Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isovanhemmat, saatteko lounasta ym. kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan?

Vierailija
27.03.2023 |

Poikani perhe asuu parin tunnin ajomatkan päässä ja totta kai nälkä alkaa kalvaa pitkän ajomatkan jälkeen. Olen kuitenkin ihmetellyt, miksi on niin nihkeää laittaa ruokaa tarjolle? Pojalla ja miniällä on kaksi pientä lastakin, heillehän laitetaan ruokaa monta kertaa päivässä, mutta jostain syystä kun tulen, on kohtelu minulle nihkeää.

Kahviakin täytyy erikseen pyytää ja tulee vaivaantunut olo istua sohvalla odottamassa, toki kuuntelen lasten juttuja ja voin heille lukea vaikka kirjan. Poika tuo usein myös lehden, mutta eihän se verensokeriin auta. Pari kertaa olen mennyt keittiön pöydän ääreen juttelemaan miniän kanssa kun hän touhuaa, mutta hän on niukkasanainen ja pyysinkin anteeksi että häiritsen ja siirryin takaisin sohvalle.

Kun meille tulee vieraita, tarjoan kyllä heti lämpimän ruuan, kahvia, teetä ym. kahvipullaa ja pikkupurtavaa. Onhan siinä aikaa valmistella sen pari tuntia, ennen kuin ovat perillä.

Otin huumorin varjolla tilanteen puheeksi poikani kanssa ja vitsailin, että kutsun itseni syömään heille viikon päästä, ja silloin poikani paistaa pihvejä mulle. Tiedän, että hän melko hyvä kokki. Poika naurahti, miniä ei sanonut mitään eikä minua ole sen jälkeen pyydetty enää ollenkaan kylään. Tästä on vuosi.

Kysyisinkin, miten teillä muilla toimitaan, kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan. Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai miten? Itse harkitsen, että pysähdyn syömään johonkin matkan varrelle jatkossa, mutta hassultahan sekin tuntuu, kun kyläpaikassakin syödään monta kertaa päivässä.

Kommentit (1696)

Vierailija
1181/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvit tarjoan, mutta ruokaa en tee. Tulitko syömään vai lapsenlapsia katsomaan!?

Voi kamalaa millaisia ihmiset on ja  jopa oman lapsen perhe. 

Itse tarjoan ruuan lähempääkin tuleville, saatika jos ihminen tulee 2h ajamatkan takaa ja jos on noinkin läheinen ihminen, kuin miehen äiti.

Jos ihminen tulee katsomaan lapsenlapsia niin ei se tarkoita sitä, ettei hän ruokaakin tarvitsisi. 

Sen ymmärrän, ettei vieraita/sukulaisia ruokita, jos tulevat äkkiseltään käymään ja asuvat lähellä ja voivat mennä koriinsa syömään, kun nälkä tulee. 

Ja ei toki kaikkia vieraita tarvitse ruokkia, ei ollenkaan, mutta kyllä isoäidille voi ruokaa tarjota, kun perhe varmaan itsekin jotakin syö, jos mummo koko päivän on.

Parintunnin ajomatkan jälkeen, kun ei kuitenkaan ihan heti takaisin lähde ajamaan. 

En kyllä ole lukenut ketjua, kuin tästä lopusta, enkä tiedä, onko mummo siis jotenkin hankala ihminen? vai mikä tässä on takana? 

Noin normaalisti toki kaukaa tulevalle sukulaiselle tarjoaa ruuan.

Ei mun miehen sukulaiset ole mulle millään tavalla läheisiä.

Se on sääli. Oletko itse ollut vaikuttamassa siihen?

Minulle jopa miehen serkut ovat läheisiä, niin läheisiä, että minä pidän heihin enemmän yhteyttä kuin mieheni. Miniät ovat minulle myös läheisiä ja varmaankin minä heille, koska lähettelevät minulle usein viestejä, kutsuvat syömään/kahville ja tulevat jopa yöksi meille, jos poikani ovat matkoilla. Saavat tietysti lapsenhoitoapua, saavat nukkua aamuisin pitkään, kun mummo hoitaa aikaisin heräävät lapset, pääsevät valmiiseen pöytään jne.

Minusta on suuri etuoikeus olla läheisyyttä arvostavan suvun jäsen.

Niin siis ethän sinä ole edes sukua niille miehesi serkuille etkä miniöillesi.

Ja mihin tuo asia sitten vaikuttaa??? 

Siihenkö, ettei saa olla kavereita/ystäviä, kuin vain oman suvun ihmisten kanssa??

Ihmeellistä touhua palstalla. Ystävällinen saa olla vain omalle suvulle ja yhteyttä saa pitää vain omaan sukuun????

Jos joku on miehen sukulainen, niin vaikka olisi kuinka mukava ihminen sitä pitää vihata ja ainakaan miehen serkkujen kanssa ei saa pitää mitään yhteyttä, koska eihän ne ole sinulle sukua???

Voi taivas!

Ovatko kaikki omat ystäväsi/kaverisi omia sukulaisiasi? Hyväskytkö ketään muita ihmisiä ystäviksesi? 

Ja jos hyväksyt, niin voi  kai ne ihmiset olla vaikka miehen sukulaisiakin. Ei se ihmistä pilaa tai tee kaveriski kelpaamatonta sen takia, että sattuu olemaan oman miehen sukulainen :D

Kommenttina siihen kun sössötit miten nuo muka olisivat sinun sukusi.

Ei ole.

Ei olekaan, mutta haittaako se, että puolison suvun kanssa tulee toimeen?

Vierailija
1182/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvit tarjoan, mutta ruokaa en tee. Tulitko syömään vai lapsenlapsia katsomaan!?

Voi kamalaa millaisia ihmiset on ja  jopa oman lapsen perhe. 

Itse tarjoan ruuan lähempääkin tuleville, saatika jos ihminen tulee 2h ajamatkan takaa ja jos on noinkin läheinen ihminen, kuin miehen äiti.

Jos ihminen tulee katsomaan lapsenlapsia niin ei se tarkoita sitä, ettei hän ruokaakin tarvitsisi. 

Sen ymmärrän, ettei vieraita/sukulaisia ruokita, jos tulevat äkkiseltään käymään ja asuvat lähellä ja voivat mennä koriinsa syömään, kun nälkä tulee. 

Ja ei toki kaikkia vieraita tarvitse ruokkia, ei ollenkaan, mutta kyllä isoäidille voi ruokaa tarjota, kun perhe varmaan itsekin jotakin syö, jos mummo koko päivän on.

Parintunnin ajomatkan jälkeen, kun ei kuitenkaan ihan heti takaisin lähde ajamaan. 

En kyllä ole lukenut ketjua, kuin tästä lopusta, enkä tiedä, onko mummo siis jotenkin hankala ihminen? vai mikä tässä on takana? 

Noin normaalisti toki kaukaa tulevalle sukulaiselle tarjoaa ruuan.

Ei mun miehen sukulaiset ole mulle millään tavalla läheisiä.

Se on sääli. Oletko itse ollut vaikuttamassa siihen?

Minulle jopa miehen serkut ovat läheisiä, niin läheisiä, että minä pidän heihin enemmän yhteyttä kuin mieheni. Miniät ovat minulle myös läheisiä ja varmaankin minä heille, koska lähettelevät minulle usein viestejä, kutsuvat syömään/kahville ja tulevat jopa yöksi meille, jos poikani ovat matkoilla. Saavat tietysti lapsenhoitoapua, saavat nukkua aamuisin pitkään, kun mummo hoitaa aikaisin heräävät lapset, pääsevät valmiiseen pöytään jne.

Minusta on suuri etuoikeus olla läheisyyttä arvostavan suvun jäsen.

Niin siis ethän sinä ole edes sukua niille miehesi serkuille etkä miniöillesi.

Ja mihin tuo asia sitten vaikuttaa??? 

Siihenkö, ettei saa olla kavereita/ystäviä, kuin vain oman suvun ihmisten kanssa??

Ihmeellistä touhua palstalla. Ystävällinen saa olla vain omalle suvulle ja yhteyttä saa pitää vain omaan sukuun????

Jos joku on miehen sukulainen, niin vaikka olisi kuinka mukava ihminen sitä pitää vihata ja ainakaan miehen serkkujen kanssa ei saa pitää mitään yhteyttä, koska eihän ne ole sinulle sukua???

Voi taivas!

Ovatko kaikki omat ystäväsi/kaverisi omia sukulaisiasi? Hyväskytkö ketään muita ihmisiä ystäviksesi? 

Ja jos hyväksyt, niin voi  kai ne ihmiset olla vaikka miehen sukulaisiakin. Ei se ihmistä pilaa tai tee kaveriski kelpaamatonta sen takia, että sattuu olemaan oman miehen sukulainen :D

Kommenttina siihen kun sössötit miten nuo muka olisivat sinun sukusi.

Ei ole.

Ei olekaan, mutta haittaako se, että puolison suvun kanssa tulee toimeen?

Se sun miniäsi ei ole myöskään puolisosi sukulainen.

Ja kommentoin vain sössötystäsi, kun väitit miten nuo olisivat sinun sukuasi. Eivät ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei vaikuta siltä.  Normaali isoäiti joka haluaa  tavata lapsenlapsiaan.  Meillä tarjotaan aina vieraille ruokaa ja kahvia vaikka olisi just syöty ja siivottu, oli yllätysvieraita tai ei.  Kaikki eivät tietenkään halua syödä.  En ymmärrä mitään kyräilyä ja mykkäkoulua.  Tietenki joku sukulainen saattaa ärsyttää tai käyttää hyväkseen mutta mitä sillä on väliä.  Haluan että kotini on sellainen että siellä viihdytään ja on kaikilla hyvä olla.  "syötä vierasta sanoilla, kunnes kahvi kerkeävi"  Hyvät tavat ja käytös kunniaan.  

Vierailija
1184/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiläinen kirjoitti:

No ei vaikuta siltä.  Normaali isoäiti joka haluaa  tavata lapsenlapsiaan.  Meillä tarjotaan aina vieraille ruokaa ja kahvia vaikka olisi just syöty ja siivottu, oli yllätysvieraita tai ei.  Kaikki eivät tietenkään halua syödä.  En ymmärrä mitään kyräilyä ja mykkäkoulua.  Tietenki joku sukulainen saattaa ärsyttää tai käyttää hyväkseen mutta mitä sillä on väliä.  Haluan että kotini on sellainen että siellä viihdytään ja on kaikilla hyvä olla.  "syötä vierasta sanoilla, kunnes kahvi kerkeävi"  Hyvät tavat ja käytös kunniaan.  

Ap ei ole normaalia nähnytkään.

Ja niin se metsä tuppaa vastaamaan kuin mummeli sinne huutaa.

Lapsenlapsille ei ole tervettä seuraa.

Vierailija
1185/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien nuoren väen aina ravintolaan. Menkää siis yhdessä herkuttelemaan.

Vierailija
1186/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi edes kuvitella että pojallani olisi niin huono aviopuoliso ettei tee safkaa anopille tai yhdessä tekevät. 

Vierailija
1187/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti kun tullaan pitkän matkan takaa niin anoppi saattaa tehdä viikon ruoat ja enemmän pakasteeseen, leipoa jne. pestä ikkunat jne

Vierailija
1188/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi edes kuvitella että pojallani olisi niin huono aviopuoliso ettei tee safkaa anopille tai yhdessä tekevät. 

Minä ihmettelisin millaiset vanhemmat ruokkisi nsista joka on tylyttänyt heidän lapsiaan.

Vierailija
1189/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan taloudellisesti tiukoilla ja hävettää laittaa tarjottavaksi jotain puuroa, sosekeittoa tai eineskalapuikkoja lounaaksi. Ilmankos meni solmuun kun ehdotit pihvilounaan. Käy jollain verukkeella katsomassa löytyykö jääkaapista muuta kuin valo

Eivät ole taloudellisesti tiukoilla, brutto heillä yhteensä yli 7 tuhatta euroa, toki miniällä nyt vähemmän kun on hoitovapaalla. Ei minulla ole tuollaisia rahoja ollut koskaan.

Ei tuo nyt kovin paljon ole, kun se jakaa kahdelle aikuiselle ja lapsille. Veroja menee paljon ja enemmän kuin yhdeltä 3500 euroa ansaitsevalta. Naudanliha sisäfileepihvi voi maksaa kaupassa jopa 80 euroa kg, kahden pilvin hinnaksi tulee 24 euroa. Ainakin 50 euroa menisi jo neljään pihviin.

Niin mutta eivät ole tiukoilla. Voihan arjessa olla vähän juhlaakin, hyvät pihvit ja jopa lasillinen viiniä, ei pojan perheen talous siihen kaatuisi jos kestittäisivät vanhaa äitiä edes minimin.

Kirjoittaja trollaa. Autolla liikkuvalle ihmiselle ei tarjota viiniä parin tunnin vierailulla. Vai että pitäisi olla hyvät pihvit ja viiniä...

Yhden lasillisen voi juoda! Älä saivartele!

Ei voi. Ei se 0.5 promillen raja tarkoita sitä, että alkoholia pitää nauttia. Omassa kaveripiirissä (lapsiperheitä) on täysin selvää, että alkoholia ei tarjota tai jos tarjotaan, kuski ei juo edes lasillista.

Vaikka on ihmisiä, jotka laskevat, kuinka paljon alkoholia voi nauttia, jotta on vielä "virallisesti" ajokunnossa, alkoholittomuus alkaa nykyään olla se lähtökohta. Jos ollaan autolla liikkeellä, alkoholia ei nautita ollenkaan.

Ai, kyllä meillä kun kokoonnutaan, aikuiset lapseni laskevat ja itsekin lasken, kuinka paljon voi vielä ottaa esim. viiniä ja snapsia, että pystyy vielä ajamaan. Tarvittaessa odotellaan ennen rattiin lähtemistä, jos epäilee että on mennyt liikaa. Ja on alkoholia tarjolla siitä huolimatta, että lapsia on paikalla. Oppivat hekin, ettei ajamaan lähdetä jos on juonut liikaa, siis huom, liikaa. Ja miten sen voi laskea.

Rattijuopot perustelevat juomistaan. Toivottavasti emme tiellä kohtaa.

Oikea ohje on: Jos ajat, et ota.

Vierailija
1190/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiläinen kirjoitti:

Ap on kyllä reilusti enemmän kuin ärsyttävä. Sietämätön, jopa. Ei ole normaalia, että haukutaan pieniä lapsenlapsia kuten ap.

Vierailija
1191/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelisin millaiset vanhemmat ruokkisi nsista joka on tylyttänyt heidän lapsiaan.

ei lapsia pidä tylyttää, 

Vierailija
1192/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat varmaan taloudellisesti tiukoilla ja hävettää laittaa tarjottavaksi jotain puuroa, sosekeittoa tai eineskalapuikkoja lounaaksi. Ilmankos meni solmuun kun ehdotit pihvilounaan. Käy jollain verukkeella katsomassa löytyykö jääkaapista muuta kuin valo

Eivät ole taloudellisesti tiukoilla, brutto heillä yhteensä yli 7 tuhatta euroa, toki miniällä nyt vähemmän kun on hoitovapaalla. Ei minulla ole tuollaisia rahoja ollut koskaan.

Ei tuo nyt kovin paljon ole, kun se jakaa kahdelle aikuiselle ja lapsille. Veroja menee paljon ja enemmän kuin yhdeltä 3500 euroa ansaitsevalta. Naudanliha sisäfileepihvi voi maksaa kaupassa jopa 80 euroa kg, kahden pilvin hinnaksi tulee 24 euroa. Ainakin 50 euroa menisi jo neljään pihviin.

Niin mutta eivät ole tiukoilla. Voihan arjessa olla vähän juhlaakin, hyvät pihvit ja jopa lasillinen viiniä, ei pojan perheen talous siihen kaatuisi jos kestittäisivät vanhaa äitiä edes minimin.

Kirjoittaja trollaa. Autolla liikkuvalle ihmiselle ei tarjota viiniä parin tunnin vierailulla. Vai että pitäisi olla hyvät pihvit ja viiniä...

Yhden lasillisen voi juoda! Älä saivartele!

Ei voi. Ei se 0.5 promillen raja tarkoita sitä, että alkoholia pitää nauttia. Omassa kaveripiirissä (lapsiperheitä) on täysin selvää, että alkoholia ei tarjota tai jos tarjotaan, kuski ei juo edes lasillista.

Vaikka on ihmisiä, jotka laskevat, kuinka paljon alkoholia voi nauttia, jotta on vielä "virallisesti" ajokunnossa, alkoholittomuus alkaa nykyään olla se lähtökohta. Jos ollaan autolla liikkeellä, alkoholia ei nautita ollenkaan.

Ai, kyllä meillä kun kokoonnutaan, aikuiset lapseni laskevat ja itsekin lasken, kuinka paljon voi vielä ottaa esim. viiniä ja snapsia, että pystyy vielä ajamaan. Tarvittaessa odotellaan ennen rattiin lähtemistä, jos epäilee että on mennyt liikaa. Ja on alkoholia tarjolla siitä huolimatta, että lapsia on paikalla. Oppivat hekin, ettei ajamaan lähdetä jos on juonut liikaa, siis huom, liikaa. Ja miten sen voi laskea.

Rattijuopot perustelevat juomistaan. Toivottavasti emme tiellä kohtaa.

Oikea ohje on: Jos ajat, et ota.

Joo, juopoilla on aina selitys ryypiskelylleen.

Vierailija
1193/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasitteko, että ap katosi, kun ilmiannettiin sivulla 54?

Vierailija
1194/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa enkä sitä odota. Vain yksi lapsenlapsi. Kun menen käymään, auttelen missä voin. Vien ulos vaunulenkille tai teen ruokaa, viimeksi tein riisiä ja broilerikastiketta sekä keitettyä parsakaalia. hyvin maistui kaikille.

Vierailija
1195/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi anoppi tuli meille istumaan ja tarjoiluja odottamasn minulta? En minä ole mitään sukua sille.

Lapsiani ei hoitanut koskaan.

Vierailija
1196/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi anoppi tuli meille istumaan ja tarjoiluja odottamasn minulta? En minä ole mitään sukua sille.

Lapsiani ei hoitanut koskaan.

Vallankäyttöä

Vierailija
1197/1696 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikasi puoliso ei ole sinun tarpeitasi varten, eikä hän arvotu hyväksi tai huonoksi sen perusteella, miten hän sopii sinun maailmaasi ja vaatimuksiisi. Hän elää suhteessa mieheensä ja lapsiinsa ja on perhe-elämästään vastuussa. Sinä olet itse vastuussa oman elämäsi onnesta ja mm. ravitsemuksesta. Voi olla vaikea hyväksyä, että pojalla on oma elämä, jossa sinulla ei ainakaan pitäisi olla auktoriteetti- ja arvosteluasemaa.

Vierailija
1198/1696 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

123456789 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikasi puoliso ei ole sinun tarpeitasi varten, eikä hän arvotu hyväksi tai huonoksi sen perusteella, miten hän sopii sinun maailmaasi ja vaatimuksiisi. Hän elää suhteessa mieheensä ja lapsiinsa ja on perhe-elämästään vastuussa. Sinä olet itse vastuussa oman elämäsi onnesta ja mm. ravitsemuksesta. Voi olla vaikea hyväksyä, että pojalla on oma elämä, jossa sinulla ei ainakaan pitäisi olla auktoriteetti- ja arvosteluasemaa.

Ja sitten kun se on vaikeaa, se johtaa tällaiseen kaameaan käytökseen kuin ap:lla, joka siinä samassa haukkuu myös lapsenlapsensa ja kyttää heitä, kun yrittää todistaa, että miniä on paitsi huono opiskelija ja kokki, myös surkea äiti. Sen miniän kehnouden todistaminen ajaa kaiken edelle.

Vierailija
1199/1696 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut äidit jää kiinni lapsiinsa ja toisinpäin. Mun miehen sisko sai lapsen, kun hän oli 36. Kun olimme anoppilassa jossain juhlissa, anoppi määräili sitä 36-vuotiasta kälyäni kaikessa lapseen liittyvässä. Anna tänne, vaihda vaippa, nyt se pitää syöttää jne.

36-vuotiasta!

Samainen käly muutti vähän sitä ennen avoliittoon. Anoppi tunki sinne kotiin, määräsi mitkä huonekalut käly ottaa anopilta ja teki luettelon siitä, että appivanhemmat ja sen avomiehen vanhemmat ostaa samalla summalla kodinkoneita sinne.

Anopin kanssa oli hirvittävän vaikeaa saada hänet tajuamaan, että hän ei esimerkiksi voi ilmestyä meille tekemään samanlaista inventaariota, penkoa kaappeja jne. Tai että meidän raha-asiat eivät oikeasti kuulu hänelle. Tai se kuka laittaa ruokaa tai onko meillä verhot.

Me yritimme aluksi puhua tästä virtahevosta olohuoneessa, mutta anoppi laittoi apen selittämään, miten se on vaistonvaraista emon rakkautta, että pitää ymmärtää.

Näin etäämmältä se näytti kyllä siltä, että oltiin eletty liikaa lasten kautta, eikä osattu laskea irti.

Vierailija
1200/1696 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuin eilisen päivän kun mun appivanhemmat tuli Helsinkiin kylään ekaa kertaa.

Asuttiin pienessä 30 neliön asunnossa ja oltiin ajateltu että haetaan yhdessä appivanhempien kanssa torilta kalaa ja kasviksia ja muuta ja kokataan sitten ateria.

Olen kasvissyöjä mutta ajatus siis oli ettå silti olisi sitä kalaa tarjolla.

Appivanhemmat tuli vielä torille mutta siellä nousi tenkkapoo koska heitå ahdisti se kasvissyönti niin suunnattomasti että eivät halunneet syödä meillä koska se kasvissyönti.

Ja siis tarjolla olisi ollut perunoita ja sitä kalaa. Ei mitään ituja. Ja mitä nyt torilta olisivat halunneet.

Kiersimme siellä torilla vaikka kuinka kauan mutta mitään ei saatu ostettua koska se kasvissyönti.

Lopulta päätettiin että ei tästä tule mitään. Että viedään ne nyt sitten ravintolaan syömään.

Kiersimme sitten ainakin 30 ravintolan ovella ja mikään ei kelvannut. Ei millään.

Tässä vaiheessa oli kipeät jalat, nälkä ja päätä särki.

Loppujen lopuksi saimme heidät yhteen ravintolaan sisään ja pitkällisen säätämisen jälkeen anoppi sai sieltä kaikkien liharuokien seasta lopulta tilattua ruokansa.

Kasvismunakas.

Neljä tuntia vääntöä ja sen hän sitten halusi.

😂

Voi herranen aika sentään 😅. Olisitte vieneet suoraan Mäkkäriin ja sanoneet että jos ei mitään vihreää hampurilaiseen halua niin jättävät kyllä sen salaatinlehden laittamatta kun asiasta tilatessa mainitsee. Vaikka niin, sieltähän ei tietenkään sitä kasvismunakasta olisi saanut.. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän