Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehtiikö Frankfurtin kentällä 45minuutissa

Vierailija
07.02.2023 |

Vaihtaa Lufthansan koneesta dolomite airlinesiin?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyllä tulla kiire. Vaikka koneesi ei olisi yhtään myöhässä ja löytäisit heti lähtöportille, jonne voi olla matkaa useampi satametriä.

Vierailija
2/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolomite airlines on Lufthansan tytäryhtiö joten luulis että portit on lähekkäin. en tajua miks Lufthansan omat sivut tarjoaa tuota jos ei riittäisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 min on millä tahansa isommalla kentällä aika tiukka aikataulu

Vierailija
4/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eka kone on vähääkään myöhässä, tulee kiire. Turvatarkastuksiin ja matkatavaran laittamiseen menee aikaa. Iso paikka tuo kyseinen asema.

Vierailija
5/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a...

Pitääkö siirtyä Schengen-alueen rajan yli? Onko muuta kuin käsimatkatavarat?

Itse jättäisin enemmän aikaa.

Frankfurt on valtava kenttä.

Vierailija
6/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli Nykissä 45 min.aikaa juosta tullin kautta San Franciscon koneeseen. Pikkasen tuli hiki...

Vierailija
7/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen vähintään sata metriä minuutissa, ja on vain pieni reppu. Mitähän tässä tekisi. Tiistai on kuulemma halvin päivä varata.

Vierailija
8/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dolomite airlines siis lentää moniin Italian kaupunkeihin.

Vierailija
9/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi. piste. Pelkästään siirtymiseen toiseen terminaali kävellen/liukuportaille menee helposti puolituntia tai yli. Tunti on ihan minimi vaihtoaika.

Vierailija
10/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et ehdi, ei jää mitään pelivaraa. Itse varaan 1,5-2h vaihtoon aina, ollaan jääty portille seisomaan...

11/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on samassa terminaalissa niin ehtii. Jos on eri niin ei mitään mahdollisuutta. 

Vierailija
12/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä miksi ei ehtisi.

Vierailija
13/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia on hyvä olla vaihdoissa sillä tosiaan lento voi olla myöhässä. Mulla meinasi käydä köpelösti kun vaihdoin Tampereella junaa. Vaihtoaika piti olla 8min, mutta oli myöhässä niin 4 minuutissa piti sinkoa ja liukuportaat ees taas.

Vierailija
14/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a...

Pitääkö siirtyä Schengen-alueen rajan yli? Onko muuta kuin käsimatkatavarat?

Itse jättäisin enemmän aikaa.

Frankfurt on valtava kenttä.

Jep. Välimatkat pitkiä. Jos on turvatarkastus välissä tai mitään siirtymää, tuo välinen todella nafti. Jos lähtöportti vaihtuu, hissi ei toimi, jos joudut satunnaistarkastukseen, jos yhtään mitään yllätystä tulee, jäät äkkiä rannalle.

Vierailija
15/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoksen vähintään sata metriä minuutissa, ja on vain pieni reppu. Mitähän tässä tekisi. Tiistai on kuulemma halvin päivä varata.

Juokseminen lentokentällä nykypäivänä ei ole fiksuin veto.

Jos otat tuon naftin vaihdon, tee aivan vähintään varasuunnitelma.

Vierailija
16/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juokse lentokentällä, varaa tarpeeksi aikaa vaihtoihin. Frankfurtin kenttä on vihoviimeinen paikka vaihtaa konetta.

Vierailija
17/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millaisia lusmuja te olette? Frankfurtissa olen käynyt tasan kerran, mutta jotain kertoja vielä isommilla kentillä ja kyllä sitä on schengen alueen ulkopuolelle terminaalin vaihtojen kanssa kerennyt 30 minuutissakin ja se on itseasiassa ihan normaali aika. Viimeksi Jenkeistä lentäessä Heathrowlla meni vähän tiukaksi kun oli 20 minuuttia vaihtoaika koneen myöhästymisen vuoksi. Tähän siis vaihto terminaalien välillä ja uusi turvatarkastus. Olin turvatarkastuksessa silloin kun koneeseen nousu alkoi. Aukiaisin suun ja sanoin, että mun pitäisi päästä. Kerkesin lennolle ja istumaan portillakin kun olin ryhmässä 9 ja koneeseen vasta nousi ryhmä 6. Noi 2-3 tunnin vaihtoajat on ihan hirveää ajan tuhlausta ja ärsyttää suunnattomasti viettää yhtään ylimääräistä kentillä. Tosin ei taida olla liian pitkä vaihto, jos täällä porukka sen vaatii.

Vierailija
18/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varan ainaaikaa siirtymiin, vaikka sitten pitääkin "turhaan" lorvia lentokentällä.

Mutta parempi niin, ei tule turhaa stressiä, jos vaikka ensimmäinen lento onkin myöhässä, tai isot välimatkat kentällä tmv.

Aikani saan kulumaan ihan kirjan parissa, ja/tai käyn syömässä jotain, tai otan kupin kahvia/lasin viiniä.

Joillain lentokentillä on myös tekemistä, voi esim. olla joku näyttely tmv. ja usein myös mukavampia penkkejä joilla voi torkahtaa jos väsyttää.

Vierailija
19/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä juokse lentokentällä, varaa tarpeeksi aikaa vaihtoihin. Frankfurtin kenttä on vihoviimeinen paikka vaihtaa konetta.

Frankfurt on valtavan kokoinen kenttä. Vaikka terminaali olisi sama niin se voi aina muuttua viime hetkellä ja  paikallinen lakko voi sotkea kaiken. Tuossa ei ole todellakaan yhtään pelivaraa. Boarding myös normaalisti loppuu paljon ennen koneen lähtöaikaa. Frankfurtissa ei todellakaan kuulutella eikä odotella yksittäistä matkustajaa.

Vierailija
20/53 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä onnistunut vaihdossa tuossa ajassa Frankfurtissa, Münchenissä on onnistunut 30 min myös. Toki työmatkalla käsimatkatavaroilla oon ollut. Jos yhtiö tarjoaa moista vaihtoehtoa niin se on mahdollinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme