Saako teille tulla lasten kavereita periaatteessa milloin vaan?
Ala-asteikäisistä lapsista on kyse. Ja meillä lapset haluaisivat jatkuvasti pyytää/ tuoda kavereitaan meille kylään, ja sitten riehutaan ja rällätään minkä keretään, huhhuh! Ja mun, ja miehen, hermo kun ei oikein jaksaisi aina tuota pelimannimeininkiä kestää. Meillä kun on yksi pelimanni ihan omastakin takaa, 1v. Toisaalta tiedän, että lapsenikin tarvitsevat niitä kaverisuhteitaan ja heidän pitää antaa niitä hoitaa, mutta mikä olisi kohtuullista kaikkien osapuolien kannalta? Miten teillä muilla toimitaan?
Kommentit (14)
antanut tytön tuoda kaveria kun siivosin ja itsellä huono olo niin en jaksanut niitä vahtia. Kaveri olisi ollut sellainen villin puoleinen.
vaan vanhemmat päättävät, milloin vierailijoita vastaanotetaan.
Vanhin lapsi 7v.
Jos esim joku taloudesta sairastaa, ei vierailijoita oteta meluamaan, omasta kolmikosta lähtee ihan tarpeeksi ääntä.
Samoin ruoka-ajat on pyhitetty.
eskarissa vanhin lapsi, toinen 4v.
kaipaavat jo jokapäivä kavereita, välillä kaverit meillä, välillä lapset kavereilla, aika tasapuolisesti.
on myöskin päiviä jolloin ei lapset kyläile,
kun on muutakin puuhaa oman perheen kesken.
mutta haluan antaa lapsille mahdollisuuden olla paljon kavereiden kanssa,
eivät nuo kyläilyt kuitenkaan kestä kun 1-3h päivässä...
Joskus ei vain jaksa ja kun on kaksi villiä poikaa (6 ja 8v), niin vieras saattaa aiheuttaa omissa lapsissa vielä pahempaa riehaantumista ja tappeluita. Lapsia saa silloin todella vahtia ja se on rankkaa..
Viikonloppuisin yleensä rajoitetan kyläilyjä, kun silloin on kiva olla rauhassa.
Meillä on 4 ala-asteikäistä 2 tyttööä ja 2 poikaa. Meno voi olla joskus villiä, mutta mitä siitä, kerran ovat pieniä. Jos on ruoka aika niin vieraat saa myös syödä, jos haluavat, ei mene ku pari pottua enemmän. Tarjoilusta en ressaa, jollei olepullaa tai pikkuleipiä nin syövät vaikka leipää ym.
lapsille kaverit ovat tärkeitä ja kyllä meidän kodissa on aina avoimet ovet niin lasten kavereille kuin meidän vanhempiemme ystäville.
Harvoin meillä kyllä riehutaan ja meno aika iisii..
Omassa lapsuuden perheessä 8 lasta ja kyllä meillä oli jatkuvasti kämppä täynnä frendejä. Se oli elämää... rakasta, turvallista, mageeta ja tosi mukavaa.. :)
suosittuja ja yleensä kaikki kaverit haluavat olla meillä, kun meillä on niin mukavaa.... mielestäni se on hyvä asia että meillä viihdytään, Välilllä kun porukkaa alkaa kerääntyä yli 10 niin laitan pihalle.
Meillä 5 lasta (9-17v) ja kaikkien kavereita käy päivittäin. Pidän tärkeänä tuntea lapseni ystävät. Kun heihin tutustuu jo pienenä,tietää missä mennään myös murkkuiässä!!!!!
Harrastamme koko perhe aktiivisesti, ja meillä on vain yksi ilta viikossa, jolloin voimme olla perheen kanssa yhdessä. Silloin ei kaverit saa tulla kylään. Mutta koululaiset voivat pyytää seuraa itselleen iltapäiviksi, kun ovat itsekseen kotona.
ihan samoja käytöstapoja kuin omilta ja saa komentaa, kun ovat meidän kodissa. Tosin ovat tosi siististi, laittavat kengät eteiseen, takit naulaan ja leikkivät siellä missä annan luvan (meillä myös kuopus, joka usein nukkuu iltapäivällä).
Olen itse meistä se jolle on varmasti ollut vaikeinta suhtautua tuohon kaverit ramppaa meillä meininkiin, mut ole tajunnut et se on tärkeää et lapsilla on kavereita, ei se et meillä paikat pysyy siistinä. Mä kyllä välillä nieleskelen kiukkuani.... Mä en välittäis et meille niin usein tulee kavereita leikkimään.....
pyörimään kaupungille valvomattomina. Jos meno menee hurjaksi, heitän kyllä pihalle riehumaan, mutta yritän tehdä kodistamme paikan, jossa niin omat lapset kuin heidän kaverinsakin viihtyisivät.
tulla. Lapset leikkivät yleensä suht nätisti ja vierailijoille olen kertonut, että meillä on tapana kerätä leikin lopuksi lelut ja tämä on sujunut ihan OK. Samoin olen joskus menoa hyssytellyt kun kuopus nukkuu.