Miten kädet saa pehmeiksi ja kivuttomiksi?
Millä voiteilla te saatte kätenne pehmeiksi ja ihonne tosi hyvään kunton? Miten joillain naisilla on niin pehmeät kädet? Mulla on tosi punaiset ja kuivat kädet pienillä haavoilla. Mikähän mahtaisi olla sellainen käsirasva jolla ne kädet pysyisi pehmeinä? Olen kokeillut vaikka mitkä kortisonivoiteet mutta hetken päästä kädet taas palaa kuiviksi.
Kommentit (213)
Pinta on vain pintaa... Et voi koskaan täysin tietää mitä sen kaiken pintakiillon alla muhii.
Katso peiliin niin näet totuuden
Mä voisin suositella ensialkuun käsisaippuan vaihtoa. Sitten rasvausta.
Vierailija kirjoitti:
Jätä kortisoni. O keefes tai Tummeli on hyviä. Myös Glysolid, jos kaupasta löytyy. Voit jossain tilanteessa laittaa käsidesiä vain kämmenten sisäpuolelle.
Mulla välillä Herbamedicus Melkfett, Tokmannit yms myyvät. Käytän myös jalkapohjiin ja kantapäihin.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Täällä tarjotaan lähinnä laastaria haavoihin, samalla kun puukotetaan haavaa isommaksi. Ei se rasva ole kuin laastari, kun pitäisi lopettaa käsiä kuivattava tekeminen. Siivous ja tiskaus aina vain hanskat kädessä, ei kuivattavaa saippuaa, terveellinen ja rasvainen ruokavalio... turha yrittää rasvata päältäpäin, jos nämä ei ole kunnossa. Esim itse rasvaan käsiä vain satunnaisesti pari kertaa viikossa, mutta ne ei ole koskaan kuivat.
opettele lukemaan ja opettele vielä kerran lukemaan
Canoderm apteekista, ihotautilääkäri määräsi sitä mulle, nykyään ostan ilman reseptiä ja laitan aina yöksi.
Älä käytä käsidesiä IKINÄ. Se on pahin ihon tasapainon hävittäjä. Monilla mennyt kädet hirveään kuntoon sen vuoksi. Rasvaa kätesi jollakin käsirasvalla joka ilta nukkumaan käydessäsi. Rasvalla ei ole niin merkitystä kunhan rasvaat joka ainoa ilta nyt kun kerran kätesi ovat päässeet jo niin pahaksi. Talviaika varsinkin on käsiä kuivattava, ehkä kesällä voi jättää rasvauksen. Itse en ainakaan kesäisin tarvitse kosteutusta.
Tuolla on muitakin vastaavia ja itketkö taiteesta? :D
Kukin tehköön mitä haluaa ja tulkoon tänne kun siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä tarjotaan lähinnä laastaria haavoihin, samalla kun puukotetaan haavaa isommaksi. Ei se rasva ole kuin laastari, kun pitäisi lopettaa käsiä kuivattava tekeminen. Siivous ja tiskaus aina vain hanskat kädessä, ei kuivattavaa saippuaa, terveellinen ja rasvainen ruokavalio... turha yrittää rasvata päältäpäin, jos nämä ei ole kunnossa. Esim itse rasvaan käsiä vain satunnaisesti pari kertaa viikossa, mutta ne ei ole koskaan kuivat.
Entäs jos se on työ, joka kuivattaa kädet? Lopetanko työnteon?
1. Käsienpesun jälkeen kuivatuille, vesipesusta vielä kosteanpehmeille käsille hyaluronihappo-seerumia, sitä kasvoille tarkoitettua.
2. Sen jälkeen kevyt kosteuttava voide.
3. Päällimmäiseksi bepanthen. Laita joka ilta ja anna vaikuttaa yön yli.
4. Tarkista saippuan ainesosat. Käytä paljon glyseriiniä sisältävää käsisaippuaa. Sitä on paljon, kun se näkyy ainesosaluettelon alkupäässä.
5. Käytä kosteuttavaa voidetta pitkin päivää käsienpesun jälkeen.
Epämääräiset saippuat pois ja käsien pesu ainoastaan Sebamedillä tai vastaavalla saipuattomalla ihonpesutuotteella.
Rasvaus monta kertaa päivässä vaikkapa Avenen käsivoiteella tms. sukralfaattipitoisella voiteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos se on työ, joka kuivattaa kädet? Lopetanko työnteon?
Tai otat järjen siihen kuivaan käteen, ja suojaat kädet myös työaikana? Anna kun arvaan että olet Lähihoitaja, sieltä löytyy aina aivottomimmat ja avuttomimmat.
Vierailija kirjoitti:
1. Käsienpesun jälkeen kuivatuille, vesipesusta vielä kosteanpehmeille käsille hyaluronihappo-seerumia, sitä kasvoille tarkoitettua.
2. Sen jälkeen kevyt kosteuttava voide.
3. Päällimmäiseksi bepanthen. Laita joka ilta ja anna vaikuttaa yön yli.4. Tarkista saippuan ainesosat. Käytä paljon glyseriiniä sisältävää käsisaippuaa. Sitä on paljon, kun se näkyy ainesosaluettelon alkupäässä.
5. Käytä kosteuttavaa voidetta pitkin päivää käsienpesun jälkeen.
Tämä. Tuotteita pitää kerrostaa, ihan samalla tavalla kuin kasvoillekin. Paksut ja rasvaiset voiteet lukitsevat kosteuden iholle eivätkä toimi, jos ei ole mitään mitä lukita. Kasvoseerumit on aika arvokkaita, joten esim. Apteekin Xyliderm on hyvä vaihtoehto.
http://blogit.terve.fi/karkkipaiva/paras-hoito-kuivat-halkeilevat-kadet/
Onko oikeasti epäselvää miten viikonpäivät kirjoitetaan?