-- EX-HAAHUT viikolla 48 --
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.2007.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (74)
Kiitos teille kaikille, ootta ihania! Kyllähän se helpotti, kun sai tietää, että sielä sydän sykki! :) Mutta kyllä mä edelleen odotan sitä np-ultraa (tasan kaks viikkoa vielä), että näkee omin silmin, että kaikki on hyvin..
Eka-vekara: tuliko teijän pikkuiseen mahatautia? Meillä tytöt ei oo kakanneet yöllä kun on yövaipat jääneet pois, muutaman kerran sen jälkeen ovat pissanneet sänkyyn (jos olivat juoneet illalla paljon tai ollut väsyttävä päivä). Mutta kaikkihan on erilaisia ja eri aikaa tapahtuu asioita. Me jätettiin kuopukselta kesällä yövaipat pois (täytti nyt äskettäin 3-v ja esikoiselta muistaakseni vasta lähempänä 3-v) Jätettiin vasta sitten pois kun ei enää aamulla ollut vaipat märät. Tietysti yks mahollisuus on, että reagoi johonkin kakkaamalla-pissaamalla taas yöllä esim tulevaan vauvaan?? Mutta luultavasti on menossa vaan jokin ohimenevä vaihe.. Ootko ajatellut, että palauttaisitta taas hetkeksi yövaipat, jos kastelu jatkuu (ettei tarvis vaihella märkiä lakanoita/vaatteita)? nimim *laiska ja mukavuudenhaluinen äiti* ;) Toivottavasti saat huilattua ja väsymys helpottaa!
Titi ja Hannele(ko) kyseli, että missä vaiheessa raskaus nyt on, niin tänään on rv 10+2 (JEE UUDELLA KYMMENELLÄ ollaan!) :)
Huomenna oon koulutuspäivä helsingissä, lähden jo tänään sinnepäin. Onneks olo tuntuis jo vähän helpottaneen, vaikka kyllä vieläkin ajoittain täytyy pönttöä käydä halailemassa, mutta ei ihan koko aikaa yökötä.. Olis kurja istua koulutuksessa, jos koko ajan meinais oksu tulla.. :/
Siispä toivottelen jo nyt mukavaa viikonloppua kaikille!
Minä se täällä vaan päivästä toiseen hyvällä mielellä heilun. Joka päivä mietin, että koska tästä fiiliksestä joku sakottaa. Mies lähti tosiaan eilen reissuun ja tulee vasta huomenna illala. Tosin soitti eilen kahteen vai kolmeen otteeseen ja tänään aamulla oli just mun ajatuksissani kun puhelin soi ja sielähän se ihana mies oli luurin toisessa päässä ja toivotteli kovasti hyvää työpäivää. On se niin ihana mies! =) Ihana tää tunne kun edelleen on kun vasta rakastuneella. Ehkä tuo raskaus tän oman osansa tässä tekee kun nääkin tunteet tulee niin voimakkaasti.
Eilen kävin köpöttelemässä. Viimeks tosiaan kunnolla sillon viime vkolla kun tuli sitten niitä suppareitakin. Ja taas huomasin, että kyllä tuo vedessä liikkuminen on niin paljon helpompaa kun kuivalla maalla. Nyt tehtiin suuntaansa vaan 2km, eli yhteensä 4km:n lenkki. YHTÄÄN pidempään en olis pystynytkään ja sekin piti ottaa tosi rauhallisesti. Nyt tosiaan vältyin suppareilta, mutta muuten vattanahkaa kiristeli keljusti ajoittain, mutta sitten himmasin heti vielä enemmän, niin koko matkan kuitenkin pystyi ihan normaalisti liikkumaan. Aikas kaakerrusta se kyllä jo tais olla. Happee on pakko kuitenkin saada kun muutenkin väsyttää niin kovasti joten hyvä se on vähän ulkona käydä. Tänään mennään kans, mutta pitänee nyt katsoa josko tänään tekis sit taas vähän lyhyemän lenkin, ettei tule sitten taas vahingossa liikaa.
Työkaveri toi mulle vauvan töppösiin, tumppuihin ja myssyyn kudontaohjeet ja niitä hypistelin tuossa ja sormet syyhyää päästä niitä tekemään. Kutomisesta on vaan mulla pitkä aika. Olisin halunnut tehdä ne töpööset virkkaamalla, mutta en ole löytänyt ohjeita. Mutta toisaalta olen aina tykännyt kutoakkin, joten voihan sitä muistia nyt virkistää. Löysin saman väristä lankaa tosiaan kun ne meidän rattaat, joten siitä ajattelin pikkuselle jotain tehdä. Kun tuo värikin on niin neutraali, että käy sekä tytölle & pojalle.
EKA-VEKA: Hyvä, että et riskeerannut ja lähtenyt ajamaan sinne toiseen pisteeseen huonosti nukutun yön jälkeen. Ettei vaan satu teille pikkusen kanssa mitään. Onneksi kuitenkaan vp:t ei olleet huolestuttavasti koholla. Koita saada vähän lepoiltua jos suinkin mahdollista. Ja sitten terkan kautta uudelleen ja saikkua jos ei muuten jaksa.
SANI: Sinulle toivottelen hyvää koulutuspäivää huomiselle ja myös vkonloppua. Voi kun ihanaa, että sinäkin olet jo rv11. Kohta on riskivkot täynnä. Pari vkoa enää siihen nt-ultraan. Toivotaan että menee aika nopeesti.
HANNELE: No juu...tuo sun masuhan on sitten ihannemitoissa. Kai sitä ite sitten vaan omaia johtopäätöksiä masun koosta vetää. Just eilen kun mietin, että kirjoitin tänne että masu on niin pieni omasta mielestä, niin illalla kun pääsin kotiin niin kun röllöttelin sen masuni kanssa siinä soffalla ja kattelin sitä " tasaisesti" ympäriinsä levittäytyvää masua, niin totesin, että sehän näyttikin aikas isolta. =D Mutta niin kun sanoin, niin varmaankin se on taas jo vkossa paljon kasvanut. Eli eiköhän tuo masu tuohon isonnu päivä päivältä ihan meillä kaikilla. =) Voihan nokka...joutuisit lauantaina tulemaan vielä töihin. Nyt on kyllä raskasta tehdä useampia tunteja sisään kun hyvä kun jaksaa muutenkaan olla tätä normaaliakaan päivää. = / Mulla on taas se probleema, että on tosiaan sisässä melki neljä päivää, mutta pähkin tässä just että alanko tekemään joka päivä lyhempää päivää vai pidänkö sitten jokusen päivän kokonaisena pois kerralla vielä esim. ennen joulua. Toisaalta jos muuten olen vedossa ja pitää töissä olla vielä pakosti tammikuussakin, niin haluaisin jättää jemmaan pari päivää, että voin sitten ottaa sieltä kun oikein kyllästyttää täällä olo. Mut toisaalta en kyllä firmalle anna mun tuntejani jos sitten ehkä helpompi tehdä niin, että jos tammikuussa alkaa olla takki tyhjä, niin pitäsin nyt noita tunteja pois ajoissa ja sitten haen saikkua jos ei jaksa. Saapi nähdä. Mitä vähemmän aamuja jäljellä... niin takuulla sen tuskasemmaksi menee. = /
Huomista perjantaita odotellessa! =)
titi ja kirppu rv 24+6 (joka poksuttelee vkoja kans huomenna)
Jopa on ollu mulla kiirettä ja väsymystä sen lisäksi, et vasta nyt pääsen vastailemaan...
katri72: Katri, hyvä, et kivut jättäneet sut jo rauhaan, toivottavasti pian vuotokin. Niin erittäin ikävää, että noin pääsi käymään. En osaa oikein mitään järkevää sanoa. Paljon voimia ja haleja lähettelen... Kuulostat kuitenkin vahvalta ja positiiviselta, jos meinaatte jo jaksaa jatkaa yritystäkin. Uskon minäkin, että jossain vaiheessa teillekin se vauva suodaan. Toivottavasti seuraavasta plussasta!
DreamOne: Sait jo aika monta vastausta sokerirasitusasiaan. En itsekään tiennyt, että siinä otetaan jopa kolme verinäytettä. Enkä myöskään sitä, että juotavan sokerilitkun määrä on vain 3dl, olisin luullut, et joku litra. Terkka ei sitten mitenkään evästänyt, sanoi vain et 12h pitää olla syömättä. Hyvä, et täällä tiedettiin asiasta, muuten olisin joutunut soittaa labraan ja kysymään. Siis ekaa kertaa olen menossa, siksi en juuri mitään tiedäkään. (Mulla oli siis sokeria virtsassa 1 plussalla.) Siellä ilmenee, onko (äidillä) raskausajan diabetesta tai riskiä saada diabetes raskausaikana. Enpä usko, et siitä voi olla vauvalle haittaa, pikemminkin hyötyä, jos nimittäin diabetes todetaan, niin sen hoitaminen kunnolla on vauvan ja äidin hyvinvoinnin kannalta tosi tärkeää.
Veti mielen täälläkin apeaksi Katrin kovat kokemukset.. Koeta kuitenkin olla positiivisella mielellä. Ihan yhtä hyvin, miksei siellä masussa jotain tällä kertaa olisi? Ja miksei tällä kertaa kaikki voisi mennä hyvin? Ei kaikki välttämättä oksenna, oli asiat hyvin tai huonosti. Itse en ekassa raskaudessa oksentanut kuin kaks kertaa matkalla ollessa, rv19. Tokassa, joka päättyi km, en kertaakaan. Ja nyt oon oksennellut satunnaisesti useamminkin, mut vasta joskus viikon 12? jälkeen.
Eiköhän tuo rintojen arkuus ja masun turvotus lupaa hyvää.. Ja ihana, et sulla on ultrakin niin pian, pääsetpähän sitten suuremmista pähkäilyistä.
eka-vekara: Kivalta kuulosti tanssiosuus pikkujouluissa! Ja miesten huolehtiminen..
Niin, siis sokerirasituksesta en tiedä juuri enempää kuin DreamOnelle vastasin. Ihan oikein olet tuon sokeri- ja diabetesasian ymmärtänyt mun mielestä, mulla ihan samanlainen käsitys.
En tiedä kakkavahingoista.. Meillä esikoinen (2v2kk) nukkuu vielä vaipan kanssa, mutta ei kyllä öisin kakkaa. Pisulätäkköön saattaa joskus herätä, jos vaippa ei ole jaksanut kaikkea 12h aikana tullutta pissa imeä. Voisko teillä siellä olla joku vatsapöpö vaivana?
Täälläkin vähän depiksen poikasta, varsinkin, jos monta päivää putkeen töitä/opiskelua. Kotiin minäkin kovasti kaipaan ja nimenomaan peiton alle. Ja yksin olisi kiva olla enemmän. Nyt ei juurikaan saa yksin kyhjöttää ajattelematta mitään. Lisäksi aamuöisin tulee välillä valvottua, joten unenpuute alkaa kai vähitellen painaa.
Maria80: Kiitos, et valaisit sokerirasitusasiaa, yllättävän huonosti terkka mua neuvoi, itse jouduin kyselemään siltä, mitä tarttee ottaa huomioon ennen rasitusta.
Enni-Maija: Kiitos myös sulle sokerirasituksen valaisusta. Ja niistä pilli-, ajankulu- ja eväsvinkeistä.
Mua kans huvitti tuo imetin-nimitys, nehän ne nimenomaan on. Mulla alkoi eka raskaudessa maitoa tulemaan rv 19 ja sitä tulikin sitten ihan raskauden loppuun saakka. Et liivinsuojia sai käyttää. Nyt ei ole onneksi vielä maitopisaroita näkynyt. Sais alkaakin virrata sitten vasta hieman ennen vauvan syntymää. Eka raskaudessa neuvolan täti pelotteli heti, et aikainen maidontulo saattaa olla merkki ennenaikaisesta syntymästä. No, esikoinen syntyi 40+0, vaikka maito oikein virtasi, et liivisuojia sai vaihtaa päivittäin.
sani-74: Onneksi olkoon hyvistä neuvolakuulumisista ja sydänäänistä!! Siitä se usko tähän raskauteen toivottavasti alkaa viriämään. Ei oo otettu multa mitään veriseerumia. Kiva, et pääset ultraankin jo pian! Ja onnea vielä kymppikerhoon pääsystä! Viikot vaan kasvaa sullakin...
nippula: Hei, onnea, saat kai huomenna alkaa elää normaalia elämää taas. Hienoa! Otahan kuitenkin vielä hieman rauhallisesti, josko vauva kuitenkin malttaisi vielä pari viikkoa pysytellä masussa.. Jos syntyy rv34, hyvin mahdollista et joutuu tehovalvontaan tai jopa tehohoitoon. Toivotaan, et jaksatte yhes koos vielä pari viikkoa!
Hannele-81: Ikävää, et selkäsärky estää nukkumasta. Toivottavasti saat ainakin välillä nukuttua kunnolla, ettei pääse paljon univelkaa tulemaan ennen vauvan syntymää.
Kaikkea tuollaista pientä ja suurempaakin varsinkin raskaana ollessaan miettii, ei ollenkaan hassuja juttuja.
Onnea neuvolalääkärikuulumisista!
Uimisesta: mä kävin muuten rv 38 asti mammavesijumpassa, oli loistava! Ja vesijumpan jälkeen aina kunnon löylyt. Rv 39 sairastuin flunssaan ja 40+0 vauva sitten syntyi.
vm69: Kiva kuulla sustakin taas, olenkin nyt hyvin vähän ehtinyt käydä lukemassa haahujen uutisia, kun hädin tuskin ehtii täällä käymään.
Ihanaa, et olet kammennut itses ylös sieltä suosta, sitä se nimenomaan on. Onnea kuumeiluun, toivottavasti pääsette miehen kans yhteisymmärrykseen aikataulusta! Ja että pian pärähtäisi kestävä plussa.
Jumppakärpänen: Onnea plussasta! Onhan noita alkuraskauden vuotoja monellakin. Toivottavasti tämä on sitä harmitonta laatua. Paljon suojelusenkeleitä pienelle mukaan!! Ihana uutinen, kiva kun kävit täällä kertomassa.
Titi: Onnea vauvan vaunuista! Varmasti jännä hiplailla niitä! Ajattele, kohta siel pieni tuhisee ja lenkkeilette yhdessä tuolla ulkona.
Ai, sulla maitoa tulee jo.. Täällä ei oo onneks vielä alkanut, esikoista odottaessa alkoi jo rv19 rinnat vuotamaan maitoa.
Ihanaa käsityöintoa puhkut. Itsekin tykkään etenkin kutoa, nyt vaan pojan syntymän jälkeen käsityöt on jääneet.
Muutenkin kuulostat niin ihanan onnelliselta!! Se kaikuu tänne asti. Kulje vaan suu hymyssä ja masu pystyssä, tämä on niin ainutlaatuista aikaa tämä raskausaika!
ON: Aika lujaa on tässä mennyt. Koko viikon oon ollut ihan väsyksissä, aikaisia heräämisiä ja pitkiä päiviä töissä ja opiskellessa. Nytkin oli tarkoitus olla päiväunilla, mutta tännetulo voitti jälleen.
Raskauden suhteen kaikki hyvin. En murehdi enää suuremmin mistään, pikemminkin vaan nautin. Potkut ovat ihania ja niin vahvojakin.
Aamuöisin on välillä hankala saada nukutuksi, ei löydy hyvää asentoa. Pitää kohta roudata sänkyyn ylimääräisiä tyynyjä.
Aamupäivisin on usein tosi kuvottava olo ja saattaa oksukin joskus tulla. Nyt olen jättänyt raudan ottamatta aamulla (ennen aamiaista), josko se vähän vois helpottaa oloa. Otan sitten joskus klo12 jälkeen, kun olo alkaa olla ok.
Huomenna on se sokerirasitus. Toivon hyvää tulosta. Maanantaina sitten kuulen neuvolassa. Maanantaina mennään myös sopimaan muuttoasioista. Saa nähdä, toivoisin niin, et pian päästään muuttamaan!
Nyt heräs poikanen unilta, joten tätä äiskää viedään...
Hyviä vointeja kaikille, Lizie & Pikku-Potkis 25+4
EKA-VEKAHAN siellä väsyneenä! Piristystä!
SANI: Sullekkin vain on viikkoja tullut ja kohta ne ensimmäiset 12 viikkoa täynnä! =O)
LIZIELLE tsemppiä sokerirasitustestiin!
VAKUUTUS: Olettehan tietoisia että jos haluaa ottaa sen syntymättömän lapsen vakuutuksen niin se pitää ottaa viimeistään 3 kk ennen laskettua aikaa? Tämä tiedoksi varsinkin esikoista odottaville! Ei kannata aikailla! Kuinkas meille kävikään. Eilen soittelin asiasta ja liian myöhäistä on kun LA:an on enää 2,5 kk =o( Kyllä harmittaa. Ainut yhtiö jolta sais vielä vakuutuksen on Turva jolla se aika on 2 kk ennen LA. Mitä itse tekisitte tässä tapauksessa, ottaisitteko Turvalta sen vakuutuksen ja myöhemmin sitten siirtäis samaan yhtiöön ku muutkin meidän vakuutukset, vai ottaisko sitten sen vakuutuksen lapsen syntymän jälkeen jonka saa siis kun lapsi on 2 kk? Vilpertti olis siis 2 kk ilman vakuutusta. Eihän sitä voi tietää tarviiko sitä edes, mutta kun meillä on se munuaisjuttukin että pitäiskö varalta kuitenkin olla vakuutus jos nyt pahimmassa tapauksessa joutuu johonkin leikkaukseen!
Jonkun yhtiön sivulla lukikin että vakuutuksen voi ottaa aikaisintaa 4 kk ennen LA mutta viimeistään 3 kk ennen LA eli NE JOILLA LASKETTUUN AIKAAN ON 3-4 KK, NYT ON AIKA TOIMIA!
HANNELE + vilpertti rv 28+5
ne voivat myös antaa kieltävän päätöksen tuon vauvavakuutuksen suhteen juuri tuon munuaisjutun vuoksi. Ikävä kyllä ovat erittäin tarkkoja näissä syntymättömän lapsen vakuutuksissa. Joissakin yhtiöissä taitavat olla myöntämättä vakuutusta jo ihan sen takia, jos saanut joskus km:n.
Meillä ei ole kellään lapsella ollut vakuutusta ja hyvin ollaan pärjätty. Meidän kunnassa kuitenkin lapset pääsevät nopeasti " lääkärin puheille" eli ei tarvetta mennä yksityiselle... Mutta tietysti jos lapsi sattuu olemaan erittäin vakavasti sairas heti synnyttyään, niin sittenhän vakuutuksesta saattaisi olla jotain hyötyäkin...
Yritän ehtiä myöhemmin kommentoimaan muidenkin juttuja ja kertomaan omat eiliset neuvolakuulumiset...
maria80 rv 33+0
P.S. nippulalta taisi loppua tänään " pakkolepo" , onnittelut! Muista kuitenkin ottaa silti ihan rauhallisesti ja lepäillä mahdollisuuksien mukaan, vauvan olisi vielä hyvä pari viikkoa kypsytellä keuhkoja...
Ja saan ukkokullan taas kotiin. Jippii! =)
HANNELE: Voihan kurjuus. Jäipä teillä hilkusta kiinni tuo vakuutuksen saanti Vilpertille. Onkohan sulta mennyt ohi tässä ketjussa olleet jutskat kun eikös me jossain vaiheessa puhuttu, että pitää valmistautua vakuutuksen ottamiseen? Mä en ole nyt ihan varma, oliko se tässä ketjussa, vai satuinko niillä main joskus vilkuamaan maalismassujen ketjua läpi tms. mutta jossain siitä puhuttiin. Meillä mies oli kyllä sillon kärppänä sen vakuutuksen kanssa. Mutta jotenkin osattiin siihen sitten tosi ajoissa varautua ja alkaa kyselemään vakuutusyhtiöiltä kun meidän kaveripariskunnalle meinas kans tulla aikanaan kiire sen kanssa kun tajusivat kans ihan jokusta päivää aikaisemmin, että apua...se vakuutushan on otettava nyt jos sen aikoo saada syntymättömälle lapselle. Me kilpailutettiin kaikki vakuutusyhtiöt ja kyseltiin kaikki ketkä ylipäätään antaa syntymättömälle lapselle vakuuutuksen ja Pohjantähti oli korvauksiltaan ehdottomasti paras, mutta myös kallein. Saatiin keskittämisalennusta kyllä ihan kivasti, kun siirrettiin kaikki mahdolliset vakuutukset sinne myös. Eli ennen ollut If:ssä, mutta nyt kaikki koti-matka-auto vakuutukset tms. sielä Pohjantähdessä sitten. Olihan siinä rumba, mutta kiitos taas miehelle kun se jakso ne käydä läpi ja hoitaa asian kuntoon. Mulle se vaan raportoi vaihtoehdot, yhdessä päätettiin ja se hoiti sen paperisälän. Pohjantähti oli siitä hyvä, kun sielä korvataan ihan perusvoiteista ja äidinmaidonvastikkeista lähtien jos tulee jotain probleemia. Muissa nuokin oli karsittu pois. Tuo piti myös ottaa se 3kk:tta aikaisemmin. Karseet laskut kolahti jo postilaatikosta tän vkon alussa. Ei tarvi miettiä mihin veronpalautukset voi laittaa... = / Teillä Vilpertin kannaltahan toisaalta olis hyvä olla joku vakuutus kyllä voimassa jos vaan on mahku vielä saada....just ton munuaisjutun vuoksi. Jos sitten tulee jotain. Nimittäin jos lapsen synnyttyä sielä todetaankin virallisesti joku munuaisvika (toivottavasti ei) mikä pitäs esim. leikata, niin jos se vika ehditään toteamaan ennen sitä 2 kuukauden ikää, niin sitten saatte kyllä vakuutuksen, mutta siitähän tullaan sulkemaan pois sitten " jo olemassa olevat" sairaudet ja ne eivät tule sitten korvattavien piikkiin siinä vakuutuksessa. Joten silloin ette saisi sitä hyötyä siihen mahdolliseen mistä voi jo heti alussa tulla tarve vakuutuksen käyttöön. Oliko sekavasti sanottu. Toivottavasti ymmärsit. Mutta jos otatte vaikka sen Turvan(ko) se nyt oli vakuutuksen varalle kun sen voi vielä saada ja jos sitten tuleekin Vilpertille jotain toimenpiteitä, niin saisitte ne sen vakuutuksen piikkiin heti. Voittehan te sitten myöhemmin kun Vilpertti täyttää sen 2kk:tta, niin vaihtaa tuon vakuutusyhtiön toiseen jos mitään ei pikkusella syntymässä todetakkaan. Mutta jos tuo vakuutus on voimassa ja Vilpertillä on jotain niin saatte sieltä ne korvaukset, mutta jos siinä vaiheessa vaihdatte toiseen, niin sillon tuo korvattavuus raukeaa ja uudesta vakuutusyhtiöstä ette sitten siihen munuaisjuttuun enää korvattavuutta saa. Eli sillon se vakuutusyhtiö pitäs pitääs samana pidempään. Nyt mulle tuli olo, että kirjoitin ihan puuuta heinää...toivottavasti ymmärsit jotain.
LIZIE: Onnea sokrurasitukseen! Voipi olla jo ohin sulta. Toivottavasti meni hyvin!
ON: Minä pöljä köpöttelin pienen happihyppelyn eilen ja unohdin laittaa tuulitakin alle jonkun lämpimämmän neuleen...No nyt rintoja sitten on vihlonut tästä aamusta lähtien. Kääks! Onko mulla rinnat nyt ottanut nokkiinsa. Ei kai rintatulehdus voi vielä tulla? Ja jos voi, niin voiko näitä oireita (vihlontaa) jollain helpottaa! Kunnon rintatulehduksessa nousee varmaan se kuume jne...ei mitään sellasta, mutta voisko tälläsen lievän kylmettymisjutun hoitaa jollain kotikonstilla kuntoon. Tuntuu ilkeelle. Nyt siis vihloo masua ja " imettimiä" !!! Voihan kökkö !!!
Eilen kävin töiden jälkeen jouluostoksilla. Tai siis ostin vaan miehelle lahjat. Ei pitänyt paljon mitään hommata, mutta tulihan sitä taas läjä hommattua. Ihania kauluspaitoja 3, poolopaitoja rennompaan menoon, musta svetari, kirja, nahkalompakko, dvd-leffa, namia, akkari ja mitäs vielä...kai tossakin jo kivasti. Eilen kietasin ne jo lahjakääröihinkin, ettei tarvi kaapissa piilotella kun mies tulee kotiin. Sitten se vahingossa näkee ne kummiskin. Joten nyt ovat jo visusti paketeissa. =)
Meinas vaan olla ongelmia jo pelkästään kaupassa kiertelemisessä, sillä jalat tuntui turpoavan ja jalkapohjia pakotti, mahaa repi ihan vietävästi. Siis ei suppareita vaan niin ilkeitä vihlovia liitoskipuja vissiin. Olin varmaan huvittava näky kun pääsin niin hitaasti liikkumaan. No pakko oli, sillä se vihlonta tuli aikas kovaa. Eli nyt tiedän, että ei kantsi jättää loppujen lahjojen ostamista viimeisiin päiviin, sillä en jaksa jalkojen päällä pitkää aikaa sielä ressuttaa enää. Kylläpä vkossa on nyt notkahdus tulla tuossa kävelemisessä. No sen mukaan mennään kun jaksan. Ja väsyttää ihan tolkuttomasti. Edelleen siis hyvä mieli, sitä ei saa pois...kirmeli potkuttelee aktiivisesti...mutta muuten on NIIN HELKUTIN VÄSYNYT. Mulla on niitä tunteja jemmassa ja ajattelin, että jos tänäänkin lähtisin töistä aikaisemmin. Työkaverikin on kun p*******n ammuttu karhu ja mesoo tossa...joten ei piristä kovasti mieltä. Näen selkeesti, että häntä alkaa harmittaa kun ite otan suht lungisti kun tiedän, ettei mun tarvii itteeni pakolla rassata ja mikä parasta PÄÄSEN KOHTA POIS TÄÄLTÄ. Sillä mäkin täällä jaksan kun tiedän, että ei ole ihan loputtomasti vkoja enää jäljellä. Ei nappaa kyllä tää touhu just nyt yhtään...ja päivä päivältä vähemmän.
Se olis likat sitten joulukuun eka pvä tänään. Missä lumi luuraa? Nyt nauratte, mutta yritin tehdä joulumieltä soittamalla aamulla heti joululevyä...pikkarainen tykkäs ainakin kun tömäytteli melki musiikin tahtiin. =) No joo...joulufiilis on kyllä nyt aikas lattana ennenkö saadaan edes vähän pakastusta tuonne ulos ja edes vähän lunta!!! Miten muka penskasta aina muistaa, että joulukuussa oli kinoksittain lunta, eikä tämmöstä kökkökeliä...muistankohan väärin? Taitaa olla lämpenemisilmiöt tehdä tehtävänsä kun alkaa mennä vuodenajatkin jo ihan sekaisin. =(
Noh...ainakin on perjantai !!!! =)
titi75 ja kirmeli *poks* rv25+0
...ja HANNELELLE siis jatkoa tuohon vakuutusjuttuun. Tosiaan, voihan se tosiaan olla myös niin, että nyt kun rakenneultrassa on jo todettu, että sielä mahdollisesti voi riskinä olla, että munuaisissa jotain, niin eivät anna sitä vakuutusta. Kaikkiinhan ne laput pitää täyttää ja ne kyselee niissä, ainakin Pohjantähdellä, että onko raskauden aikaisissa ultrissa vauvalla todettu/huomattu jotain poikkeavaa. Eli voivat ehkä sitten sulkea sen munuaisjutun siinä vaiheessa pois vakuutuksen piiristä tai sitten eivät anna vakuutusta ollenkaan. Mutta kantsiihan se ainakin kysyä jos sille tuntuu. Muakin pelotti merkata ne mun 2km siihen kun multa kysyttiin, että onko aikaisemmissa raskauksissa ollut ongelmia. Laitoin siihen sitten vaan, että 2 alkuraskauden km (n.vkolla 9) ja sitten vaan siihen perään, että mitään erityistä syytä näille ei löydetty. Meillä ei siis ainakaan vaikuttanut siihen vakuutuksen saantiin. Ilmeisesti kun tiedetään, että niitä km:ja tuossa alussa kuitenkin tulee. Sit jos olis ollut sellaisia myöhempään vaiheeseen raskautta ehtineitä tapauksia, niin olis " ehkä" voinut vaikuttaa. En tiedä. En tiedä miten muuta vakuutusyhtiöt olis noihin km:hin asennoitunut.
NIPPULA: Tosiaan sulta on pakkolepo vissiin tänään loppunut. Otahan silti tosiaan jokunen vko nyt kuitenkin iisisti, että vauveli saa viel hyvää aikaa vahvistua sielä masussa.
MARIA: Vitsit, sulla on aikas mageen paljon noita vkoja jo kasassa. =D
titi ja kirppuli rv 25+0
...tarkoitin siis MARIAA, enkä mitään Hannaa??? Mistä hitosta mä tuon Hannan oikein sävelsin...olen TODELLA jo vkonlopun ja levon tarpeessa. Sori Maria...sua ajattelin, mutta sormet kirjoitti jotain muuta. Omituista! ;-)
tonttu-titi ja kirpula
Mulla on sitten mennyt ohi jos teillä aiemmin ollu asiasta puhetta.
Tietoinen olen noista vakuutusyhtiön mutkikkaista jutuista, ja paljon riippuukin tietysti siitä että rajaako ne sen munuaisjutun pois. Mutta kaippa se tässä selvinnee. Jos eivät rajaa niin tietysti me otetaan se sitten sieltä eri yhtiöstä kun olishan se hyvä olla joku vakuutus juuri sen varalle että jos jotain tulee niin on tosiaan jo voimassa oleva vakuutus eikä käy niin että juuri ne " vaivat" rajataan pois kun yrittää ottaa vakuutusta vasta 2 kk iästä. Jos mitään ei tule niin sittenhän vakuutuksen vaihtaminen eri yhtiöön on varmasti helppoa.
Voi P***A ette arvaa miten harmittaa. Kun oltiin niin töppöjä ettei ajoissa tajuttu! Ja sitte harmittaa seki jo ne rajaa sen munuaisen pois... No turha kai tuota on jappasta, se selviää sitten. Puhelimessa se vain sano että vakuutus myönnetään äidin terveyden perusteella joten mää toivoin että tää munuaisjuttu ei tuu edes missään ilmi...
TITI: Mun rinnat ottaa myös herkästi kylmää. Kesällä en voinu luonnon vesissä uida ku korkeintaan 5 minuuttia, muuten rintoja vihlo tuntitolokulla! Myös uimahallissa tuntuu vähän, mutta se vihlonta ei jää sillain päälle vaan lämpenee ne sitten. Samoten kylmä viima otti joskus vaan on vissiin sen jälkeen pukeutunu lämpimämmin koska enää ei oo pitkään aikaa vaivannu. Joskus myös öisin oon heränny järkyttävään kipuun ja ollu ihan varma että nyt se rintatulehus iski! Mutta on menny ohitte eikä oo ollu mitään kuumetta joten no worries. Rintatulehushan voi tulla jo raskausaikana! Joten kyllä niitä rintojaan kannattaa suojata. Kannattaahan sun varalta kuume mitata, sehän viittaa tulehdukseen.
HANNELE
Eilen viritelty jouluvaloja sisälle (ulkovalot pitäisi hankkia kaupasta) ja pojan kanssa eka kalenterin luukku avattu aamusta. Vaikka maa on mustana, niin saa sitä fiiliksiä jo herätellä!! hmm, Titin malliin, pitäisköhän käydä hankkimassa joku sellainen " lapsellinen" joululevy, kun meillä on vaan sellaista aikuiseen makuun esim. White Christmas.
Eipä olo ole tänäänkään sen kummemmin virkeä, vaikka eilen lähdin kotiin nukkumaan ja nukuinkin 2,5 tuntia senkin pätkissä. Yöllä heräsin kerran kuntelemaan kun poika vähän itkeskeli. Oli kyllä vaippahousut viimeyön ettei tulisi mulle taas valvomisyötä. Aamulla otettiin sitten pissanäyte häneltä ja kohta saa soitella tuloksia. Kundi nimittäin pissasi illallakin jo housuun ja sellaisia vahinkoja EI ole käynyt varmaan yli 9 kk:een! Eli vahvasti alkaa mulla olo olla, että joku pissatulehdus täytyy paralla olla. Tai jos ei ole, niin sittenhän olen ihmeissäni : /
Hannelelle, toi ennen syntymää varattava vakuutus vauvalle on juu siitä kenkku,että voipi mennä ihan ohi se hakuaika. Me käytiin nyt aamulla täyttelemässä hakemukset, ihan omassa vakuutusyhtiössä Tapiolassa jossa on kaikki muutkin. Saadaan alennukset kun ollaan keskitetty ja pidetty pitkään samassa. Terveysselvityksen jouduin täyttämään ja ottivat kopsun tuosta neuvolakortista. Ainoa mihin jouduin jotain " poikkeamaa" ilmoittamaan oli edellisen raskauden ajalta raskausmyrkytys. Km:than näkyy kans sieltä äitiyskortista, muttei niillä luulisi olevan sellaista merkitystä vakuutuksen hakuun. Sinuna ehkä laittaisin sen yhden hakemuksen menemään nyt sinne, oliko se turvaan, ja sitten myöhemmin jos ja KUN kaikki ok vauvelin synnyttyä, siirtää takaisin omaan vakuutusyhtiöön. Jos ei mene läpi tuon munuaisjutun takia (Vaikeaa kuvitella että siihen töppäisi, kun kuitenkin lievä juttu) niin sitten haette vauvan vakuutusta 2 kk syntymän jälkeen. Siinähän sitten vaan on rajattuna pois korvattavista syntymän jälkeen ilmenneet terveysongelmat, esim jos olisi nuo munuaisjutut vaatineet jotain erityishoitoa tms.
Liziekö parhaillaan on sokerirasituksessa? Tsemppiä ja varmaan palailet kertomaan kuulumiset kunhan palailet sieltä.. Niin piti vielä tarkentamani tuota käsitystäni siitä mitä seurausta voi olla vauvalle jos äidillä on raskausdiabetes. Käsittääkseni vauvakin saattaa kasvaa isoksi mahassa -> riskejä synnytyksessä. Lisäksi vauvalla voi verensokerit olla syntymän jälkeen liian matalalla, jolloin vaatii erityishoitoa..
Titi, voi teitä kyyhkyläisiä ; ) ihanaa kun saat miehuksen tänään taas kainaloon! Mä oon monta kertaa vähän kettuillutkin miehelle, et eikös sulla ole ihana " nuorikko" kotona. Kun tosissaan juuri mentiin naimisiin ja mä olen tällainen väsynyt, kiukkuinen, lihonut hompsu. Millaista ratasrallia sä olet vedellyt siellä kotona kun mies ei ole vahtimassa. Kuulosti ihanan värisiltä nuo teitin vaunut!
jahas pitiköhän muille vielä kommentoida.. en muista.
väsyttää kovasti ja odotan vaan viikonlopun alkua. Ihanaa tietää, että ensi viikkokin on itsenäisyyspäivän takia katkonainen. Jotenkin alkaa olla ihan korviaan myöten täynnä tätä työtekoa eikä jaksaisi millään kitkutella täällä.
pikkuinen potkii koko ajan ja kovasti ja varsinkin nyt oon huomannut (yöllä valvoessani) että öisinkin käy kahea melske mahassa. Niinköhän veikkaa taas sellaista yökukkujaa nuo potkujen ajoittuminen. Mukavaa kuitenkin kun antaa niin selvästi ja säännöllisesti merkkejä itsestään!
eka-vekara ja 25+1
et noista rinnoissa varmaan nyt vaan kylmä vihloilee kun sulla on alkanut maitoakin tipotella. Jos vihloilee kovin (en usko että mitään tulehdusta kuitenkaan on) niin pidä vaikka jotain villaista rinnoilla. Jos menis tulehdukseksi, huomaisit kyllä kun saattaa ihan kuume nousta ja rinnat menee sellaiseksi punaisen kuumottaviksi (=tulehtuneiksi). JOs tuntuu, että rinnat tässä vaiheessa vihloilee kylmästä, kannattaa ehkä panostaa jo loppuodotusajaksi villaisiin rinnanlämmittimiin, viimeistään synnytyksen jälkeen maidon noustua sitten erityisesti.
ja Hannele, kyllä ne siinä hakemusvaiheessa kysyy, että onko odotusajan ultraseulonnoissa havaittu mitään poikkeavaa mikä vaatii esim seurantaa/tarkempia tutkimuksia ja joudut tosissaan tuon äippäkortin antaa kopioitavaksi. Sitä en tiedä tuleeko hakemus bumerangina takaisin, mutta sitä ei pysty " piilottamaan" etä jotain erityistä on ollut. damit, nehän jossain yhtiöissä jopa kieltää vakuutuksen jos äiti on BMI:ltään ylipainoinen : /
Kun työt ei nappaa, niin ei nappaa!!!! Odotan vaan, että pääsen kotiin täältä ja TAKUULLA menen ottamaan nokkaunet kyllä kun pääsen kotiin.
HANNELE: Käsittääkseni noissa terveydentilan täyttämisissä niihin lomakkeisiin on eroja. Joissain on voitu enemmän painottaa äidin terveyttä ja joissain kysytään tarkemmin sitten että onko nyt kuluneen raskauden aikana just esim. rakenneultrassa ilmennyt jotain poikkeavaa. Fennialle piti ainakin toimitella kans kopio neuvolakortista, niin kun näköjään sitten Tapiolassakin. Mutta kokeilkaa ihmeessä varuiksi sitä Turvan vakuutusta jos sen vielä ehditte ottamaan. Ehkä siitä munuaisjutusta ei tarvi sielä mitään mainita. Mutta jos sulla on merkitty jotain neuvolakorttiin tms. ja se pitää sinne toimittaa, niin sitten voi olla hankalampi juttu. Tai sitten eivät välttämättän noteraa sitä mitenkään. Ainakin kantsii yrittää.
EKA-VEKARA: Se sama tolkuton väsy on täälläkin ja työmotivaatio on näköjään tasan nolla meillä molemmilla. Ei milään jaksais notkua täällä. Toivottavasti teidän poju tulee pian kuntoon ja syy noihin pisutteluihin selviää. Kyllä mä vähän niitä rattaita olen hipsuillut ja nooh...sitä olkkarin ympäri rallia on kai kokeilut " ihan vähäsen vaan" . Pitäähän ne uudet kärryt hyvin testata. Mies oli eilen niin ihana kun laitto vielä illalla viestiä ja toivotteli " meille" kauniita unia ja perässä oli että " t. Pikkaraisen iskä" Musta se oli aikas hellyyttävä. Kai sillä on sitten meitä jo ikävä. Johan se 3pvää kotoo pois onkin ollut. ;-) Ei vaan en mä valita, vois kai huonomminkin olla. Nauratti tuo sun kuvaamasi sana " homssu" ...ei kai sentään nyt niin räjähtänyt. Miehesi tuskin ihan noin ajattelee, vaikka itellä voikin vähän räjähtänyt olo olla. ;-)
Ai niin ostin mäkin mulle ja miehelle suklaakalenterit. Se varmaan nauraa kun tulee kotiin. Pitäähän sitä nyt joulumieltä kohottaa. Oman suklaani napostelin ja kirmelin kanssa tänä aamuna. Tuli ihan lapsuus mieleen. =) Viime vuonna ostin kivan joulu cd:n ja nyt eilen ostin toisen. Siinä on oikein iloisia joululauluja ja kyllä me ollaan niitä joulumielen kohotukseen kuunneltu näin joulun alla ja jouluna. Pitäähän sitä näin vanhemmalla iälläkin jostain se joulumieli saada kaiken kiireen keskelle.
titi ja kirmeli
Kyllä noita rintoja aika ajoin vihlasee ja kovin ovat kuumat pakkaukset. Vähän on sellainen olo et voisi ehkä lämpöä olla, mutta toistaiseksi luulen että sekotan sen tähän väsymykseen. Joskus jos on liian väsynyt, niin sitten olo tuntuu kipeeltä ja kuumeiselta. No se eilinen oli kyl vahinko, et lähin niin vähissä vaatteissa, joten ei tapahtu enää. Nyt pitää yrittää vaan toivoa, että tästä ei mitään pahempaa seuraannu.
Mäkin olen muuten miettinyt, että onko meidän sydänkäpysestä tulossa yökukkuja, kun vilkkain aika kirmelillä tuntuu olevan kans ihan myöhään illalla (puolen yön aikaan) ja myös yöllä jos herään ja käyn veskissä niin huomaan, että toi pikkinen tuola masussa touhuaa jotain omaansa. Saapi nähdä miten meidän käy.
titi
Titin lailla ahkera työmyyrä ;o)
Jep, kiitoksia teille vain noista vakuutusneuvoista. Turvahan se oli joka antaa vielä kun 2 kk LA:aan. Kyllä me ehdottomasti sitä sieltä haetaan, katsotaan nyt sitten mitä sieltä meinaavat. Ja jos niin kävis ettei sais ollenkaan niin sitten ottaa sen 2 kk iästä. Eipähän tarvi ainakaan kauheesti pähkäillä eri vakuutusyhtiöiden välillä kun ei oo meillä vaihtoehtoja ;o)
Mun neuvolakortista ei oo mitään siitä munuaisesta.
Että ihan nauratti kun kuvittelin Titiä niiden vaunujen kanssa sielä vetelemässä pitkin kämppää... =oD Ootte varmaan sulonen pari miehes.
Vaikka kyllä meilläkin ollaan edelleen vastarakastuneita vaikka muutoin arkista onkin, ja nyt tuntuu niin kamalalta olla koko ajan jotain mieheltä vailla (ice-powerin levittämistä selkään) tuntee ittensä niin kömpelöksi ja vaivalloiseksi. Meillä mies aina haluais että mää illlalla piirtelisin sormella sen selkään, se tykkää siitä ihan kauheesti ja aina suorastaan painostaa mua siihen. Mutta nyt kun selkä vaivaa niin tuntuu ettei tee mieli sielä sängyssä mitään ylimäärästä tehä, kunhan vain hakee sen hyvän nukkuma-asennon ja muu värkkääminen saa jäädä. Silti joka ilta mies mainittee asiasta ja toivoo että piirtelisin, minä koen sen ahistavana ja itku tulee. Sitten se aina sanoo että no ei tietenkään mun tarvi ja ymmärtää etten jaksa jne. Siitä huolimatta näin käy lähes joka ilta. Josko se jossain vaiheessa tajuais että sillä sen " painostuksella" ja mun itkuilla on yhteys... Ei varmaan kun on niin pässi.
TITI: Sillon kun mun rintoihin on sattunut niin mullakin rinnat on tulikuumat. Mutta muuten ei silti oo kuumetta ollut. Että jotenkin ne vissin sitten mennee ihan kuumiksi kun ovat saaneet kylmää. Toivottavasti et mitään tulehusta oo nyt saanut, ja rintojen vihlonta ois vain väliaikaista!
EKA-VEKA: joko sää ne pojan pissatestin tulokset soittelit?
HANNELE
...joku muu se kirjoittelee varmaan mun puolesta. =)
HANNELE: Ompa teillä ihana tapa miehelle kun tykkää tuosta selkään piirtelystä. =) Tietysti myös tuntuu kurjalta, että myös noin kivalta kuulostava miehen pahe voi aiheuttaa sulle nyt sitten harmaita hiuksia ja ahdistusta. Tai siis mies ajattelee että miten sellainen " pieni" selkään piirtely voi olla toiselle niin raskasta. Uskon, että sullakin kyllä alkaa tuo raskausaika painamaan tuota kroppaa sen verran, että sängyssäkin tosiaan kun saa hilattua itsensä hyvään asentoon niin sitä ei kovasti tee mieli muuttaa kun liikkuminen alkaa olla kankeeta. Se on mullakin jo vaikka vkoja on monta vähemmän kun sulla. Eikä mitään uutta, että miehet eivät ymmärrä syy-yhteyttä itkun ja sen aiheuttajan välillä. Sun pitää palkata joku piirtelemään miehesi selkään muutamaksi kuukaudeksi. ;-) Huomionkipee lutunen tuntuu siis olevan sielä sullakin. =D On ne ihania, vaikka välillä vähän raskaita otuksia ovatkin...
titi
muuten vaan palailen vaan öö kolmatta kertaa tänään ; )
kävin neuvolassa (ihan tossa 50 metrin päässä) kun en saanut neuvolatätiä puhelimitse kiinni (pitää auki vain klo 9-10). Ajattelin et teen väijytyksen sen oven taakse ja kiilaan kysymään tulokset jonkun viettoman sielun nenän edestä ; ). '
Noh EI ollu mitään pissassa, vitsit mitä se voi olla. Kun tosissaan ei oo ikuisuuksiin sattunut mitään pissivahinkoja ja toisaalta tulee noinkin tiheään ja näin yhtäkkisesti. On tää äitiys niin vaikeaa..
tulkaa joku liimaamaan mun suu kiinni etten söisi enempää. Ei mitään rajoja, ruokaakin vetelen tuplasti normaalin annokseni ja sitten kaikkea hyvää : ( apua apua, musta tulee kyllä tätä menoa joku kärsällisten sukuun lukeutuva karheanahkainen nelijalkainen nisäkäs.. juu nou?
TITI: Niin harmittomalta paheeltahan tuo kuulostaa, mutta jos sitä ilta toisensa jälkeen " vaaditaan" niin ei tunnu enää niin harmittomalta. Mää oon tosiaan sängyssäkin niin kömpelö, kyljen kääntäminen ei käy enää ihan keposasti, saatikka ittensä kampeaminen sängystä ylös. Mies onkin sanonut että pääsenköhän mää enää loppuajasta ylös ollenkaan kun jään äitiyslomalle... Varmaan sitten oottelen iltaan asti että mies tulee töistä ja nostaa sängystä ;o)
EKA-VEKA: No höh mikäs se sitten vois olla jos pissa kerran oli puhdas! Vai karheanahkainenkin vielä! Mää toin sieltä laivareissulta tobleroneja ja ne hupenee kyllä kiitettävällä vauhdilla. Oon toivoton suklaan syöjä. Töissä usein ruuan jälkeen tekis niin mieli jotain, vaan onneksi täällä ei saa mistään, muuten varmaan söisin suklaata joka päivä (niin siis iltojen lisäksi ;o)
HANNELE
EKA-VEKARA: No nyt kyllä raavin täällä minäkin päätä, että mistä moiset yhtäkkiset pissiongelmat teidän poitsulle nyt on tullut. Voisiko jotenkin vaistota tosiaan tuon vauvan tulon ja alitajuntaisesti alkaa itse käyttäytymään ¿vauvojen¿ tavalla¿mutta eikös nuo probleemat pitäs tulla vasta siinä vaiheessa kun vauva on jo syntynyt ja pikkuveli näkee ¿ mallin ¿ siskosta tai veikasta, miten se kakkaa tai pissaa vaippaan ja sitä kautta ¿ taantuu ¿ hetkeksi vauvan tasolle huomion kipeyttä tai kasvamista uuteen asiaan. Eihän mulla tästäkään ole kokemusta, kun ei lapsia ole, mutta voisko olla jotain tällästä ohimenevää juttua. Oletteko miehenne kanssa paljon tulevasta perheenlisästä puhuneet pojan kuullen ja onko ymmärtänyt mitä se sun kasvava masu oikeesti tarkoittaa. Muuta en tähän hätään keksi. Toisaalta kuitenkin onneksi, ettei mitään tulehduksia ollut. Mut ei tuokaan pitkäkestoisena nyt kovin kiva juttu ole. Toivotaan, että menee pikaisesti ohi.
Lohdutan sua tuosta syömisestä. Mäkin syön kun norsu¿hirveitä annoksia vaikka mahaan ei oikein ees mahtuis. Silmät vetää kaiken aikaa jotain ja tungen sitä safkaa ja nimenomaan KAIKKEA HERKKUA kitaani. Mietin että mitä tuosta joulusta oikein tulee kun varmaan oikeesti kirjaimellisesti halkean tuon jouluvkon aikana. Eilenkin kun kävin sielä ostoksilla, niin ehti jo nälkä tulla ennenkö pääsin kotiin laittamaan murkinaa itelleni, joten ne kaupasta iltaherkuksi ostetut suklaakonvehdit meni sitten siihen nälkeen vielä kaupoilla kulkiessa. Oli varmaan suklaata korvissakin kun painelin sielä meneen. =) * slurpsista * hyvää oli¿no sit oli huono omatunto kun nälkää siirsin nameilla. Hyi mua! Mieskin sanoi, että jos ei alussa makeeta tehnyt mieli, niin _ näköjään _ nyt sitäkin enemmän. PITÄÄ PAIKKANSA!!! Sitä kyllä vähän salaa vaan miettii, että no ne kilot hukkuu sitten tohon vauvamahaan, mutta sulkee pois ajatuksen, että ne ylimääräiset kilot sit edelleen JÄÄ siihen lantiolle kun vauveli on pihalla. Kyllä mä silti joulun herkuttelen. Liityn sitten kärsäkkäiden joukkoon minäkin. ;-) Tänäänkin ajattelin paistella joulutorttuja¿ja syödä raat ylijäävät taikinat taas luumuhillon kanssa¿namskis !!!
Mä taidan lähteä tältä päivältä kotiin kun kerran on niitä jemmatunteja. Tulee sit 1½h normaalia päivää lyhkäsempi päivä tänään. Tää päivä on ollut kun nälkävuosi muutenkin. Mennyt tolkuttoman hitaasti, kun ei hirveesti mitään hommaakaan ole ollut. Mieskin soitteli jo tuossa yhden paikkeilla, että lähti sillon jo ajelemaan kotiin. On siis kans jo hyvissä ajoin varmaan puol viis kotona.
Pikkarainenkin näköjään innostu ajatuksesta kun mainitsin kotiin lähdön. Alkoi potkutella napakammin, että eikös jo mentäs.
Oikein mukavaa tulevaa ensimmäistä adventtia kaikille, jos en vkonloppuna ehdi/ jaksa kovasti koneelle. Yritetään siskoset kaikki lepoilla riittävästi, että jaksetaan.
Toivotaan kirpakkaa pakkassäätä ja lunta!
titi ja villiintynyt skirbeli
Käyn päivittäin teidänkin kuulumisia lukemassa ja koska tänne pinoon aion liittyä pikapuoliin, niin otan oikeudekseni " tunkea" tänne vähän ennakkoon. Mä tulen niin hyvälle tuulelle kun luen teidän kirjoituksianne. Voi kun tosiaan äkkiä pääsisi tänne SUURSYÖMÄRI-KÄRSÄKKÄIDEN joukkoon. Ja pysyvästi!!!
Hyvää viikonloppua teille kaikille tasapuolisesti!
väsynyttä sellaista..
poika pissasi sänkynsä taas märäksi, vaihdoin lakanat ja yökkärit ja jatkoi unia samantien. voi kun olisin minäkin, jäin pyörimään sänkyyn ja puolentoista tunnin päästä kävin vähän syömässä ja pyörin sitten vähän lisää : ( Nyt olo on kuin jyrän alle jääneellä. Piti tänään ajella toiselle toimipaikalle kouluttamaan sitä toista myyntisihteriä mun hommiin, mutta en sitten uskaltanut lähteä ajamaan tollasen yön jälkeen. Ajan nykyään niin vähän, et oisin varmasti suhahtanut johonkin pöpelikköön. Kävin piipahtamassa neuvolassa tsekkaamassa verenpaineen, sydän kun tuntuu hakkaavan jossain tuolla keuhkoissa. Vähän oli koholla, muttei hälyttävissä määrin. Käski ottaa rennosti työt ja lähteä kotiin nukuttelemaan kunhan saan kyydin, jos olo siitä korjaantuisi ihan nukkumalla.
palailenkin varmaan vasta huomenissa paremmalla ajalla myös muuta kommentoimaan, nyt on ihan TÖÖT-olo
eka-vekara ja *poks* rv 25