Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kädet saa pehmeiksi ja kivuttomiksi?

Vierailija
27.03.2023 |

Millä voiteilla te saatte kätenne pehmeiksi ja ihonne tosi hyvään kunton? Miten joillain naisilla on niin pehmeät kädet? Mulla on tosi punaiset ja kuivat kädet pienillä haavoilla. Mikähän mahtaisi olla sellainen käsirasva jolla ne kädet pysyisi pehmeinä? Olen kokeillut vaikka mitkä kortisonivoiteet mutta hetken päästä kädet taas palaa kuiviksi.

Kommentit (213)

Vierailija
41/213 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saat kunnon voiteet. Erisanit sun muut eivät minulla auta mitään, eivät imeydy ja kädet jäävät tahmeiksi. En muista nimeä, mitä rasvaa ja kosteuttavaa reseptillä saatavaa kortisonivoidetta ostin ihotautilääkärin suosituksesta, mutta sieltä apu ja hoito-ohjeet löytyy. Tietty voit kysyä myös farmaseutilta, mutta reseptillä ne saa huomattavasti halvemmalla.

Yöksi apteekin paksua voidetta runsaasti ja puuvillahanskat käteen yöksi. Päivällä kevyempi voide, joka imeytyy hyvin. Loppuikä sitten rasvausta monesti päivässä.

Minulle ihotautilääkäri antoi hyvät ohjeet ja niitä noudattamalla aikaa myöten kädet paranivat. Mitään yhden yön taikatemppuja on turha odottaa. Iholla kestää tietty aika parantua ja uusiutua. Ne pikkuhaavat ovat todella kipeitä ja ikäviä.

Vierailija
42/213 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lux-saippua, sitähän käyttää 9/10 filmitähdistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/213 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apteekista saat kunnon voiteet. Erisanit sun muut eivät minulla auta mitään, eivät imeydy ja kädet jäävät tahmeiksi. En muista nimeä, mitä rasvaa ja kosteuttavaa reseptillä saatavaa kortisonivoidetta ostin ihotautilääkärin suosituksesta, mutta sieltä apu ja hoito-ohjeet löytyy. Tietty voit kysyä myös farmaseutilta, mutta reseptillä ne saa huomattavasti halvemmalla.

Yöksi apteekin paksua voidetta runsaasti ja puuvillahanskat käteen yöksi. Päivällä kevyempi voide, joka imeytyy hyvin. Loppuikä sitten rasvausta monesti päivässä.

Minulle ihotautilääkäri antoi hyvät ohjeet ja niitä noudattamalla aikaa myöten kädet paranivat. Mitään yhden yön taikatemppuja on turha odottaa. Iholla kestää tietty aika parantua ja uusiutua. Ne pikkuhaavat ovat todella kipeitä ja ikäviä.

Ajaako nahkahanskat saman asian

Vierailija
44/213 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen reseptinä saanut jotain kuurivoidetta, joka värjäsi puuvillahanskatkin oranssiksi. Siis kädet olivat ihan haavoilla, mutta voide toimi. En muista voiteen nimeä tosin.

Vierailija
45/213 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä kortisoni. O keefes tai Tummeli on hyviä. Myös Glysolid, jos kaupasta löytyy. Voit jossain tilanteessa laittaa käsidesiä vain kämmenten sisäpuolelle.

Vierailija
46/213 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajaako nahkahanskat saman asian

Ei, vaan puhtaat puuvillahanskat. Voit ostaa vaikka puuvillaisia siivoushanskojen aluhanskoja monet, pestä joka yöksi uudet. Niissä nahkahanskoissa voi olla paljon bakteereja ja vain huonontaa tilannetta.

Vierailija
47/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese kuumalla vedellä joka päivä tunti

Vierailija
48/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli?

Vierailija
49/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervaa käsiin, kyllä se auttaa. Reippaasti hommiin vain mars mars!

Tervaa käsiin?

Vierailija
50/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastat sian, otat suolista rasvan talteen ja käytät sitä, todella hyvä ja luonnonmukainen.

Vierailija
51/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan allergialta. Mille kätesi altistuvat? 

Minulla mm. nuorena käsitiskiaineet ja pesuaineet aiheutivat voimakasta atooppista ja allergista ihottumaa, kädet kuivui ja meni rakkuloille. Tein siivoushommia iltatöinä ja piti käyttää kumihanskoja, vaikka tiskasi vaan kotona.  Huomasin esikoisen synnyttyä v. 2000, että oho, saippua ei enää aiheuta mitään oireita. En tiedä, kiellettiinkö joku ainesosa EU:hun liittymisen jälkeen, mutta  en ole kumihanskoja tiskauksessa ja siivouksessa enää tarvinnut.

Oletko käynyt allergiakokeissa?

Vierailija
52/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
53/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan allergialta. Mille kätesi altistuvat? 

Minulla mm. nuorena käsitiskiaineet ja pesuaineet aiheutivat voimakasta atooppista ja allergista ihottumaa, kädet kuivui ja meni rakkuloille. Tein siivoushommia iltatöinä ja piti käyttää kumihanskoja, vaikka tiskasi vaan kotona.  Huomasin esikoisen synnyttyä v. 2000, että oho, saippua ei enää aiheuta mitään oireita. En tiedä, kiellettiinkö joku ainesosa EU:hun liittymisen jälkeen, mutta  en ole kumihanskoja tiskauksessa ja siivouksessa enää tarvinnut.

Oletko käynyt allergiakokeissa?

Uskotko allergiaan? Mielestäni allergia on sama kuin jumala. Joko se on tai sitten ei.

Vierailija
54/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa ravinnostasi ap riittävästi vitamiineja Nyt päivittäiseen käyttöön D3, C, B-vita, foliren ,B12 . Ja porkkanaraaste ym kasvikset, ruisleipä, ym ym. Tutki finelistä, mitä vitamiineja ja kivennäisaineita saat päivittäin. Et varmasti riittävästi kaikkea.

Vierailija
55/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi sanaa: rasvaa enemmän

Vierailija
56/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kylmä vesihoito

Vierailija
57/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kortisonivoiteet ohentavat ihoa, niitä ei kannata käyttää kuin lääkärin määräyksestä.

Olen kokeilemalla löytänyt itselleni sopivan käsienhoitorutiinin: iltaisin paksulti purkkiniveaa käsiin ja päälle puuvillaiset sormikkaat.

Käytän vain palasaippuoita, nestesaippuat kuivattavat liiaksi. Talvella aina lämpimät käsineet, ei paljaskäsin pieniäkään pyrähdyksiä.

Ei pidä paikkaansa

Vierailija
58/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat käyttää liikaa käsidesiä (alkoholia)

Vierailija
59/213 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhoidoksi varovainen kuorinta oliviiöljy-suola-sokeri-seoksella.

Ulos aina hanskat, pesun jälkeen AINA kevyt kosteuttava käsivoide ja yöksi AINA paksu hoitava. Tai kerros vaseliinia sen kevyemmän päälle.

Vierailija
60/213 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se kortisoli, se vain pilaa kädet pitkässä juoksussa. Nyt käyt hommaamassa jotain kunnollista käsirasvaa ja alat käyttämään hanskoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi