Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka välittäjä sai asuntosi myytyä äskettäin? Pk-seutu

Vierailija
28.03.2023 |

Ei nykyisestä ole mihinkään. Kuka saa tulosta? Hinta on kohdillaan, joka muuta väittää, ei tiedä alasta mitään.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myyn itse ja säästän sievoisen summan =) ne paperit voi tulostaa netistä muutamalla eurolla

Naapuri teki just näin. Myi alihintaan heti ensimmäiselle tinkaajalle ja kehui kuinka säästi 5 tonnia tekemällä itse.

Me myytiin perästä päin huonompi kuntoinen kämppä, välittäjä sai ostajat huutamaan kilpaa ja saatiin 20 tonnia enemmän mitä naapuri samankokoisesta.

Mut hei, naapuri teki itse ja säästi.

kuka alohintaa käskee myymään, saat voitot itsellesi suoraan.

asunto-osakekauppa on hyvin yksinkertainen ja suoraviinainen. Turha kellekään välittäjälle on siitä tuhansia euroja maksaa ja varsinkaan pääkaupunkiseutujen provikoita.

Vierailija
22/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaja kun myy voi kertoa esim ettei naapurista kuulu ikinä mitään ja on hyvät äänieristeet vaikkei olisi. Välittäjä ei tällaisista asioista voi puhua.

Tuo on harhaanjohtamista ja voi koitua myyjälle kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä välittäjästä ole kiinni, AP. Jos ei asunto mene kaupaksi, siinä on liian korkea hinta. Ihan sama mikä sinun mielipiteesi "täysin oikeasta" hinnasta on.

Myin yksiötä Hki keskustasta.

Myyntiturvan välittäjä sanoi että saan siitä 212-215000.

Valitsin kuitenkin yhden kaksikirjaimisen LKV yrityksen joka toi pöytään 236 000€ ostotarjouksen joka myös käteltiin.

Välittäjän homma on löytää ne maksuhaluiset ja kysyiset ostajat, eikä vain odotella kädet taskuissa että kuka tulee ja ostaa pois.

Tinkaajia ei päästetä edes näytölle.

Se, että just sinun mielestä hinta on väärä, ei poissulje sitä tosiseikkaa että tuolla on paljon ostajia joille on se ja sama maksaa asunnosta vailla kymppitonni yli pyynnin , ihan vaan siksi että haluavat just tämän kämpän.

Välittäjän tärkein kyky on tuntea markkinat ja ostajat, eikä mikään esitteiden jakaminen jakkutakissa eteisessä.

M52

Ei normaaleille asunnoille ole enää mitään salaista ostajakuntaa jonka vain välittäjät tuntevat. Normaalit ihmiset selaavat ilmoituksia ja kiinnostuvat jos hinta on oikea. Sijoittajat eivät ole tällä hetkellä ostoksilla.

Vierailija
24/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistaja kun myy voi kertoa esim ettei naapurista kuulu ikinä mitään ja on hyvät äänieristeet vaikkei olisi. Välittäjä ei tällaisista asioista voi puhua.

Ei ole sillä et voi ikinä todistaa etteikö siellä aikaisemmin ole ollut hiljaista.

Vierailija
25/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että asunnon voi myydä jopa suullisella sopimuksella ilman mitään papereita.

Vierailija
26/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myyn itse ja säästän sievoisen summan =) ne paperit voi tulostaa netistä muutamalla eurolla

Naapuri teki just näin. Myi alihintaan heti ensimmäiselle tinkaajalle ja kehui kuinka säästi 5 tonnia tekemällä itse.

Me myytiin perästä päin huonompi kuntoinen kämppä, välittäjä sai ostajat huutamaan kilpaa ja saatiin 20 tonnia enemmän mitä naapuri samankokoisesta.

Just joo😆 Oikean hinnan määrittäminen ei voisi v 2023 helpompaa olla.

Vain täydellinen typerys ei tiedä että oikea hinta määrittyy ostajan ja myyjän kohtaamisessa, eikä siinä että etuovesta katsotaan alin hinta ja lähdetään siitä. Tai mikäs siinä, myy sillä "oikealla" hinnalla, jos susta siltä tuntuu että se on ok. Itse tykkään sen verta rahasta, että ennemmin otan sitä enemmän kuin vähemmän.

Vierailija
27/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sillä et voi ikinä todistaa etteikö siellä aikaisemmin ole ollut hiljaista.

Kyllä voi, äänieristysten laatu on mitattavissa, lisänä muiden naapurien kertoma.

Vierailija
28/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö että asunnon voi myydä jopa suullisella sopimuksella ilman mitään papereita.

Voi myydä, mutta esim osakehuoneistoa on aika vaikea saada omiin nimiin jos mikään dokumentti ei vaihda omistajaa.

Vierailija
29/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittele jetrolle tai kaisalle hehän taannoin hehkuttelivat miten meni kaupaksi ja rahat heidän tililleen ei millään tahtoneet rahoja siirtää myyjän tilille. molemmat siirtyivät veronkierto ravintola pisnekseen mutta siitäkään ei tullut mitään yrittivät kusettaa kun taannoin kiinteistö huijauksissa. myy itse noita  välistä vetäjä loisia on turha elättää

Vierailija
30/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tämä välittäjästä ole kiinni, AP. Jos ei asunto mene kaupaksi, siinä on liian korkea hinta. Ihan sama mikä sinun mielipiteesi "täysin oikeasta" hinnasta on.

Myin yksiötä Hki keskustasta.

Myyntiturvan välittäjä sanoi että saan siitä 212-215000.

Valitsin kuitenkin yhden kaksikirjaimisen LKV yrityksen joka toi pöytään 236 000€ ostotarjouksen joka myös käteltiin.

Välittäjän homma on löytää ne maksuhaluiset ja kysyiset ostajat, eikä vain odotella kädet taskuissa että kuka tulee ja ostaa pois.

Tinkaajia ei päästetä edes näytölle.

Se, että just sinun mielestä hinta on väärä, ei poissulje sitä tosiseikkaa että tuolla on paljon ostajia joille on se ja sama maksaa asunnosta vailla kymppitonni yli pyynnin , ihan vaan siksi että haluavat just tämän kämpän.

Välittäjän tärkein kyky on tuntea markkinat ja ostajat, eikä mikään esitteiden jakaminen jakkutakissa eteisessä.

M52

Ei normaaleille asunnoille ole enää mitään salaista ostajakuntaa jonka vain välittäjät tuntevat. Normaalit ihmiset selaavat ilmoituksia ja kiinnostuvat jos hinta on oikea. Sijoittajat eivät ole tällä hetkellä ostoksilla.

No, oli tai ei, minun tarinani on tosi.

Sen verran köyhä olen että kyllä mulle ylimääräinen 15 tonnia kelpasi, ihan sama vaikka välittäjä olis pistänyt omistaan.

M52

Vierailija
31/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa myydä itse. Pitää hinnan maltillisena ja kun joku tulee ja kiinnostuu, kysyy rohkeasti "haluaisitko tehdä mulle kirjallisen tarjouksen?".

Olin nuorena välittäjänä, hankkinut jopa LKV tutkinnon, mutta oli pettymys nähdä alan olevan täysin turha. Siinä työssä pääsee kiinni sijoitusasuntoihin, mikä olikin mun idea. Nyt teen gryndiä ja myyn kaikki itse.

Välityspalvelu on ihan huijausta. Ei ole mitään järkeä maksaa tuhansia jollekin myyntitekstistä, parista valokuvasta ja parista esittelystä.

Vierailija
32/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asunnon hinta olisi vaikka Helsingissä 400 000 euroa, niin 2,5% välityspalkkiolla maksat 10000 euroa välityspalkkiota. 4% vlityspalkkiolla jo 16000 euroa. Siitä 20000 eurosta lentää 10t tai 16t taivaantuuliin, kun olisit voi ut itse hilata sen vaikka 15t ylöspäin ja saada koko summan itsellesi

Vierailija
33/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haloo keisari keisarinna kirjoitti:

soittele jetrolle tai kaisalle hehän taannoin hehkuttelivat miten meni kaupaksi ja rahat heidän tililleen ei millään tahtoneet rahoja siirtää myyjän tilille. molemmat siirtyivät veronkierto ravintola pisnekseen mutta siitäkään ei tullut mitään yrittivät kusettaa kun taannoin kiinteistö huijauksissa. myy itse noita  välistä vetäjä loisia on turha elättää

Eikös Kaisalla ole nykyään se joku joogabisnes Afrikassa, joogaa Masaiheimon kanssa tai jotain? Jethrolla on Kebab-ravintola jossain Aurinkorannikolla. Tuskin tulevat ap_n asuntoa myymään, jos nyt ei ole aivan ökyluxuskämpästä kyse?

Vierailija
34/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsen itse juuri asunnon ostoa. Jos olisin myymässä ja haluaisin jostain syystä ehdottomasti käyttää välittäjää, niin katselisin ehdolla olevien välittäjien ilmoittelua tarjolla olevista kohteista. Paljon näkee epämääräisiä ilmoituksia, joista puuttuu mm. pohjakuva, tai tieto siitä että ostajan vastattavaksi on siirtymässä usean kymmenen tuhannen euron suuruinen kuluerä taloyhtiön remontista. Tuo tuskin on edes laillista, mutta ei se kaikkia välittäjiä kiinnosta kun he eivät yleensä joudu vastuuseen mistään, vaikka tekisivät työnsä kuinka huonosti. Taloyhtiön tiedot saattaa olla selvitettynä hätäisesti. Kuvat mitä sattuu roskaa.

Kaikki tuollaiset välittäjät laittaisin luiskaan. Jäljelle jäävistä valitsisin sellaisen, joka myy jollakin tapaa omani kaltaisia kohteita.

Jos joskus sijoituskämppäni myyn, teen sen kyllä mitä todennäköisimmin itse. Olen sen itse remontoinut ja osaan kertoa asunnosta paljon seikkaperäisemmin ja antaa paljon tarkempia tietoja kuin välittäjä osaisi. Jos remontissa olisi tullut oiottua mutkia tai asunnossa olisi jotakin selvää häikkää joka hankaloittaa myymistä, niin sitten saattaisin antaa sen ennemmin välittäjälle ettei tarvitsisi omilla kasvoillaan olla edustamassa ja ostajia tapaamassa. Mutta minä en yleensä osta kohdetta ilman että perehdyn siihen huolellisesti, ja remontit teen tavallista laadukkaammin, joten tarvetta välittäjälle ei ole.

Ap, jos kohteesi ei mene kaupaksi, siinä on liian kova hinta.

Vierailija
35/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kannattaa myydä itse. Pitää hinnan maltillisena ja kun joku tulee ja kiinnostuu, kysyy rohkeasti "haluaisitko tehdä mulle kirjallisen tarjouksen?".

Olin nuorena välittäjänä, hankkinut jopa LKV tutkinnon, mutta oli pettymys nähdä alan olevan täysin turha. Siinä työssä pääsee kiinni sijoitusasuntoihin, mikä olikin mun idea. Nyt teen gryndiä ja myyn kaikki itse.

Välityspalvelu on ihan huijausta. Ei ole mitään järkeä maksaa tuhansia jollekin myyntitekstistä, parista valokuvasta ja parista esittelystä.

nimenomaan! helsingissä asunto myy itsensä sijainnin ja hinnan mukaan

Vierailija
36/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ap linkki tänne, niin voidaan yhdessä rääppiä, että mikä siinä sun ilmoituksessa ja kämpässä oikeen on vikana.

Vierailija
37/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten nyt neuvoisit ap:ta toimimaan kun on välittäjä asialla mutta ostajat eivät huudakaan kohteesta kilpaa?

No kannattaisko viddu vaihtaa sitä välittäjää jos nykyinen on niin lapatossu ettei saa kauppaa aikaan?!

Vierailija
38/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harkitsen itse juuri asunnon ostoa. Jos olisin myymässä ja haluaisin jostain syystä ehdottomasti käyttää välittäjää, niin katselisin ehdolla olevien välittäjien ilmoittelua tarjolla olevista kohteista. Paljon näkee epämääräisiä ilmoituksia, joista puuttuu mm. pohjakuva, tai tieto siitä että ostajan vastattavaksi on siirtymässä usean kymmenen tuhannen euron suuruinen kuluerä taloyhtiön remontista. Tuo tuskin on edes laillista, mutta ei se kaikkia välittäjiä kiinnosta kun he eivät yleensä joudu vastuuseen mistään, vaikka tekisivät työnsä kuinka huonosti. Taloyhtiön tiedot saattaa olla selvitettynä hätäisesti. Kuvat mitä sattuu roskaa.

Kaikki tuollaiset välittäjät laittaisin luiskaan. Jäljelle jäävistä valitsisin sellaisen, joka myy jollakin tapaa omani kaltaisia kohteita.

Jos joskus sijoituskämppäni myyn, teen sen kyllä mitä todennäköisimmin itse. Olen sen itse remontoinut ja osaan kertoa asunnosta paljon seikkaperäisemmin ja antaa paljon tarkempia tietoja kuin välittäjä osaisi. Jos remontissa olisi tullut oiottua mutkia tai asunnossa olisi jotakin selvää häikkää joka hankaloittaa myymistä, niin sitten saattaisin antaa sen ennemmin välittäjälle ettei tarvitsisi omilla kasvoillaan olla edustamassa ja ostajia tapaamassa. Mutta minä en yleensä osta kohdetta ilman että perehdyn siihen huolellisesti, ja remontit teen tavallista laadukkaammin, joten tarvetta välittäjälle ei ole.

Ap, jos kohteesi ei mene kaupaksi, siinä on liian kova hinta.

Et ymmärrä selkeästi alasta mitään. Oikea välittäjä saa asuntoani myytyä nykyisellä hinnalla.

AP

Vierailija
39/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se välittäjästä ole kiinni.

Yksi mikä merkitsee on HINTA

Juuri sanoin, että se on täysin oikea nyt.

AP

V i ttu sä olet ap v i tun idi ootti! Laita se s aa tanan hinta kohdalleen niin voi kauppojakin syntyä!

Vierailija
40/47 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo😆 Oikean hinnan määrittäminen ei voisi v 2023 helpompaa olla.

Vain täydellinen typerys ei tiedä että oikea hinta määrittyy ostajan ja myyjän kohtaamisessa, eikä siinä että etuovesta katsotaan alin hinta ja lähdetään siitä. Tai mikäs siinä, myy sillä "oikealla" hinnalla, jos susta siltä tuntuu että se on ok. Itse tykkään sen verta rahasta, että ennemmin otan sitä enemmän kuin vähemmän.

vain typerys luulee, että etuoven alinhinta tarkoittaa myös omaa asuntoa. viereisen talon juuri saneeratun talon alinhinta ei vastaa vastapäisen uutta valmistuvaa.