Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä vaivaa ihmistä, joka ei voi edes siinä tilanteessa rehellisesti vastata, että ei kiinnosta, vaikka ihan suoraa kysyy?

Vierailija
28.03.2023 |

Rasittava ihmistyyppi. En ole mitenkään uhkaava tai takertuva, että ei tarvitse minua pelätä.
Sanoin eräälle henkilölle viestillä, että minulle on tullut tunne, että hän ei ole kiinnostunut minusta ja että pitääkö tämä paikkansa. Henkilö vastasi, että ei tietenkään pidä paikkansa ja että tottakai on kiinnostunut.

No olisi pitänyt luottaa omiin tuntemuksiini.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni, kuten minä, tietää kokemuksesta, että jos sanoo suoraan niin alkaa saatananmoinen kirkuminen, vänkääminen, itkeminen, mankuminen, raivoaminen, uhriutuminen, vainoaminen, viestipommitus jne jne. Mieluummin sitä sitten yrittää pikkuhiljaa saada tyyppi itse tajuamaan asianlaidan.

Kuinka monta kertaa olet kokenut kyseisen nimenomaan olemalla HETI rehellinen?

Tässähän ei ollut tämmöistä "HETI" elementtiä alunperin, lisäsit sen. Kyse oli kaikesta päättäen jonkin aikaa jatkuneesta suhteesta, tai sen aloitusyrityksestä.

Anyway en ole laskenut, mutta yksikin kerta on liikaa.

Vierailija
62/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut tässä elämässä sen, että ihmiset haluavat olla muiden silmissä hyviä. Vaikka heidän bluffinsa ei menisikään läpi, et voi kuitenkaan syyttää heitä mistään, koska tällaisissa asioissa et voi koskaan olla varma tarkoittavatko he sanojaan vai eivät. 

Normaali ihminen ei mene myöntämään inhoavansa jota kuta tai sanomaan että tämä ärsyttää. Se mennään puhumaan sitten seläntakana jollekin toiselle, koska tämä on heidän mielestään vähemmän paha.

Kai se on jotain ihmisten välistä valtataistelua ja hierarkiaa.

On aika eri asia sanoa vihaavansa jotain kuin että sanoisi, että ei ole kemiaa tai en ole ihastunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni, kuten minä, tietää kokemuksesta, että jos sanoo suoraan niin alkaa saatananmoinen kirkuminen, vänkääminen, itkeminen, mankuminen, raivoaminen, uhriutuminen, vainoaminen, viestipommitus jne jne. Mieluummin sitä sitten yrittää pikkuhiljaa saada tyyppi itse tajuamaan asianlaidan.

Reaktio , konfliktikin kuuluu ihmissuhteisiin ja ihmisten väliseen kommunikaatioon. Sitä ei kannata alkaa pelätä. Sinä et ole vastuussa toisen henkilön tunteista tai kokemuksesta, etkä siihen loppujen lopuksi voi kovin paljon vaikuttaa. Vaikka olisit miten ystävällinen , toinen voi ja todennäköisesti pahoittaa mielensä ainakin hetkeksi. Se on inhimillistä ja ne pettymyksen tunteet ovat normaaleja ja oikeutettuja. Eri ihmisillä pettymys purkautuu eri tavoin.

Vierailija
64/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kysyä haluaako olla parisuhteessa kanssasi.

Vierailija
65/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä keskustelua? Tyyppi on selkeästi sanonut olevansa kiinnostunut, siihen on ap saanut kirjallisen vahvistuksen. Nythän sitten heidän juttu jatkuu, eikö vain?

Vierailija
66/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin ihmisille voi olla todella vaikeaa se että he joutuu sanomaan ei. Omien rajojen vetäminen on vaikeaa. Joten he toivovat toisten ymmärtävän vihjailujen tai välinpitämättömän toiminnan kautta mitä he ajattelevat. Tällaiselle ihmisille voi tulla oikeasti tosi vaikea ja inhottava olo kun he sanoo ei, ei kiinnosta. Koska he eivät ole oppineet vetämään rajoja ja heille on aina opetettu että se rajojen vetäminen on väärin. Kyseessä yleensä ihminen joka kasvanut jollain tapaaa turvattomassa / rajattomassa ympäristössä tai vahvan vanhemman vaikutusvallan alla tai muussa olosuhteessa jossa hänen omat tarpeet ja ne omat rajat ovat olleet epäoleelliset.

Ymmärrän täysin mitä sanot ja olen samaa mieltä, mutta jokainen aikuinen on vastuussa itsestään ja omasta käytöksestään. Jos et ole lapsena oppinut, niin on jokaisen oma tehtävä se aikuisena opetella eikä levittää sitä omaa pahaa oloa muille.

Sympatisoin ihmisiä, jotka eivät ole saaneet vanhemmiltaan turvallista ja rakastavaa kasvuympäristö ja ovat sen seurauksena viallisia aikuisina, mutta on heidän tehtävänsä silti hoitaa itsensä kuntoon/harjoitella peruskäytöstavat, eikä satuttaa muita ihmisiä omien vajavisuuksiensa takia. Heitä kohtaan voi olla sympaattinen ja ymmärtäväinen, mutta huonoa käytöstä ei kenenkään tarvitse hyväksyä.

Vierailija
67/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kasvatetaan liian olevinaan kohteliaiksi (vaikkei valehtelussa ole mitään kohteliasta) ja kantamaan vastuu toisten tunteista, varomaan, ettei vain satuta toisia. Vaikka epärehellisyyshän se nimenomaan satuttaa. Olen itse opetellut olemaan lämpimästi rehellinen. Elämästä tuli paljon suoraviivaisempaa, vaikka välillä onkin tullut tuotettua pettymyksiä toisille, mutta ne ovatkin normaali osa elämää.

Vierailija
68/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä podcastissa puhuttiin ohimennen ihmisten välisistä energioista. Yks nainen myönsi osaavansa lukea 'emt'.. ja tiedän! tyyppien välisiä merkkejä. Kehoitti muitakin luottamaan omiin vaistoihinsa.

Vierailija
69/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa olet kokenut kyseisen nimenomaan olemalla HETI rehellinen?

Tässähän ei ollut tämmöistä "HETI" elementtiä alunperin, lisäsit sen. Kyse oli kaikesta päättäen jonkin aikaa jatkuneesta suhteesta, tai sen aloitusyrityksestä.

Anyway en ole laskenut, mutta yksikin kerta on liikaa.

Tässähän nimenomaan on heti-elementti, jos ei vastaa suoraan kysymykseen rehellisesti ja antaa toisen ymmärtää muuta kuin totuuden. Jos kysyn sinulta suoraan haluatko olla kanssani ja sinä et halua, mutta vastaat haluavasi, niin se heti elementti on mennyt jo, koska et ollut rehellinen ja kun totuus tulee vihdoin selville, niin onko jotenkin yllättävää, että se osapuoli, jolle oltu epärehellisiä on asiasta ymmärrettävästi loukkaantunut? Jos on esim. Viikkoja tai kuukausia elänyt ns. Valheessa, kun olisi voinut elää täysin erillistä elämää siitä epärehellisestä henkilöstä.

Ja sinä siis niputtaisit kaikki ihmiset samaan kastiin yhden kokemuksen perusteella, joka, vaikka ikävältä tuntuu, on täysin luonnollinen reaktio, kun pettyy. Kaikki tunteet, negatiivisetkin ovat luonnollisia.

Vierailija
70/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurotyypilliset ihmiset pitää ns. kasvoja, jossa negatiivisia asioita vältetään sanomasta suoraan. Aasiassa vielä yleisempää kuin Suomessa, vahva normi eri maissa. 

Myöskään ranskassa tai englannissa ei sanota asioita suoraan, vaan piilovittuillaan kunnes toinen tajuaa. 

Vierailija
71/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aivan järkyttynyt ihmisten mielipiteestä tähän ap:n asiaan. Siis ei saa kysyä suoraan onko kiinnostusta? Onko tää suomalainen tapa?

Jos toinen puhuu, että haluaa olla sun kanssa, mutta ei soita eikä laita viestiä, niin ei saisi kysyä suoraan missä mennään? Rehellinen molempia kunnioittava kommunikointi kahden aikuisen välillä on huono juttu?

Ja te olette kaikki aikuisia ihmisiä ja tätä mieltä? Järkyttävää. Ja sit kaikkialla aina valitetaan, kun kumppani ei kommunikoi, kun ettehän te tunnu sitä edes haluavan

Tässähän ei kyse ole parisuhteesta eikä kumppanista, vaan teinimäisestä arvuuttelusta "tykkääköhän se musta". Vain itsestään epävarma ja huonoitsetuntoinen ihminen katselee ristiriitaista käytöstä ja kyselee, tykkäiskö toinen sittenkin.

Vaan huonokäytöksinen, itsekeskeinen ja epäkunnioittava "aikuinen" ei vastaa rehellisesti suoraan kysymykseen. Itseään kunnioittava aikuinen osaa vaatia kunnioitusta myös itselleen eikä suorilta käsin hyväksy huonoa käytöstä.

Jos tuo vaatiminen onkin se juttu, että ei oikeasti pysty sinusta tykkäämään eikä myöskään uskalla sanoa suoraan ettei tykkää? Jos olet vaativa luonne, niin onko sinua mielisteltävä?

Tätä kans aattelin, et kysyjä on suora tavalla jonka kysymisen kohde kokee aggressiivisena ja ahdistavana ja siksi väistää ja valehtelee. Ihmiset on erilaisia, kaikki persoonat ei sovi yhteen. Sitä havaintoa kannattaa kunnioittaa eikä alkaa vaatia toiselta jotain mikä ei hänelle ole luontevaa. Pehmeä ei on myös ei. 

Vierailija
72/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aivan järkyttynyt ihmisten mielipiteestä tähän ap:n asiaan. Siis ei saa kysyä suoraan onko kiinnostusta? Onko tää suomalainen tapa?

Jos toinen puhuu, että haluaa olla sun kanssa, mutta ei soita eikä laita viestiä, niin ei saisi kysyä suoraan missä mennään? Rehellinen molempia kunnioittava kommunikointi kahden aikuisen välillä on huono juttu?

Ja te olette kaikki aikuisia ihmisiä ja tätä mieltä? Järkyttävää. Ja sit kaikkialla aina valitetaan, kun kumppani ei kommunikoi, kun ettehän te tunnu sitä edes haluavan

Tässähän ei kyse ole parisuhteesta eikä kumppanista, vaan teinimäisestä arvuuttelusta "tykkääköhän se musta". Vain itsestään epävarma ja huonoitsetuntoinen ihminen katselee ristiriitaista käytöstä ja kyselee, tykkäiskö toinen sittenkin.

Vaan huonokäytöksinen, itsekeskeinen ja epäkunnioittava "aikuinen" ei vastaa rehellisesti suoraan kysymykseen. Itseään kunnioittava aikuinen osaa vaatia kunnioitusta myös itselleen eikä suorilta käsin hyväksy huonoa käytöstä.

Jos tuo vaatiminen onkin se juttu, että ei oikeasti pysty sinusta tykkäämään eikä myöskään uskalla sanoa suoraan ettei tykkää? Jos olet vaativa luonne, niin onko sinua mielisteltävä?

Tätä kans aattelin, et kysyjä on suora tavalla jonka kysymisen kohde kokee aggressiivisena ja ahdistavana ja siksi väistää ja valehtelee. Ihmiset on erilaisia, kaikki persoonat ei sovi yhteen. Sitä havaintoa kannattaa kunnioittaa eikä alkaa vaatia toiselta jotain mikä ei hänelle ole luontevaa. Pehmeä ei on myös ei. 

Mutta jos ei saa edes sitä pehmeää eitä vaan myöntävän vastauksen? Sanoisin että kyllä silloin ongelma on kohteen sijaan 100% siinä ihmisessä joka ei uskalla sanoa totuutta.

Vierailija
73/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö toi juuri ole takertuvan ihmisen merkki, jos pitää tuollasia lähteä utelemaan?

Ei, vaan ihmisen, joka haluaa tietää miten asia, minkä haluaa tietää, on, kun se toinen ei osaa vastata suoraan.

Tuollaiset ihmiset ovat niin rasittavia, kun eivät voi suoraan vastata, kun kysytään jotakin asiaa.

Vierailija
74/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut tässä elämässä sen, että ihmiset haluavat olla muiden silmissä hyviä. Vaikka heidän bluffinsa ei menisikään läpi, et voi kuitenkaan syyttää heitä mistään, koska tällaisissa asioissa et voi koskaan olla varma tarkoittavatko he sanojaan vai eivät. 

Normaali ihminen ei mene myöntämään inhoavansa jota kuta tai sanomaan että tämä ärsyttää. Se mennään puhumaan sitten seläntakana jollekin toiselle, koska tämä on heidän mielestään vähemmän paha.

Kai se on jotain ihmisten välistä valtataistelua ja hierarkiaa.

Tämä on vain säälittävää toimia noin.

Normaali ihminen sanoo suoraan ja asiallisesti, miten asia on. Muu on vain turhaa pelleilyä.

Vierailija
75/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuo on epäkypsää takertumista, että kysytään vaikka merkit ovat selvät. Siinä vaiheessa kun tulee tarve kysyä, tiedät jo itse vastauksen. Itseään kunnioittavaa on silloin päästää irti.

Merkit eivät olleet selvät vaan epäselvät, jos merkit olisivat olleet selvät en olisi kysynyt mitään.

Ei, vaan haluat uskotella itsellesi, että ristiriitaisia signaaleja antavan ihmisen positiiviset signaalit olisivat niitä aitoja, ja ihmettelet negatiivisia. Se on juuri päinvastoin: ristiriitaisia signaaleja antava henkilö ei ole kiinnostunut, muttei tohdi sanoa sitä suoraan tai haluaa pitää varalla. Tiedät tämän itsekin, muttet halua uskoa ja siksi kyselet perään. Itseään kunnioittava aikuinen ihminen ei toimi niin vaan luottaa omaan päättelykykyynsä.

Eivät kaikki tajua ristiriitaisia signaaleja. Miksi sellaisia pitää antaa, kun asian voi sanoa suoraan? 

Vierailija
76/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää sua kakkospaikalla koska 2 píllua ja suuta on parempi kuin 1, tosin se ykköspaikalla ottaa sua paremmin suihin/píllunsa tuntuu paremmalta/parempi ulkonäkö jne.

-mies

Taas kerran pääsee toteamaan, että luojan kiitos en ole hetero. Miesten ajatukset tuntuvat aina tosi vastenmielisiltä.

Vierailija
77/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten mies käyttäytyy kun tapaatte?

Vierailija
78/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neurotyypilliset ihmiset pitää ns. kasvoja, jossa negatiivisia asioita vältetään sanomasta suoraan. Aasiassa vielä yleisempää kuin Suomessa, vahva normi eri maissa. 

Myöskään ranskassa tai englannissa ei sanota asioita suoraan, vaan piilovittuillaan kunnes toinen tajuaa. 

Mitä tarkoittaa neurotyypillinen? Millainen ihminen silloin siis on?

Vierailija
79/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet someajan ihmiset ovat mieluummin selkärangattomia valehtelijoita, kuin kunnioittavat toista olemalla rehellinen.

Mihinkään sanottuun ei voi luottaa ja ghostaaminen on se ykköstapa päättää ihmissuhde.

Aidosti toisia kunnioittavat ja rehelliset ihmiset ovat äärimmäisen harvinaista herkkua nykyään

Näin tuntuu valitettavasti olevan. Mietin aina, etteikö nämä ghostaajat yms epärehelliset henkilöt sitten itse toivo, että heitä koheltaisiin kunnioittavasti ja heille oltaisiin rehellisiä.

Tottakai he toivovat, he tietysti odottavatkin sitä. Mutta eivät tietenkään koe, että heidän pitää tehdä sama vastavuoroisesti. Olen itse tullut siihen tulokseen, että perimmäinen ongelma on empatian puute, nämä ihmiset eivät kykene ymmärtämään miten pahalta heidän huono käytös tuntuu tosesta koska he eivät kykene empatiaan eli  asettamaan itseään toisen asemaan. 

Eli Ruonansuun vitsiä mukaillen, aatteleppa ite, omalle kohalle, aika moni ei tähän ihan oikeasti kykene. 

Vierailija
80/83 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet someajan ihmiset ovat mieluummin selkärangattomia valehtelijoita, kuin kunnioittavat toista olemalla rehellinen.

Mihinkään sanottuun ei voi luottaa ja ghostaaminen on se ykköstapa päättää ihmissuhde.

Aidosti toisia kunnioittavat ja rehelliset ihmiset ovat äärimmäisen harvinaista herkkua nykyään

Näin tuntuu valitettavasti olevan. Mietin aina, etteikö nämä ghostaajat yms epärehelliset henkilöt sitten itse toivo, että heitä koheltaisiin kunnioittavasti ja heille oltaisiin rehellisiä.

Tottakai he toivovat, he tietysti odottavatkin sitä. Mutta eivät tietenkään koe, että heidän pitää tehdä sama vastavuoroisesti. Olen itse tullut siihen tulokseen, että perimmäinen ongelma on empatian puute, nämä ihmiset eivät kykene ymmärtämään miten pahalta heidän huono käytös tuntuu tosesta koska he eivät kykene empatiaan eli  asettamaan itseään toisen asemaan. 

Eli Ruonansuun vitsiä mukaillen, aatteleppa ite, omalle kohalle, aika moni ei tähän ihan oikeasti kykene. 

Ylppäreissä oli juuri aineistossa kolumni, jossa mainittiin, että yksi neljästä tärkeimmästä tavasta taistella ilmastonmuutosta vastaan tulevaisuudessa on empatia. Ja kuinka oikeassa siinä ollenkaan ja tietenkään päde vain ilmastonmuutokseen vaan ihan kaikkeen meihin lajina. Empatia on kaikkein tärkeimmistä työkaluistamme toimivan maailman rakentamisessa ja valitettavan monelta se tuntuu puuttuvan, ihan yksinkertaisissakin asioissa. Surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi