämässä" lihottaneista ruoka-aineista, kuten karkista, pullasta, sokerisista juomista, pizzasta tms... Ja sitten kuvittelevat, että peruna, riisi ja ruisleipä ovat olleet aiemmin heidän lihomiseensa syyllisiä. Siinä se tiede.

En syönyt koskaan pitsaa, karkkia, leivoksia yms. Lopetin leivän, riisin, perunan ja makaronin syönnin. Kyllä lähti läskit.

Raikas tuulahdus vuodesta 2011.

Ah, aivan. Pääasia on, että syö tämän hetken trendien mukaan. Sillä millä ruokavaliolla voi hyvin ei ole merkitystä, koska on niiiiiin out karpata. Siis tosi 2011. eri

Kylläpä noita karppaajia on ainakin ameriikankielinen juutube pullollaan. Erityisesti tämän kärnivööri ruokavalion julistajia siellä riittää

Vierailija
72/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enää vuosiin törmännyt karppaajiin missään, asun siis Helsingissä ja sosiaalisessa työssä. Luulin, että buumi kokonaan ohi. Nyt on enemmän vegejä.

Rokotevastaisissa porukoissa on nykyään paljon karppaajia.

Ja luuliemi on hitti!

Vierailija
73/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö karppaus ole jo mennyt pois muodista?

Vierailija
74/83 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä harmittaa kun terveellisesti syövät ihmiset eivät haise ammoniakilta.

Vierailija
75/83 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri matalalla

Vierailija
76/83 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on yhtä aikaa lahkolaisia ja syömishäiriöisiä.    Sehän on uskonnonomaista kiihkoamista.

Vierailija
77/83 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tuomitse kenenkään syömisiä. Paitsi jos siitä roiskuu allergeeneja mun ruokaan tai kasvoilleni.

Yleensä karppaan terveyssyistä (insuliiniresistenssi), mutta nyt olen taas livennyt ja syön kaikkea.

Vierailija
78/83 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas kuuntelen aina mielessäni hihitellen näitä yleensä hintsun verran vielä ylipainon puolella olevia ketodieettiuskovaisia, jotka motkottavat a) kasvissyönnistäni, b) isoista annoksistani ja c) hirveistäkauheista hiilarimääristäni.

Olen hieman päälle 170-senttinen, noin 55-kiloinen kestävyysurheilija, jonka veriarvot, vireystila ja suorituskyky ovat kyllä säännöllisessä seurannassa ja erinomaisissa arvoissa olleet aina.

Tosin todettakoon, että ihan hirveästi tätä ei enää tapahdu, ne joille ketodieetti sopii, ovat varmaan siihen jääneet ja heille siitä on hyötyä ollut, mutta se hurahtaneiden varhaisherännäisten joukko on hävinnyt viime vuosina jonnekin.

Mä yleensä pidän suuni kiinni, mutta mielessäni saatan kauhistella ihan siksi, millaisen olon itse saisin samasta annoksesta. Yleensä en kyllä noteeraa toisten syömisiä mitenkään.

Vierailija
79/83 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole enää vuosiin törmännyt karppaajiin missään, asun siis Helsingissä ja sosiaalisessa työssä. Luulin, että buumi kokonaan ohi. Nyt on enemmän vegejä.

Rokotevastaisissa porukoissa on nykyään paljon karppaajia.

Hopeahoidot ja reikisellaiset.

Vierailija
80/83 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karpannut yli 20 vuotta ja en ole koskaan arvostellut toisten syömisiä. Mutta lukemattomat kerrat olen saanut arvostelua omista valinnoistani kun en syö keksiä tai pullaa tai leipää tai karkkia, ranuja, kakkua, hedelmiä jne.

On monen mielestä niin rajoittava tämä ruokavalioni mutta unohtuu täysin se että en yksinkertaisesti pidä vaikkapa pullasta ja vihaan virvoitusjuomia oli ne sitten sokerilla tai ei. Minun puolestani voi vetää sitä hiilaria ihan niin paljon kuin sielu sietää mutta jos vaan antaisitte meidän karppaajien olla rauhassa.

Niin ja olen normaalipainoinen, ikääkin jo 45.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä