Miten kädet saa pehmeiksi ja kivuttomiksi?
Millä voiteilla te saatte kätenne pehmeiksi ja ihonne tosi hyvään kunton? Miten joillain naisilla on niin pehmeät kädet? Mulla on tosi punaiset ja kuivat kädet pienillä haavoilla. Mikähän mahtaisi olla sellainen käsirasva jolla ne kädet pysyisi pehmeinä? Olen kokeillut vaikka mitkä kortisonivoiteet mutta hetken päästä kädet taas palaa kuiviksi.
Kommentit (213)
Pesetkö käsin pyykit tai astiat? Käyttäkää kertishanskoja ja unohtakaa se käsidesi.
Kilpirauhasen vajaatoiminta ehkä
Vierailija kirjoitti:
Paras mitä ikinä olen käyttänyt on tämä yövoide joka käy ihan käsiin ja jalkoihin https://tinyurl.com/my6hd2dt Tosi hyvä ja pysyy kädet ja jalat pehmeinä. Hyvin imeytyy ja kosteutuu voin suositella tätä. Ei tuoksu liian paljon :)
Tuolla tulee kantapäät yhtä pehmeiksi kuin vauvan peppu
Kortisonivoiteet ohentavat ihoa, niitä ei kannata käyttää kuin lääkärin määräyksestä.
Olen kokeilemalla löytänyt itselleni sopivan käsienhoitorutiinin: iltaisin paksulti purkkiniveaa käsiin ja päälle puuvillaiset sormikkaat.
Käytän vain palasaippuoita, nestesaippuat kuivattavat liiaksi. Talvella aina lämpimät käsineet, ei paljaskäsin pieniäkään pyrähdyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Kortisonivoiteet ohentavat ihoa, niitä ei kannata käyttää kuin lääkärin määräyksestä.
Olen kokeilemalla löytänyt itselleni sopivan käsienhoitorutiinin: iltaisin paksulti purkkiniveaa käsiin ja päälle puuvillaiset sormikkaat.
Käytän vain palasaippuoita, nestesaippuat kuivattavat liiaksi. Talvella aina lämpimät käsineet, ei paljaskäsin pieniäkään pyrähdyksiä.
Mulla menee just toisinpäin. Palasaippua kuivattaa ja nestesaippua auttaa. Outoa.
Dermosilin Sensitive Extra-voide. Uskomatonta tavaraa. Olen lapsesta asti kärsinyt pahasti kuivista atooppisista käsistä, ja 20-vuotiaasta asti rakkulaisesta haavaihottumasta kämmenissä. Lukuisten kokeilujen jälkeen tuo on ainut voide joka a) ei ärsytä ja b) kosteuttaa oikeasti pitkäaikaisesti. Tosin sitä voi käyttää vain yöllä, on sen verran tymäkkää kamaa.
Vierailija kirjoitti:
Voiko se kortisoni itsessään kuivattaa myös, on sanottu että on kuivattava aines. Joskus palasaippua voi olla hyvä, jos on käyttänyt liikaa kuivattavia nestesaippuoita, paitsi ulkoa tullessa ehkä neste. Kotioloissa voi pala mennä. Jos kädet tulehtuvat ja punottaa, ehkä liikaa jotain pesua tms.
👍👍
Auringonkukkaöljy sopii iholle ja sitä on monissa voiteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda käsisaippua luonnonkosmetiikkaan. Tavallisissa saippuioissa pesevät aineet kuivattavat valtavasti. Ota jatkuvaan käyttöön HTH Original voide. Suosittelen pumppupulloa niin on helppo lisätä pesun jälkeen. Joku muu kevyt voide käy myös. Mutta aina pesun jälkeen voide.
Iltaisin laita käsiin paksumpaa rasvaa. Esim Eucerinin 5% Urea -voide on loistavan hyvää.
Muista myös sisäinen kosteutus eli juo paljon vettä ja syö kasviksia. Lisää ruokavalioon hyviä öljyjä eli kylmäpuristettuja kasviöljyjä ja pähkinöitä tai siemeniä.Urea voide? Eikö tuossa ole lehmän pissaa?
Synteettinen urea keksittiin v 1828.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihda käsisaippua luonnonkosmetiikkaan. Tavallisissa saippuioissa pesevät aineet kuivattavat valtavasti. Ota jatkuvaan käyttöön HTH Original voide. Suosittelen pumppupulloa niin on helppo lisätä pesun jälkeen. Joku muu kevyt voide käy myös. Mutta aina pesun jälkeen voide.
Iltaisin laita käsiin paksumpaa rasvaa. Esim Eucerinin 5% Urea -voide on loistavan hyvää.
Muista myös sisäinen kosteutus eli juo paljon vettä ja syö kasviksia. Lisää ruokavalioon hyviä öljyjä eli kylmäpuristettuja kasviöljyjä ja pähkinöitä tai siemeniä.Urea voide? Eikö tuossa ole lehmän pissaa?
Synteettinen urea keksittiin v 1828.
Se synteettinen urea sisältää härän spermaa
Vierailija kirjoitti:
Dermosilin Sensitive Extra-voide. Uskomatonta tavaraa. Olen lapsesta asti kärsinyt pahasti kuivista atooppisista käsistä, ja 20-vuotiaasta asti rakkulaisesta haavaihottumasta kämmenissä. Lukuisten kokeilujen jälkeen tuo on ainut voide joka a) ei ärsytä ja b) kosteuttaa oikeasti pitkäaikaisesti. Tosin sitä voi käyttää vain yöllä, on sen verran tymäkkää kamaa.
On kyllä jytyä kamaa. Voin suositella myös.
Ennaltaehkäisyllä.
Ei ole olemassa mitään, millä kädet saa kuntoon, jos samalla jatkaa iho-ongelmia aiheuttavien asioiden tekemistä.
Joillakin tuotteilla ihon paranemista voi nopeuttaa sitten, kun ongelman aiheuttaja on tiedossa ja poistettu, mutta sitä ennen kaikki on aika turhaa, jos ei syy selvitetä ja poisteta.
Käsidesin lutraus ainakin kuivaa käsiä ja paljon. Itsellä tulee punaisia rakkuloita käsidesistä.
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodalla pesen ja hankaan
Pesuteho kiistaton kun iho lähtee käsistä 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokasoodalla pesen ja hankaan
Pesuteho kiistaton kun iho lähtee käsistä 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Niin eikös tuolla pestä vessojen lattiat
Urea voide? Eikö tuossa ole lehmän pissaa?