Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat 2023 OFFICIAL

Vierailija
29.03.2023 |

Tänään alkaa! Ja Ruudussa jo katsottavissa.

Kommentit (872)

Vierailija
761/872 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että tämä kaulatatuointi nainen ei halua oikeasti tehdä töitä ja asioita menestyksensä eteen. Laiska.

Valkeakoskella on mm UPM. Sinne on aina otettu oman kylän ihmisiä oppiin. Voi aloittaa siivoojana ja päästä eläkkeelle johtajana.

Siinä kaupungissa ei oöe työvoimapula, jos ei liikaa nirsoile

Vierailija
762/872 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ruokaan aina, mutta sätkä käryää suupielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/872 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis mielenkiintoista tietää tarttuko Milla tohon tarjoukseen että Jaana tulis tossa yritystoiminnan perustamisessa vai onko Millalla ikinä aikomustakaan oikeesti tehdä asialle mitään? Kuitenkin ystävä kuvaili että hän on todella päämäärätietoinen ja tavoittelee sitä mitä haluaa

Vierailija
764/872 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ymmärtänyt, että rikkaiden viikkobudjetti lasketaan kuukauden keskimääräiset nettotulot jaettuna neljällä. Viikkobudjetti ei siis ole mikään täysin humputteluun jäävä discoraha, vaan todellisuudessa siitä maksetaan sitten lainoja, lääkkeitä, sähkölasku, polttoaineet (jos nyt rikkaat enää polttiksilla ajelee) yms.

Eli periaatteessahan kaksi sairaanhoitajaa tai luokanopettajaa pääsisi jo ohjelmaan rikkaaksi?

Vierailija
765/872 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että rikkaiden viikkobudjetti lasketaan kuukauden keskimääräiset nettotulot jaettuna neljällä. Viikkobudjetti ei siis ole mikään täysin humputteluun jäävä discoraha, vaan todellisuudessa siitä maksetaan sitten lainoja, lääkkeitä, sähkölasku, polttoaineet (jos nyt rikkaat enää polttiksilla ajelee) yms.

Eli periaatteessahan kaksi sairaanhoitajaa tai luokanopettajaa pääsisi jo ohjelmaan rikkaaksi?

Kyllä se rikkaiden budjetti on ihan se elämiseen jäävä. Eli mitä jää käteen pakollisten menojen jälkeen. Budjetista on maksettu lainat ja kiinteät kuukausimenot jo pois ja jäljelle jäävä on sitten se viikkobudjetti. Viikkobudjetti sisältää kuitenkin harrastukset, auton kulut, ruokaa yms.

Eli jos kuukauden nettotulot on vaikkapa 10 000 ja lainoihin menee 3000, sähkö, vesi, netti, jätemaksu jne vaikkapa 800 niin jää 6200 ja viikkobudjetti on sitten 6200 jaettuna neljällä Eli 1550e.

Eihän siinä mitään järkeä olisi, jos koko nettotulot olisi budjettina. Kyllähän nyt melkein jokaisella työssäkäyvällä pariskunnalla jää se 4000-5000 yhteensä käteen.

Vierailija
766/872 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli katsottua brittiversio tästä sarjasta. Olipa mukava ohjelma versus tämä suomenkielinen joka tuntuu varsin teennäiseltä. Brittiohjelma oli lämminhenkinen ja ihmisiin tutustui paljon paremmin. Suosittelen sitä.

Vierailija
767/872 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi köyhän perheen äiti polttaa tupakkaa?! Jäisi niistäkin rahoista hyvä summa säästöön, esim. juuri siihen ruokaan.

Tupakkaan menee "vain" 300€ kuukaudessa! Mutta vaatteen on niin kalliita, kenkiinkin menee eurosta pariin kuukaudessa. Uusiin huonekaluihin kuluu vielä vaatteita vähemmän, silti juuri näistä pienimmistä kuluista pyritään säästämään.

Vierailija
768/872 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa kyllä että tämä kaulatatuointi nainen ei halua oikeasti tehdä töitä ja asioita menestyksensä eteen. Laiska.

Valkeakoskella on mm UPM. Sinne on aina otettu oman kylän ihmisiä oppiin. Voi aloittaa siivoojana ja päästä eläkkeelle johtajana.

Miltä vuodelta tietosi on? Valkeakoskella on jo monta tehdasta ajettu alas. Paperin jalostus tehtaat vielä toiminnassa, mutta väkeä vähennetty rajusti verrattuna entiseen. Ei todellakaan ole mitenkään helppo päästä töihin sinne.

Vierailija
769/872 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis mielenkiintoista tietää tarttuko Milla tohon tarjoukseen että Jaana tulis tossa yritystoiminnan perustamisessa vai onko Millalla ikinä aikomustakaan oikeesti tehdä asialle mitään? Kuitenkin ystävä kuvaili että hän on todella päämäärätietoinen ja tavoittelee sitä mitä haluaa

Isäni ja puolisoni ovat yrittäjiä. Ei kaikista ole. En voisi itse edes kuvitella. Yrittäjänä tulot voivat olla tosi vaihtelevia. Laskut on silti maksettava ajallaan. On oltava valmis tekemään ympäripyöreitä päiviä.

Vierailija
770/872 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska huomio: Useammalla varakkaalla on kissa lemmikkinä

Ok. Olen sitten varakas.

No en tosin ole kai köyhäkään.

Rikkaat ei lähe koirien kanssa ulos, kissan kans istutaan takan ääressä.

Vierailija
771/872 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein kaikissa jutuissa tulee mieleen, että sillä "köyhällä" on elämänhallinta pielessä. Itse olen semihyvätuloinen; 5000e/k valtion virkamiehenä kuukausipalkka ja omasta firmasta n. 10k euroa vuodessa päälle. Pukeudun silti tyyliin verkkareihin ja kulahtaneeseen pikeepaitaan vapaa-ajalla. Autoni maksoi 18k euroa. Ei ole tarvetta pröystäillä. 

M27

Eipä sun tuloilla vielä kauheasti voi pröystäillä. Meillä on taloudessa about samat tulot x 2 ja kun talo on vähän ns paremmalla alueella (ei ole iso, 110m2) ja makselee perus elämisen kulujen lisäksi kolmen lapsen harrastukset, niin sinä sitä ollaankin jo. Näillä tuloilla jää vähän sijoitettavaksi ja tekee ulkomaanmatkan joka vuosi, mutta pröystäilyyn ei kyllä riitä.

Toki aika usein hyvätuloisuus näkyy päällepäin. Ei välttämättämä minää Rolexeina, mutta onhan sitä tutkittu, että sähköautot ovat huomattavasti yleisempiä isoissa tuloluokissa, eikä uudehkossa omakotitaloissa asu spurgut, eikä yh mamma osta kelan tuilla Guccia. Jos meet vaikkapa insinööritoimistoon tai asianajajatoimistoon, niin väitän että niissä työskentelevät ihmiset pukeutuvat vapaa-ajallaankin siistimmin, kuin joku pienipalkkainen siivooja. Noin keskimäärin. Ymmärrät varmasti mitä ajan takaa, mutta innolla odotan kun joku haluaa tämänkin käsittää väärin.

Yh olen ja olen ihan itse rakentannut oman okt. Joka kk saan vähintään 600€ säästöön. Ei kaikki yh:t ole köyhiä. Elän oikein hyvin, matkustan lapsien kanssa ja kyllä jopa mun lapsilla on merkkivaatteita kuten minullakin.

Moni yh on todella hyvin toimeentuleva ja ihan ilman elareita.

Vierailija
772/872 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä minä vaan ihmettelen, että miksi nämä ns köyhät näissä ohjelmissa ovat muutamia poikkeuksia lukuunottamatta todella epämäärisen näköiseksi itsensä laittaneet. Tämä viimeisin esimerkki Milla : hiukset täysin sopimattoman väriset ja samoin valju meikki ,huh mikä kaulatatuointi. Samalla rahalla saa itsensä kauniiksi edes tv- kuvauksiin. Entäs tyttärensä ,,, nätti tyttö olisi, mutta hänenkin hiukset epäedulliseksi värjätyt, useinkin näillä on niitä rumia hevosenkuolainrenkaita, niinkuin tälläkin

nenässään. Lippis ja huppu torsotti päässä.

Vai laitetaanko heidät tahallaan epämääräisen oloiseksi ja näköiseksi kuvauksia varten. Mistään rahasta tuossa ei ole kysymys. Alle tunnin noista saisi samaan hintaa fiksun näköisiä.

Mitä tulee tämän vimpan ohjelman ns rikkaisiin, ei se kyllä mitenkään näkynyt heidän huushollissaan. Noita kämppiähän on 13 tusinassa ympäri Suomea ja järven rannalla. Minullakin , ja ole ihan tavallinen ihminen-en rikas, en köyhä.

Vierailija
773/872 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rikkaat näissä ohjelmissa on kuin pitäisi keksiä termi rich white trash. Ja kyllä silloin on ainakin henkisesti köyhä kun on koskista. Se on masentava pikkukaupungin mentaliteetin omaava huumeläävä

Vierailija
774/872 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä vuodelta tietosi on? Valkeakoskella on jo monta tehdasta ajettu alas. Paperin jalostus tehtaat vielä toiminnassa, mutta väkeä vähennetty rajusti verrattuna entiseen. Ei todellakaan ole mitenkään helppo päästä töihin sinne.

Muista lähtökohdat. Tää mamma ei oo paljoa kouluja käynyt ja liksa ei ole psperimiesten keskiansio.

Valkeakoskella ei ole työttömiä, jos työ kelpaa

775/872 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka Valkeakoskella ole siivoojan työpaikkoja ?

Muutenkin aika moni näistä tämän sarjan köyhistä on taustalla jotain hämärää, mikä selittää köyhyyden. Lähinnä tulee mieleen se Kouvolassa asuva laitoshuoltajana siivoojana työskentelevä vanhempi nainen, joka oli ajautunut köyhyyteen taattuaan ystävänsä lainan, joka jätti sen maksamatta.

Vierailija
776/872 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime jaksossa rikkaiden koti oli sisustukseltaan todella vaatimaton. Pariskunta, etenkin se mies oli tosi symppis. Ei kyllä varmaan hirveän vanhoja vielä ollut ja varmaan lapset ihan vasta muuttaneet pois, joka selittää ison talon. Toki en ymmärrä noin suurta taloa, vakka olis lapsiperhe. Ellei lapsia ole 10.

Vierailija
777/872 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arttu Laukkaselle ohjelmaan osallistumisesta oli ainakin konkreettista hyötyä.

https://www.ksml.fi/paikalliset/5874510

Varjo Clothing sivuille on tullut paljon uusia tuotteita.

https://varjoclothing.com/

Jopa Kaisalla on verkkokauppa, jossa myy samoja vaatteita, paremmilla kuoseilla.

Maku asia toki.

Mahtaako Arttu olla itse mainostamassa itseään? :D

Vierailija
778/872 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa Kaisalla on verkkokauppa, jossa myy samoja vaatteita, paremmilla kuoseilla.

Maku asia toki.

Kaisan verkkosivut??

Vierailija
779/872 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maku asia toki.

Kaisan verkkosivut??

www.kaisaminkkinen.com

Vierailija
780/872 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maku asia toki.

Minä, joka tuosta kirjoitin, en edes tunne Arttua. Minusta on vaan hienoa, että ohjelman teon aikaan hänen firmansa oli alkutekijöissään ja nyt on jo päässyt pitkälle Lennin ja Heidin antaman avun helpottaessa tietä. Suunnittelee myös kuoseja Heidin firmalle ja myös opiskelee. Lisäksi Artun oman firman tuotteet ovat vastuullisesti valmistettuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi