Nainen, kelpaako normalipainoinen mies?
En puhu nyt erityisen lihaksikkaasta kehosta, vaan sellaisesta noh... Tavallisesta, muttei ylipainoisesta. Esim. Tommi Taurulan tyylinen keho.
Olen 26 v mies ja koen ulkonäköpaineita. Olen nyt laihtunut 7 kg terveydellisistä syistä, mutta en ole erityisen lihaksikas. Haluan vain olla normaalipainoinen taas.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka Tommi Taurula on (olen 39v nainen). Mutta siis miehen pitää olla sopusuhtainen. Ei tarvii olla lihaksia, mutta kuitenkin ns kiinteä. Ei siis lihava ollenkaan.
Naiset ei oikein ymmärrä kuinka paljon pitää salilla käydä, että on "Ei tarvii olla lihaksia, mutta kuitenkin ns kiinteä".
Oletus on että jos käyt salilla, näytät Bull Mentulalta kahden kerran jälkeen
Eikä miehet ymmärrä miten vähän naisen pitäisi syödä ollakseen pajunvitsa. Siihen ei riitä sipsien poisjättö ja kahdesti viikossa liikuntaa.
Mitä meinaa pajunvitsa? Todellisuus kyllä on se että nainen pysyy laihana paljon helpommin kuin mies lihaksikkaana, tuo lihaksikas vaatii ylimääräistä efforttia.
Ongelma varmaan syntyy siitä että meillä on niin erilaisia taustoja, elämäntilanteita ja tottumuksia, ruokailutottumukset opitaan kotona ja sinetöidään ensimmäisinä vuosina kun itsenäistytään. Mulla on varmaan oletusarvona sellaiset hintsua pienemmät annoskoot yhdistettynä toiminnantäyteiseen elämäntyyliin, useammin tulee unohdettua syödä ollenkaan kuin syötyä liikaa. Toisinsanoen nainen voi pysyä laihana vaikka ei mieti asiaa ollenkaan, ja liikkuu milloin joutaa. Lihasten kasvattamisessa on valitettavasti aivan eri säännöt.Tietty jos puhut jostain 16bmi:stä niin sitten ravinnonpuute alkaa tuntumaan ja vaikuttamaan muuhunkin kuin vaaan lukemaan.
Eri(nainen)
No ei todellakaan pysy. Olen itse salilla käyvä lihaksikas nainen ja paljon helpompaa tämä on (en siis ole mikään kehonrakentaja, mutta kyllä esim. jaloissa on ihan näkyvää lihasta, vatsalihakset ei erotu. Tavoitteena on pysyä kunnossa, ei miellyttää miesten silmää. Painoindeksi on normaalin yläpäässä). Syön vatsan täyteen useamman kerran päivässä. Aiemmin yritin hoikkaa ja siroa vartaloa ja jatkuvasti oli nälkä. Ihan siis koko ajan sai elää nälässä. (En ole luonnostani siro). Ei siitä mitään tullut.
Miten ja mistä nuo kalorit päivän mittaan tulivat silloin kun näit nälkää?
Usein asia jossa ihmiset menevät mukavuus edellä (pieleen) on se että urheilun lisäkaloritarve nautitaan mieluummin urheilun jälkeen palkintona, eikä ennen urheilua energiaksi suoritukseen niin kuin pitäisi. Sinänsä keholle on aivan sama milloin kalorit nautitaan, mutta suorituksen laadun ja ruokasuhteen kannalta nämä taas ovat aivan keskeisiä asioita, niitä pieniä yksityiskohtia jotka muodostavat kokonaisuuden. Ruoka ei ole palkinto, vaan polttoainetta joka saattaa myös maistua hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Tää voi kuulostaa pahalta mutta moni nainen ottaa mieluummin muhkumman mutta miehekkään kuin hoikan ja heikon oloisen. Joten laihduttaminen tai ainakaan pelkkä ruokavalio ei välttämättä ole ratkaisu, hihat pitää kääriä joka tapauksessa.
Naisen logiikalla hoikka mies on heikompi kuin lihava mies, riippumatta siitä mikä on lihaspuolen tilanne.
Vaikka enemmän taitaa olla kyse siitä, että kun nainen on itse pullukka niin ei halua näyttää miehen rinnalla virtahevolta, joten on otettava itseäkin muhkumpi mies.
Kyllä miehessä naisten mielestä pitää olla vähän lihaksia ja lisäksi se V-muoto. Vähän sama kun miehet vaatii tiimalasia. Ei sellanen leveälanteinen ja kapeahartiainen mies oikein naisiin ainakaan iske, koska ne on aika naisellisia muotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää voi kuulostaa pahalta mutta moni nainen ottaa mieluummin muhkumman mutta miehekkään kuin hoikan ja heikon oloisen. Joten laihduttaminen tai ainakaan pelkkä ruokavalio ei välttämättä ole ratkaisu, hihat pitää kääriä joka tapauksessa.
Naisen logiikalla hoikka mies on heikompi kuin lihava mies, riippumatta siitä mikä on lihaspuolen tilanne.
Vaikka enemmän taitaa olla kyse siitä, että kun nainen on itse pullukka niin ei halua näyttää miehen rinnalla virtahevolta, joten on otettava itseäkin muhkumpi mies.
No kyllä varmasti suurin osa naisista haluaa näyttää pienemmältä kuin miehensä ihan niin kuin suurin osa miehistäkin haluaa näyttää suuremmalta kuin naisensa. Me kuitenkin eletään kulttuurissa jossa naisellisuutta ei yhdistetä isoon kokoon eikä miehekkyyttä pieneen kokoon.
Ylipainoinenkin mies saa naisia jos on oikeasti hyvä tyyppi eikä vain kuvittele olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh, optimi on 50 ja 90-100. Ei hoikka mies välttämättä ole lihavaa heikompi, mutta isoa ja vahvaa mitä todennäköisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinenkin mies saa naisia jos on oikeasti hyvä tyyppi eikä vain kuvittele olevansa.
Jep. Kaksi pahinta playeriä jotka tiedän, ovat kumpikin erittäin ylipainoisia. Siis ihan sairaalloisen lihavia. Silti naisia pörrää jatkuvasti ympärillä, on pyörinyt nuoresta asti. Kumpikaan ei ole edes varakas, vaan luottohäiriöitä löytyy. Sattuvat vain olemaan todella, todella hauskoja seuramiehiä ja tietävät mistä naruista vetää miellyttääkseen. Osaavat kehua ilman että se vaikuttaa nuoleskelulta ja olemus on samalla itsevarma ja lempeä. Heistä on yleensä kenenkään vaikea olla pitämättä, sukupuolesta riippumatta. Paitsi jos sattuu haaveilemaan pitkästä ja luotettavasta parisuhteesta jommankumman kanssa, sitten joutuu pettymään. Itse olen tuntenut heidät sen verran nuoresta, etten ole moiseen sortunut. Sen verran olen joskus saattanut "kuulla muilta", että osaavat hommansa erinomaisesti myös lakanoissa.
Eli ei se suosio todellakaan ole painosta kiinni ja neuvoisin jopa sen sijaan kehittämään tarvittaessa muita ominaisuuksia. Toki nykyinen somekulttuuri luo kuville turhan suurta painoarvoa ja ensireaktiot siellä voivat jäädä sen vuoksi vähiin. Mutta ensireaktio ei ole se joka lopulta kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä varmasti suurin osa naisista haluaa näyttää pienemmältä kuin miehensä ihan niin kuin suurin osa miehistäkin haluaa näyttää suuremmalta kuin naisensa. Me kuitenkin eletään kulttuurissa jossa naisellisuutta ei yhdistetä isoon kokoon eikä miehekkyyttä pieneen kokoon.
No toki näin. Mutta miksi se asia pitää aina piilottaa niin että sanotaan miestä ruipeloksi tai hinteläksi tai muuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nääh, optimi on 50 ja 90-100. Ei hoikka mies välttämättä ole lihavaa heikompi, mutta isoa ja vahvaa mitä todennäköisemmin.
Niin, isoa ja vahvaa mutta läski ei ole lihasta.
Normaalipainoisuus ja -kroppaisuus on toki etu. Riippuu "kelpaavuus" siitä, millainen mies muuten on. Miten arvot ja maailmankuva menee yhteen. Miten suhtautuu ihmisiin, millainen LUONNE.