Isovanhemmat, saatteko lounasta ym. kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan?
Poikani perhe asuu parin tunnin ajomatkan päässä ja totta kai nälkä alkaa kalvaa pitkän ajomatkan jälkeen. Olen kuitenkin ihmetellyt, miksi on niin nihkeää laittaa ruokaa tarjolle? Pojalla ja miniällä on kaksi pientä lastakin, heillehän laitetaan ruokaa monta kertaa päivässä, mutta jostain syystä kun tulen, on kohtelu minulle nihkeää.
Kahviakin täytyy erikseen pyytää ja tulee vaivaantunut olo istua sohvalla odottamassa, toki kuuntelen lasten juttuja ja voin heille lukea vaikka kirjan. Poika tuo usein myös lehden, mutta eihän se verensokeriin auta. Pari kertaa olen mennyt keittiön pöydän ääreen juttelemaan miniän kanssa kun hän touhuaa, mutta hän on niukkasanainen ja pyysinkin anteeksi että häiritsen ja siirryin takaisin sohvalle.
Kun meille tulee vieraita, tarjoan kyllä heti lämpimän ruuan, kahvia, teetä ym. kahvipullaa ja pikkupurtavaa. Onhan siinä aikaa valmistella sen pari tuntia, ennen kuin ovat perillä.
Otin huumorin varjolla tilanteen puheeksi poikani kanssa ja vitsailin, että kutsun itseni syömään heille viikon päästä, ja silloin poikani paistaa pihvejä mulle. Tiedän, että hän melko hyvä kokki. Poika naurahti, miniä ei sanonut mitään eikä minua ole sen jälkeen pyydetty enää ollenkaan kylään. Tästä on vuosi.
Kysyisinkin, miten teillä muilla toimitaan, kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan. Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai miten? Itse harkitsen, että pysähdyn syömään johonkin matkan varrelle jatkossa, mutta hassultahan sekin tuntuu, kun kyläpaikassakin syödään monta kertaa päivässä.
Kommentit (1696)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla on moukka miniä. jätä se perinnittömäksi. kuluta omat rahasi itseesi. älä mieti edes asiaa. on paljon kaikenlaisia mielenterveysongelmia, mihin et voi vaikuttaa.
Miniä ei koskaan muutenkaan peri anoppiaan, idiootti!
Miniän voi jättää perinnöttömäksi jättämällä pojan perinnöttömäksi. Eli tämän mummon pitäisi jättää tuo koko rupusakki ilman perintöä. Tämän mummon hautajaisissa on hänen rahoillaan paremmat tarjoilut, mitä hän koskaan eläessään sai noiden luona. Eli koko sakki ilman perintoä. Jos saa jonku omakotitalon tai osakkeen perintöä, niin voisi ruokaa laittaa ihan oikeasti. Kiittämättömien ei kuulu saada mitään.
Toivottavasti anoppi tekee näin. Ei jää se himohamstraajan sotku mun miehen riesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun appivanhempani olivat sitä mieltä, että miniä on piikaakin alhaisempi. Siis ikinä koskaan missään tilanteessa eivät tuoneet mitään mukanaan, eivät auttaneet missään ja arvostelivat ja komentelivat. Heillä ollessaan en olisi saanut edes lukulamppua kuluttaa illalla lukiessani. Anoppi siitäkin sätsätti aamulla.
Minulta kyllä odotettiin koko ajan palveluksia ja jopa rahaa! Kaiken huippu oli ainoa ikinä heiltä saamani joululahja, joka oli lehden ilmaiskylkiäisenä tullut kalenteri, johon oli merkitty kaikki mahdolliset suvun merkkipäivät, jotka mniun odotettiin muistavan runsaalla kädellä.
Jos ap:n poika ei osaa äitiään passata ap:n ns perinteiden mukaisesti, niin voivoi.
Jännä. Mun anoppi myös oletti, että mä luovun kaikista tavoista mitä mä olen jo lapsuudessa oppinut ja omaksun mieheni (äidin) tavat. Kaiken teen väärin, ja anoppi koki velvollisuudekseen huomauttaa niistä toistuvasti. Eihän tuollaista kukaan jaksa pidemmän päälle. Ei käy anoppi meillä, eikä me anoppilassa. Enkä keittäisi kahvia jos tulisi meille. Meillä toki on anopille väärän merkkistä kahvia, juhlamokkaa pitäisi olla. Mikään muu ei hänen ylhäisyydelleen kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sille on syynsä miksi sinua kohtaan ollaan nihkeitä...
Esim huono kotikasvatus miniällä!
Eihän se Ap:n poikakaan äidistään pidä. Ja hänellä on ollut huono kotikasvatus.
Meillä isovanhemmat asuu 10 minuutin päässä. Aina syödään kun tulevat käymään tai kun mennään heille käymään.
Ukki tuo vaimolle aina kukkia, tiedä pitäisikö olla huolissaan :D
Mummo ja vaimo käyvät yhdessä messut ja muut menot. Arvostavat toisiaan. No on vaimolla aika paljon sietämistä vaikkei sitä myönnäkään. Sanoo vaan että vanhuus........
Taitaa tuo tarjoiluiden määrä riippua myös keskinäisistä väleistä.
Harmittaa, etten kohdellut anoppia paremmin kuin muita sukulaisia. En tajunnut yhtään, että jotain dementian kaltaisia oireita hänellä oli. Ois pitänyt. Nyt on myöhäistä.
Eivät halua sinua kylään, siinä syy.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, etten kohdellut anoppia paremmin kuin muita sukulaisia. En tajunnut yhtään, että jotain dementian kaltaisia oireita hänellä oli. Ois pitänyt. Nyt on myöhäistä.
Miksi anoppia pitäisi kohdella paremmin kuin muita sukulaisia?
Ei ne miniät nykyään ruokia laittele ja toisten ruokailusta ainakaan välitä. Vieraantuneet nettimaailmassa todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmia meillä, onneksi. Ruokaa ja välipalaa lupa ottaa milloin vain.
Jos ruoka-aika, tietysti olemme samassa pöydässä.
Mutta miksi mennä jääkaapille tai keittää kahvit itse, kun on paljon kivempi olla passattavana?
Vanhemmat ihmiset on opetettu että kylässä isäntäväki tarjoaa tarjoilut ja huolehtivat että vieraiden ei tarvi nieleskellä sylkeä kylässä vaan saavat suuhunsa jotain syötäväksi kelpaavaa. Jos et tätä oikeesti tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa joskus nuorten katsoa mistä ovat lähtöisin ja kohdella niitä ihmisiä hyvin jotka ovat heidät hoitaneet ja huoltaneet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä isovanhemmat asuu 10 minuutin päässä. Aina syödään kun tulevat käymään tai kun mennään heille käymään.
Ukki tuo vaimolle aina kukkia, tiedä pitäisikö olla huolissaan :D
Mummo ja vaimo käyvät yhdessä messut ja muut menot. Arvostavat toisiaan. No on vaimolla aika paljon sietämistä vaikkei sitä myönnäkään. Sanoo vaan että vanhuus........
Hienoa kuulla tuo että noinkin on, vaimosi on hieno ja fiksu ihminen, pidä siitä hyvää huolta myös.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea kohtelu vanhalle ihmiselle. Ihminen käyttäytyy mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmia meillä, onneksi. Ruokaa ja välipalaa lupa ottaa milloin vain.
Jos ruoka-aika, tietysti olemme samassa pöydässä.
Mutta miksi mennä jääkaapille tai keittää kahvit itse, kun on paljon kivempi olla passattavana?
Jos ei tohdi mennä toisten kaapeille kuin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sinulla on moukka miniä. jätä se perinnittömäksi. kuluta omat rahasi itseesi. älä mieti edes asiaa. on paljon kaikenlaisia mielenterveysongelmia, mihin et voi vaikuttaa.
Miniä ei koskaan muutenkaan peri anoppiaan, idiootti!
Miniän voi jättää perinnöttömäksi jättämällä pojan perinnöttömäksi. Eli tämän mummon pitäisi jättää tuo koko rupusakki ilman perintöä. Tämän mummon hautajaisissa on hänen rahoillaan paremmat tarjoilut, mitä hän koskaan eläessään sai noiden luona. Eli koko sakki ilman perintoä. Jos saa jonku omakotitalon tai osakkeen perintöä, niin voisi ruokaa laittaa ihan oikeasti. Kiittämättömien ei kuulu saada mitään.
Toivottavasti anoppi tekee näin. Ei jää se himohamstraajan sotku mun mieh
Omat vanhempas on samanlaisia.