-- EX-HAAHUT viikolla 48 --
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=red] LA 25.7.2007.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (74)
Hannele et ole ainoa joka on nukkunut huonosti, täällä toinen ja itkuinen olo ollut varmaan juuri siitä johtuen. Mulla ei niinkään selän tai muun säryn takia ole unettomia öitä, jostain syystä en vain saa unta vaikka kuinka väsyttää ja monta kertaa yössä herään ihan muuten vaan, en ees vessaan ja taas nukahtaminen on sit vaikeeta.
Kyllä tuntuu että loppuun asti tätä vauvaa ei kanneta ja niin se ylilääkärikin täällä sitä epäili jo johuen siitä että esikoinen tuli etuajassa.
Eka-vekara ja minä kun niin suunnittelin heti alkavani leipomaan oikeen urakalla ;) no ei nyt vaineeskaan, jos nyt pikkasella järjestelyllä alottelis ja silti välttelis sitä liian pitkään seisomista, ettei tule sitten yllätyksiä kun on kauan ollut vuoteessa. Et jos sen leipomisen kattos sit vaik ens viikolla ja ei nyt ihan 3litran taikinaa. Viime vuonna tein, olikohan nyt minkä kokonen taikina en muista, mut niiiin paljon tuli pipareita ettei kaikkia ees tullu syötyä. Esikoinen leipoo ja koristelee kummeillensa niitä jälleen tänäkin vuonna ja sit tehdään joku kiva rasia mihin ne laitetaan ja kortit heille mukaan.
Vauva on aika alhaalla joo, ei ole vielä kiinnittynyt mutta alhaalla on.
En tiedä kuinka nopeasti päästävät kotiin jos nyt syntyisi, riippuu tietysit vauvan kunnosta ja koosta. Keskosen rajahan on se 2500g et jos se sitä pienempi on niin keskoskaappinhan se laitetaan. Esikoinen oli 2940g ja oli kaks viikkoo etuajassa ja tämän painoarvio pari viikkoa sitten oli 1900g. Esikoisen kanssa olin viikon sairaalassa, muúten kaikki hyvin, mutta parin aikataulu muutoksen takia se pois pääsy viivästy.
Ja koitahan siekin rennosti ottaa ettei selkä enempää kipeydy eikä supistuksia tulisi liikaa.
DreamOne kyllä se kauhistuttaa itseäänkin taas tuo synnytys, varsinkin kun se lähestyy koko ajan.
Ja tässä alkanut stressaamaan myös että kuinkahan kerkeää saamaan esikoiselle hoidon järjestymään sitten viimein kun se h-hetki lähestyy. Kuitenkin mies tekee vähintään 12 tuntisii työpäiviä ja koskaan ei tiiä missäpäin on kun sille yrittää soittaa että se ei välttämättä kerkeä ajoissa paikalla. Ja jos sattuu lähtö tulemaan yöaikaan, niin voi olla tuo lapsenlikan saaminen vielä vaikeampaa kuin päiväs aikaan, saati jos sattuu viikonlopulle ja ainoo joka vastaa on humalassa. Lääkäri piti vielä mahdollisena että synnytys tulee olemaan nopea että ambulanssi kannattaa tilata niin eihän sitä siinä ole sitten aikaa kovin kauaa lapsenlikkaa ootella. Varmaan jo tuon miettiminen aiheuttaa niitä unettomia öitä kun koko ajan oottelee että joko pitää lähtä.
nippula rv33+4
Tsemppiä sulle ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin ja pieni pysyy matkassa! Minä vuodin verta alkuraskaudesta ~rv 6, tarkalleen ottaen tais olla rv 5+5 tai 6. Kyllähän se säikäytti, ei kai sitä pitänyt muuta mahollisena kuin että kesken menee. Kävin 2 päivää sen jälkeen ultrassa (5h päivystyksessä istumisen jälkeen) ja viikkoja oli sillon sen verran vähän että muuta ei voinut sanoa kuin että kyydissä on vielä. Toivotaan että sulla myös vuodot on jotain ihan muuta kuin km. Sanotaanhan että kuukautisten aikaan voi vuodella, ja eikö sulla viikkojen puolesta olisi varmaankin näillä main se aika kuusta?
TARRASUKKIA!!!!!!
HANNELE 28+2
" pakkohan" mun nyt täytyy DreamOne:lle vastailla. ;)
DreamOne: Tossa aiemmin tarkoitin, että mies jarrutti yritysten alkamisajasta, en mä. Ja sitten noista tutkimuksista, niin ei mulla kyllä mitään rakeenteellistakaan vikaa ole, munatorvetkin on auki, eikä hormoneissa, hyytymistekijöissä ym. ollu mitään vikaa. En jaksa nyt kaikkea luetella, mutta nyt kun tosiaan tossa kyselin, niin sanottiin että kaikki mahdollinen on tutkittu mistä vois km johtua.
Jumppikselle vielä paljon onnea!! Toivottavasti saat viettää tällä puolen koko odotusajan eikä tossa vuodossa olis mitään vaaraa. Tsemppiä! bdbdbd
Niin joo, tuli vielä sekin mieleen, että lääkäri sanoi mulle, että olis sitä vauvan yritystä voinu aiemminkin aloittaa eikä vasta yli 30-v ikäsenä. Kyllähän sekin jo hankaloittaa raskaaksi tulemista. Vähän oli mun mielestä kyllä ilkeesti sanottu lääkäriltä. Helpomminhan toi on sanottu kun tehty... jos toinen ei halua, niin ei sitten halua...
Ihana plussauutinen!! Olenkin usein miettinyt mitä sulle kuuluu. Vuotoja on lukemani mukaan ollut monilla, ja ne ovat olleet vaarattomia. Kaikkea hyvää sulle!!!
muistan sut haahuista, ja tarrasukkia sulle ja pienelle matkaan! mullakin oli sitä tiputtelua, se alkoi 6 päivää alkionsiirron jälkeen ja loppui kokonaan vasta rv 10, joskus rv 14 tiputti vielä yhtenä päivänä.
se se onkin hemmetin stressaavaa, kun koko ajan kyttää tilanteen kehittymistä.
mulla varmaan vaikutti sekin, että käytin keltarauhashormonia 2päivää ennen siitoa-rv10, emätinkapseleina, niin oli limakalvot varmaan aika tohjona kanssa.
sanille onnittelut sydänäänistä. eka etappi tuli (siis sen plussan jälkeen eka) sitten täyteen! =)
milloinka sitä maitoa voi alkaa tulla imettimistä?...
voiko siitä päätellä mitään synnytyksen aikaistumisen suuntaan? aattelin vaan kun on näitä suppareitakin..
uskomatonta, mutta,
tossa äsken kun suihkun jälkeen rasvasin ruhoa, ja tissit ja mahan tietty kahteen tai kolmeen kertaan, kun kutiaa kun iho venyy, niin havaitsinpa, että tää parempi maitotissi herutti pari pisaraa... sitä kellertävää ensimaitoa.
voihan nokka. ei yhtään innosta, jos tää maitomeininki alkaisi jo nyt, kun tavallisiin rintsikoihin ei liivinsuojat todellakaan mahdu, kun ovat ikäänkuin kinttanoita jo nyt, ja noi imetysliivit ei kiehdo sitten yhtään, kun eivät ole läheskään niin tukevia kun ovat kaarettomia. (mun kokoa ei saa kaarilla miltään valmistajalta)
parempi olla räpeltämättä yhtään ylimääräistä vaikka kuinka nännejä kutisisi (atooppinen ihottuma on iskenyt just sinne..), ja rasvatakin pitää kai jotenkin varovammin..
olis tietty hienoa, jos tällä erää imetys sujuisi paremmin kuin pojan kanssa.. vauvaa ei oikein kiinnostanut, ja maitoakaan ei tietty sitten kauheasti tullut.
nyt mun lapseni tulee hoidosta kotiiin, täytyy alkaa viihdytysjoukoiksi.
-ennis- ja sintti rv27+5
en tiedä merkkaako mitään tuo " imettimien" aikainen maidontuotanto : ) mulla oli ekassa odotuksessa monta-monta viikkoa ennen la. jo ihan sellaisia " herumisia" , eli paita kastui ja varsinkin öisin tää parempi maitotissi kasteli lakanoihin ihan kunnon läikät jos/kun nukuin päällä. En muista tarkkaan millä viikoilla alkoi, mutta aika aikaseen kummiskin. Saas nähdä toisessa odotuksessa alkaako vielä aikasemmin ja isompana kun on kertaalleen " maitohanat" avattu. Mulla muuten osottautui erityisesti tää falskaava, parempi rinta myös suihkutissiksi kun imetys alkoi.
ihana toi " imetin" ,
hymyilyttää hauska uusi termi
JUMPPIS: Mullakin oli ihan vko ennen plussausta aina tuonne rv 7 alkuun asti epämääräistä tuhrua. Verta tuli vain ennen kun menkkojen olis pitänyt alkaa¿n. vko ennen, mutta sen jälkeen tuonne rv7:n alkuun asti epäsäännöllisen säännöllisesti vaalenruskeaa tuhrua. Pelkäsin kans kuollakseni, että taas menee kesken¿että vuosi melkein edellisen tärpin jälkeen yritystä ja hetikö lähtee matto alta¿mutta tässä mennään nyt rv 24+5. Älä siis menetä toivoasi. Helpommin sanottu kun tehty. Tiedän. Mutta toivotaan että ei ole mitään vaarallista tuhrutusta.
VM69: Kiva kuulla, että vielä jaksatte lähteä yrityskierrokselle. Onhan se tosi raskasta touhua, mutta vielä jaksetaan uskoa, että se palkinto teidänkin syliin saadaan. =)
HANNELE: Näköjään muillakin tuo väsy painaa seurauksena yhdestä sun toisesta vaivasta. Mä kuppelehdin nyt ihan muuten vaan¿vkonloppunakin kun sais VIELÄ nukkua pitkään jos haluaa, niin olen tikkana pystyssä, vaikka olisin aivan tainnuksissa vielä. Väsyttää siis, mutta nukutuksi en saa. Kai nää kaikki asiat pyörii mielessä. Harmi, että sulla tuo selkä on nyt noin huonossa kunnossa. Itse pelkään kans, että kun noille sun vkolukemille pääsen, että missä kondiksessa olen. Eilen kävin taas vesijuoksemassa ja helpotti taas heti selkäkipuja. Vedessä liikkuminen on PALJON helpompaa kun kuivalla maalla sinnittely. Ihan se pelkkä kävelykin alkaa täällä tuottaa entistä enemmän kramppeja ja kipuja. Mahaa kiristää niin vietävästi. Nyt ei ole sen viime vkon jälkeen onneksi niitä suppareita tullut¿ihan vaan repäisykipuja ja ihoa kiristää kovasti.
Kaikki sokerirasituskokeeseen menijät: ÄLKÄÄ YÖKKIKÖ! Ja toivottavasti menee hyvin. Eka-Veka tais ainakin olla vielä menossa. Kuulopuheiden perusteella ei kauheen kiva kokemus. Koittakaa selviytyä.
NIPPULA: Onneksi olet vielä yhtenä kappaleena. Toivottavasti pääset vielä vähän joulujuttuja touhuamaan ja lupa annettaisiin normaaliin eloon nyt perjantainako se nyt oli. Onhan tuokin raskasta kun ei mitään voi tehdä.
DREAMONE: Ajattele sullakin lähtee jo rv7 huomenna käyntiin. Hienoa! Ja oireet näyttäs olevan kohdallaan. Se pohjaton masu on tullut jo tutuksi ja näkyy lopputulos kun katsoo peiliin. Mulla ainakin näyttää posket olevan kun pullasorsalla. =)
KATRI: Olet sinä kyllä sissi kun noin hienosti pystyt tuohon juttuun silti asennoitumaan. Älkää vielä luovuttako. Kasaatte voimia vielä seuraavaan kertaan. Me halutaan sut tänne puolen. =)
ON: Kauheesti on tullut tänne juttuja. En ole ehtinyt koneelle¿tai jaksanutkaan. Viestit olen kyllä lukenut. Täällä on kans vähän harmistusta ilmassa ollut kun en ole oikein saanut nukuttua. Menin eilenkin kovin myöhään nukkumaan, mutta kun nukuin sikeemmin ja nukahdin kuitenkin heti, niin oli tänään parempi fiilis.
Huuto.netistä on nyt sitten ihan uudet 2006 vuosimallin Gessleinin vaunut huudettu. Limetin vihreät, joissa vähän mustaa. AIVAN IHANAT! Nauratti kun haettin ne eilen kotiin ja mies kävi niitä vähän väliä hipelöimässä ja työntelemässä. Siitä näkee, että se on NIIN polleana tulevasta jutusta. Ja huolissaan oli, että onko ne nyt varmaan riittävän hyvät ja tykkäänkö niistä. No ihanathan ne on. Kai me niitä pari päivää siinä olkkarin nurkassa kattellaan ja hipelöidään ennenkö maltetaan viedä varastoon vielä odottamaan todellista tarvetta. Vielä ihan ei ollut tarkoitus niitä ostaa, mutta kun tuli niin helmi tilaisuus eteen, että ei haluttu jättää käyttämättä. Me maksettiin niistä siis 420¿ kun uudet lastenvaunuja myyvässä liikkeessä olis maksaneet 730¿. Mutta nyt nekin on sitten valmiina.
Selkä on ihan ok ja vielä parempi taas kun eilen kävin vesijuoksemassa. Ehkä menen tänäänkin¿jos jaksan. Nyt kyllä tuntuu että silmät painaa tonnin. Ja päätin, että nyt alan ottaa vähän rauhallisemmin noiden liikkumistenkin kanssa, että jos tuntuu ettei aina jaksa, niin sitten en hampaat irvessä tee kyllä yhtään mitään. Jos oikein väsyttää kun pääsen kotiin, niin otan sitten nokkaunet (jos vaan saan nukutuksi) tai sitten olen vaan hissukseen ja aloitan jouluvirkkaukset. Sen jouluaiheisen kaitaliinan sain vihdosta viimein valmiiksi. Tasan kuukauden kesti se työstää.
Ai niin¿on tuo meidän termiitti nyt ollut tänään vähän vilkkaampi kun pari pvää on viettänyt ihan hiljaiseloa. Vasta kun on masua tuuppinut, niin vaivalloisesti on jokunen tökköys tullut vastaukseksi takasin. Tänään on touhunnut enempi. Ajattelinkin, että saiko rassukka traumat tuosta Bond-leffan äänitehosteista kun käytiin se sillon lauantaina kattomassa. Oikein huono omatunto kun äänet tuli niin kauheen kovaa ja meidän pikkunen sätki minkä ehti. Yritin takkia painaa masun päälle suurempien äänten suojaksi, mutta en tiedä auttoiko. Mutta leffasta sen verran, että oli musta yks parhaimpia bondeja mitä olen nähnyt¿samoin oli miehen mielestä. Ei kantsi tuota uutta Bondia verrata nyt aikaisempiin¿oli mielestäni uudistettu koko juttu kokonaan ja itse tykkäsin kun ei ollut tällä kertaa sitä perinteistä Venäjä-USA ydinpommi jne. juttuja. Ja itseasiassa musta se uus Bond hoiti kunnialla sen pestin, vaikka kuinka murska-arvostelut saikin lehdissä. Mä tykkäsin kovasti. =)
Nyt on niin väsy, ettei jaksa enää kirjoittaa. Kauheesti olis varmaan kaikenlaista höpöteltävää, mutta on niin väsy, että ajatus pätkii päässä. Kunhan tulin puumerkkini jättämään.
titi75 ja kirmeli 24+4
SANI meinas unohtua. Jippii! Sydänäänet paikannettu. Aivan mahtava uutinen. Tuosta on mukava lähteä jatkamaa odotusta, kun tietää että sielä sitä elämät on. Niin paljonkos tosiaan sulla jo niitä vkoja on. Ei nyt ihan kauheen vähääkään kun ne jumpsutukset sieltä kuului. Oliko se jo rv10 sulla menossa. Voi vitsit...hieno juttu. =)
titi
Se oli se yks mistä unohtu kertoa. Mä olin täällä ihan äimänä vkonloppuna kun tajusin, että mulla on kans alkanut rinnat tihkuttaa sitä kellertävää juttua...ei kai suoranaista maitoa vielä...mutta heräsin kans todellisuuteen, että apua tässä on vielä 15 vkoa hyvällä säkää odotusta edessä ja jos nyt jo tissit alkaa vuotamaan. Ihan uus juttu, kun eipä ole ennen tällästäkään kokenut. Jälleen kerran tuli ihan hassu olo...mun rinnat vuotaa ja musta tulee äiti. Omituista!!! =)
Joko muilla kun Enniksellä rinnat vuotaa...miten mulla JO NYT?
titi
P.S. Sori, että nää tulee näin pätkissä nää mun jutut, mutta kun on niin väsy, ettei musita kaikkea kerralla...Höh! Käyhän se näinkin.
titllekin piti vielä keritä kommentoimaan : )
mulla ei vielä ole vuodellut, mutta rinnat vihloilee kovin. Ihan tulee mieleen se tunne, kun maito heruu rintoihin. Eli varmaankin siellä rinnat valmistautuu maidontuotantoon. Ja luulis että taaskin alkaa ainakin noita tippoja tulemaan kunhan viikkoja hitusen tulee lisää.
Sokerirasitus on nyt varattu, ensi viikolla torstaina pitäis aamusta reippaana olla. Labratäti sanoi, että cocistyyppistä litkua mulle juotetaan, eli ilmeisimmin sitä uutta, paremmin alas menevää versiota. Jesh!
p...kle kun tää päivä ei lopu..
Eilen oli siis se keskimmäinen neuvolalääkäri. Kohdunsuu kiinni vaikka sormelle tuntuu pieni " rengas" , saan silti käyä jumpassa ja uimassa. Selkäkipuihin voi käyttää tulehduskipuvoidetta rv 32 asti. Saa ilman reseptiä apteekista, tämä tiedoksi teille muille, itse en taia sitä enää ehkä hakea kun saisin vain 4 vkoa käyttää sitä, ja jos vain näillä nykyisillä keinoilla selviän öisistä selkäsäryistä.
Uinti kannattaa lopettaa " äitiysloman alkaessa" eli n. 4vk ennen LA ellei kohdunsuu ennen sitä avaudu. Sen jälkeen on tulehdusriski niin ettei kannata uimassa käyä.
Nämä varmaan ihan hyödyllisiä tietoja teille muillekin!
Muuten kaikki ihan ok, verenpaine 114/78, hemoglobiinia ei mitannutkaan, paino noussut +667g/vko eli nyt alkupainosta +7,3 kg. (huh ei sen enempää) Sf-mitta 25,5 cm. Syke piti mitata kolmeen kertaan kun ilmeisesti vilpertti oli niin kovassa liikkeessä että syke huiteli 170:ssa. Tulin jo alas sieltä pöydältäkin ja lopussa vielä kolmannen kerran katottiin. Kysyin että mitä jos ei laske, lääkäri sanoi että jos jatkuvasti sikiön syke on 170-180 niin sitten pitää ottaa sydänkäyrä. Mutta sitten kolmannella kerralla syke oli laskenut eli korkea syke johtui ilmeisesti vain kovasta liikehdinnästä! Lappuihin lääkäri kirjoitti sykkeen kohdalle 146-170.
Ja lääkärikäynnin jälkeen kävin sitten uimassa.
NUKKUMINEN: Täällä tuntuu siis useampi kärsivän univaikeuksista vaikkei mitään särkyjä oliskaan. Se kuulunee asiaan tässä elämänvaiheessa ;o) Viime yö meni taas hyvin, vasta aamuyöstä alkoi selkää särkeä, ja sinnillä pysyttelin sängyssä kunnes kello soi.Mutta mahtava että saa nukuttua!
KATRI: Olipas vähän inhottavasti lääkäriltä sanottu että ois aiemmin kannattanut jo yrittää. Mitä sitä jälkikäteen on hyötyä jappasta! En yhtään ihmettele että mietit tuota asiaa kun itse oisit halunnu jo aiemmin. Toivottavasti et kuitenkaan tule mitenkään miehelles katkeraksi, ehkä hänkin asiaa pohtii ja tuntee syyllisyyttä. Meilläkinhän on ollut tilanne että minä halusin, mies ei. Mun pää ei ois kestänyt monen vuoden odotusta. Vieläkö vuodat? Mitäs se mies sitten teillä tuumailee näistä " jatkuvista" km:ista?
ENNIS: Muakin huvitti tuo imetin-sana. No nehän ne on! Mulla ei oo tullut minkäänsortin maitoa vieläkään. Mies kyselee koska sitä tulee. Miehet - ne jaksaa aina olla kiinnostuneita rinnoista ;o)
TITI: Hellitä ihmeessä jos kävelykin alkaa tuntua ikävältä *ja tervetuloa kävelyyn kykenemättömien joukkoon ;o)* Mää en oo pitkään aikaan mitään totisia kävelylenkkejä tehnyt, ihan vain hissukseen kävellyt. Oikeastaan tuntuu niin ku se ois helpottunut, vai onko se vain unohtunut kun tuli tämä selkä-ongelma... Ootko käynyt vesijumpassa? Pitäisköhän sitä ite käyä... Sitä jumppaa missä oon käynyt on enää kaks kertaa jälellä =o/ Mitä ihmettä sitä tekee sitten kun äitiysloma alkaa kun jumppa on loppunut ja uimassa ei enää kannata käyä viimeisen kuukauden aikana...? Just kun olis kerrankin AIKAA! =o)
Semmosia tänne
HANNELE + vilpertti rv 28+3
Hannele: No en mä miehelle nyt katkera ole, ennemminkin vain surullinen sen takia, kun ei päässy aiemmin yrittämään. Kun oikeesti mistä sitä tietää missä tässä mentäis. Mites sulla, että kestikö teillä kauan yritysten aloittamiseen siitä kun sä itse halusit?
Kyllä sitä vuotoa vielä vähän tulee, mutta ei enää paljoakaan. Ei varmaan kauaa kestä, niin loppuu. Onhan nää km:t miehellekin rankkaa. Tosin sen oman sanomansa mukaan se ihan eka oli kaikista rankin, kun ei voinut kuvitellakaan että sellasta sattuis. Silloin sekin itki. Muina kertoina ei ole itkeny, mutta surullinen ja normaalia hiljasempi on ollut. Ei se nytkään ole vielä yhtä iloinen kuin mitä oli vielä viikko sitten. Varmaan sekin itsekseen tätä miettii miks näitä tulee ja ehkä sitäkin vieläkö sitä jaksaa. Multa ei kyllä ole vielä nyt kyselly, mutta edellisen km:n jälkeen kyseli vieläkö uskallan yrittää. Mutta kun tässä on päiviä jo kulunu, niin olen kyllä sitä mieltä, että uutta yritystä vain kehiin. En vielä anna periksi, vaikka aina se sattuukin. Mullakin on kuitenkin tuttuja, joilla on monta km:a takana... jopa kuusi ja sitten sen jälkeen saaneet pienokaisensa. Että jos vaikka se meilläkin joskus onnistuis.... toivon näin.
Onnea sulle myös hyvistä neuvolalääkäri kuulumisista!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Katri
hyvin on päivä alkanut, poikaa kun aamulla mentiin herättelemään, löydettiin muru sitten nukkumassa pissat SEKÄ kakat housuissaan. Puolisen vuotta on ilman yövaippaa nukkunut ja 2 kertaa on pissat tullut, edellisestä kerrasta jo varmaan 4-5 kk! Mietityttää kovin, ettei rassukalle olisi tulossa se sama massupöpö kun mulla oli viime viikolla : ( ihan hölmö olo, kun en osannut päättää et jäiskös kotiin seuraamaan toisen oloa ja päädyin viemään sitten hoitoon kuitenkin, kun ei huonoa oloa valittanut. Te kenellä on lapsia, onkos tuo ihan tavallista että kakkavahinkojakin sattuu öisin? vai oiskos jotain muuta tautalla..?
Hannele, sullahan vilpertti on tosissaan nimensä veroinen kun sykkeetkin menee tuollaista tahtia : ) Taitaa olla vilma vilpertti, kun on " tyttösykkeet" ! Ai kun oli hyvä tietää tuo tulehduskipuvoiteiden käyttö, varalla just pitää jos olo menee ihan mahottomaksi selän kanssa. Apteekissa tarjosivat ainoastaan tuota Icepoweria. hienot arvot sulla kuitenkin oli, mitäköhän se " rengas" vaan tarkoitti siellä kohdun suulla..? Noh mulla on sitten eka virallinen neuvolalääkäri 12.12, samat varmaankin kuulen siellä : )
oma napa on edelleenkin vaan yhtä vaivainen kuin aikasemmin, lisäksi huomasin etten taida tässä raskaudessa selvitä iman raskausarpia kuten edellisessä. No onhan kilojakin enemmän, ei kai vaan nahka veny niin paljoa : ( Eilen alkoi jo vihloilla samaan kohtaan alavatsalle, tuonne vasempaan ihan alas ja tänään on taas vihloillut muutaman kerran.. nipisteleeköhän pieni siellä äitiään vai mikä lie. en tiedä mikä on, oon jotenkin depiksessä ja pikkasen kettuuntunut kaikkeen. Kaippa vaan väsymys vaikuttaa, mutta tekis mieli mennä kotiin ja käpertyä peiton alle ja vaan olla ihan yksin ja tekemättä mitään.
eka-vekara möhköfantti rv 24+5
Kroohpyyh kroohpyyh¿arvannette että väsyttää. = / Mies lähti tänä aamuna kolmeks päiväks reissuun ja olen sitten kotileskenä. Toisaalta ihan ihana olla vaan itekseen ja touhuta omiaan. Ikävä tulee miestä silti. Jätti ihanan partaveden tuoksun tohon mun poskeen lähtiessään aamulla reissuun. Nyyh! Ennen tuo oli jotenkin kovempi paikka kun mies on jonkun verran reissussa ja öitä poissa, mutta nyt olen alkanut niihin tottua ja osaan nauttia siitä omasta olosta. Saa nähdä miten rankkaa on sitten kun on vauvan kanssa yksin kotona¿nythän saa nauttia omasta olosta ja touhuta mitä tykkää. No sen näkee sitten. Kiva kuitenkin nähdä, ettei se mieskään riemusta kiljuen reissuun lähtenyt. Eilen vieläkin kävi hypistelemässä niitä vaunuja sielä olkkarin kulmauksessa ja liikutteli niitä edes takas tokaisten: ¿Näillä sitä meidän pikkusta sitten kohta viedään!¿ No uskotte varmaan, että oli ihana näky. Liki kax metrinen hujoppi sellaisten lasten rattaiden takana työntelemässä. =)
Oma napa on muutoin taas ihan ok. Nahkaa kiristää masusta aikas tavalla ja rasvaa olen tunkenut siihen kilotolkulla. Sillon alussa luulin, että heti paukkaa ne arvet päälle, mutta ei niitä sitten tullutkaan, eikä vielä _ toistaiseksi _ ole tullut vieläkään. Mutta luulen, että jossain vaiheessa ne pamahtaa päälle täälläkin. Selkä on suht ok, verrattuna siihen miten huonossa jamassa se vois olla. Ei särje¿vähän välillä työpäivän istumisen jälkeen vaan kankea. Eilen en jaksanut tehdä muuta kun kävin kaupoilla ja silittelin miehelle paidat reissuun mukaan ja se oli tyytyväinen. Löysin kaupoilta aivan samaa limen vihreää savyä olevaa puuvillalankaa kun mitä ne vaunut on. Otin yhden rullan kokeeksi ja ajattelin, että testailen vähän. Haluaisin nimenomaan virkata pikkuiselle sellaisesta paloista hennon kevätpeitteen kärryihin tai sitten jos löydän virkkuuohjeet, niin pienet töppöset ja lapaset. Mutta nää sitten varmaan vasta kun jouluhössäkästä päästään. Tai katsotaan nyt ehtiikö sitä.
Tänään aamulla kun heräsin niin totesin, että meidän kirmelin hiljaiselo on taas ohitettu, kun potkutuksia sateli oikein kunnolla. Kivalta tuntuu aina vaan nekin. =) Tänään menen taas kaverin kanssa kävelylle ja lupaan ottaa rauhallisesti ja hitaammalla tahdilla ja lyhentää vähän lenkistäkin jos sille tuntuu. Viime vkon kokemus ei ollut kiva. Tänne ei muuta ihmeellistä kun vaan sitä väsymystä. Se on varmaan suurin probleema tällä hetkellä. Ai niin ja rintojen tihkutus. Ostin eilen samalla liivinsuojuksia varalle jos alkaa enemmänkin sitä tulla. Ei sitten paidat vaan kastu. Nyt vielä on niin vähäistä, ettei siitä suurempaa haittaa ole.
HANNELE: Sähän sait hyviä neuvolakuulumisia sieltä sitten eilen. Kovasti tuo teidän Vilpertti sielä näyttää touhuavan. Taisi sekin innostua käynnistä oikein toden teolla. =) Muutkin arvot näyttää hyvältä. Minä kans ihmettelin, että mikä se ¿ rengas ¿ oli mistä lääkäri puhui? Niin sitä vesijuoksua olen omatoimisesti harrastanut, en ollut missään erityisessä ryhmässä. Se on kyllä tosi kivaa. Harmi tosiaan, ettei sitä varmaan ihan sitten kovin pitkään enää voi sieläkään käydä. Mutta toivon, että vielä tammikuussa hetken aikaa voisin sitä jatkaa. Sitä parempana tuo selkä varmaan pysyisi. Jotenkin huolettaa kun tuo masu on vielä niin kovin pieni. Onhan se kasvanut, mutta jotenkin vaan tuntuu kauheen pieneltä silti. Toivottavasti ottaa kasvupyrähdyksen tässä 3vkon aikana ennen sitä neuvola ja lääkärikertaa, ettei tule sanomista tai tarvi huolestua kirmelin voinnista.
EKA-VEKARA: Voih, mä en osaa kommentoida mitään tohon teidän nuorimman yökakkaan. Mutta kai niitä vahinkoja voi sattua myöhemminkin, vaikka pitkään on ilman vaippoja kulkenut. Ja ehkä tosiaan on kyse myös jostain pikku pöpöstä jos rassukan masukki on ollut vähän löysällä, niin sitten vahinkokin käynyt unissa. Toivottavasti muut joilla jo lapsia, osaavat kommentoida tähän jotain. Toivottavasti sielä sunkin mieli piristyy. Tulis vaikka sitä lunta, niin sais valoisuutta mieleen edes siitä. Nyt on tosi ankeeta. Ei viitsi paljon ulos kattella. Sitkeesti silti laitoin tonttuverhot ikkunaat itseasiassa jo viime vkonloppuna. Pakko se on yrittää alkaa luomaan joulumieltä, vaikka lumenpuute vielä onkin.
Työt ei huvita yhtään, mutta jotain on tehtävä kuitenkin. Sen voimalla täälläkin jaksan kun tiedän, ettei kauaa tarvii enää olla. Hannelellakin vähiin käy ennenkö loppuu. =)
titi ja kirmeli 24+5
Tää on taas joku kompleksipäivä. Nyt on suuruuskompleksi. Ei vaan haluaisi olla aina murheissaan. Mutta mun maha on paljon isompi ku KELLÄÄN MUULLA =O Ihan oikeesti on! Ja yks kysyi viikonloppuna olenko 8. kuulla. =o/ Miksi sitä ei vaan voi olla tyytyväinen itseensä, aina on jossain vikaa... =o/
Rengas sormenkärjelle: eli tavallaan se kohdunsuu on vähän alkanut aukenemaan. Siis jos sormensa sinne tukkisi niin tuntisi sellaisen renkaan joka on siis siinä ulkosuulla eli kohdunsuu edelleen on kiinni, se rengas on vain siinä " kohdunsuun ulkosuulla" . Eli siis kiinni mutta että jotain muutosta on tapahtunut. Ymmärsittekö mitään...? Mutta siis tärkein kai on se että se kohdunsuu edelleen on kiinni!
EKA-VEKA: Mitkä ne tyttö- ja poikasykkeet olikaan? Olikos se että alle 140 ja yli 140, mutta en muista kumpi oli kumpi! Voi hitsi, mulla on ihan samanlainen olo! Että jotenkin mieliala depiksessä eikä tekis mieli nähdä ketään tai sanoa kelläkkään mitään, ei jaksais olla ihmisten kanssa, kun pääsis vaan kotiin eikä tarttis miettiä sitä onko maha LIIAN iso... Toivottavasti sielä mieliala kohenee!
TITI: Ja sun kanssa myös samoissa ajatuksissa, ei työt nappaa ei. 15 aamua jälellä, ja siinäki 15 liikaa ;o)
Tässä vailla työmotivaatiota tulee aina ooteltua viikonloppua ja tulevaa , mutta nyt ei sekään innosta kun viikonloppu ollaan minun kotipaikkakunnalla kun on pikkujoulut ja heti maanantaina lähtään miehen kotipaikkakunnalle ylioppilasjuhliin. Masentavaa... Kun kerkiäis joskus kotonakin olemaan!
HANNELE
Pelot ja harmistukset, mutta niitä näköjään on erilaisia kaikilla. Mutta jos jotain positiivista, niin ihan meillä kaikilla on jotain kuitenkin. Mulla on oikeesti taas ihan päinvastainen pelko, että tää mun masu on IHAN LIIAN PIENI. Tuntuu, ettei se masu kasva ollenkaan tai että ainakin liian hitaasti. Painoa tulee, mutta se paino ei näy masussa, vaan sitten varmaan poskissa...ne on kun kollikissalla. =) Mutta kyllä kai toi tossa viime vkostakin vähän kasvanut on. Mä en usko, että sulla mitään huolta tuosta masun koosta on kun eihän se neuvolan täti tai lääkärikään mitään sellaista siitä sun masusta sanonut. Vai sanoivatko että se on liian iso? Jos joku toinen on sulle sanonut sun masusta (siis joku työkaveri tms.), niin jätä kommentit omaan huomaansa. Anna paskojen olla. Sun masu on just sen kokoinen kun sen nyt pitää ollakkin. Parempi kai sekin, että se on vähän isompi kun liian pieni. Mä taas pelkään, että meidän kirmelissä on jotain vikaa kun masu ei kasva musta riittävää tahtia. No ens kerrallahan sen sitten kuulee tuleeko noottia. Ja Hannele, kyllähän sen sun masun pitää jo aikas iso ollakkin, kun eihän sulla loppujen lopuksi enää kauaa ole kun vauveli jo syntyy. Älä vaan ota negatiivisia komplekseja tuosta masusta. Mä ainakin uskon, että se sun massu on TOSI IHANA. Näytä kaikille kieltä jotka mainitseekaan sun masun koosta mitään. Sehän tietää, että se pieni ihminen sielä kasvaa ja kehittyy hyvin.
Mun on pakko myöntää, että työt vaan notkuu tossa pöydällä TEKEMÄTTÖMÄNÄ edelleen ja motivaatio on niin nolla kun vaan voi olla. Voihan nenä...enää 15 aamua sulla jäljellä...tosin sekin tuntuu sitä pidemmältä ajalta mitä vähemmäksi ne aamut käy. Koita jaksaa vielä vähän ja jos et yksinkertaisesti jaksa, niin lampsi lääkäriin ja sano, että nyt riitti. =)
Oikeestaan vois mennä jo syömään. Masu kurnii !!!
titi ja kirmeli 24+5
P.S. Mullekkin muuten eilen sano yks mies töissä ekaa kertaa, että raskaus kuulemma sopii mulle tosi hyvin, että näytän tosi ´" söpöltä" kun olen VÄHÄN PULLEAMPI! Kääks! Se kuulosti aikas karseelle tuo pullea sana. Tosin tunnen tän miehen sen verran hyvin, ettei haluaisi kärpäsellekkään pahaa joten TIEDÄN, että se oli siltä oikeesti kohteliaisuus. Se sitten tuntuikin kivalta kuulla. Ilmeisesti " normaalioltilassani" olen sitten hänen mielestään ollut liian luikku. En uskalla analysoida enempää, ennenkö pahoitan mieleni asiaa ihan liikaa miettimällä. Olen vaan hyvilläni kohteliaisuudesta. =)
nuo miehet on työkavereina vähän just tollasia, musta toi oli kohteliaisuus parhaasta päästä : ) Eihän ne miehet osaa sanojaan niin asetella, ettei tällaisen hormonihörhön mieli ala miettimään kummallisia..
Kerroinko niistä pikkujouluista jo, kuinka muutamat miespuoliset työkaverit oli huolissaan kun tanssin, ettei vaan synnytys ala ; ) Ja sitten yks näistä tosi mukavista, vanhemmista ukkeleista kännispäissään sitten tunnusti että hassua kun herää suojeluhalu kun hytkyn mahani kanssa tanssilattialla. Meinas ihan ruveta naurattamaan.. on ne vaan niin hassuja. Naisilta sitä varmaankin saisi sitten ihan eri tason kommentteja, puolitututkin on päivitelleet mun mahaa jo joskus 4. kuulla. Ei haittaa, mä keekoilen ylpeänä ison mahani kanssa. Ainoastaan itseäni harmittaa läskit siinä ympärillä..
ja samalla huomenta torstaihin!
Taas yksi yö nukuttu - ice-powerin laiton jälkeen sai taas jotenkin nukuttua.
titi75:
Painoa tulee, mutta se paino ei näy masussa, vaan sitten varmaan poskissa...ne on kun kollikissalla. =)
Hih, tuo oli niin hauskan kuulosta =oD
TITI: Eipä ne sanoneet neuvolassa että liian iso ois, sf-mitta oli keskikäyrällä vaikka aiemmin on ollut ihan yläkäyrällä! Kolme viikkoa sitten mitta oli 25 cm ja nyt lääkäri mittasi 25,5 cm. Ihmetteli vähän, mutta tuumaili sitten että ne alkupään mitat ei välttämättä oo niin tarkkoja... Ja että se sen mitta joka on keskikäyrällä pitää varmaan paikkaansa koska ultrassa painoarvio oli myös keskikäyrällä. Kerroin sitten lääkärille siitä suuruuskompleksista, se sanoi että niitä sanojia kyllä riittää, että jahka synnärille pääsen niin aletaan suu vaahdossa puhumaan imetyksestä ja kaikesta, että niitä neuvojia ja sanojia on joka lähtöön, ja pitää vaan luottaa itseensä!
Ihanaa olis jo torstai ja huomenna alkaa viikonloppu! Vaika mää saatan kyllä tulla töihn lauantainakin, laskeskelin että 9 h pitäis tehdä vielä plussaa että sais jäädä jo joululta =o/ Eli saa nähdä tuunko sittenkin vielä yhtenä päivänä joulun jälkeen käymään töissä. Mutta eipä tuosta niin väliä. Sitten kun oon kotona niin palstailen varmaan koko ajan...
Mukavaa torstaipäivää!
HANNELE + vilpertti 28+4
P.S. Mullekkin muuten eilen sano yks mies töissä ekaa kertaa, että raskaus kuulemma sopii mulle tosi hyvin, että näytän tosi ´" söpöltä" kun olen VÄHÄN PULLEAMPI! Kääks! Se kuulosti aikas karseelle tuo pullea sana. Tosin tunnen tän miehen sen verran hyvin, ettei haluaisi kärpäsellekkään pahaa joten TIEDÄN, että se oli siltä oikeesti kohteliaisuus. Se sitten tuntuikin kivalta kuulla. Ilmeisesti " normaalioltilassani" olen sitten hänen mielestään ollut liian luikku. En uskalla analysoida enempää, ennenkö pahoitan mieleni asiaa ihan liikaa miettimällä. Olen vaan hyvilläni kohteliaisuudesta. =)
tuo Titin lopputeksti jäi tuonne mun tekstin perään! Noh, oli muuten aika suloinen kommentti tuo työkaveriltas Titi! Kohteliaisuus ihan taatusti.
Ihanaa nähdä, että teillä raskaudet etenee:) Antaa aina uskoa tulevaan!
Mulla on vähän ongelmia. Nyt rv 4+6 (todennäköisesti) ja alaselkäkipua ja vatsakipuja ollut koko viikon. Eilen tein viimeisimmän testin, joka oli selkeä plussa.
Sunnuntaina alkoi pieni haalea vuoto, jota tuli aina silloin tällöin ihan vähän. Kuitenkin tänä aamuna oli housuihin asti tullut ihan verta, jonka jälkeen taas ruskeaa tuhrua. Nyt vuoto taas loppui.
Eikös teillä (muistaakseni) osalla ollut jotakin vuotoa ihan alkuraskaudessa? Nyt tarvisin hieman lohdutusta. Sanilta sainkin jo tuolla meidän " hotmailin groupissa" vähän sparrausta.
Vuosi on siis tahkottu keskenmenon jälkeen ja nyt, kun tärppäsi, niin tuntuu, että onni viedään heti pois.
Mutta oikein ihanaa odotusta teille!
Jumppis (joka ei kylläkään enää kirjoittele haahuihin, vaan pysyttelee hotmailin puolella)